Gjest Samantha i.i Skrevet 19. mai 2005 #1 Skrevet 19. mai 2005 Skal lage pasta fettucine med kylling og champignon-saus. Der skal vere 0.8dl kvitvin. Går det an å droppe det eller evt erstatte det med noko anna? Har kun kvitvin med vanlig kork, syns det er litt kjedelig å bruke ei heil flaske vin kun for en skvett liksom. Og polet er jo ikkje ope, så eg kan ikkje kjøpe vin med skrukork?
Gjest Samantha i.i Skrevet 19. mai 2005 #3 Skrevet 19. mai 2005 Tusen takk!! :-) Mange gode tips der. Trur eg prøvar 0,8dl vatn + litt sitron. Satsar på det blir bra!
Fakse Skrevet 19. mai 2005 #4 Skrevet 19. mai 2005 Eplemost/eplejuice er en fin erstatning for hvitvin i mat. Ellers får du faktisk kjøpt matvin på enkelte matbutikker.
Nella Skrevet 19. mai 2005 #5 Skrevet 19. mai 2005 Tusen takk!! :-) Mange gode tips der. Trur eg prøvar 0,8dl vatn + litt sitron. Satsar på det blir bra! Den har jeg brukt flere ganger. For sitronsaft har jeg ihvertfall alltid i kjøleskapet. Blir så bra så
Hilde Skrevet 19. mai 2005 #7 Skrevet 19. mai 2005 Et annet tips er å fryse ned vinskvetter i isterningposer, så kan man bare slippe en terning eller to i sausen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå