AnonymBruker Skrevet 27. september 2019 #1 Skrevet 27. september 2019 Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, men all den tida, står jeg fritt til å disponere den, men på dager jeg orker noe, holder jeg meg likevel hjemme, fordi det er for dyrt å gjøre noe gøy. Jeg kan ikke være med på ting, og blir bare mer og mer isolert. Alle har nok med seg selv og sitt. Ser livet gå framover for søsken som får både utdannelse, jobb, og bil. Det unner jeg dem av hele mitt hjerte, men jeg ønsker også det samme for meg selv. Hadde gladelig bytta bort alt for mye tid, husbanklån, en tom 34 kvadrat, trygd, mot jobb, bil, ferier, opplevelser, vennskap, finere klær, og bedre mat. Jeg har så lyst til å prøve en gang til, men jeg er så redd for at jeg ikke skal klare det, og miste selv det lille jeg har nå som straff for at jeg i det hele tatt ønsker å leve. Jeg kan ikke snakke med noen, og familien bryr seg ikke uansett. De er fornøyde med at jeg er trygda, så lenge det holder meg i live. Men det er ikke godt nok for meg.kjenner jeg må stoppe her for nå, for hvis ikke kan folk se meg gråte. Anonymkode: 60141...7ff 10
AnonymBruker Skrevet 27. september 2019 #2 Skrevet 27. september 2019 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, men all den tida, står jeg fritt til å disponere den, men på dager jeg orker noe, holder jeg meg likevel hjemme, fordi det er for dyrt å gjøre noe gøy. Jeg kan ikke være med på ting, og blir bare mer og mer isolert. Alle har nok med seg selv og sitt. Ser livet gå framover for søsken som får både utdannelse, jobb, og bil. Det unner jeg dem av hele mitt hjerte, men jeg ønsker også det samme for meg selv. Hadde gladelig bytta bort alt for mye tid, husbanklån, en tom 34 kvadrat, trygd, mot jobb, bil, ferier, opplevelser, vennskap, finere klær, og bedre mat. Jeg har så lyst til å prøve en gang til, men jeg er så redd for at jeg ikke skal klare det, og miste selv det lille jeg har nå som straff for at jeg i det hele tatt ønsker å leve. Jeg kan ikke snakke med noen, og familien bryr seg ikke uansett. De er fornøyde med at jeg er trygda, så lenge det holder meg i live. Men det er ikke godt nok for meg.kjenner jeg må stoppe her for nå, for hvis ikke kan folk se meg gråte. Anonymkode: 60141...7ff Hei. Jeg er også uføretrygdet. Er veldig mye for meg selv. Livet er litt trist,.Hvor i landet bor du? Kjenner meg så igjen i det du skriver Det er nok mange ensomme der ute. Tenk om vi kunne treffes å vært sammen. Anonymkode: 13def...25a 9
AnonymBruker Skrevet 27. september 2019 #3 Skrevet 27. september 2019 Naturen er gratis. Kansje du skal prøve å komme deg ut litt? Anonymkode: 1ed58...f94 5
Vikingmamma Skrevet 27. september 2019 #4 Skrevet 27. september 2019 Jeg er også ufør. Har kjent på det samme som deg og gjør det til tider enda. Men det viktigste er å komme seg ut av hjemmet og fylle hverdagen med noe. Jeg har skaffet meg aktiv på dagtid og bruker det tilbudet aktivt. Å hvis du har lyst til å prøve jobbe litt står du helt fritt til å gjøre det. Nav kan ikke ta fra deg statusen som ufør for å prøve. 2
Korpsnerden Skrevet 27. september 2019 #5 Skrevet 27. september 2019 (endret) Hva med å bidra frivillig i f.eks Røde Kors, Kirkens Bymisjon eller Frivillighetssentralen? Da gjør du noe godt for andre, og ofte treffer du andre frivillige i samme situasjon 😊 Endret 27. september 2019 av Korpsnerden 8
AnonymBruker Skrevet 27. september 2019 #6 Skrevet 27. september 2019 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei. Jeg er også uføretrygdet. Er veldig mye for meg selv. Livet er litt trist,.Hvor i landet bor du? Kjenner meg så igjen i det du skriver Det er nok mange ensomme der ute. Tenk om vi kunne treffes å vært sammen. Anonymkode: 13def...25a Stavanger her. Anonymkode: 60141...7ff
AnonymBruker Skrevet 27. september 2019 #7 Skrevet 27. september 2019 3 minutter siden, Korpsnerden skrev: Hva med å bidra frivillig i f.eks Røde Kors, Kirkens Bymisjon eller Frivillighetssentralen? Da gjør du noe godt for andre, og ofte treffer du andre frivillige i samme situasjon 😊 Jeg prøvde Frivilligsentralen. De ville ikke ha meg. Anonymkode: 60141...7ff
AnonymBruker Skrevet 27. september 2019 #8 Skrevet 27. september 2019 På sosial penger på 2 år uten tiltak holder på å bli gal selv Anonymkode: 3b6ed...4e8 3
AnonymBruker Skrevet 27. september 2019 #9 Skrevet 27. september 2019 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Naturen er gratis. Kansje du skal prøve å komme deg ut litt? Anonymkode: 1ed58...f94 Har benyttet meg mye av det i gode perioder, men jeg føler meg likevel tom. Men ja, det hjelper absolutt. Folk ser heldigvis og uheldigvis ikke at jeg har noen usynlige handicap. Men derfor er det også lite forståelse når jeg ikke orker ting. Folk ser ikke hvordan man har det i løpet av en dag. Anonymkode: 60141...7ff
Korpsnerden Skrevet 27. september 2019 #10 Skrevet 27. september 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg prøvde Frivilligsentralen. De ville ikke ha meg. Anonymkode: 60141...7ff Da ville jeg prøvd Røde Kors, de driver med mye forskjellig. Et annet tips er å bli med i den lokale turistforeningen. 3
Gjest theTitanic Skrevet 27. september 2019 #11 Skrevet 27. september 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg prøvde Frivilligsentralen. De ville ikke ha meg. Anonymkode: 60141...7ff Javel....? Må man ha mastergrad for å være frivillig .. ?
Brimi Skrevet 27. september 2019 #12 Skrevet 27. september 2019 Kan du ikke prøve Fretex?😊 Jeg er ufør og jobber som frivillig der. Deilig å føle seg til nytte og komme seg ut av huset innimellom^^ 5
AnonymBruker Skrevet 27. september 2019 #13 Skrevet 27. september 2019 Ja, dagene går så sakte og ting er alltid likt... Det er ikke en tilværelse jeg ville unnet noen. Morsomt at folk trorr at gresset er grønnere... men de glemmer at grunnen til at folk er uføre er pga sykdom som påvirker en livskvalitet og evne til å gjøre normale ting. Anonymkode: 45c7f...86d 7
AnonymBruker Skrevet 27. september 2019 #14 Skrevet 27. september 2019 1 time siden, theTitanic skrev: Javel....? Må man ha mastergrad for å være frivillig .. ? Jeg vet ikke hva som var feil. Anonymkode: 60141...7ff
AnonymBruker Skrevet 27. september 2019 #15 Skrevet 27. september 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, dagene går så sakte og ting er alltid likt... Det er ikke en tilværelse jeg ville unnet noen. Morsomt at folk trorr at gresset er grønnere... men de glemmer at grunnen til at folk er uføre er pga sykdom som påvirker en livskvalitet og evne til å gjøre normale ting. Anonymkode: 45c7f...86d Det er riktig. Det er så kjedelig, for livet blir tomt. Anonymkode: 60141...7ff 2
AnonymBruker Skrevet 27. september 2019 #16 Skrevet 27. september 2019 1 time siden, Korpsnerden skrev: Da ville jeg prøvd Røde Kors, de driver med mye forskjellig. Et annet tips er å bli med i den lokale turistforeningen. Kan jo prøve. Ingenting er kjedeligere enn ingenting. Da er det faktisk bedre å gjøre noe kjedelig. Misunner til og med de som har en møkkajobb. Anonymkode: 60141...7ff
AnonymBruker Skrevet 27. september 2019 #17 Skrevet 27. september 2019 Hva er det du sliter med som gjør at du har blitt ufør? Vurderer du å jobbe litt i tillegg til uføretrygden? Er f.eks mange butikker som setter pris på noen som kan jobbe ekstra en gang i blant. Hvis sykdommen din tillater det så synes jeg absolutt du skal forsøke å jobbe litt. Trenger ikke gå "all in", men prøve litt forsiktig. 🙂 Anonymkode: 49a5f...2d0 6
AnonymBruker Skrevet 27. september 2019 #18 Skrevet 27. september 2019 3 minutter siden, AnonymBruker said: Hva er det du sliter med som gjør at du har blitt ufør? Vurderer du å jobbe litt i tillegg til uføretrygden? Er f.eks mange butikker som setter pris på noen som kan jobbe ekstra en gang i blant. Hvis sykdommen din tillater det så synes jeg absolutt du skal forsøke å jobbe litt. Trenger ikke gå "all in", men prøve litt forsiktig. 🙂 Anonymkode: 49a5f...2d0 Det har ikke du noe med, og heller ikke den type tråd. Må innerømme jeg er overrasket over snille folk har vært til nå. Anonymkode: 3b6ed...4e8 2
AnonymBruker Skrevet 27. september 2019 #19 Skrevet 27. september 2019 Og hvorfor jobbe når man tape alle pengene sine 50 prosent og opppover, det er det dillamet uføre møter. Anonymkode: 3b6ed...4e8 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2019 #20 Skrevet 27. september 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva er det du sliter med som gjør at du har blitt ufør? Vurderer du å jobbe litt i tillegg til uføretrygden? Er f.eks mange butikker som setter pris på noen som kan jobbe ekstra en gang i blant. Hvis sykdommen din tillater det så synes jeg absolutt du skal forsøke å jobbe litt. Trenger ikke gå "all in", men prøve litt forsiktig. 🙂 Anonymkode: 49a5f...2d0 Jeg sliter med samspill. Sliter med å forholde meg til folk for mye og ofte av gangen. Kunne tenkt meg en liten stilling på lager, eller kjørt søppel, hvis det lot seg gjøre. Klarer ikke å tenke meg til så mange andre yrker uten menneskekontakt. Tingen er at jeg vil gjerne ha venner, og gjerne omgås folk, men ikke mer enn jeg klarer på en gang. Jeg er litt klønete i sånne settinger også. Anonymkode: 60141...7ff
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå