Gå til innhold

Uintelligente mennesker

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
20 minutter siden, Fjeud skrev:

Jeg har to innspill til deg. Du virker mer uintelligent enn du ellers hadde gjort når du bruker store ord for å virke smart. Du har enormt mange skrivefeil. 

Og jeg har to til deg! Når du påpeker dette ovenfor andre gjør du dette for å hevde deg selv? Kanskje du er kjempe intelligent, men virker ikke mye snill ?. Foretrekker han med litt mindre intelligens med skrivefeil :)  Eller rettere sagt forstår du ikke sammenhengen i teksten med noen skrivefeil? Da er du neppe særlig smart heller.

Endret av Duftavsommerregn
  • Liker 5
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er en myte at folk med høy intelligens er mindre sosialt flinke. Faktisk korrelerer alle typer intelligens i noen grad, noe som vil si at om du er boksmart, er det også mer sannsynlig at du er sosialt flink. Dersom du har Asperger vil dette selvfølgelig ikke gjelde siden Asperger gir et sosialt handikap.

Anonymkode: 6dafd...922

Javel, ok. Slik du avrundet, så er vi kanskje ikke så uenige som det virket i begynnelsen av det du skrev. 
Det kan godt være at der er en slik mye som du nevner, ute og går. Og intelligente trenger selvsagt ikke være mindre sosialt flinke, men de kan være det, vil jeg tro?
Det er også slik, at personligheter kan være svært mangfoldige, og overganger kan være ulike i forskjellig individuell grad. Det innebærer også, at det ikke er en fasit på om/hvor mye/hvilken form for Asperger man har. Dette lærte jeg noe om, i de flere titalls timene jeg hadde hos psykolog og psykiatere. Det dreier seg i bunn og grunn mer om ulike personligheter, enn om en diagnose og/eller handikap. Forholdet som gjør at fellesbenevnelsen forder en oppfatning i den retning, er flertalls  eller gjengs oppfatning av hva som er "normalt" om du vil.  Altså sagt på en annen måte: Handikap i forhold til hva - på hvilke premisser? Det kan alltid diskuteres.   

Anonymkode: 749c3...990

Skrevet

Mye av det dere skriver her har ingenting med intelligens å gjøre.

Anonymkode: 6cb76...aef

• Liker 2
Skrevet

Manglende allmennkunnskap, skråsikre og mangler evnen til å se ting fra et større perspektiv.

• Liker 2
Skrevet

Dom som sier andre er domme, dom er dom dom. 

Anonymkode: 0a5e5...12e

• Liker 2
Skrevet
14 minutter siden, Duftavsommerregn skrev:

Og jeg har to til deg! Når du påpeker dette ovenfor andre gjør du dette for å hevde deg selv? Kanskje du er kjempe intelligent, men virker ikke mye snill ?. Foretrekker han med litt mindre intelligens med skrivefeil :)  Eller rettere sagt forstår du ikke sammenhengen i teksten med noen skrivefeil? Da er du neppe særlig smart heller.

Kanskje, ser ikke helt hvorfor jeg skulle ha et behov for å hevde meg selv på kvinneguiden, men hvem vet. Du har nok rett i at det ikke var spesielt snilt sagt, men jeg finner det enormt provoserende når folk trykker inn alle fremmedordene de kan i et innlegg uten grunn. Poenget med skrivefeilene var at det er ironisk at noen som på død og liv skal benytte vanskelig ord samtidig ikke skriver enkle ord riktig, selv om det kan være flere grunner for det. 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dom som sier andre er domme, dom er dom dom. 

Dom som säger att andra är dumma, dom er dumma dom. Dom dom gir ingen mening.. 

Anonymkode: b13aa...c9b

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Dom som säger att andra är dumma, dom er dumma dom. Dom dom gir ingen mening.. 

Anonymkode: b13aa...c9b

Huff jeg har fremstått dum i en tråd om hvordan man gjenkjenner unintelligente mennesker 😟

• Liker 1
Skrevet

Jeg er ikke intelligent. Jeg føler meg dum og treg i enhver setting. Small-talk kan jeg ikke. Blande meg inn i store diskusjoner tør jeg ikke. Jeg greier ikke holde oversikt og har hukommelse som en gullfisk. I tillegg er jeg introvert så det holder. Jeg er empatisk og en god lytter. 

Jeg har, utrolig nok, 4 års universitetsutdannelse og jobber i et lederteam. Dog "nederst på rangstigen". Føler til dels mestring i jobben selv om det er mye jeg ikke mestrer der enda (relativt ny i stillingen). Jeg er frikjøpt en prosentdel av stillingen min for å være med i et kjempeprosjekt. Dette føler jeg er for stort for meg, men velger å delta til tross for det. Har som mål å "vokse" gjennom å tvinge meg til å delta og bidra.. 

Selv om min bakgrunn og CV skulle tilsi at jeg er "et oppegående" menneske med god forstand er det stikk motsatt av hvordan jeg føler meg. Er ikke vokst opp i et hjem med store diskusjoner og samtaler. Har heller ikke greid å få til det i ekteskapet. Forsøker å overføre det til barna da. Diskuterer gjerne med dem, vil ikke at de skal ende opp som meg. Et håpløst fjols det ikke smeller ordet fra. 

Hvorfor svarer jeg? Flere skriver at de anser de som sier sånn og slik, eier ditt og datt er uintelligent mennesker. Jeg mangler de "egenskapene" flere henviser til, ei har jeg hverken kjøleskapmagneter eller veggord. Men uintelligent det er jeg. Greier ikke engasjere meg for de alt for store sakene, men ser også at noe av årsakene til at jeg er som jeg er bunner i en helt elendig selvtillit. Det finnes ikke en ting jeg kan si jeg er skikkelig god på. 

Anonymkode: 20a75...d28

• Liker 5
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke intelligent. Jeg føler meg dum og treg i enhver setting. Small-talk kan jeg ikke. Blande meg inn i store diskusjoner tør jeg ikke. Jeg greier ikke holde oversikt og har hukommelse som en gullfisk. I tillegg er jeg introvert så det holder. Jeg er empatisk og en god lytter. 

Jeg har, utrolig nok, 4 års universitetsutdannelse og jobber i et lederteam. Dog "nederst på rangstigen". Føler til dels mestring i jobben selv om det er mye jeg ikke mestrer der enda (relativt ny i stillingen). Jeg er frikjøpt en prosentdel av stillingen min for å være med i et kjempeprosjekt. Dette føler jeg er for stort for meg, men velger å delta til tross for det. Har som mål å "vokse" gjennom å tvinge meg til å delta og bidra.. 

Selv om min bakgrunn og CV skulle tilsi at jeg er "et oppegående" menneske med god forstand er det stikk motsatt av hvordan jeg føler meg. Er ikke vokst opp i et hjem med store diskusjoner og samtaler. Har heller ikke greid å få til det i ekteskapet. Forsøker å overføre det til barna da. Diskuterer gjerne med dem, vil ikke at de skal ende opp som meg. Et håpløst fjols det ikke smeller ordet fra. 

Hvorfor svarer jeg? Flere skriver at de anser de som sier sånn og slik, eier ditt og datt er uintelligent mennesker. Jeg mangler de "egenskapene" flere henviser til, ei har jeg hverken kjøleskapmagneter eller veggord. Men uintelligent det er jeg. Greier ikke engasjere meg for de alt for store sakene, men ser også at noe av årsakene til at jeg er som jeg er bunner i en helt elendig selvtillit. Det finnes ikke en ting jeg kan si jeg er skikkelig god på. 

Anonymkode: 20a75...d28

Synes du virker ganske smart jeg. Husk: Det er mange idioter som hjemmer seg bak masse kunnskap. Dvs. Alle kan lære/pugge, men ikke alle kan resonere og løse kompliserte oppgaver.

Anonymkode: d44f8...98f

• Liker 4
Skrevet (endret)

Tenker at din selvinnsikt vitner om intelligens jeg da.. Litt dårlig selvtillit bare.

Siterte d28

Endret av Consita
  • Liker 5
Skrevet

Når det er veldig vanskelig å føre en samtale (om noe annet enn været, vel og merke) pleier det å tyde at personen jeg snakker med enten er vesentlig mer intelligent eller vesentlig mindre intelligent enn meg, og er dårlig til å tilpasse seg samtalepartner. 

Anonymkode: f5017...5f6

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes du virker ganske smart jeg. Husk: Det er mange idioter som hjemmer seg bak masse kunnskap. Dvs. Alle kan lære/pugge, men ikke alle kan resonere og løse kompliserte oppgaver.

Gjemmer....mener jeg

Skrevet
På 27.9.2019 den 16.30, AnonymBruker skrev:

Folk som henger seg opp i detaljer hva andre gjør røyker eller ikke røyker, hva dem ferierer i eller ikke ferierer i, hva dem drikker eller ikke drikker, hva dem stemmer eller ikke stemmer, hvem dem liker eller ikke liker, hvordan andre forholder seg til politiske saker, hva dem har hjemme og hvilket kjæledyr dem har. 

Anonymkode: cb620...728

Ja nettopp, de er dømmende som f! Som i denne tråden her er det nok en del som ligger under snittet i intelligens. De er bare ute etter å ta andre som mener noe annet enn dem. Ikke rart at barn mobber når voksne mobber!

• Liker 1
Skrevet

Enkle mennesker som ikke krever så mye for å være happy og tilfredsstilt. Ukompliserte fordi de ikke har så mye mellom øra. Like greit det..🤷🏼‍♀️

• Liker 1
Skrevet
22 minutter siden, Fjeud skrev:

Kanskje, ser ikke helt hvorfor jeg skulle ha et behov for å hevde meg selv på kvinneguiden, men hvem vet. Du har nok rett i at det ikke var spesielt snilt sagt, men jeg finner det enormt provoserende når folk trykker inn alle fremmedordene de kan i et innlegg uten grunn. Poenget med skrivefeilene var at det er ironisk at noen som på død og liv skal benytte vanskelig ord samtidig ikke skriver enkle ord riktig, selv om det kan være flere grunner for det. 

Gikk tilbake og kikket på innlegget du refererer til, og kan faktisk ikke se at jeg bruker et eneste fremmedord der. Kanskje du vil presisere eventuelt hvilken mengde med fremmedord du sikter til, i det innlegget ?

Eneste ordet som kan virke spesielt, er "husholdningsklok". Det er (regner jeg med) et eget-oppfunnet ord som noen andre benyttet i en bok en gang. Men jeg vil tro, at det ikke skal så meget intelligens til, for å skjønne betydningen sånn noenlunde. Det var mest for å undertsreke nettopp hva som var ment, på en litt enkel måte faktisk. Tro det eller ei.

Grunnen til at jeg bommer litt på bokstaver og sånt noen ganger ( sjelden så mye som i akkurat det innlegget ), er dels at jeg aldri hatt noen særlig formell utdannelse( av andre grunner enn intelligens), og aldri trent meg ordentlig på tatstatur. Dels fordi det er på slike områder jeg har mine svakheter. Men jeg er ikke en nisse for det. Litt spesiell kanskje, men jeg har nok et hode, hvilket andre også har sagt.

Når det er sagt, har du nok et poeng likevel. Og jeg jobber støtt med å forsøke å virke så liten og ubetydelig jeg kan sånn sett, for jeg vil helst ikke framstå som at jeg tror jeg er noe. Det er dumt, enig i det.   🙂

Anonymkode: 749c3...990

• Liker 3
Skrevet

At de sitter på kvinneguiden og forsvarer sitt hat mot offentlige personer i den hensikt at dette er deres fulle rett så lenge de kan gjemme seg bak flotte ord og ren og sann svada. Rampelystrådene er et sant bevis på uintelligente mennesker som bruker all sin fritid på å kritisere bloggere. Kvalmt!

Anonymkode: 1a018...d0d

• Liker 6
Skrevet

Denne tråden handler mer om fordommer folk har. 

Anonymkode: 6cb76...aef

Skrevet

Folk som er superfans av masseinnvandring og det multikulturelle samfunn er lite intelligente, de mangler evnen til å se konsekvenser. 

Anonymkode: 429f7...aba

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg har ikke noe svar, men liker uttrykket "stupid is as stupid does" 

Eller som min bestemor sa: "Dummeste bonden får de største potetene". 

Altså mange med lav IQ følger kanskje strømmen, gjør som andre og skikker seg ganske bra. 

Intelligente folk kan gjøre veldig dumme ting. Man må kanskje være ganske smart for å gå seg vill i tankene og bli skikkelig dum. Eksempler:

1. AKP-ml. Man må lese veldig mye for å bli så blind for det åpenbare. 

2. Qusling. Samme som AKP. I sitt intelligente hode rasjonaliserte han ting som var åpenbart feil for mindre intelligente mennesker. 

3. Alle velutdannede og intelligente mennesker stemmer AP eller Rødt, som gjør narr av livsstilen til de med lav inntekt, lav utdanning og som er fra bygda (campingferie, røyking, grandiosa, dansebandmusikk, "livets harde skole", etc etc). De tror de vinner tilbake Frp-velgere ved å kalle dem dumme og "harry". Lykke til med det. 

Endret av Isambard
  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...