Gå til innhold

Uintelligente mennesker

Anbefalte innlegg

Skrevet
20 timer siden, professordatter skrev:

Mennesker som er selvhøytidelige, egosentriske og mangler sosiale antenner.

Det stemmer jo ikke.

Gjest Huttetuen
Skrevet

Evnen og vilje til å tilegne seg kunnskap(at man aldri føler seg utlært) 

Evne til å se en sak fra flere sider

Evne til å ta til seg hva andre sier til deg

Evne til å vise forandring 

Skrevet
18 hours ago, AnonymBruker said:

Ha, ha, det stemmer ikke. Det er tidligere i 2019 offentliggjort et forskningsprosjekt der man formålet var å finne hvem som var mest hatefulle i kommentarfeltet. Suprise: gjennomsnittspersonen var lavt utdannet med svak /så-som-så økonomi og middels/dårlig jobb. Og hva stemte de på ? FrP.  Så ja, tro det du vil. Vi andre vet sannheten;-)

Anonymkode: 958cb...382

Jeg er enig med deg at AB som du siterer har et dårlig poeng (at folk med lav intelligens stemmes langt til høyre eller til venstre), men likevel må jeg påpeke at argumentet ditt ikke holder vann. 

Utdanningsnivå alene sier da ikke noe om intelligensen til folk. Utdanningsnivå henger sammen med sosioøkonomiske faktorer, miljøpåvirkninger og mye annet. 

Anonymkode: 03402...a1c

• Liker 7
Skrevet (endret)

De dummeste jeg kjenner er også de som tror de er de smarteste, bedrevitere. Selvhøytidelige og frekke. 

De kan lese én bok eller én artikkel om en sak og tro de vet sannheten om et emne. De evner ikke å ta til seg ny kunnskap som ikke underbygger det de allerede tror på, tenke selv eller forstå det som blir sagt i en diskusjon. De henger etter og man må forklare alt. Og når man forklarer så avbryter de gjerne for å skyte inn en trivia som ikke har noe med saken å gjøre.

Lav sosial intelligens på mange måter, men de kan ikke noe for det.

Endret av loveli
Gjest Alkoholist
Skrevet

De har fordommer mot alt og dømmer folk etter utseende. De tror at det er noe galt med alle andre, og aldri seg selv. 

Skrevet

De uintelligente får i gjennomsnittet flere barn en de intelligente.  Så mange barn kan være et tegn. 

• Liker 3
Skrevet
På 27.9.2019 den 17.12, AnonymBruker skrev:

Ble du fornærmet? Hva var det som traff verst? 

Anonymkode: 7c428...d32

Nå var det ikke meg du siterte, men ja, det er noe veldig ureflektert, hovmodig og primitivt med mennesker som ser ned på andre mennesker pga slike banale ting som ble listet opp. «Campingvogn er så harry, og baileys? Så lav klasse!» Slike dyyyype og kloke mennesker ser en som regel på et reality TV-show. 

Anonymkode: c8f8b...a18

• Liker 2
Skrevet

De religiøse i den opplyste delen av verden.

• Liker 3
Skrevet

De som rett og slett ikke forstår ting som alle andre forstår. Jeg snakker ikke om de som har vansker i feks matte og ikke forstår enkle ting, men mer de som har generell manglende kunnskap om det meste.

Det er også folk som gjerne bekymrer seg for alt mulig og at alt skal gjøres vanskeligere enn hva det er. Fellestrekk er feks i forbindelse med skole at de mener de ikke forstår noe, men gidder heller ikke å lese pensum eller prøve å forstå noe. Da er du passe uintelligent.

Kanskje veldig stygt sagt av meg, men mennesker som feks er svært overvektige fremstår ofte ganske dumme. At de ikke forstår at overvekt ikke bare er fett, men også økt fare for mange sykdommer og som sier "Jeg har ingen problemer med ryggen/knærne jeg"...nei, men om noen år vil du få det.

Anonymkode: 8457c...56c

• Liker 2
Skrevet

Å påstå at folk som har kjøleskapsmagneter eller en spesiell type interiør, campingvogn osv. er mindre intelligente sier mest om de som påstår dette.  Har man litt vett så skjønner man at dette ikke har noen sammenheng med intelligens. Å påstå at folk med andre meninger og oppfatninger enn en selv er uintelligente sier også mye om den som påstår dette. 

Anonymkode: f6154...b0d

• Liker 6
Skrevet
På 27.9.2019 den 16.11, AnonymBruker skrev:

Hva er typisk for dem?

Anonymkode: f4686...ea3

De har sjelden egne meninger om noe som helst men fremstår som et ekko av andre - gjerne av den som snakker høyest. Ved de anledningene de fremmer egne meninger blir de svært bastante og nekter konsekvent å innse at det kan være flere sider av en sak. De oppviser lite initiativ, men gjør som regel som de blir fortalt.

• Liker 2
Skrevet

Jeg har ikke lest hele tråden, men har du oppført "livets harde skole" på facebookprofilen din så tenker jeg automatisk at du er lite intelligent. 

• Liker 6
Skrevet

Folk som er skråsikre på det meste. Det er ikke måte på alt de vet. Og alltid like skråsikre. 

Anonymkode: baceb...16f

• Liker 5
Skrevet
På 27.9.2019 den 16.18, professordatter skrev:

Mennesker som er selvhøytidelige, egosentriske og mangler sosiale antenner.

Hm. Eneste jeg kan bifalle her, er det første.
Hverken egosentrisk eller mangel på sosiale antenner trenger bety manglende tegn på intelligens. Ofte tvert i mot, spesielt det siste.
Mennekser med intelligens, kan gjerne virke usosiale, fordi de finner sosiale sammenhenger med intetsigende småprat lite inspirerende.
Kom i den sammenheng til å tenke på den siste tids kjendis Greta Thunberg, som i Skavlan sa at hun hatet "smalltalk" og snakket ikke uten at hun måtte privat. Hun har Asperger ja, men det  anser jeg som noe intelligente mennesker lett kan ha. Så ingen motsetning. Har selv Asperger, og er nok ganske intelligent. Men jeg kan være klossete og trives dårlig i sosiale settinger. Som ofte er innhyllet i lavmålske subjektive stemninger. Ikke alltid, men intelligente samtaler og fokus er sjelden i forsetet der. Man kan være innom det, men oftest veldig sånjn avgrenset, med typisk husholdningskloke kortvarige innslag, mer på siden av alt det helt trivielle man lulles inn i.   

Anonymkode: 749c3...990

• Liker 2
Skrevet
På 28.9.2019 den 6.23, Sidabmao skrev:

Ja, denne er bra. Folk som tror på alt legen, myndighetene og kostekspertene sier. Folk som aldri tenker selv, og heller aldri stiller kritiske spørsmål om sin egen helse og velvære. 

Javel da er egentlig klimaskeptikerne veldig intelligente da :)  Denne tråden skal jeg stort sette mene lite i, bare lese og se dere kaste store steiner på hverandre i det glasshuset dere sitter i.

• Liker 3
Annonse
Skrevet

Personer som aldri lytter eller slipper andre til. De som mener at de er perfekte og ikke interreserer seg for å høre på hva andre mener og kan. De som alltid gir skylden på andre.

De vil aldri lære av sine feil, eller lære noe nytt som andre kan gi dem. Å være nysgjerrig og slippe andre til, gjør at man kan lære seg andre måter å gjøre ting på, og forstå at man kan bli enda bedre enn man er. 

Anonymkode: c736f...492

• Liker 4
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hverken egosentrisk eller mangel på sosiale antenner trenger bety manglende tegn på intelligens. Ofte tvert i mot, spesielt det siste.
Mennekser med intelligens, kan gjerne virke usosiale, fordi de finner sosiale sammenhenger med intetsigende småprat lite inspirerende.
Kom i den sammenheng til å tenke på den siste tids kjendis Greta Thunberg, som i Skavlan sa at hun hatet "smalltalk" og snakket ikke uten at hun måtte privat. Hun har Asperger ja, men det  anser jeg som noe intelligente mennesker lett kan ha. Så ingen motsetning. Har selv Asperger, og er nok ganske intelligent. Men jeg kan være klossete og trives dårlig i sosiale settinger. Som ofte er innhyllet i lavmålske subjektive stemninger. Ikke alltid, men intelligente samtaler og fokus er sjelden i forsetet der. Man kan være innom det, men oftest veldig sånjn avgrenset, med typisk husholdningskloke kortvarige innslag, mer på siden av alt det helt trivielle man lulles inn i.   

Jeg har to innspill til deg. Du virker mer uintelligent enn du ellers hadde gjort når du bruker store ord for å virke smart. Du har enormt mange skrivefeil. 

Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er en myte at folk med høy intelligens er mindre sosialt flinke. Faktisk korrelerer alle typer intelligens i noen grad, noe som vil si at om du er boksmart, er det også mer sannsynlig at du er sosialt flink. Dersom du har Asperger vil dette selvfølgelig ikke gjelde siden Asperger gir et sosialt handikap.

Anonymkode: 6dafd...922

• Liker 4
Skrevet
7 minutter siden, Fjeud skrev:

Jeg har to innspill til deg. Du virker mer uintelligent enn du ellers hadde gjort når du bruker store ord for å virke smart. Du har enormt mange skrivefeil. 

Ja jeg har noen skrivefeil, og kanskje jeg ikke er så intelligent ( eller flink) der, men på andre måter. Ikke for å skryte, men det virker som jeg forstår mer enn mange da. Hvilke store ord var det jeg brukte? Beklager det i såfall, det var ikke meningen.

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja jeg har noen skrivefeil, og kanskje jeg ikke er så intelligent ( eller flink) der, men på andre måter. Ikke for å skryte, men det virker som jeg forstår mer enn mange da. Hvilke store ord var det jeg brukte? Beklager det i såfall, det var ikke meningen.

Ikke bry deg om det. Jeg synes ikke du virket uintelligent eller brukte store ord. 

Anonymkode: 899be...0eb

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...