Gå til innhold

far som vil ta pengene mine til sin egen konto

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei jeg er 20 og er uføre og bor sammen med mor/far og har en datter på 9mnd faren min vil gå til nansmann (for han krever og få pengene mine overført til sin kontoen sin (gjelder barnetrygd og barnebidrag og..) han mener jeg bruker mye penger på vas.. men jeg har alltid penger i sparekontoen men har resten til og kjøpe bleier, mat ,klær, betale regninger. men har barnevernet på meg så nytter ikke å flytte ut før de gir seg litt..

Anonymkode: fb6f3...c8e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge du ikke er umyndiggjort, kan faren din løpe til namsmannen så mye han vil. Hjelper ikke. Kanskje du heller burde be bv om hjelp til å skaffe deg din egen bolig?

• Liker 22
Skrevet

Ikke la han, du er voksen, og han har ingenting med hva du bruker penger uansett hvor velmende det er.

• Liker 2
Skrevet

Kom deg vekk derfra! Trusselen er tom

Anonymkode: b8c5b...acc

• Liker 2
Skrevet

Siden du allerede har kontakt med bv hadde jeg spurt dem om råd i forhold til dette med din far og pengene som er tiltenkt ditt barn. Han har ingen rett på disse pengene, eller noe med hva du bruker dem til i utgangspunktet

• Liker 19
Skrevet

Han bløffer, han har ingen rett på disse pengene. Bare si nei, det er ingenting han kan gjøre.

Anonymkode: 45484...2dc

• Liker 4
Skrevet

Høres ut som om han prøver å hjelpe deg til å spare opp egenkapital. Han burde heller ha sagt at du må betale leie hjemme og så spart opp de pengene til deg på sin konto (for å være snill).  

Anonymkode: b8803...201

• Liker 9
Skrevet

Du sier at du alltid har penger på sparekontoen, dvs sparepenger (??) Spørsmålet er, har du penger på brukskontoen til deg og babyen hvis det skulle dukke opp uforutsigbare regninger som ikke gjelder bleier, mat og klær?

• Liker 2
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Høres ut som om han prøver å hjelpe deg til å spare opp egenkapital. Han burde heller ha sagt at du må betale leie hjemme og så spart opp de pengene til deg på sin konto (for å være snill).  

Anonymkode: b8803...201

ja jeg betaler dem 8000 

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

ja jeg betaler dem 8000 

Det var veldig mye synes jeg, har du mulighet for å flytte ut?

• Liker 6
Skrevet

Han har ikke rett til dette, men vil også tro at din far faktisk er fortvilet over de økonomiske valgene du tar. Det hjelper egentlig ikke at du alltid har penger. Du har et barn, og bør tenke økonomisk i forhold til fremtiden for deg og barnet. 

La far hjelpe deg, på en grei måte. Sett opp budsjett sammen, og ta til deg at det er viktig for deg å tenke fremover nå, ikke bare her og nå. Vis ham så at du er økonomisk og holder budsjettet. 

Du er i en situasjon der hver krone du klarer å spare betyr noe for fremtiden til deg og ditt barn. Det er noe i din livsførsel barnevernet reagerer på, og det er noe din far reagerer på. Dette bør du ikke blåse av, men ta på alvor. Være innstilt på å være en voksen og fornuftig mamma fremover. 

• Liker 10
Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er 20 år, ufør(allerede), bor hjemme, har barn på 9 måneder..

WTF? 

Anonymkode: 7fa0f...77e

Takk for oppsummering. 

TS: Det er ingenting han kan gjøre.

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

hei jeg er 20 og er uføre og bor sammen med mor/far og har en datter på 9mnd faren min vil gå til nansmann (for han krever og få pengene mine overført til sin kontoen sin (gjelder barnetrygd og barnebidrag og..) han mener jeg bruker mye penger på vas.. men jeg har alltid penger i sparekontoen men har resten til og kjøpe bleier, mat ,klær, betale regninger. men har barnevernet på meg så nytter ikke å flytte ut før de gir seg litt..

Tror ikke du skal ha noe med faren din å gjøre, gitt. Han vil deg ikke godt.

Skrevet

Hvis han går til namsmannen og ber om noe sånt så vil de bare le seg ihjel av han.

Du er 20 år og kunne i realiteten selv gått til namsmannen og bedt om å fp din fars lønn inn på din konto fordi du synes han bruker pengene sine på mye vas.

Anonymkode: 591aa...fcc

• Liker 2
Skrevet

Din far har ikke en dritt hans skulle sagt. Han kan ikke få tak i pengene dine hvis du ikke vil. 

Anonymkode: 28efd...cad

Skrevet

For den summen du betaler foreldra dine har du jo råd til en egen leilighet til deg og ungen? 

Anonymkode: 573e7...a3a

• Liker 1
Skrevet

Noen er også ufør en prosent og velger å være hjemme uten lønn den resterende prosenten for å ta seg av barnet. Ufør og hjemme betyr ikke alltid 100% ufør.

Anonymkode: fc286...e24

Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Betaler du for bolig? 

Anonymkode: 0ffca...dbb

Skrevet

Ryddet for avsporinger. 

Ninab82, mod

Skrevet

Far kan ikke ta pengene å reise til Bahamas med HALV søsteren sin BIOLOGISK med Oalvs morder, dine penger. Det er egoistisk. En far må ta ansvar. HN FÅR IKKE LOV Å TA PENGENE DINE. dET KAN DU ANMELDE. dET GJØR JEG.

fOR SÅ Å KJØPE NARKOTIKA

fORELDRENE BØR PRØVE Å FORSTÅ. sKJØNNER IKKE AT NOEN HAR HJERTE TIL NOE SÅNT.

jADDA sTINA OG SØSTER David. tRAMPEN sTINA OG LADYN DAMEN.

bARE FOR Å GJØR NOEN SJALU GOLLUM GRINER AV DET. tA ANSVAR

Anonymkode: d0e4d...c1f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...