Gå til innhold

Vi som venter på svar på uføretrygd


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Logget meg akkurat på nav og sjekket status på søknaden min. Å da står det faktisk "Klar til attestering" 😮 

Da kan jeg nok vente meg et svar om noen dager eller uker. Vet ikke hvor lang tid det tar når statusen er det. 

Anonymkode: e6cc8...3cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har sett at dette spørsmålet har vært stilt noen ganger på AAP-aksjonen på facebook. Da har de fått til svar at det tar et par dager. Dersom den som skal attestere ikke er enig i konklusjonen til den som behandlet saken, vil statusen gå tilbake til "til behandling", og da vil det ta lengre tid.

Anonymkode: d5447...c7d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Logget meg akkurat på nav og sjekket status på søknaden min. Å da står det faktisk "Klar til attestering" 😮 

Da kan jeg nok vente meg et svar om noen dager eller uker. Vet ikke hvor lang tid det tar når statusen er det. 

Anonymkode: e6cc8...3cc

Tok faktisk nesten 14 dager før jeg fikk svar fra det sto.

Anonymkode: ce1b4...b1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått 100% ufør fra 1/9. Så nå kan skuldrene senkes å jeg slipper å stresse med Nav lenger. Nå kan jeg konsentrere meg og meg og helsen min. 

Anonymkode: e6cc8...3cc

  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Noen som har søkt i det siste? 
hvor lang tid tok det før dere fikk svar? 
sendte inn søknad på fredag, regner med jeg sikkert må belage meg på å vente i 6 måneder som det står saksbehandlingstiden er? De brukte 2 måneder på å hente inn siste erklæringen de manglet🤪

Anonymkode: 79b56...c10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Noen som har søkt i det siste? 
hvor lang tid tok det før dere fikk svar? 
sendte inn søknad på fredag, regner med jeg sikkert må belage meg på å vente i 6 måneder som det står saksbehandlingstiden er? De brukte 2 måneder på å hente inn siste erklæringen de manglet🤪

Anonymkode: 79b56...c10

Ser at mange skriver på AAP-aksjonens side at det nå er 6-8 mnd behandlingstid. Er du medlem på den siden? Hvis ikke så anbefaler jeg det siden det er mye info å få der :) 

Lykke til med søknaden :) 

Anonymkode: e6cc8...3cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Noen som har søkt i det siste? 
hvor lang tid tok det før dere fikk svar? 
sendte inn søknad på fredag, regner med jeg sikkert må belage meg på å vente i 6 måneder som det står saksbehandlingstiden er? De brukte 2 måneder på å hente inn siste erklæringen de manglet🤪

Anonymkode: 79b56...c10

Søkte i juni, fikk beskjed om 6mnd ventetid. Så er jeg heldig får jeg ufør til jul. Legen brukte 4,5mnd på å sende legeerklæring. Så mildt sakt frustrert.

Anonymkode: ee5f1...b9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Søkte i juni, fikk beskjed om 6mnd ventetid. Så er jeg heldig får jeg ufør til jul. Legen brukte 4,5mnd på å sende legeerklæring. Så mildt sakt frustrert.

Anonymkode: ee5f1...b9e

så frustrerende når de skal dra ut prosessen, i en allerede kjip situasjon vi står i. 
Jeg gikk privat å fikk legeerklæring. «Hell i uhell» at det er mangel på leger i kommunen her, så NAV sa det var greit. Så de fikk journalen fra fastlegekontoret, så hadde jeg et par timer hos han, og han deltok i videomøte med nav. 

Anonymkode: 79b56...c10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Noen som vet når man får svar på søknaden når det står at barnetillegg er til behandling? Om det kan ta lang tid? 
kom opp for noen dager siden og svarfrist er ute.

Anonymkode: 5235e...ddd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...