AnonymBruker Skrevet 28. mars 2023 #761 Del Skrevet 28. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Lykke til med søknaden 🩷 Anonymkode: 920de...de8 Takk, er en nervepirrende tid. Anonymkode: e6cc8...3cc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #762 Del Skrevet 11. juni 2023 Bump. Anonymkode: 9a24c...a6b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chantielle Skrevet 11. juni 2023 #763 Del Skrevet 11. juni 2023 Ryddet for avsporing,innlegg skrevet på dialekt. Chantielle mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #764 Del Skrevet 11. juni 2023 Det er nå ca 6 uker til min uføresøknad skal være ferdig behandlet i følge brevet jeg fikk fra Nav. Men har jo observert at behandlingstiden hos Nav har blitt lenger, men håper jeg slipper å vente til etter sommeren. Denne ventetiden er tøff å jeg klarer nesten ikke å gjøre dagligdagse ting da ventetiden setter meg helt ut av spill - dette i tillegg til uføregrunnen, som er en belastning i seg selv. Anonymkode: e6cc8...3cc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #765 Del Skrevet 3. juli 2023 Hei. Lurer på om noen vet. Jeg venter på svar på uførsøknad etter å ha gått på aap siden 2016. Jeg har fått en diagnose jeg er født med og håper på ung ufør. Men siden jeg har fått minstesats av aap så lenge. Får jeg etterbetalt det jeg har fått for lite fra jeg startet aap? Anonymkode: 36b78...ba5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #766 Del Skrevet 3. juli 2023 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Hei. Lurer på om noen vet. Jeg venter på svar på uførsøknad etter å ha gått på aap siden 2016. Jeg har fått en diagnose jeg er født med og håper på ung ufør. Men siden jeg har fått minstesats av aap så lenge. Får jeg etterbetalt det jeg har fått for lite fra jeg startet aap? Anonymkode: 36b78...ba5 Hvis du får innvilget ung ufør tillegg får du tilbakebetalt for de årene du ikke fikk det på AAP siden du har gått på AAP før 2020 ☺️. Det tar ca 8 måneder etter innvilget uføretrygd før du får vedtak om tilbakebetaling da så det er bare å smøre seg med tålmodighet. Anonymkode: 7dd78...89a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #767 Del Skrevet 3. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvis du får innvilget ung ufør tillegg får du tilbakebetalt for de årene du ikke fikk det på AAP siden du har gått på AAP før 2020 ☺️. Det tar ca 8 måneder etter innvilget uføretrygd før du får vedtak om tilbakebetaling da så det er bare å smøre seg med tålmodighet. Anonymkode: 7dd78...89a Takk! Men hvis jeg «bare» får vanlig ufør. Som også er mer enn minstesatsen på aap jeg har fått og får nå. Får jeg fortsatt etterbetalt da? Anonymkode: 36b78...ba5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #768 Del Skrevet 3. juli 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Takk! Men hvis jeg «bare» får vanlig ufør. Som også er mer enn minstesatsen på aap jeg har fått og får nå. Får jeg fortsatt etterbetalt da? Anonymkode: 36b78...ba5 Nei. Uføretrygden gjelder fra datoen som står i vedtaket (måneden etter som regel). Anonymkode: 7dd78...89a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #769 Del Skrevet 3. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei. Uføretrygden gjelder fra datoen som står i vedtaket (måneden etter som regel). Anonymkode: 7dd78...89a Ok, blir spennende å se hva dem lander på da.🤞 Takk for info 😊 Anonymkode: 36b78...ba5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #770 Del Skrevet 3. juli 2023 Adobyen skrev (På 28.3.2023 den 15.25): 8 måneder er lenge, og det er en nervepåkjenning med usikkerheten som følger med. Får du beholde AAP hele ventetiden? Min søknad tok 4 1/2 mnd i 2021. Så denne nå, fikk svar i slutten av april (søkte juli 22, så 9 mnd etter søknaden ble sendt inn, og litt over 1 mnd etter aap gikk ut, fikk kun aap i 8 mnd, måtte søke sosialen etter det), at ufør ble innvilget fra mars. Så fikk etterbetaling for mars og april. Men burde absolutt vært regel på at man fikk aap så lenge søknaden er til behandling. Er jo bare enda en ekstra usikker belastning at man mister aap, og må over på sosialen etter at nav går over makstiden på 8 mnd. Anonymkode: 12163...91b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Adobyen Skrevet 3. juli 2023 #771 Del Skrevet 3. juli 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Så denne nå, fikk svar i slutten av april (søkte juli 22, så 9 mnd etter søknaden ble sendt inn, og litt over 1 mnd etter aap gikk ut, fikk kun aap i 8 mnd, måtte søke sosialen etter det), at ufør ble innvilget fra mars. Så fikk etterbetaling for mars og april. Men burde absolutt vært regel på at man fikk aap så lenge søknaden er til behandling. Er jo bare enda en ekstra usikker belastning at man mister aap, og må over på sosialen etter at nav går over makstiden på 8 mnd. Anonymkode: 12163...91b Da ventet du lenge ja. Helt enig i at aap bør vare helt til uføretrygden starter. Det er vanskelig å forholde seg til slike ting. Huff. Men godt at det endelig ordnet seg for deg og at du slipper å stresse mer med det 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #772 Del Skrevet 3. juli 2023 3 nervepirrende uker igjen til det har gått 5 mnd - som var behandlingstiden jeg fikk. Men jeg har jo fått med meg at det har blitt lenger behandlingstid i løpet av den tiden Anonymkode: e6cc8...3cc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #773 Del Skrevet 3. juli 2023 2 hours ago, AnonymBruker said: Hei. Lurer på om noen vet. Jeg venter på svar på uførsøknad etter å ha gått på aap siden 2016. Jeg har fått en diagnose jeg er født med og håper på ung ufør. Men siden jeg har fått minstesats av aap så lenge. Får jeg etterbetalt det jeg har fått for lite fra jeg startet aap? Anonymkode: 36b78...ba5 Du får ikke etterbetalt differansen mellom uføretrygd og AAP, men du vil få etterbetalt ung uføre for hele perioden du har hatt AAP. Selv ved medfødte lidelser som ADHD og ASD må ha betydelig og dokumentert nedsatt funksjonsevne før du fylte 26 hvis du skal få ung uføre. Jeg brukte år på å anke meg til ung uføre, og har en venninne som definitivt skulle hatt men ikke fikk fordi hun ikke klarte å klage innenfor fristen. Anonymkode: d1fcc...086 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #774 Del Skrevet 3. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): 3 nervepirrende uker igjen til det har gått 5 mnd - som var behandlingstiden jeg fikk. Men jeg har jo fått med meg at det har blitt lenger behandlingstid i løpet av den tiden Anonymkode: e6cc8...3cc Jeg og skal få svar om ca 3-4 uker. Spent på om de holder fristen, både pga økt behandlingstid - og ferieavvikling. Anonymkode: dde0f...984 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #775 Del Skrevet 19. juli 2023 Nå er det bare 4 dager igjen til det har gått 5 mnd. Er klar over at behandingstiden hos Nav har blitt lenger, å jeg er spent på om jeg får beskjed om dette på fredag eller mandag. Sjekker uansett daglig nå på statusen på søknaden min, og den står fortsatt til behandling - som det har gjort siden søknaden ble registrert. Kjenner nå veldig på nervene Anonymkode: e6cc8...3cc 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #776 Del Skrevet 24. juli 2023 Da har 5 mnd gått siden jeg søkte på uføretrygd, og det har gått over behandlingstiden jeg fikk beskjed om 🙁 Vet at behandlingstiden har økt siden jeg søkte, men det sto i brevet fra Nav at jeg skulle få beskjed hvis jeg ikke fikk svar innen 5 mnd. Jeg har ikke fått noe beskjed fra Nav om lenger behandlingstid, å lirer nå på å ringe Nav for å høre. Liker igrunnen ikke å mase på noen, men har skjønt at mange gjør det. Ventetiden er lang og tøff som den er, å når de ikke overholder fristen de selv har satt så blir den enda tyngre 🙁 Noen andre her som har ringt Nav når det har gått over behandlingstiden? Anonymkode: e6cc8...3cc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #777 Del Skrevet 24. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Da har 5 mnd gått siden jeg søkte på uføretrygd, og det har gått over behandlingstiden jeg fikk beskjed om 🙁 Vet at behandlingstiden har økt siden jeg søkte, men det sto i brevet fra Nav at jeg skulle få beskjed hvis jeg ikke fikk svar innen 5 mnd. Jeg har ikke fått noe beskjed fra Nav om lenger behandlingstid, å lirer nå på å ringe Nav for å høre. Liker igrunnen ikke å mase på noen, men har skjønt at mange gjør det. Ventetiden er lang og tøff som den er, å når de ikke overholder fristen de selv har satt så blir den enda tyngre 🙁 Noen andre her som har ringt Nav når det har gått over behandlingstiden? Anonymkode: e6cc8...3cc Det er leit å høre at du ikke har fått svar. Jeg fikk svar torsdag ettermiddag 2 dager før det var gått 4 måneder selv. Jeg hadde nok tatt kontakt med veileder om jeg ikke hadde fått svar, men det er jo forskjell på veiledere. Tenker det ikke skader å spørre hva som skjer? Jeg har lest på AAP-aksjonen på facebook at flere må vente over tiden, og de fleste får ikke tilbakemelding om det. Det virker dessverre som om det er litt tilfeldig hvor tydelige svar man får når man tar kontakt også. Jeg håper uansett at du snart får svar og får det innvilget fra 1. august 🌹det er en vanskelig situasjon når man ikke vet hva som skjer. Anonymkode: d2a8a...3a5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #778 Del Skrevet 24. juli 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det er leit å høre at du ikke har fått svar. Jeg fikk svar torsdag ettermiddag 2 dager før det var gått 4 måneder selv. Jeg hadde nok tatt kontakt med veileder om jeg ikke hadde fått svar, men det er jo forskjell på veiledere. Tenker det ikke skader å spørre hva som skjer? Jeg har lest på AAP-aksjonen på facebook at flere må vente over tiden, og de fleste får ikke tilbakemelding om det. Det virker dessverre som om det er litt tilfeldig hvor tydelige svar man får når man tar kontakt også. Jeg håper uansett at du snart får svar og får det innvilget fra 1. august 🌹det er en vanskelig situasjon når man ikke vet hva som skjer. Anonymkode: d2a8a...3a5 Det værste er å ikke vite. Selv om veileder og Nav lege har anbefalt ufør, så kan legen som behandler søknaden avslå den 🙁 Etter hva jeg har skjønt så skal jeg ikke ringe veileder da hen ikke vet mer enn meg, men ringe Nav og forhøre meg der. Så bra at du fikk raskt svar 🙂må være deilig å slippe denne ventetiden lenger 🙂 Anonymkode: e6cc8...3cc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #779 Del Skrevet 24. juli 2023 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Da har 5 mnd gått siden jeg søkte på uføretrygd, og det har gått over behandlingstiden jeg fikk beskjed om 🙁 Vet at behandlingstiden har økt siden jeg søkte, men det sto i brevet fra Nav at jeg skulle få beskjed hvis jeg ikke fikk svar innen 5 mnd. Jeg har ikke fått noe beskjed fra Nav om lenger behandlingstid, å lirer nå på å ringe Nav for å høre. Liker igrunnen ikke å mase på noen, men har skjønt at mange gjør det. Ventetiden er lang og tøff som den er, å når de ikke overholder fristen de selv har satt så blir den enda tyngre 🙁 Noen andre her som har ringt Nav når det har gått over behandlingstiden? Anonymkode: e6cc8...3cc Som jeg skrev tidligere ringte jeg nav noen dager etter behandlingsfrist gikk ut. Viste seg at ingen hadde rukket å sett på den, og derfor heller ikke sendt nytt vedtak om behandlingstid. De fikk sett på den og jeg fikk ny tid, og søknaden ble innvilget en måned etter. Ring og mas. Anonymkode: 7dd78...89a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #780 Del Skrevet 24. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Som jeg skrev tidligere ringte jeg nav noen dager etter behandlingsfrist gikk ut. Viste seg at ingen hadde rukket å sett på den, og derfor heller ikke sendt nytt vedtak om behandlingstid. De fikk sett på den og jeg fikk ny tid, og søknaden ble innvilget en måned etter. Ring og mas. Anonymkode: 7dd78...89a Har ringt Nav nå, å fikk beskjed om 6 - 6 1/2 mnd behandlingstid. Men hun skulle notere at jeg har ringt, så kanskje det skjer noe da. Fikk også vite hvilket Nav kontor saken min ligger hos, å den ligger i Tønsberg. Noen som har erfaring derfra? Har sett tidligere at noen Nav kontor har lettere for å avslå søknader enn andre. Anonymkode: e6cc8...3cc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå