Gå til innhold

Vi som venter på svar på uføretrygd


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ubetydelig er det vel ikke akkurat. Det betyr at du ikke får penger. Det betyr at NAV ikke mener du er syk nok til å få uføretrygd.

Hvorfor er du ikke mer på når det kommer til å følge opp NAV? Det høres jo helt merkelig ut at du har sett saksbehandleren din så lite på så lang tid. Da jeg var i den posisjonen sørget jeg for å ha jevnlige møter med saksbehandler, så hun hadde bedre grunnlag for å følge situasjonen min.

Anonymkode: dd594...c86

Det er ubetydelig i den forstand at NAV TAR FEIL! De kjenner ikke meg og min helse godt nok til å bedømme min arbeidsevne. Det er det de jeg har møtt hver uke i mange å som gjør. Så det betyr mer at psykolog, fastlege og spesialist sier det samme, enn at fremmede i et beslutnignsteam hos NAV sier det motsatte. 

Gidder ikke å diskutere og gjenfortelle hele min opplevelse med ubrukelig saksbehandler og mangel på oppfølging.  elv saksbehandleren sa det i sist møte, at jeg har hatt alt for dårlig oppføling fra dag 1 og hun er saksbehandler nr 3. 
Jeg har ringt, jeg har sendt meldinger via aktivitetssiden, jeg har byttet saksbehandler to ganger og jeg har gjort det jeg kan for å få bedre oppfølging uten at det funket. 

Anonymkode: 68d71...af5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du kjenner ikke meg!. Jeg har aldri gått for uføretrygd, faktisk så har jeg gjort det motsatte fra dag 1 og jeg er forbannet på regjeringen som tvinger meg over på uføretrygd. For AAP i 5-10 år kunne kanskje ha gitt meg litt håp om å kunne jobbe. Det var psykologen som pushet på dette nå. Fastlegen har mast om det i 4 år. For meg så er ikke ufør-tilværelsen et liv verdt å leve. Hadde jeg vist at i 2020 så skulle jeg søke 100% ufør, så hadde jeg lagt meg i graven i 2008. 

Målet er å komme meg opp på minst 50% jobb, men psykologen sier det er null håp. Men jeg nekter å ikke ha et liv som ikke er verdt å leve. Takler jeg ikke jobb, så takler jeg ikke livet og om det forblir slik så gir jeg opp. 

Anonymkode: 68d71...af5

Når fikk du inntrykk av at jeg mener jeg kjenner deg?

Anonymkode: 9a24c...a6b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Når fikk du inntrykk av at jeg mener jeg kjenner deg?

Anonymkode: 9a24c...a6b

Da du skrev "Det er ofte slik at folk har gjort seg uføre i sitt eget hode. De er så oppsatt på å få trygd, at de lytter ikke til NAV og leger lengre."
Det finnes sikkert folk som setter seg et mål om å bli ufør ganske tidlig. Uføretrygd har ikke vært et alternativ før for en måned siden. 
 

Anonymkode: 68d71...af5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Da du skrev "Det er ofte slik at folk har gjort seg uføre i sitt eget hode. De er så oppsatt på å få trygd, at de lytter ikke til NAV og leger lengre."
Det finnes sikkert folk som setter seg et mål om å bli ufør ganske tidlig. Uføretrygd har ikke vært et alternativ før for en måned siden. 
 

Anonymkode: 68d71...af5

Da bekrefter du det jeg sier og jeg skjønner fortsatt ikke hva du vil?

Anonymkode: 9a24c...a6b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Da bekrefter du det jeg sier og jeg skjønner fortsatt ikke hva du vil?

Anonymkode: 9a24c...a6b

Har du et problem? La være, det er nok nå! Gå en annen plass og spre kvalme, Dette er en tråd for oss som har søkt, skal søke og venter på svar! Det er for å dele erfaringer om nettopp dette. Ikke en bedreviter som blander seg og skaper kvalme.

Anonymkode: a2426...da6

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Har du et problem? La være, det er nok nå! Gå en annen plass og spre kvalme, Dette er en tråd for oss som har søkt, skal søke og venter på svar! Det er for å dele erfaringer om nettopp dette. Ikke en bedreviter som blander seg og skaper kvalme.

Anonymkode: a2426...da6

Ok, jeg er ute:-).

Anonymkode: 9a24c...a6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 hours ago, AnonymBruker said:

Det er ofte slik at folk har gjort seg uføre i sitt eget hode. De er så oppsatt på å få trygd, at de lytter ikke til NAV og leger lengre.

Anonymkode: 9a24c...a6b

Trådstarter ber i sitt hovedinnlegg om at denne tråden er forbeholdt temaet "vi som venter på svar på uføretrygd" - slik overskriften viser.

Tråden handler ikke om uføretrygd generelt; fint om det respekteres.

Anonymkode: c0b9a...150

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Trådstarter ber i sitt hovedinnlegg om at denne tråden er forbeholdt temaet "vi som venter på svar på uføretrygd" - slik overskriften viser.

Tråden handler ikke om uføretrygd generelt; fint om det respekteres.

Anonymkode: c0b9a...150

For ordens skyld bør du da sitere innlegget jeg svarte på i mitt første innlegg, da dette hadde like lite med HI som mitt svar til det.

Det det beste er å få mod til å fjerne innleggene, om det trengs.

Uansett gir jeg meg her, selv om jeg fortsetter å bli sitert.

Anonymkode: 9a24c...a6b

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei folkens, da kan jeg melde meg her. Jeg har fått klarsignal fra rådgivende overlege om å søke, så da er det bare å krysse fingrene fremover.

Anonymkode: 1752f...ff9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hei folkens, da kan jeg melde meg her. Jeg har fått klarsignal fra rådgivende overlege om å søke, så da er det bare å krysse fingrene fremover.

Anonymkode: 1752f...ff9

Hvor lang tid tok det å få klarsignal fra NAV? Altså den første søkerunden om man får lov til å søke. Ikke  runde 2 fra man søker uføretrygd til man får vedtaket i posten. 

Anonymkode: 68d71...af5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk innvilget gradert uføre i dag, men får jo mye mindre enn aap’en :(

Ble skikkelig skuffa.. Hvordan kan det ha seg?

Anonymkode: 45e51...565

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Fikk innvilget gradert uføre i dag, men får jo mye mindre enn aap’en :(

Ble skikkelig skuffa.. Hvordan kan det ha seg?

Anonymkode: 45e51...565

Skjedde meg også. Gjennomsnittslønnen din 3/5 siste år er lavere enn året før du fikk AAP, som AAP beregnes utifra.  

Anonymkode: 5b934...343

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hvor lang tid tok det å få klarsignal fra NAV? Altså den første søkerunden om man får lov til å søke. Ikke  runde 2 fra man søker uføretrygd til man får vedtaket i posten. 

Anonymkode: 68d71...af5

Fra rådgivende overlege fikk saken tok det en ukes tid før saksbehandler ringte og gav beskjed,og en ukes tid til før alle papirer var klare og det var klart for å søke.

Anonymkode: 028df...60a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Fra rådgivende overlege fikk saken tok det en ukes tid før saksbehandler ringte og gav beskjed,og en ukes tid til før alle papirer var klare og det var klart for å søke.

Anonymkode: 028df...60a

Gått 3 uker her, hørt ingenting. 😭Men fikk beskjed om at de ville mest sannsynligvis bruke god tid. Fordi de skal vurdere ungufør i tillegg eller noe. 🤷‍♀️

Anonymkode: 68d71...af5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Gått 3 uker her, hørt ingenting. 😭Men fikk beskjed om at de ville mest sannsynligvis bruke god tid. Fordi de skal vurdere ungufør i tillegg eller noe. 🤷‍♀️

Anonymkode: 68d71...af5

3 uker ventetid i nav systemet er ingenting. Det kan fort ta flere måneder.

Anonymkode: 62f73...1bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

3 uker ventetid i nav systemet er ingenting. Det kan fort ta flere måneder.

Anonymkode: 62f73...1bc

måneder?!  Jaha, så hva mener de jeg skal leve av da? Om 2 mnd så får jeg ikke sosialhjelp mer. 
Det er snakk om søknaden om å få søke, ikke selve uføretrygd-søknaden. Den vet jeg tar måneder, men da får jeg jo aap tilbake. 

Anonymkode: 68d71...af5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 8.12.2020 den 18.57):

måneder?!  Jaha, så hva mener de jeg skal leve av da? Om 2 mnd så får jeg ikke sosialhjelp mer. 
Det er snakk om søknaden om å få søke, ikke selve uføretrygd-søknaden. Den vet jeg tar måneder, men da får jeg jo aap tilbake. 

Anonymkode: 68d71..

Hvorfor får du ikke sosialhjelp lenger? 

Anonymkode: fbced...b3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvorfor får du ikke sosialhjelp lenger? 

Anonymkode: fbced...b3d

Jeg "får" jo, men da må jeg flytte. Noe som ikke er enkelt, har prøvd i 6 år. Nav har prøvd å hjelpe meg 2 ganger. Jævlig surt å måtte selge unna dyr og møbler for å kunne flytte på en hybel i 1-2 mnd før jeg får aap tilbake og uføretrygd. Bare fordi de er trege til å vurdere søknader. 

Anonymkode: 68d71...af5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.12.2020 den 12.09):

Hvor lang tid tok det å få klarsignal fra NAV? Altså den første søkerunden om man får lov til å søke. Ikke  runde 2 fra man søker uføretrygd til man får vedtaket i posten. 

Anonymkode: 68d71...af5

Fra mai til aug.  Byttet fastlege ( ikke mitt valg) + det var sommerferie, så gikk litt ekstra tid pga det.innsendt søknad i august og innvilget i februar. 

Anonymkode: af1c3...312

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...