Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest GreenSky
Skrevet

Har en blitt gammel når en kan si "ungdommen nå til dags" og irritere seg over dem? :ler:

Hvorfor er det ingen som reiser seg opp lenger for å slippe folk forbi på kinoene?

Jeg var på kino på lørdag. Hadde fått bra billetter, i midten i midten. Men av alle jeg måtte gå forbi for å finne plassen var det bare en person som reiste seg opp. Det er ganske trangt mellom plassene, jeg tror til og med jeg tråkket noen på tærne. Hvorfor ikke bare reise seg opp? Jeg smilte og sa takk til han som reiste seg, og da jeg fant plassen min, sa jeg etterpå ganske høyt at jeg husket i gamle dager hvor folk reiste seg opp på kino. Følte meg straks litt gammel da jeg hadde sagt det. :ler: Men hvorfor gjør ikke folk det lenger? Reiser seg opp altså? Det irriterer meg!

Videoannonse
Annonse
Gjest Formosiss
Skrevet

Hehe, jeg opplevde noe a la det der, men her dreier det seg om (unnskyld nå) en gjeng kakle-berter i 30-årene. Først nekter de å reise seg så vi kommer inn; sitter bare der og kakler og skriver SMS. Dette fortsatte faktisk langt inn i filmen. Når filmen var ferdig, satt de der leeenge etterpå, og siden de satt på kanten av raden, ble det en lang kø. Huff. :-s

Gjest *Fiona*
Skrevet
jeg tror til og med jeg tråkket noen på tærne

Det håper jeg da inderlig du gjorde :ler: Fortsett med det, så skal du se folk begynner å flytte seg :sjarmor:

Helt enig, folkeskikk er tydeligvis på vei ut - og jeg er ikke 90 år, jeg er tredve... synes oppdragelse er en fin ting, men det hender jeg rister på hodet. På den annen side, det har jeg gjort hele livet, så da har jeg i så fall vært gammel siden jeg var ny, hadde jeg nær sagt :ler:

Skrevet

Jeg har aldri opplevd at folk ikke reiser seg. Kanskje bergensere er veloppdragne til tross for hva som blir sagt om de?

Men sist jeg var på kino, så knuste den myten iallfall. Greit nok at de reiste seg, men da vi skulle gå hadde jeg store problemer med å navigere meg gjennom alt av søppel som lå på gulvet. Noen hadde til og med spist et par kilo pistasjnøtter, og bare kastet skallene rett på golvet! Fader, så utrolig ekkelt! Gjør de sånt hjemme også?

Gjest Darcy
Skrevet

Og du kom tidsnok til filmen ?

Isåfall bør man selvfølgelig riese seg slik at de som skal sitte lenger bort kommer frem, men de som kommer for sent etter at reklamen er over og filmen har begynt, da er ikke jeg så sammarbeidsvillig lengre.

Skrevet

Nei, når filmen har begynt, så forventer jeg ikke at folk setter himmel og jord i bevegelse for å slippe andre forbi. Filmen begynner sjelden tidligere enn ett kvarter etter oppsatt tid uansett, så jeg mener da at de har god nok tid på seg.

Skrevet

Jeg irriterer meg mest over folk som tar mobilen på kino.

Eller som hiver tomme colabokser ned i salen.

Eller som begynner å slåss, og ruller nedover gulvet.

Gådd! :roll:

Gjest GreenSky
Skrevet
Og du kom tidsnok til filmen ?

Joda, vi gjorde det.

Gjest Ninakanin
Skrevet
Jeg irriterer meg mest over folk som tar mobilen på kino.

Eller som hiver tomme colabokser ned i salen.

Eller som begynner å slåss, og ruller nedover gulvet.

Gådd! :roll:

:o

:hoho: heftige kinogjengere der du bor!!

Skrevet

:o

:hoho: heftige kinogjengere der du bor!!

Ja, den må jeg nok si tok kaka. :o

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...