Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det er så utrolig godt med alt som er gjort, og som faller på plass. Jeg har også fått en ro over meg nå. Er ikke nervøs, bare spent, og gleder meg kjempemasse.

Du må ha all verdens lykke til på lørdag sensommerbrud, skal tenke på deg :klem:

:roll: håper været blir opplett, har regnet helt vanvittig her de siste dagene. Forlanger ikke så mye, det hadde bare vært litt hyggelig hvis det var opplett noe av dagen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, krysser fingrene for fint vær både i Bergen og Oslo. Det er meldt regn/sky/sol men det skifter jo daglig. Akkurat nå er det perfekt høstvær, sol med litt kjølig drag i luften... Håper....

Fortsatt god planlegging Tinema. :klem:

Skrevet

Dere må ha lykke til på lørdag! I følge værvarselet til meteorologisk institutt på nettet, ser det bra ut for Bergen på lørdag, Tinema! Og et spørsmål til dere alle: hvor lenge planlegger dere at vielsen skal ta?

Skrevet

Ja jeg har sett at været kanskje blir bra og det hadde jo vært fantastisk :hoppe:

Vi har planlagt en vielse som varer omkring 30 minutter. Lengere tror jeg vil bli kjedelig for gjestene. Ville likevel ha litt lengde på den for å få de delene med som vi gjerne ville ha. Tror det blir en god vielse og en flott opplevelse.

• 2 uker senere...
Skrevet

Tinema, hvordan var dagen din? Håper du fortsatt er med oss, men kanskje på bryllupsreise??? :kgblunk:

HEF vielsen ble helt fantastisk. Nydelig tale fra vigsler, akkurat passe personlig, og de musikk innslag vi hadde valg ga tårer i øynene hos de fleste (bare vi kom inn begynte noen av de store mennene i familien å gråte). ;)

Familiens skeptikerer (til et ikke kirkelig bryllup) var imponerte over at det var så flott og personlig. Hmmmm, kunne gjordt det igjen - men nå er det over. :sjenert: Bare de kjærlige minnene igjen. :hjerter_rundt:

• 2 uker senere...
Skrevet

Hei Sensommerbrud!

Bryllupsdagen var helt fantastisk. Vi fikk til og med fantastisk vær, nok til å kjøre i åpen bil gjennom hele byn. Det var en helt utrolig dag :-D .

Vår vielse var også helt fantastisk. Hos oss var der også noen skeptikere, som måtte innrømme at dette var en utrolig personlig og høytidelig vielse. Der ble nok felt et par tårer her og der ja.

dagen gikk bare så alt for fort over. Så mye planlegging, og så på et blunk var dagen overstått, men med fantastisk mangre vakre minner om en helt unik dag :hjerter_rundt:

Gratulerer med overstått bryllupsdag Sensommerbrud. Det høres også ut som om deres dag var som dere hadde drømt om. Det er det aller viktigste, at en kan minnes dagen som noe helt spesielt og ens egen dag.

• 2 uker senere...
Skrevet

Gratulere til deg også, selv om det nå er en måned siden. Fint dere fikk go'vær også i Bergen. Vi var heldige, det regnet masse dagen før, men på Bryllupsdagen var det strålende sol. Lykke til som gift, visst kjennes det godt! :klem:

Skrevet

Hei!

Jeg gifter meg i regi av HEF til sommeren. Gleder meg veldig!

Nå har jeg aldri vært i en HEF-vielse før, og lurer på hva de sier i selve ekteskapsinngåelsen? Regner med at de har et slags "rituale"?

Jeg bare lurte jeg, siden jeg kun har vært tilstede i kirkelige bryllup tidligere.

Skrevet
Hei!

Jeg gifter meg i regi av HEF til sommeren. Gleder meg veldig!

Nå har jeg aldri vært i en HEF-vielse før, og lurer på hva de sier i selve ekteskapsinngåelsen? Regner med at de har et slags "rituale"?

Jeg bare lurte jeg, siden jeg kun har vært tilstede i kirkelige bryllup tidligere.

lurer på dette jeg også...

Skrevet

Jeg giftet meg meg HEF i sommer og de sa følgende:

Livet leves her og nå, så lev det godt! Det er her og nå vi kan bety noe for hverandre og for den verden som omgir oss. Dette er grunnlaget som humanetisk vigsel bygger på. Derfor spør jeg deg <navn>, vil du leve sammen med <navn> i et ekteskap basert på kjærlighet, likeverd og gjensidig respekt. Og den andre....

Deretter: Som et synlig tegn på at dere nå har valgt å leve livet sammen, gi hverandre ringene(evtl. hendene) på det.

osv..

Veldig vakker seremoni. Vi fikk mange tilbakemeldinger på det i etterkant. Mange gjester var overrasket over hvor vakkert det kan gjøres utenfor kirken..

Skrevet

Supert, tusen takk! Nydelige ord, åååå som jeg gleder meg!! :ler:

• 8 måneder senere...
Gjest Svimle
Skrevet

Drar opp denne igjen, jeg :) Er det flere HEF-bruder som er i planlegging nå?

Under en mnd igjen! :hoppe:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...