Tinema Skrevet 20. mai 2005 Forfatter #21 Skrevet 20. mai 2005 Sender deg pm, kan vel ikke legge ut teksten her. takk for tekstene. Skal lese dem nøye. Kan den "en liten gyllen ring", men den andre kjenner jeg overhodet ikke. Takk for at du tok deg tid. :-)
Fakse Skrevet 20. mai 2005 #22 Skrevet 20. mai 2005 takk for tekstene. Skal lese dem nøye. Kan den "en liten gyllen ring", men den andre kjenner jeg overhodet ikke. Takk for at du tok deg tid. :-) Ikke noe problem, hadde dem lagra i folderen "Bryllup" allerede
Olifant Skrevet 20. mai 2005 #23 Skrevet 20. mai 2005 Ikke noe problem, hadde dem lagra i folderen "Bryllup" allerede Kunne du sendt til meg også?
Tinema Skrevet 21. mai 2005 Forfatter #24 Skrevet 21. mai 2005 vet ikke om du har fått den av fakse, men nå har jeg sendt den til deg. Jeg håper forresten at det var i orden for Fakse
Olifant Skrevet 21. mai 2005 #25 Skrevet 21. mai 2005 vet ikke om du har fått den av fakse' date=' men nå har jeg sendt den til deg. Jeg håper forresten at det var i orden for Fakse [/quote'] Da har jeg mottatt den to ganger! Tusen takk! Ettersom jeg ikke skal gifte meg før i 2006 (når skal dere andre?) har jeg ikke kommet så altfor langt i planlegging av selve vielsen. En av gjestene spiller trompet så jeg håper hun kanskje takker ja til å spille et innslag eller to da...
Tinema Skrevet 21. mai 2005 Forfatter #26 Skrevet 21. mai 2005 Vi skal gifte oss 3 september, så det er jo ikke så utrolig lenge til. Er kommet langt med planene Invitasjonene er ferdige, mangler bare å få dem sendt ut, kjolen er i boks, lokalet, fotograf, mat, bryllupskake, overnatting på bryllupsnatten, bil... Føler at det begynner å ta form. Er litt vanskelig å planlegge, da jeg bor langt vekk. Har derfor brukt veldig lang tid. Lokalet og fotograf bestilte vi i juli sist år, og da var der allerede begynt å bli fullbooket :o
Fakse Skrevet 21. mai 2005 #27 Skrevet 21. mai 2005 Jeg fant forresten begge sangene vi brukte i denne boka.
Tinema Skrevet 21. mai 2005 Forfatter #28 Skrevet 21. mai 2005 Så kommer halve talen til vigsler, etterfulgt av lystenning sammen med foreldre Kan godt være meg som er ute, men hva går denne lystenningen ut på??? :oops:
Gjest snart gift Skrevet 22. mai 2005 #29 Skrevet 22. mai 2005 er der noe fast som vigsler sier i en HEF vielse, som en slags liturgi, eller er det opp til ham/henne selv?
Tinema Skrevet 22. mai 2005 Forfatter #30 Skrevet 22. mai 2005 er der noe fast som vigsler sier i en HEF vielse, som en slags liturgi, eller er det opp til ham/henne selv? Dette vet jeg heller ikke, har ikke hatt samtale med vigsler ennå, men er også veldig interisert å høre om der er noen som vet og hva som eventuelt blir sagt.
sensommer brud Skrevet 22. mai 2005 #31 Skrevet 22. mai 2005 Vi skal også gifte oss i regi av HEF 3. september. Har fått et meget godt inntrykk av vigsleren, hun har kommet med mange kloke råd og vink til vielsen. Jeg tror min far gjerne vil føre meg opp under bryllupet, men vi har ikke bestemt oss helt for om det blir slik eller så enda. Derimot strevde vi veldig med å finne et fint sted for vielsen. Og vi leter fortsatt etter solister osv. synes det er flott at man kan skreddersy hvordan vielse man vil ha og at det blir en sermoni med litt mer innhold enn det som er på tinghuset. På meg blir det både hvit kjole og slør - selv om jeg ikke hadde tenkt det på forhånd. Gleder meg utrolig mye til denne dagen. Lykke til alle sammen! :blomst_opp:
Tinema Skrevet 22. mai 2005 Forfatter #32 Skrevet 22. mai 2005 sensommerbrud: Derimot strevde vi veldig med å finne et fint sted for vielsen. Har dere funnet et fint sted nå da? Skal forresten gifte oss samme dag vi Lykke til
sensommer brud Skrevet 22. mai 2005 #33 Skrevet 22. mai 2005 Ja, nå har vi funnet et sted som jeg tror vil gi den rette stemningen. Det er store vinduer ut mot et grønnt areale og så, det beste av alt, er det et stort flygel der som vi helt sikkert kommer til å bruke. Vi har samme bryllups dag, hvor skal du gifte deg? Vi skal ha alt i Oslo.
Tinema Skrevet 22. mai 2005 Forfatter #34 Skrevet 22. mai 2005 Vi skal holde bryllupet vårt, både vielse og festen i en flott gammel bygning, litt herregårdsaktig, med store lysekroner og alt annet som hører til... :-) Alt holdes i Bergen. håper bare på fint vær den dagen Gleder oss også kjempe mye.
Lemona Skrevet 22. mai 2005 #35 Skrevet 22. mai 2005 Dette vet jeg heller ikke, har ikke hatt samtale med vigsler ennå, men er også veldig interisert å høre om der er noen som vet og hva som eventuelt blir sagt. Selve vigselen med undertegn. av dokumenter er en fast "greie". Husker ikke helt hva som blir sagt, men det var fine ord. I tillegg er det jo en tale som man bestemmer innholdet i selv. Den kan være veldig personlig, eller mer generell. Vigsleren vår lurte på om vi ville ha talen til gjennomlesning, men jeg synes det er mer moromt å ikke ha hørt den før på bryllupsdagen. Jeg stoler på at hun kommer opp med noen kloke ord.
Vienn Skrevet 22. mai 2005 #36 Skrevet 22. mai 2005 Vi brukte HEF i vinter med utendørs seremoni i hagen der vi holdt bryllupsfesten etterpå, gammelt hus med idyll. Selve talen var flott - og nokså lang.. Utenom det som er standard, så var talen bygd på samtalene hun hadde hatt med oss tidligere. I etterkant fikk vi mailet over talen.
Junibruden Skrevet 23. mai 2005 #37 Skrevet 23. mai 2005 ang. spørsmål om lystenning: Vi har stjålet litt av andre og diktet litt selv, men det går ut på at mødrene holder hver sitt lys som fedrene tenner på. Dette symboliserer det livet de to skapte sammen da giftet seg. Så kommer mødrene fram til oss, brudeparet, og gir oss disse lysene, dette symboliserer at de ga oss livet da vi ble født. Vå tar vi disse lysene bort til et tredje lys som vi tenner sammen, dette lyst symboliserer det livet vi skaper sammen nå når vi gifter oss. Mens dette pågår så spilles Secret Garden's Serenade to Spring på fiolin. I heftet så beskriver vi litt av det vi holder på med og hva det betyr.
Tinema Skrevet 23. mai 2005 Forfatter #38 Skrevet 23. mai 2005 Selve talen var flott - og nokså lang.. Utenom det som er standard' date=' så var talen bygd på samtalene hun hadde hatt med oss tidligere. I etterkant fikk vi mailet over talen.[/quote'] Utrolig fin idé å få mailet/sendt talen etterpå. Har nemlig tenkt på å få alminnelige taler ved maten, limt inn i albummet. Tenkte at hvis jeg så noen med en liten fuskelapp kunne jeg spørre om å få den for å sette den inn i albummet. Det hadde jo vært utrolig stor stas å fått bryllupstalen fra vigsleren der også :-)
sensommer brud Skrevet 24. mai 2005 #39 Skrevet 24. mai 2005 Vi skal holde bryllupet vårt, både vielse og festen i en flott gammel bygning, litt herregårdsaktig, med store lysekroner og alt annet som hører til... :-) Alt holdes i Bergen. håper bare på fint vær den dagen Gleder oss også kjempe mye. Det hørtes kjempe flott ut. Ser du har kommet godt i gang med planene. Vi har ikke invitasjonene klare enda, men de er på gang. Ellers er kjole, fotograf, brudepike kjoler, brudepynting, sko, brudgommens dress, vielses sted og middagsstedet i boks for oss. Nå sitter jeg å hører på Grieg klaver stykker for å se om noen av de egner seg til innmarsj (åpningssang) under sermonien. Synes "Jeg elsker dig" var ganske fin.
Tinema Skrevet 25. mai 2005 Forfatter #40 Skrevet 25. mai 2005 Synes "Jeg elsker dig" var ganske fin. Den er nydelig :enig_animasjon: , den skal vi ha som soloinnslag i vielsen. En skal spille piano, mens venninnen min som er operasanger, skal synge den til oss. Det kommer til å bli så nydelig... Er fremdeles veldig usikker på hva vi skal ha som allsang, og hvilken tekst/dikt vi skal få lest opp. har lest utallige diktsamlinger og sangbøker, men finner liksom ikke det eneste rette. De musikk innslagene vi er sikre på er innmarsj og utmarsj og at Grieg; Jeg elsker dig skal synges. Jeg har forresten bestemt meg; det blir ikke slør på meg, tror ikke at det ville passet til kjolen, den er nemlig ganske enkel, med "havfrue" fassong. Tror kanskje at et slør ville overdøvet kjolen litt. Satser heller på en flott frisyre, med pynt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå