Tinema Skrevet 24. juni 2005 Forfatter #101 Skrevet 24. juni 2005 Så er det deg neste helg da BergensBrud. :-)
BergensBrud05 Skrevet 24. juni 2005 #102 Skrevet 24. juni 2005 Så er det deg neste helg da BergensBrud. :-) :-) Gleder meg! Vi fikk talen fra vigsleren her om dagen på mail til korrektur og gjennomlesning (hvilket var bra, for han hadde gjennomgående kalt min tilkommende med feil navn - det skulle tatt seg ut! ) Men må altså bare si at det (foruten feil navn ) at det var en utrolig fin tale. Vil anbefale alle andre å få den til gjennomlesning først, for .... Jeg hadde aldri trodd talen skulle bli så personlig og så rørende, så er glad jeg er forberedt. Vannfast mascara er innkjøpt
Tinema Skrevet 24. juni 2005 Forfatter #103 Skrevet 24. juni 2005 Så flott at dere er glad for talen. Ingen dum ide å få den til gjennomlesning forstår jeg. Kunne selv tenkt meg å høre den for første gang i vielsen, men ble nå litt usikker, tenk om vår også har feil navn, det skulle nemlig tatt seg ut . Trodde ikke det var mulig jeg
Tinema Skrevet 2. juli 2005 Forfatter #104 Skrevet 2. juli 2005 Gratulerer med bryllupsdagen BergensBrud, Har hørt at været skulle holde :-) . Gleder meg til å høre fra deg om den store dagen. Ha et fantastisk bryllup.
Gjest Svimle Skrevet 12. juli 2005 #105 Skrevet 12. juli 2005 Hei, nå har det vært litt stillstand her inne på tråden Dere som giftet dere de siste ukene, har dere lyst til å skrive litt? Jeg er så glad for at vi har valgt HEF! Det er så riktig! (Får dessuten helt "noia" når jeg leser om prester som ikke tillater ditt og datt og som nekter å bruke pikenavnet hvis navnebyttet er registrert.. De er så vanskelige!! Men ikke misforstå; jeg respekterer dypt et kirkelig bryllup, uten tvil! Er bare glad for at vi har funnet det som er rett for oss). Har kjøpt brudekjole, "save-the-date-kort" og laget malen for invitasjonene. Ta en titt innom dagboken min Sommerklem fra Anette
BergensBrud05 Skrevet 13. juli 2005 #106 Skrevet 13. juli 2005 Hei, nå har det vært litt stillstand her inne på tråden Dere som giftet dere de siste ukene, har dere lyst til å skrive litt? :wub: Har vært litt opptatt med å være nygift ... Hadde et helt fantastisk bryllup der alt klaffet og alt bare var helt .. ja, fantastisk. Vielsen ble om mulig enda finere enn vi hadde trodd og det virket som om alle gjestene var positivt overrasket over hvordan en humanetisk vielse kunne være - vi også i og for seg, for det var jo første gang for de fleste av oss :D Kan se bilder og artikkel om bryllupet her!! http://www.bt.no
Gjest Svimle Skrevet 13. juli 2005 #107 Skrevet 13. juli 2005 Så vakkert!! Synd at bildene var såpass små.. Men jeg fikk tårer i øynene når jeg leste, ordentlig rørt..! ..Og forresten: Gratulerer!! Virket som en flott seremoni - åå som jeg gleder meg!!
Gjest tomias ii Skrevet 13. juli 2005 #108 Skrevet 13. juli 2005 :wub: Høres ut som dere hadde en fantastisk flott dag!
Tinema Skrevet 7. august 2005 Forfatter #109 Skrevet 7. august 2005 (endret) Det er lenge siden det har blitt skrevet noe her, så jeg tenkte bare at jeg skulle flytte den lenger opp. Jeg har vært vekke fra forumet lenge, flytting osv, og har ikke hatt tilgang til internett lenge , det har jo vært helt forferdelig. Men nå er jeg tilbake for fullt. Nå begynner alt å bli rimelig klart til dagen, det er jo også bare 27 dager igjen... Snakket med vigsler for et par dager siden, og det var en veldig god opplevelse, der vi fikk "lov" til alt vi har drømt om og håpet på, så da kan det jo ikke være bedre da. Kjolen er ferdig sydd, buketten bestilt, så da er de store tingene i boks, og så gjenstår alle små ting, og dem er det mange av... Det høres ut som om dere hadde en fantastisk dag BergensBrud, gratulerer med vel overstått dag. Endret 7. august 2005 av Tinema
sensommer brud Skrevet 8. august 2005 #110 Skrevet 8. august 2005 Hei Tinema og andre Hef bruder. Flott at du flyttet opp Hef brudene igjen Tinema. 26 dager igjen i dag - full planlegging for tiden, men det meste faller på plass - foruten kjolen som jeg ikke vet helt lenger... Heldigvis har jeg så mye annet å tenke på at det forsvinner litt. Bergensbrud - det så fantastisk ut - så fin du var! og så gøy at dere var i BT. Vi har bestemt oss for å gå inn sammen, etter en lang diskusjon fant vi at det var det som falt oss mest naturlig, så min far må nok skuffes i så henseende. Tror han kommer til å ta det fint. Mat og drikke er bestemt og bestilt, kjole ankommet og hos skredder, prøve time hos frisør neste uke, møte med blomster dekoratør denne uken, program for vielsen omtrent ferdig. Kjøreplaner, barnevakt osv holder vi på med og bordkort er nogenlunde planlagt. Men det er mye igjen å gjøre.
Gjest Gjest Skrevet 8. august 2005 #111 Skrevet 8. august 2005 Hei. Vi giftet oss med hjelp av HEF den 16 august i 2003!Da hadde de ikke vigselsrett så vi hadde med oss en utskremt dommer. Vi leide en gammel sal i Trondheim som er original rokokko fra slutten av 1800-tallet. Jeg hadde nydelig brudekjole med slep, slør og tiara. Min pappa førte meg opp midtgangen til Pachelbels canon in D-minor. Vi hadde en vakker og høytidelig vielse med festtale og diktlesing. Utgangsmasjen var "vår sang" som er av Hellbillies og begynner slik: "det e jaddi me rart koss det kan gå te, tenk at du går i lag med me..."Det satte en personlig stemning på slutten av vielsen ettersom alle vet at dette har vært vår sang i de tre årene vi var kjærester før vi giftet oss. Resten av bryllupet var like tradisjonellt som vielsen, med kasting av brudebukett, brudevals og nyyyydelig middag. Jeg er veldig glad for at HEF kunne bistå oss med en utradisjonell tradisjonell vielse! Det var veldig viktig for oss å få ha et slikt bryllup alle drømmer om med all den pomp og prakt som hører med UTEN å melde oss inn i et kirkesamfunn vi ikke tror på! LYKKE TIL! La Guapa
Tinema Skrevet 8. august 2005 Forfatter #112 Skrevet 8. august 2005 Mat og drikke er bestemt og bestilt, kjole ankommet og hos skredder, prøve time hos frisør neste uke, møte med blomster dekoratør denne uken, program for vielsen omtrent ferdig. Kjøreplaner, barnevakt osv holder vi på med og bordkort er nogenlunde planlagt. Men det er mye igjen å gjøre. ← Dere er jo kommet veldig langt da. Og hvis jeg regner riktig, skal vi gifte oss samme dag Jeg skal i gang med program for vielsen, og trenger noen tips, uten at det blir for dyrt, og voldsomt. Hva gjør du med dem??? Har tenkt at fargen på papiret skal være lyseblått, som er litt en gjennomgangsfarge hos oss, både i innbydelser, sanghefter og bordkort, men er litt usikker på hva som skal stå der, og hvordan jeg skal gjøre det. Alle tips mottas med stor takk.
sensommer brud Skrevet 8. august 2005 #113 Skrevet 8. august 2005 Dere er jo kommet veldig langt da. Og hvis jeg regner riktig, skal vi gifte oss samme dag Jeg skal i gang med program for vielsen, og trenger noen tips, uten at det blir for dyrt, og voldsomt. Hva gjør du med dem??? Har tenkt at fargen på papiret skal være lyseblått, som er litt en gjennomgangsfarge hos oss, både i innbydelser, sanghefter og bordkort, men er litt usikker på hva som skal stå der, og hvordan jeg skal gjøre det. Alle tips mottas med stor takk. ← Til program hadde tenkt å bruke et litt transparent papir i lys grønt (finnes sikkert også i blått). Det kan kjøres i printeren og vi brukte det til invitasjonen. Tenker vi lager det i en størrelse som er 1/3 av et A4 (får altså 3 stykk ut av 1 A4 ark) og binde en sikebånd sløyfe på toppen. Programmet tenkte jeg meg meget enkelt med overskrift "Vielse - Navn og dato". Deretter rekkefølgen på innslagene. Vielse 3. September 2005 Våre navn Åpningsmelodi Innmarsj Tale Sang Ekteskapsløfte Musikk Utgangsmelodi Skal prøve det ut denne uken. Er veldig spent på om det funker.
Tinema Skrevet 9. august 2005 Forfatter #114 Skrevet 9. august 2005 Jeg vil også prøve noe med de der programmene i løpet av uken. Får se om jeg får det til som jeg vil. BergensBrud, gratulerer med vel overstått bryllup, og det var kjempegøy å lese om dere i den artikkelen. Jeg ser at vi forresten skal ha samme vigsler som dere, har nettop møtt ham. Gleder meg bare mer og mer, når man leser sånne ting som det som stod om dere. . Gleder meg også til vi skal kysse hverandre for første gang som mann og kone
sensommer brud Skrevet 11. august 2005 #115 Skrevet 11. august 2005 Nå har jeg sittet to kvelder å laget program på programmet "publisher". Det blir fint, må bare finne et papir som egner seg å skrive det ut på. Fikk gode tips av vigsleren om hva som kunne stå i programmet og vi har endret litt på rekkefølgen av sanger og annet etter råd fra HEF. Helt supert - det ble veldig tårevått under møtet, skulle jo beskrive hverandre og livet vårt sammen. Gleder meg til å se talen.
Tinema Skrevet 13. august 2005 Forfatter #116 Skrevet 13. august 2005 Bare 3 uker igjen til vår store da, gleder meg kjempemye, men blir litt småstresset over alt jeg kommer på at vi må gjøre. Det blir nok ferdig til tiden, og jeg tror at man skal bli litt stresset. Skal til prøvetime hos frisøren i dag, og vet ikke helt hvordan jeg vil ha håret. Håper at frisøren er flink, og kan hjelpe meg med å finne den rette frisyren for meg. er jo litt forfengelig da, det skal jo være perfekt.
sensommer brud Skrevet 15. august 2005 #117 Skrevet 15. august 2005 Hvordan var prøve timen? Jeg hadde egentlig prøvetime denne uken, men så ble den utsatt. Litt dumt, jeg skulle likt å ha minst mulig avtaler de siste to ukene. Har hatt 3 dagers pause fra bryllupsplanlegging, men nå er vi igang for fullt igjen. Blomster og vin er bestilt. Ringer hentet. Kjøreplaner skissert - meget grov skisse. Skjønner hvorfor noen har profesjonelle til å gjøre denne jobben - en aplaus for oss jenter som gjør så mye selv. Det blir vel mer personlig på den måten. Forsøker å se det romantiske i dette, men akkurat nå er det mer stress :grine2: Humøret er likevel på topp for alle er så positive og gleder seg til vårt bryllup. Tiden flyr, må få ferdig vielses programmet, diktleseren er ikke i boks enda.
Tinema Skrevet 16. august 2005 Forfatter #118 Skrevet 16. august 2005 Kjenner meg veldig godt igjen i det du skriver sensommerbrud. Det er mange ting igjen, men det er jo bare småtingene altså detaljene, men for meg er de jo like viktig som resten. Prøvetimen gikk fint den, tror at det kommer til å bli veldig bra på bryllupsdagen. Frisøren var i allefall utrolig flink. Buketten er i boks, var inne i blomsterbutikken og fikk et blad fra rosen som skal brukes, for fargen sin del, og tok den med i parfymeriet for å finne leppestift som passet til den. Vil jo være litt dumt å komme med rosa lepper med en dyp rød bukett , ja jeg er detaljefreak. Tror at det ble bra jeg. Ble jo ikke samme fargen, men en som går i samme nyansen, selve rosen har alt for mørk rød farge til at den ville være pen på mine lepper... Stresser selv litt med programmene til vielsen. Er litt tom oppe i hodet mitt for tiden, litt tom for supre ideer. Håper at de kommer til meg i løpet av uken
Tinema Skrevet 30. august 2005 Forfatter #119 Skrevet 30. august 2005 Nå er det bare 4 dager igjen , tiden har fløyet kjempefort, og plutselig så er dagen kommet. Gleder meg veldig nå. I går var vi sammen med vigsler og forlovere i lokalet der vielsen skal være, og gjennomgikk tingene. Vi har fått talen fra vigsler til gjennomlesing. Den var faktisk utrolig flott, personlig og høytidelig på en gang. Bare jeg ikke begynner å stor tute når den leses opp :grine2: . Det er helt utrolig å tenke på at om 4 dager er jeg blitt gift. Jeg blir helt varm i hjertet av å tenke på det.
sensommer brud Skrevet 30. august 2005 #120 Skrevet 30. august 2005 Hei Tinema, Ja, nå er det ikke lenge igjen for oss. Jeg hadde helt hetta forrige uke, klarte ikke tenke en klar tanke og fikk ikke gjordt noe. Men nå har ting begynt å falle på plass igjen, føler meg ganske rolig - spesielt etter at jeg hentet kjolen, den som jeg var litt skuffet over på prøvingen. Vel nå satt den perfekt! Akkurat slik jeg hadde tenkt. Foreldre, familie og venner står virkelig på nå for at vi skal bli ferdige, det er godt å kjenne at vi har så mange rundt oss som er villige til å trå til. Vet ikke hva jeg skulle gjordt uten dem. Lykke til på lørdag!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå