Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Velkommen til forumet.

Spennende med enda fler HEF bruder. :-)

settingen rundt bryllupet deres høres kjempe romantisk ut :hjerter:

Har du funnet kjole enda? Hvor langt er du ellers kommet i planleggingen?

Kos deg med det, det er kjempe gøy :hoppe:

Du får henge deg godt på her inne på forumet, der er nemlig mye inspirasjon å hente også som kan brukes til et HEF bryllup. :wink:

Videoannonse
Annonse
Gjest Svimle
Skrevet
Velkommen til forumet.  

Spennende med enda fler HEF bruder.  :-)  

settingen rundt bryllupet deres høres kjempe romantisk ut  :hjerter:  

Har du funnet kjole enda? Hvor langt er du ellers kommet i planleggingen?  

Kos deg med det, det er kjempe gøy :hoppe:  

Du får henge deg godt på her inne på forumet, der er nemlig mye inspirasjon å hente også som kan brukes til et HEF bryllup. :wink:

Hei! Jeg har begynt å kikke på kjoler, og så langt er det Maggie Sotteros Felicity som jeg stadig må klikke tilbake for å se enda mer på. Skal i løpet av mnd begynne å prøve kjoler, men står i en situasjon hvor jeg er på vei ned i vekt - så jeg tør ikke kjøpe inn eller bestemme meg totalt og helt før det nærmer seg.

Forlovere er ordnet, broren til Kjetil skal være hans (han er forøvrig flink til å spille gitar og synge, så vi har spurt om han vil fremføre noe under seremonien), og bestevenninnen min skal være min forlover. Hun gleder seg stooort, og gråt av glede da jeg spurte henne. Hun blir da selvfølgelig med og ser på kjoler! Mammaen min bor så langt unna at hun desverre ikke får blitt med. Men med fotoapparat med så går det jo fint å sende bilder over nettet.

Vi har også spurt en slektning av meg (og min beste kompis) som er dyktig på piano, om han kunne ha lyst til å spille inngang og utgang i seremonien.

Maten er forsåvidt bestemt, vi ønsker å ha koldtbord, etterfulgt av kakebord og kaffe - og fest. Nattmat blir sansynligvis hjemmelaget kjøttsuppe.

Invitasjonen er klar i hodet mitt, og disse vil jeg lage nå i løpet av sommerferien mens jeg har god tid (er student).

Når det gjelder inngangen til seremonien, så vil jeg rett og slett spørre pappa hva han har lyst til - han skal få bestemme om han vil følge meg opp eller ikke (sitter med en følelse av at han vil det).

Foran partyteltet, og helt framme hvor selve vielsen skal foregå, blir det laget buer/"gang" av bjørk.

Brudebuketten ser jeg for meg i orchideer i lyse farger.

Jeg ønsker å ha et litt "bonderomantisk" bryllup, og bordpynten vil nok bære preg av dette. Ellers har vi ikke noen "rød tråd", i alle fall ikke foreløpig.

Det blir et "lite" bryllup, antar ca 30 gjester.

Skal fikse dagbok hvor dere kan følge mine tanker og ideer på veien fram mot vår store dag! :ler:

Hilsen Anette

Skrevet

Du er jo kommet kjempelangt med forberedelsene med tanke på at det er et helt år til dagen, men det er godt å være ute i god tid. :wink: Mange små detaljer man syns man har lyst til å ha styr på.

Gjest Svimle
Skrevet
Du er jo kommet kjempelangt med forberedelsene med tanke på at det er et helt år til dagen' date=' men det er godt å være ute i god tid. :wink: Mange små detaljer man syns man har lyst til å ha styr på.[/quote']

Jeg er enig i at det er godt å ha god tid, sånn er jeg av natur! Men føler det kanskje ekstra sterkt nå som jeg sitter 200 mil unna og planlegger. Det hadde vært så fint og få ordnet med en del praktiske ting mens vi er på ferie der oppe i juli/aug.

Men en ting er sikkert: Tidlig ute med planleggingen er jeg, for jeg gleder meg så enormt mye! :oops:

Gjest Totten
Skrevet

Jeg skal gifte meg med HEF, men ikke før 06.01.2007 men lurer på om man må ordne lokale for sermonien selv, eller om HEF har kontakter med forskjellige selskapsarrangører for å gjøre denne prosessen lettere? Skal selv gifte meg i Stavanger og tenker jegkommer til å trenge hjelp og tips til eventuelle lokaler for sermonien

Gjest Svimle
Skrevet

Hei!

Sånn umiddelbart tenker jeg at HEF sikkert har en avtale med lokaler hvor konfirmasjoner og navnefester foregår, hvor det også kan holdes vielse.

Men ta det med en spade salt, for jeg er ikke sikker - ny i dette gamet :wink:

Men finn fram til fylkeslaget ditt på www.human.no og send en mail til enten leder eller organisasjonssekretær :-)

Hilsen Anette

Skrevet

Ikke regn med at de har lokaler. Det har de iallefall ikke her i Oslo, og vi brukte mye energi :roll: på å finne et passende sted (var nemlig ikke så tidlig ute som dere - hadde kun 7mnd til planleggingen).

Lykke til med HEF vielse. :-)

Skrevet

Nei lokaler må du nok finne selv, jfr. hef.no:

Lokale

Paret må selv sørge for lokale til vigselen.

Lokallaget kan kanskje fortelle om hvor de har utført vielser i ditt fylke. Det kan jo kanskje gi deg noen ideer. Synes det at man står helt fritt til å velge lokaler er kjempefint. Kan du ikke bare skrive ned steder du synes er fine, og ta en ringerunde?

Skrevet

Nei, HEF har ingen lokaler selv, men det er noe de vil forsøke å skaffe innen de neste årene (det sa de i hvertfall til oss). Vær ute i god tid, det kan svare seg. :wink: Vi ordnet lokaler i juli sist år, og fikk da kun nr 2 på vår ønskeliste over lokaler. Gå rundt å se på de forskjellige alternativene før dere bestemmer dere, det er mitt råd til dere.

Selv kunne vi tenkt oss en utevielse i hagen til festlokalet, men det er jo litt vanskelig å planlegge en vielse ute i en by som Bergen :hoho: , men blir det sol og varmt, blir det nok utenfor :wink:

Skrevet

Totten:

Jeg skal gifte meg med HEF, men ikke før 06.01.2007 men lurer på om man må ordne lokale for sermonien selv, eller om HEF har kontakter med forskjellige selskapsarrangører for å gjøre denne prosessen lettere? Skal selv gifte meg i Stavanger og tenker jegkommer til å trenge hjelp og tips til eventuelle lokaler for sermonien

Et lite tips... Sjekk med stedet du leier til middag/fest om du kan gifte deg der, evt velg sted med tanke på dette.

Vi måtte leie et separat lokale til vielsen og det ble en veldig stor ekstrautgift for oss.

Skrevet

Vi måtte leie et separat lokale til vielsen og det ble en veldig stor ekstrautgift for oss.

Vi skal holde vielse samme sted som festen, og det koster oss ikke ekstra, er veldig fornøyd med det. :wink:

Hvor skal dere holde vielsen da BergensBrud?

Skrevet

Skal ha vielsen i Troldsalen på Troldhaugen, og middag og fest på Brasseriet der oppe :) Tror det blir veldig stemningsfult og fint!

Gjest La Guapa i.i
Skrevet

Hei.

Vi giftet oss ved HEF i 2003.

Vi leide en gammel ssal fra 1800-tallet til vielsen.Vi hadde midtgang og blomsteroppsatser og det var helt nyyyydelig.

Canon av Pachelbel var inntogsmasjen for min far og meg.

Jeg hadde laaaangt slør, tiara og hele pakken.

Vi hadde tale ved HEF og vigsel ved dommer utskremt fra Tinghuset i Trondheim.

Det skal litt til å få en dommer til å stille opp, men nå trengs jo ikke det lenger for HEF har fått vigselsrett!!Hurra!

Vi hadde en vielse som var akkurat som en kirkelig ville ha vært, men Gud var ikke med i vår store dag.(så vidt vi vet :ler: )

MVH La Guapa i.i

Skrevet
Vi hadde en vielse som var akkurat som en kirkelig ville ha vært, men Gud var ikke med i vår store dag.(så vidt vi vet  )

:ler: hi-hi

Har noen av dere HEF - bruder forresten fått negative reaksjoner fra familie/venner på vielsesformen, eller har dette gått greit?

Gjest Svimle
Skrevet

Jeg har ikke fått noen negative reaksjoner når jeg forteller om hvordan en slik vielse blir lagt opp. Men vi har ikke fortalt alle at det er HEF som står for vielsen heller da. Regner uansett med at alle er enige om at det har vært en vakker seremoni - når den er overstått :wink:

Skrevet
Skal ha vielsen i Troldsalen på Troldhaugen, og middag og fest på Brasseriet der oppe :) Tror det blir veldig stemningsfult og fint!

høres utrolig flott ut :wink:

Vi har fått tilbakemeldinger om at familie helst skulle sett at det var en kirkelig vielse, og venner som selv er dypt religiøse ikke kan se meningen med en vielse når det ikke er en kirkelig velsignelse. Men dem om det.

Nå tror jeg at alle, i hvertfall familien, har forstått våre valg, og har innsett at sermonien blir utrolig personlig og derfor også spesiell.

Gleder meg til dagen endelig kommer. :hoppe:

Skrevet
Gleder meg til dagen endelig kommer

:hoppe::hoppe::hoppe::hoppe:

Jeg også! Er veldig klar for å giftemeg nå! Hmmm Bare psykisk... praktisk sett er alt kaos. Og bare tre uker igjen. Burde få premie som mest uorganiserte brud 2005 :roll:

Familien vår har reagert stort sett positivt - men var en bestemor som i utgangspunktet nektet å komme fordi ikke var kirkelig vielse!!! :frustrert::roll:

Skrevet

Har selv en bror som nekter å komme :( , men det er det helt andre grunner til, legger en liten demper på gleden. Jeg har bestemt meg for å kose meg likevel :danse: , og så må han komme hvis han føler for det. Anledningen er jo at jeg skal gifte meg med min drømmemann :kline: , på vår helt egen måte

BergensBrud, vi skal jo til og med kanskje ha samme vigsler, skal dere komme inn sammen, eller skal du følges opp av noen. Vår vigsler tar det nemlig som en selvfølge at vi kommer inn sammen, vet at der er flere som skal følges opp, men siden det er i samme by vi skal gifte oss, ville jeg høre hva dere skal.

Skrevet

Jeg skal også vies av HEF i Bergen, riktignok ikke før i mai neste år. Jeg skal følges opp av min far. Håper ikke at vigsleren protesterer på det.

Skrevet

Jeg ble viet av HEF i Bergen forrige helg. Han gikk inn med sin forlover, jeg med min. Vigsleren vår syns det var en helt grei måte å gjøre det på. Hun overlot planlegginga av seremonien til oss, men ville være informert om alle detaljene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...