sensommer brud Skrevet 25. mai 2005 #41 Skrevet 25. mai 2005 Så heldig du er Tinema som har en venninne som skal synge "Jeg elsker dig". Hva har du valgt som innmarsj? Jeg er sånn i tvil. Var i et bryllup i utlandet hvor de brukte "Air" av Bach og det var nydelig, med her i Norge er jo den forbundet med begravelse. Kunne tenket meg noe rolig og stemningsfult. Har hørt gjennom flere Grieg stykker på nettet nå og det er jo flere brudelåter som han har laget og som kanskje kunne passe. Må bare forhøre meg om pianisten kan spille disse. Hvor i Bergen er det dere skal ha bryllupet?
Tinema Skrevet 26. mai 2005 Forfatter #42 Skrevet 26. mai 2005 Så heldig du er Tinema som har en venninne som skal synge "Jeg elsker dig". Hva har du valgt som innmarsj? Jeg er sånn i tvil. Var i et bryllup i utlandet hvor de brukte "Air" av Bach og det var nydelig, med her i Norge er jo den forbundet med begravelse. Kunne tenket meg noe rolig og stemningsfult. Har hørt gjennom flere Grieg stykker på nettet nå og det er jo flere brudelåter som han har laget og som kanskje kunne passe. Må bare forhøre meg om pianisten kan spille disse. Hvor i Bergen er det dere skal ha bryllupet? Ja jeg er heldig :-) Hun kan nemlig synge, sang utdannet i 6 år... Vi har valgt gamle norske brudemarsjer, brudemarsj fra seljord inn, og brudemarsj fra øre ut. Air av Bach, har vi en tendens til å forbinde med sorg, og ikke glede. Gabriels obo er et flott musikkstykke, men det krever en solist, trumpet eller obo. Lykke til med søkingen, gi beskjed hvordan det går. Skal nok gi beskjed dersom jeg kommer på noen andre passende musikk stykker... Kommer du også fra Bergen? Vi skal i hvertfall ha bryllupet vårt i Legenes hus, en flott gammel bygning.
sensommer brud Skrevet 26. mai 2005 #43 Skrevet 26. mai 2005 Kommer du også fra Bergen? Vi skal i hvertfall ha bryllupet vårt i Legenes hus, en flott gammel bygning.
Tinema Skrevet 28. mai 2005 Forfatter #44 Skrevet 28. mai 2005 Søker fortsatt sanger, men har hatt en pause nå... må få ferdig teksten i invitasjonen også. Det er ganske mye å tenke på, skjønner hvorfor man sier år for å planlegge, så får man litt pauser innimellom. Ja det er utrolig mye småting å tenke på. Men det er jo litt koselig også da. Syns egentlig at det er litt spennende å skulle ha et bryllup og en vielse som ikke er akkurat som alle andres, all den stund at vi har valgt en HEF vielse. Skriver du i invitasjonen at det er et HEF bryllup? Vi har nemlig kun skrevet: Vielsen vil finne sted i xxx klokken xxx. Vi har ikke nevnt at det ikke skal være en prest eller en dommer som skal vie oss, men jeg tror nok at de fleste har fått det med seg etter hvert
sensommer brud Skrevet 29. mai 2005 #45 Skrevet 29. mai 2005 Syns egentlig at det er litt spennende å skulle ha et bryllup og en vielse som ikke er akkurat som alle andres, all den stund at vi har valgt en HEF vielse. Ja, det er kjempe spenneden med helt egen komponert vielse. Er spent på pianisten, har nemlig ikke snakket med hen enda, og det er jo ikke sikkert han er noen Grieg fan. Men jeg kunne tenke meg Grieg åpning, innmarsj og innslag. Synes det passer i og med at lokalet er ganske stort. Vi skriver ikke HEF vielse, med tror de fleste forstår det i og med at vi ikke inviterer til en kirke.
Tinema Skrevet 29. mai 2005 Forfatter #46 Skrevet 29. mai 2005 Har skrevet ferdig våre invitasjoner, og jeg har ikke skrevet at det er et HEF bryllup, men lurte litt på om det kanskje var litt dumt. Jeg tror nemlig også at det er litt innforstått :-) Grieg har laget så utrolig mye flott musikk, så det blir sikkert flott i bryllupet. Har du forresten bestemt deg for hva som skal bli spilt? Vi er jo fremdeles på utkikk etter en allsang som passer til anledningen, holder på å bli gal av å vri hodet mitt for å finne noe, både sang og dikt. Klarer ikke å bli enig med meg selv. Det skal jo være så perfekt som det kan bli. Til alle HEF brudepar: er begge eller bare den ene medlem av HEF, og var det en vanskelig avgjørelse om hvor og hvem som skulle vie dere (HEF/kirke/dommer) ??? Jeg bare lurer Hos oss er kun brudgommen medlem av HEF, men for oss ble det et godt kompromis å bli viet av dem, da han ikke ville i kirken og jeg ikke ville i byfogden/rådhuset. Er nå utrolig glad for den beslutningen vi tok den gangen vi bestemte oss :-)
Lemona Skrevet 5. juni 2005 #47 Skrevet 5. juni 2005 Hei! Under to uker igjen til bryllupet og kjøreplanen er klar: 1.Inngangsmarsj – Bryllupsmarsj fra en midtsommernatts drøm (Mendelssohn) 2.Sang a capella – Det vackraste av Cecilia Vennersten 3.Tale til brudeparet 4.Dikt – ”Lyset” – Halldis Moren Vesaas 5.Sang a capella – You’ll never walk alone 6.Vigsel med undertegning av dok. 7.Allsang – Crescendo i gågata 8.Utgangssang – Perfect day – Lou Reed Hvordan synes dere det ser ut?
Tinema Skrevet 5. juni 2005 Forfatter #48 Skrevet 5. juni 2005 Det ser ut til å bli en utrolig flott sermoni :-) Får helt sommerfugler i magen på dine vegne, så nærmer det seg jo også vår store dag da. Utrolig spennende. De a capella sangene dere har valgt er jo også utrolig stemningsfulle og flotte. Kjøreplanen blir noenlunde som vår, bortsett fra at vi har kun en solosang. Den allsangen dere skal bruke kjenner jeg ikke, hvem har laget den, og har du teksten. Vi er jo selv fremdeles på leting etter den "rette" allsang til vår dag. Kjøreplanen deres ser helt perfekt ut. Gleder meg til å høre hvordan dagen ble. :-)
Tinema Skrevet 5. juni 2005 Forfatter #49 Skrevet 5. juni 2005 Glem det med teksten til crescendo i gågata, fant ut at jeg har den i to sangbøker hjemme
Fakse Skrevet 6. juni 2005 #50 Skrevet 6. juni 2005 7.Allsang – Crescendo i gågata Ha en dyktig forsanger og helst musikk til, for Crescendo i gågata er så vanskelig å synge som allsang at det fort kan bli pinlig om man starter i feil toneleie eller familien ikke går i kor alle sammen.
Gjest Gjestulf Skrevet 6. juni 2005 #51 Skrevet 6. juni 2005 Har hørt gjennom flere Grieg stykker på nettet nå og det er jo flere brudelåter som han har laget og som kanskje kunne passe. Må bare forhøre meg om pianisten kan spille disse. Synes forøvrig at dette med å lage til en HEF vielse har vært veldig spennende! Tror det er som flere her sier at de helst ikke ser at man følges opp kirkegulvet. For oss var dette uansett ikke aktuelt, og det virket nesten som om vigsleren var litt lettet over dette... Skal HELT KLART ha slør! For min del har jeg ikke engang tenkt tanken på at dette kanskje ikke 'passer seg' - det er da mitt bryllup! :-) Tips til allsang: Til Ungdommen
Lemona Skrevet 6. juni 2005 #52 Skrevet 6. juni 2005 Ha en dyktig forsanger og helst musikk til, for Crescendo i gågata er så vanskelig å synge som allsang at det fort kan bli pinlig om man starter i feil toneleie eller familien ikke går i kor alle sammen. Ja tenkte å spille den også, og jeg håper solisten som skal synge de andre sangene kan trå til litt på den også. Har prøvd å lage litt vielsen litt variert, med noe norsk, noe engelsk, noe typisk bryllup (Mendelsshon), noe lystig, og noe litt mer seriøst. Håper jeg har fått til en god mix.
Fakse Skrevet 6. juni 2005 #53 Skrevet 6. juni 2005 Ja tenkte å spille den også, og jeg håper solisten som skal synge de andre sangene kan trå til litt på den også. Har prøvd å lage litt vielsen litt variert, med noe norsk, noe engelsk, noe typisk bryllup (Mendelsshon), noe lystig, og noe litt mer seriøst. Håper jeg har fått til en god mix. Synes det ser flott ut. Tror du har tenkt litt sånn som vi gjorde, høytidelig i begynnelsen, vakkert i midten og lystig til slutt? Avtal med musikk/forsanger en toneart til allsangen som passer for vanlige folk også, kanskje det å prøvesynge med de aller nærmeste er lurt?
Lemona Skrevet 6. juni 2005 #54 Skrevet 6. juni 2005 Avtal med musikk/forsanger en toneart til allsangen som passer for vanlige folk også, kanskje det å prøvesynge med de aller nærmeste er lurt? He-he....Det går nok ikke. Det er ingen som vet at vi skal gifte oss!
Tinema Skrevet 7. juni 2005 Forfatter #56 Skrevet 7. juni 2005 utrolig spennende. Gleder meg til å høre referat når dagen er overstått. :-)
sensommer brud Skrevet 7. juni 2005 #57 Skrevet 7. juni 2005 Har vært litt fraværende siste uke. Her er linken til hvor du kan lytte til Griegmelodier http://www.bergen.folkebibl.no Klikk deg så inn på Griegsamlingen. Brudefølge drager forbi er også flott som utgang eller inngangsmarsj. Jeg har tenkt litt på både denne og på Gavotte. Om du bruker samme låt inn som ut er det sikkert helt ok. Men det finnes mye flott Grieg å velge mellom. Lykke til! (slør på meg og)
sensommer brud Skrevet 10. juni 2005 #58 Skrevet 10. juni 2005 Nå tror jeg at jeg har bestemt meg for rekkefølgen: Gavotte - åpningssang eller "Jeg elsker dig" hvis vi ikke får noen sangerinne. Arietta - innmarsj brud og brudepiker "til våren" eller "Jeg elsker deg"som musikk innslag Brudefølget drager forbi - utmarsj Blir rene Grieg aftenen dette her...
Tinema Skrevet 11. juni 2005 Forfatter #59 Skrevet 11. juni 2005 Nå tror jeg at jeg har bestemt meg for rekkefølgen: Gavotte - åpningssang eller "Jeg elsker dig" hvis vi ikke får noen sangerinne. Arietta - innmarsj brud og brudepiker "til våren" eller "Jeg elsker deg"som musikk innslag Brudefølget drager forbi - utmarsj Blir rene Grieg aftenen dette her... Høres flott ut, er selv veldig glad i Grieg. Skal selv bruke "Jeg elsker dig" som solo innslag, den er jo bare så romantisk
Gjest Svimle Skrevet 11. juni 2005 #60 Skrevet 11. juni 2005 Hei alle! Er helt ny på forumet her. Vi har nettopp satt dato til den 22. juli 2006 - det blir leeeeng å vente, hehe. Vi lot valget falle på en HEF-vielse. Min kjære har ikke vært medlem av statskirken på mange år, og melder seg nå inn i HEF. Jeg følger etter så snart jeg har meldt meg ut av statskirken. Vi har flere ganger snakket om å melde oss inn i HEF, men det var altså et giftemål som måtte til for å gjøre det til en realitet. Vi skal vies på hjemgården min i Troms, hvor vi foran havet og vakre Senja-fjell skal sette opp et party-telt hvor vielse og fest skal være. Blir det flott vær tar vi det (selvfølgelig) utendørs. Helt klare er vi ikke med planleggingen, men tanker begynner å ta form. Det blir nok bedre når vi er der oppe på ferie om en måneds tid, litt enklere å foreta noe av den praktiske planleggingen da. Vi gleder oss veldig til bryllupet, men gleder oss også til å vise min kommende svigerfamilie hvor flott og vakkert det er hvor jeg kommer fra! Vil takke for masse gode og inspirerende innlegg her, jeg er ikke i tvil om at det blir mange vakre vielser i regi av HEF! Hilsen Anette.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå