AnonymBruker Skrevet 27. september 2019 #1 Skrevet 27. september 2019 Hei! Jeg og eksen har et felles barn på 10 år. Vi har 50/50 omsorg. Jeg opplever at mitt barn blir nedprioritert så det holder av eksen og hans stemor og at dette er noe de går bevisst inn for å gjøre. Eksen og hans kone har et felles barn, der barnet er 2 år yngre enn mitt. Alle utenlands ferier hver sommer blir lagt til ukene min sønn ikke er hos dem. Da reiser de 3 sammen når min sønn ikke er der. De ukene mitt barn er der, blir de bare hjemme. Vi har vært skilt i 8 år og de har enda ikke reist eller tatt med seg mitt barn på en eneste ferie. Dette gjelder også spise ute, dra på lekeland og lignende, min sønn får aldri være med. Alle sånne aktiviteter blir lagt til helger/uker min sønn ikke er der. Avtalen er at vi skal fordele utgifter til klær og utstyr barnet mitt trenger 50/50. Da kjøper eksen alltid inn brukte ting eller arvede ting til mitt barn. Deres felles barn får alt nytt. Jeg har tatt dette opp, men da fått beskjed om at det spiller ingen rolle så lenge utstyr klær er i brukbart stand. I dag fikk jeg fikk vite at min sønn skal være hjemme med stemor i høstferien, mens hans far og halvbror skal på storbytur og se favoritt laget. Jeg ringte far og spurte hvorfor vår sånn ikke kunne få være med, og høstferien er jo hans samvær uke, vår sønn får ikke vært med sin far når far er bortreist. Da fikk jeg til svar at turen var en bursdagsgave til hans og samboer sønn, og at det var kun snakk om 4 dager. Stemor skulle være hjemme, så han har tilsyn. Dette er ganske vondt for min sønn, han er veldig sår på dette. I dag gråt han ved levering på skolen og sa at han heller ville være hos meg enn hos faren i høstferien. Jeg er helt oppgitt over hele situasjonen, føler det er lite jeg kan gjøre, annet enn å kompensere for fars manglende omsorg. Jeg sørger for at jeg og sønnen drar på utenlands ferie/ annen ferie hver sommer slik at han har noe å fortelle klassen etter ferien. Det går utover meg i den grad at jeg ikke får reist selv med venner eller min kjæreste, da jeg ikke har råd til to ferier. Men det har jeg lært meg å akseptere. Har dere noen gode råd? Jeg er helt rådvill, synes veldig synd på sønnen min som må gjennom dette. Anonymkode: 4038a...025 12
Populært innlegg wintergirl Skrevet 27. september 2019 Populært innlegg #2 Skrevet 27. september 2019 Jeg har ingen råd å komme med, men la han heller få være hjemme hos deg de dagene og si til faren at han ble lei seg og ikke vil være der de dagene. Syns det er skikkelig smålig og stygt gjort av faren og holde på sånn. Her lager han ris til egen ræv. Den dagen sønnen deres blir større/voksen så er det ikke sikkert han gidder å bruke særlig tid på si eldre far heller. Selv om far nå virker mer opptatt av han andre, så vil det føles ganske sårt ut den dagen han blir nedprioritert og. 54
AnonymBruker Skrevet 27. september 2019 #3 Skrevet 27. september 2019 Utestenging er en form for mobbing. Hadde ikke akseptert. Om det ikke er rom for forbedring ville jeg forlatt mannen. Ingen barn skal bli utestengt av sine omsorgspersoner. Anonymkode: 44b0e...87a 18
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 27. september 2019 Populært innlegg #4 Skrevet 27. september 2019 Fy flate, for en drittfar!! Anonymkode: 4db78...31c 65
Populært innlegg Fru Uperfekt Skrevet 27. september 2019 Populært innlegg #5 Skrevet 27. september 2019 Når det er så systematisk er det mobbing, ville tatt turen til mekler 67
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 27. september 2019 Populært innlegg #6 Skrevet 27. september 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Utestenging er en form for mobbing. Hadde ikke akseptert. Om det ikke er rom for forbedring ville jeg forlatt mannen. Ingen barn skal bli utestengt av sine omsorgspersoner. Anonymkode: 44b0e...87a Hvordan forlater man en eks...? Anonymkode: d1fb9...afd 50
AnonymBruker Skrevet 27. september 2019 #7 Skrevet 27. september 2019 Har dessverre ingen råd. Men fy faen for en idiot av en far!! Han kunne virkelig ha betalt for turen i høstferien så din sønn kunne ha vært med også! Anonymkode: 9094d...d47 20
AnonymBruker Skrevet 27. september 2019 #8 Skrevet 27. september 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Utestenging er en form for mobbing. Hadde ikke akseptert. Om det ikke er rom for forbedring ville jeg forlatt mannen. Ingen barn skal bli utestengt av sine omsorgspersoner. Anonymkode: 44b0e...87a Les ts sinn innlegg , igjen og igne. Hva mener du med forlatt mannen ? Barnet er på samvær med sin far 50/50 som har ny familie og de forskjellsbehandler ts sitt barn . TS har ikke vært sammen med mannen på flere år Anonymkode: e4c49...14d 4
AnonymBruker Skrevet 27. september 2019 #9 Skrevet 27. september 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Les ts sinn innlegg , igjen og igne. Hva mener du med forlatt mannen ? Barnet er på samvær med sin far 50/50 som har ny familie og de forskjellsbehandler ts sitt barn . TS har ikke vært sammen med mannen på flere år Anonymkode: e4c49...14d igjen og igjen, Gud så lei tråder hvor folk svarer svada siden de ikke klarer lese HI eller tråden generelt. Da dropper en å svare Anonymkode: e4c49...14d 19
AnonymBruker Skrevet 27. september 2019 #10 Skrevet 27. september 2019 Har dessverre ingen råd, men herregud så forferdelig! Sender masse gode tanker♥️ stakkars gutten din det er så bra at han har deg. Anonymkode: 0f673...85f 6
AnonymBruker Skrevet 27. september 2019 #11 Skrevet 27. september 2019 En ting er ihvertfall sikkert, din sønn er i ferd med å utvikle et stort farskompleks, som han vil slite med resten av livet. Jeg støtter forslaget om megler eller hva som helst, for å få faren til å forstå hva han gjør. For jeg kan ikke for mitt bare liv forestille meg at noen gjør noe slikt mot sitt eget barn, med viten og vilje. Anonymkode: afab6...621 29
Maleficenta Skrevet 27. september 2019 #12 Skrevet 27. september 2019 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei! Jeg og eksen har et felles barn på 10 år. Vi har 50/50 omsorg. Jeg opplever at mitt barn blir nedprioritert så det holder av eksen og hans stemor og at dette er noe de går bevisst inn for å gjøre. Eksen og hans kone har et felles barn, der barnet er 2 år yngre enn mitt. Alle utenlands ferier hver sommer blir lagt til ukene min sønn ikke er hos dem. Da reiser de 3 sammen når min sønn ikke er der. De ukene mitt barn er der, blir de bare hjemme. Vi har vært skilt i 8 år og de har enda ikke reist eller tatt med seg mitt barn på en eneste ferie. Dette gjelder også spise ute, dra på lekeland og lignende, min sønn får aldri være med. Alle sånne aktiviteter blir lagt til helger/uker min sønn ikke er der. Avtalen er at vi skal fordele utgifter til klær og utstyr barnet mitt trenger 50/50. Da kjøper eksen alltid inn brukte ting eller arvede ting til mitt barn. Deres felles barn får alt nytt. Jeg har tatt dette opp, men da fått beskjed om at det spiller ingen rolle så lenge utstyr klær er i brukbart stand. I dag fikk jeg fikk vite at min sønn skal være hjemme med stemor i høstferien, mens hans far og halvbror skal på storbytur og se favoritt laget. Jeg ringte far og spurte hvorfor vår sånn ikke kunne få være med, og høstferien er jo hans samvær uke, vår sønn får ikke vært med sin far når far er bortreist. Da fikk jeg til svar at turen var en bursdagsgave til hans og samboer sønn, og at det var kun snakk om 4 dager. Stemor skulle være hjemme, så han har tilsyn. Dette er ganske vondt for min sønn, han er veldig sår på dette. I dag gråt han ved levering på skolen og sa at han heller ville være hos meg enn hos faren i høstferien. Jeg er helt oppgitt over hele situasjonen, føler det er lite jeg kan gjøre, annet enn å kompensere for fars manglende omsorg. Jeg sørger for at jeg og sønnen drar på utenlands ferie/ annen ferie hver sommer slik at han har noe å fortelle klassen etter ferien. Det går utover meg i den grad at jeg ikke får reist selv med venner eller min kjæreste, da jeg ikke har råd til to ferier. Men det har jeg lært meg å akseptere. Har dere noen gode råd? Jeg er helt rådvill, synes veldig synd på sønnen min som må gjennom dette. Anonymkode: 4038a...025 Si til faren at han bare kan drite i samvær når han skal behandle sitt eget barn som søppel. 25
AnonymBruker Skrevet 27. september 2019 #13 Skrevet 27. september 2019 Min datter opplevde mye av det samme med sin far og hans nye familie. Hun har idag 0 kontakt med far, men som hun sier, "dette har han lagt opp til selv", da han har 0 interesse av henne og hennes liv. Og alt det morsomme som skjedde der var hun ikke invitert til. Vi har alltid lagt opp til ferie og utflukter til hun var hjemme da hun fortsatt hadde samvær med far. Vi vil at alle skulle ha de samme opplevelsene hele veien. Anonymkode: 7d05b...9a9 12
AnonymBruker Skrevet 27. september 2019 #14 Skrevet 27. september 2019 Dette er IKKE greit. Og det ville jeg ha vært tydelig på. Det er psykisk mishandling av barn. Ta far med på familievernkontoret og drøft situasjonen der. Hvis det ikke hjelper så kan du snakke med sønnen din og høre om han heller vil droppe å være noe sørlig hos sin far. Jeg synes han bør få velge, oh ihvertfall ikke tvinges til å utsettes for så åpenbar forskjellsbehandling. Faren burde skamme seg!! Anonymkode: 3d9f3...06d 26
AnonymBruker Skrevet 27. september 2019 #15 Skrevet 27. september 2019 ... jeg har en 17-åring som i dag har null samvær med sin far. Vi hadde i utgangspunktet 50/50, men far fikk ny dame og «nye barn», og vårt felles barn hadde det lenge svært vondt uten å fortelle noe til noen. Når hun til slutt brøt sammen og fortalte meg hvordan det var i hennes andre hjem satte jeg foten ned og forklarte de voksne at det var opp til dem å jobbe for at hun igjen skulle komme dit. Det skjedde aldri. Så jeg vet at sånt faktisk skjer. Kan ikke begripe hvordan noen forelder kan behandle eget barn sånn. Anonymkode: 3d9f3...06d 42
AnonymBruker Skrevet 27. september 2019 #16 Skrevet 27. september 2019 Gutten bør i alle fall få være hos deg den uka faren uansett er borte. Dere kan jo også diskutere om du skal ha full omsorg, for far virker ikke veldig engasjert eller viser at han vil det beste for begge sine barn. En ting; Å ønske at gutten skal få en utenlandsreise for "å ha noe å fortelle til klassen etter ferien" blir det feil fokus. Barn er stort sett fornøyde om de gjør noe annet enn hverdagen i ferien, og det er viktig at du også setter fokus på de små tingene, ikke alt barnet ikke får. Utenlandsferiebarna får kanskje ikke telttur eller ferie med besteforeldre f.eks. Hvorfor skal det ene være bedre enn det andre? Anonymkode: 5dd34...d15 7
wintergirl Skrevet 27. september 2019 #17 Skrevet 27. september 2019 Du kan jo vise faren denne tråden her også i samme slengen. 14
AnonymBruker Skrevet 27. september 2019 #18 Skrevet 27. september 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gutten bør i alle fall få være hos deg den uka faren uansett er borte. Dere kan jo også diskutere om du skal ha full omsorg, for far virker ikke veldig engasjert eller viser at han vil det beste for begge sine barn. En ting; Å ønske at gutten skal få en utenlandsreise for "å ha noe å fortelle til klassen etter ferien" blir det feil fokus. Barn er stort sett fornøyde om de gjør noe annet enn hverdagen i ferien, og det er viktig at du også setter fokus på de små tingene, ikke alt barnet ikke får. Utenlandsferiebarna får kanskje ikke telttur eller ferie med besteforeldre f.eks. Hvorfor skal det ene være bedre enn det andre? Anonymkode: 5dd34...d15 Nå handler jo dette også noe om hva lillebror får. Jeg skjønner mor godt, ville gjort akkurat det samme. Anonymkode: afab6...621 26
AnonymBruker Skrevet 27. september 2019 #19 Skrevet 27. september 2019 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: En ting er ihvertfall sikkert, din sønn er i ferd med å utvikle et stort farskompleks, som han vil slite med resten av livet. Jeg støtter forslaget om megler eller hva som helst, for å få faren til å forstå hva han gjør. For jeg kan ikke for mitt bare liv forestille meg at noen gjør noe slikt mot sitt eget barn, med viten og vilje. Anonymkode: afab6...621 Enig, pass på! Dette er gutter som lett kan lete etter oppmerksomhet og rollemodeller i større gutter som kan ha dårlig påvirkning. Anonymkode: f9fcf...b52 11
AnonymBruker Skrevet 27. september 2019 #20 Skrevet 27. september 2019 Ville kontaktet familiekontoret og bedt om mekling, og fortalt far med tredjeperson tilstede hvor vondt det er for sønnen å bli nedprioritert og utestengt. Så tenker jeg du burde be om mer omsorg. La gutten være hos deg i høstferien hvis det er mulig. Anonymkode: a63f0...aa5 21
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå