Gå til innhold

Er så lei av Donald

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tenk om det fantes en søkemotor hvor man kunne finne ut av slikt selv.

Får håpe noen finner opp en slik søkemotor hvor man kan søke opp når det neste president valget i USA er.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Donald er problematisk. Jeg forstår ikke helt hvor mektig han er, eller hvor mye han blir styrt av hvem.

Det er grunn til å tro at det ikke hjelper stort å bytte han ut. Håper jeg tar feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, I Grosny skrev:

Donald er problematisk. Jeg forstår ikke helt hvor mektig han er, eller hvor mye han blir styrt av hvem.

Det er grunn til å tro at det ikke hjelper stort å bytte han ut. Håper jeg tar feil.

hvorfor er han så forferdelig da? De fleste ledere er jo like, også her i norge... syntes ikke det har gått så galt med USA jeg da..

Anonymkode: e5c1d...802

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

hvorfor er han så forferdelig da? De fleste ledere er jo like, også her i norge... syntes ikke det har gått så galt med USA jeg da..

USA står (eller har stått) med 4000 mann i Syria, og holder på med en krig som dreper i stor skala. Det er alvorlig galt. Veldig alvorlig. Det er en del tull innenriks også, men det har ikke jeg satt meg inn i. Nå er det mange som kritiserer han for å la fremmede makter blande seg inn i valget, og også kritiserer han for å be utlandet om å etterforske en sannsynlig grovt økonomisk kriminell presidentkandidatsønn. Akkurat det bryr ikke meg, men at USA blander seg inn i andre lands valg med bomber, drap og sanksjoner er fullstendig uakseptabelt.

Endret av I Grosny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, I Grosny skrev:

USA står (eller har stått) med 4000 mann i Syria, og holder på med en krig som dreper i stor skala. Det er alvorlig galt. Veldig alvorlig. Det er en del tull innenriks også, men det har ikke jeg satt meg inn i. Nå er det mange som kritiserer han for å la fremmede makter blande seg inn i valget, og også kritiserer han for å be utlandet om å etterforske en sannsynlig grovt økonomisk kriminell presidentkandidatsønn. Akkurat det bryr ikke meg, men at USA blander seg inn i andre lands valg med bomber, drap og sanksjoner er fullstendig uakseptabelt.

George W. Bush og Barrack Obama har vel temmelig mye av skylden for all dritten som i årenes løp har skjedd i Midtøsten. Å bare sutre og klage over at Donald Trump sier så mye som folk ikke er enige med, har ingen relevans da... 

Anonymkode: 8c4ab...d3f

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

George W. Bush og Barrack Obama har vel temmelig mye av skylden for all dritten som i årenes løp har skjedd i Midtøsten. Å bare sutre og klage over at Donald Trump sier så mye som folk ikke er enige med, har ingen relevans da... 

Dette har du helt rett i. Bush og Obama var verre, men Trump har ikke fulgt opp sine gode intensjoner. Han ville jo trekke utenlandssoldatene hjem. Det kan godt tenkes at det var hans oppriktige plan, men at han er for svak og ble overkjørt av krigsinteressene med Bolton i spissen. Bombingen av Raqqa var kanskje den største krigsforbrytelsen under Trump, og trolig den verste enkelthendelsen han har begått i hele sitt liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Friday, September 27, 2019 den 18.27, I Grosny skrev:

Dette har du helt rett i. Bush og Obama var verre, men Trump har ikke fulgt opp sine gode intensjoner. Han ville jo trekke utenlandssoldatene hjem. Det kan godt tenkes at det var hans oppriktige plan, men at han er for svak og ble overkjørt av krigsinteressene med Bolton i spissen. Bombingen av Raqqa var kanskje den største krigsforbrytelsen under Trump, og trolig den verste enkelthendelsen han har begått i hele sitt liv.

Samtlige amerikanske presidenter har jo selvfølgelig hatt all verdens "gode intensjoner" før de ble valgt inn som president. Men felles for alle sammen var vel at alle valg-løftene deres forsvant som dugg for solen temmelig kjapt etter at de kom seg inn i embete.  

Er selvfølgelig ikke noe som er særlig "spesielt" for Trumpen det der altså...    

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 27.9.2019 den 15.09, AnonymBruker skrev:

Da har du ikke fulgt særlig godt med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.9.2019 den 15.09, AnonymBruker skrev:

Hvorfor han er forferdelig? Han har retorikk som en 13-åring full av Mountain Dew og Cheetos.

USA er et helt forjævlig land å leve i med mindre du er hvit, heterofil og befinner deg i den øvre middelklassen eller oppover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Samtlige amerikanske presidenter har jo selvfølgelig hatt all verdens "gode intensjoner" før de ble valgt inn som president. Men felles for alle sammen var vel at alle valg-løftene deres forsvant som dugg for solen temmelig kjapt etter at de kom seg inn i embete.  

Er selvfølgelig ikke noe som er særlig "spesielt" for Trumpen det der altså...    

Dette får meg til å tro at det er tyngre krefter i USA som trumfer presidentene. Allikevel, presidentene står ansvarlig for all den jævelskapen USA står bak, selv om de muligens ikke hadde makt til å stoppe den.

Trump er kanskje bedre enn sine forgjengere og har nok bremset opp en del stygge saker. Iran er fortsatt ikke invadert. Jeg tror det ville vært full krig mot Iran dersom Hillary hadde fått makten.

Endret av I Grosny
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.9.2019 den 20.27, I Grosny skrev:

Det var nok ikke så lett som han trodde, og han har vært mer eller mindre "maktesløs" mot deep state som satte i gang allerede før han ble valgt og har fortsatt med å fabrikkere endeløse løgner.

Hvis du ser på Syria nå er krigen mer eller mindre over. Jeg skulle selvsagt ønske at det skjedde tidligere, men Israel-lobbyen i USA har vanvittig mye makt og Trump gir etter for dem. Hans største mangel i mine øyne er hans "Israel først"-politikk

Hvis du lurer på hvem som "står bak" disse krigene, ta en titt på PNAC og medlemmene der. Omtrent en blåkopi av Israels "A Clean Break" fra 1996, med stor overlapp av krigshauker.

https://en.wikipedia.org/wiki/A_Clean_Break:_A_New_Strategy_for_Securing_the_Realm

PNAC:

https://en.wikipedia.org/wiki/Project_for_the_New_American_Century

Council on Foreign Relations

https://no.wikipedia.org/wiki/Council_on_Foreign_Relations

En rød tråd her er, med fare for å være politisk ukorrekt, jøder.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.9.2019 den 10.30, AnonymBruker skrev:

Hehe trodde du mente Donald Duck

Anonymkode: b3bac...d77

Det trodde jeg og🤣 bladet har jo blitt dårligere med årene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.9.2019 den 21.06, Gent82 skrev:

Trump er #1

I idiotiske twittermeldinger, men en elendig president som har mislykkes med å oppfri valgløftene. Heldigvis.

Anonymkode: 084a3...efb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...