AnonymBruker Skrevet 27. september 2019 #1 Skrevet 27. september 2019 Det er jo en vanlig utdannelse. Jeg skjønner ikke helt hvor man kan søke jobb etter endt bachelor om man ikke ønsker å ta Master. Hva slags jobb har du etter en slik utdannelse ? Hører mange si at «ikke sikkert du får jobb relatert til studiet men det er viktig med papiret for å i det hele tatt komme på intervju» Anonymkode: 46a35...ac8
AnonymBruker Skrevet 27. september 2019 #2 Skrevet 27. september 2019 Dette er et studie som sammen med praktisk erfaring kan gi deg veldig gode jobber. Rett etter studiet så jobbet jeg med regnskap (regnskapsfører, gjorde alt fra a til å inkl lønn), dette har vært kjempeviktig å ha på cven. Du kan få jobb i bank, forsikring, økonomiavdeling, HR. De som jobber i økonomiavdelingen som er noe som alle store firmaer har, har gjerne denne bakgrunnen. Jeg fullførte bachelorgraden for fem år siden, og er nå regnskapssjef i et ganske stort firma. En master ville ikke tatt meg høyere, men kanskje raskere. På den andre siden så passet det meg bedre å jobbe enn å studere videre til master. Anonymkode: 1afa1...a63
AnonymBruker Skrevet 27. september 2019 #3 Skrevet 27. september 2019 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er et studie som sammen med praktisk erfaring kan gi deg veldig gode jobber. Rett etter studiet så jobbet jeg med regnskap (regnskapsfører, gjorde alt fra a til å inkl lønn), dette har vært kjempeviktig å ha på cven. Du kan få jobb i bank, forsikring, økonomiavdeling, HR. De som jobber i økonomiavdelingen som er noe som alle store firmaer har, har gjerne denne bakgrunnen. Jeg fullførte bachelorgraden for fem år siden, og er nå regnskapssjef i et ganske stort firma. En master ville ikke tatt meg høyere, men kanskje raskere. På den andre siden så passet det meg bedre å jobbe enn å studere videre til master. Anonymkode: 1afa1...a63 For 5 år siden var nok dette mulig. Nå er du knapt kvalifisert til en resepsjon/sekretærjobb med denne utdanningen. Med mindre du har veldig gode kontakter/nettverk? Anonymkode: b94fc...240 2
AnonymBruker Skrevet 27. september 2019 #4 Skrevet 27. september 2019 Det er helt absurd at vi legger opp til at man må ha fem års høyere utdanning for å gjøre en administrativ jobb. Kom ikke å fortell meg at fullført mastergrad er nødvendig for å fylle alle slags kontorstillinger. Arbeidsgivere setter det som krav i stillingsannonser bare fordi de kan. Gudene vet hvor mange dyktige folk de går glipp av på den måten. Anonymkode: d0217...888 2
AnonymBruker Skrevet 27. september 2019 #5 Skrevet 27. september 2019 Bachelor i Øk.Ad åpner dørene for veldig mange jobber. Dessverre er mange av disse jobbene de samme jobbene som for 20 år siden ikke krevde noe annet enn VGS - en kan gjerne si at det har gått inflasjon i krav om utdannelse der. Er fullstendig enig i at det er galskap å kreve mastergrad for mange av de jobbene som er der ute, men har dessverre blitt slik pga. mange studenter. Når jeg studerte Øk.Ad for et par år siden, så gikk ca 60%-70% av klassen ut i arbeid, mens resten valgte å ta Master. Anonymkode: 90049...f36 1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2019 #6 Skrevet 28. september 2019 Jobb et par år før master det er den beste komboen. En master uten relevant erfaring er slitsomt. Overkvalifisert for letterr jobber og for liten erfaring for spennende jobber. Har du A-B+ i snitt havner du hos de fire store som konsulent/revisor. Da må du like det ellers blir det fort kjedelig med så lange arbeidsdager. Anonymkode: 3734f...ef1 1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2019 #7 Skrevet 28. september 2019 Divsere konsulenttillinger i det offentlige er veldig relevant. Anonymkode: 1ee52...c40
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå