AnonymBruker Skrevet 27. september 2019 #1 Skrevet 27. september 2019 Bor i Oslo, og i et murhus som er rimelig kaldt om vinteren. Ønsker varmepumpe som kan redusere regningen en del. Googler, men det finnes så mye rart og jeg vet ikke hva som er bra eller ikke. Jeg har også et budsjett på maks 25000kr. Noen som vet om det går an å ha varmepumpe på murhus? Hvor mye vil det koste? Og, ikke minst, hvem ringer/mailer jeg til? Anonymkode: ec8f7...5f1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2019 #2 Skrevet 27. september 2019 Ta kontakt med firmaer som selger varmepumper. De har egne folk som kommer hjem til deg og fikser det. Da får du vite pris og alt du lurer på. Anonymkode: d7b7e...7fe 2
AnonymBruker Skrevet 27. september 2019 #3 Skrevet 27. september 2019 Som jeg skrev, det finnes så mange forskjellige. Er det ingen som har gjort sånt selv og har tips til noen som er bra? Anonymkode: ec8f7...5f1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2019 #4 Skrevet 27. september 2019 Vi har Mitsubishi varmepumpe, den er bra, ta konakt med ett firma som fører det. Nå bor jeg ikke i Oslo, så jeg kan ikke anbefale noe firma, men det finnes da flere velge mellom. Ellers så er det bare å søke opp "best i test av varmepumper" så får du opp hvilke merke som er bra i forhold til pris. Anonymkode: d7b7e...7fe
mr. Skrevet 27. september 2019 #5 Skrevet 27. september 2019 Vi brukte a+ varmepumper. De har gratis befaring ,egentlig nesten alle som driver md vp har gratis befaring da. Fornøyd med jobben. Vi budsjetterte 20 tusen for pumpe med montering. (15 tusen for pumpe og 5 tusen for montering) Det ble Panasonic nz35tke. Pumpe trengte ikke egen strømkurs ,da er det bare å plugge den i nærmest strømuttak. Sjekk dette du ,fordi hvis pumpe trenger egen kurs (noen av de trenger det da) så elektrikeren må også komme og da flyr tusen lapper fort. Montert i vanlig trehus på 130kvm. Tror ikke det blir problem å montere varmepumpe i murhus. Kanskje litt mer jobb med å bore gjennom vegg for rør gjennomføring …... Ellers syns at de 20 tusen er den beste investering vi har gjort i boligen. Helt annet komfort i huset mot de panelovner og peis ,og nesten halverte strømutgifter. 2
AnonymBruker Skrevet 27. september 2019 #6 Skrevet 27. september 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Bor i Oslo, og i et murhus som er rimelig kaldt om vinteren. Ønsker varmepumpe som kan redusere regningen en del. Googler, men det finnes så mye rart og jeg vet ikke hva som er bra eller ikke. Jeg har også et budsjett på maks 25000kr. Noen som vet om det går an å ha varmepumpe på murhus? Hvor mye vil det koste? Og, ikke minst, hvem ringer/mailer jeg til? Anonymkode: ec8f7...5f1 Vurderer det samme, hvor mye er strømregningene dine på nå? Anonymkode: 118b4...5ff
AnonymBruker Skrevet 27. september 2019 #7 Skrevet 27. september 2019 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vurderer det samme, hvor mye er strømregningene dine på nå? Anonymkode: 118b4...5ff Over 4000 for litt over 200kvm. Hadde vi brukt elektriske ovner slik at huset hadde vært levelig varmt, noe over 12000kr. Anonymkode: ec8f7...5f1
mr. Skrevet 27. september 2019 #8 Skrevet 27. september 2019 Du skriver "Hadde vi brukt elektriske ovner" så hva bruker dere som oppvarming i dag ?
AnonymBruker Skrevet 27. september 2019 #9 Skrevet 27. september 2019 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Over 4000 for litt over 200kvm. Hadde vi brukt elektriske ovner slik at huset hadde vært levelig varmt, noe over 12000kr. Anonymkode: ec8f7...5f1 Det kan vel ikke stemme? 12.000??😨 Ingen andre i disse hvor mye betaler du i strøm trådene har brukt en slik sum. Anonymkode: 118b4...5ff
AnonymBruker Skrevet 27. september 2019 #10 Skrevet 27. september 2019 8 timer siden, mr. skrev: Du skriver "Hadde vi brukt elektriske ovner" så hva bruker dere som oppvarming i dag ? Vi bruker elektriske ovner, men vi måtte ha brukt mange om huset skulle ha blitt levelig varmt. Nå har vi på to stk, og fryser relativt mye. 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Det kan vel ikke stemme? 12.000??😨 Ingen andre i disse hvor mye betaler du i strøm trådene har brukt en slik sum. Anonymkode: 118b4...5ff Jo. Gammelt hus med noe dårlig isolasjon. Trekker ved vinduene. Om hele huset skal varmes opp uten at vi må ikle oss ull fra topp til tå, så blir det rundt den prisen. Vi har klart å få det ned på 4-5000 men det er også litt for mye, derfor ønskelig med varmepumpe. Anonymkode: ec8f7...5f1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2019 #11 Skrevet 27. september 2019 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi bruker elektriske ovner, men vi måtte ha brukt mange om huset skulle ha blitt levelig varmt. Nå har vi på to stk, og fryser relativt mye. Jo. Gammelt hus med noe dårlig isolasjon. Trekker ved vinduene. Om hele huset skal varmes opp uten at vi må ikle oss ull fra topp til tå, så blir det rundt den prisen. Vi har klart å få det ned på 4-5000 men det er også litt for mye, derfor ønskelig med varmepumpe. Anonymkode: ec8f7...5f1 Da er det bare å kjøpe varmepumpe! Vurdert å bytte ut vinduene og etterisolere også? Anonymkode: 118b4...5ff 2
AnonymBruker Skrevet 27. september 2019 #12 Skrevet 27. september 2019 Montering av vp på murhus koster ekstra da dem må borre igjennom mur. Anonymkode: 93f6c...173 1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2019 #13 Skrevet 28. september 2019 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi bruker elektriske ovner, men vi måtte ha brukt mange om huset skulle ha blitt levelig varmt. Nå har vi på to stk, og fryser relativt mye. Jo. Gammelt hus med noe dårlig isolasjon. Trekker ved vinduene. Om hele huset skal varmes opp uten at vi må ikle oss ull fra topp til tå, så blir det rundt den prisen. Vi har klart å få det ned på 4-5000 men det er også litt for mye, derfor ønskelig med varmepumpe. Anonymkode: ec8f7...5f1 Varmepumpe er dyrt i innkjøp, men veldig effektivt. Å bore gjennom mur er fordyrende, men overkommelig. Å bytte vinduer er også dyrt, men dere kan spare mye strøm (uansett oppvarmingskilde) på å bytte til nye, tette vinduer med isolerglass. Men det høres ut som det aller enkleste, rimeligste og mest opplagte sparetiltaket dere kan gjøre er å bytte tetningslistene. Anonymkode: 884cc...e27 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå