AnonymBruker Skrevet 26. september 2019 #1 Skrevet 26. september 2019 Hei! Jeg har min 28 år gamle datter boende hos meg, hun flyttet inn jeg for over 1 år siden etter hun ble ferdig med studiene. Dette skulle være en midlertidig løsning til hun fikk seg jobb og leid leilighet, men dessverre så har ikke dette skjedd. Jeg kjenner at jeg er veldig lei både datter og hele situasjonen. Hun ligger mye på sofaen og gjør lite hjemme, rommet hennes ser ut som en svinesti og hun roter rundt i hele huset, blir direkte ufin hvis jeg ber henne rydde opp etter seg. Hun får ingen støtte av nav, da hun ikke jobbet noe særlig det to siste årene hun studerte. Hun sier også at det er ingen jobber innenfor det feltet hun er utdannet i. Jeg har bedt henne ta seg småjobber i barnehagene eller sykehjemmet i nærheten, vet at de skriker etter ringevikarer der (har venninner som jobber der som forteller at de trenger folk) , men dette er hun rett og slett ikke interessert i. Hun blir sint og direkte ufin når jeg «maser» om at hun skal begynne å jobbe. Jeg må si at jeg er møkk lei hele situasjonen nå, jeg har betalt for mat, kost og losji i over ett år, samt ryddet etter henne. Har til og med betalt ferie og lommepenger for å opprettholde hennes sosial liv. Nå er jeg lei, rett og slett. Familie og venner mener at jeg syr puter under armene på henne. Jeg vurderer nå å selge huset og kjøpe meg en toroms sentralt i byen. Jeg bor i et stort hus som er vanskelig å vedlikeholde for meg alene. Og har alltid drømt om å bo sentralt i byen, ha parker og kafeer i nærheten. Vet også at huset er lett å selge, da det er i et veldig attraktivt område. Drømmen er å jobbe 50 prosent og dyrke hobbyer resten av tiden. Jeg får dette til hvis jeg selger huset, vet at jeg vil sitte igjen med en del. Lurer på om dette er greit? Eller er jeg veldig egoistisk, som kaster min eneste datter ut av huset? Anonymkode: f6846...068 30
Populært innlegg Lauv Skrevet 26. september 2019 Populært innlegg #2 Skrevet 26. september 2019 Hun er 28 år. Du gjør henne en bjørnetjenestse hvis du IKKE kaster henne ut. 185
Guidet Kvinne Skrevet 26. september 2019 #3 Skrevet 26. september 2019 Det er helt greit, men jeg hadde nok kjøpt en treroms slik at hun kan komme på besøk etterhvert. 22
AnonymBruker Skrevet 26. september 2019 #4 Skrevet 26. september 2019 Kast henner ut, uavhengig av om du beholder huset eller ikke. Ho trenger et ordentlig spark bak. Anonymkode: fc806...1a9 37
SoWhat? Skrevet 27. september 2019 #5 Skrevet 27. september 2019 Herregud. Hun er voksen og vel så det! Det der ser feil ut på alle måter. Gjør både henne og deg den tjenesten og lev ut din drøm! Det er ditt liv, og hun går nok ikke nedenom og hjem om du ber henne flytte. Du har nok skjemt henne bort, det er din skyld. Men det er aldri for sent. Eller, det er det kanskje, men ikke i ditt tilfelle! Selg huset og lev som du vil. 10
Gjest WhisperingWind Skrevet 27. september 2019 #6 Skrevet 27. september 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei! Jeg har min 28 år gamle datter boende hos meg, hun flyttet inn jeg for over 1 år siden etter hun ble ferdig med studiene. Dette skulle være en midlertidig løsning til hun fikk seg jobb og leid leilighet, men dessverre så har ikke dette skjedd. Jeg kjenner at jeg er veldig lei både datter og hele situasjonen. Hun ligger mye på sofaen og gjør lite hjemme, rommet hennes ser ut som en svinesti og hun roter rundt i hele huset, blir direkte ufin hvis jeg ber henne rydde opp etter seg. Hun får ingen støtte av nav, da hun ikke jobbet noe særlig det to siste årene hun studerte. Hun sier også at det er ingen jobber innenfor det feltet hun er utdannet i. Jeg har bedt henne ta seg småjobber i barnehagene eller sykehjemmet i nærheten, vet at de skriker etter ringevikarer der (har venninner som jobber der som forteller at de trenger folk) , men dette er hun rett og slett ikke interessert i. Hun blir sint og direkte ufin når jeg «maser» om at hun skal begynne å jobbe. Jeg må si at jeg er møkk lei hele situasjonen nå, jeg har betalt for mat, kost og losji i over ett år, samt ryddet etter henne. Har til og med betalt ferie og lommepenger for å opprettholde hennes sosial liv. Nå er jeg lei, rett og slett. Familie og venner mener at jeg syr puter under armene på henne. Jeg vurderer nå å selge huset og kjøpe meg en toroms sentralt i byen. Jeg bor i et stort hus som er vanskelig å vedlikeholde for meg alene. Og har alltid drømt om å bo sentralt i byen, ha parker og kafeer i nærheten. Vet også at huset er lett å selge, da det er i et veldig attraktivt område. Drømmen er å jobbe 50 prosent og dyrke hobbyer resten av tiden. Jeg får dette til hvis jeg selger huset, vet at jeg vil sitte igjen med en del. Lurer på om dette er greit? Eller er jeg veldig egoistisk, som kaster min eneste datter ut av huset? Anonymkode: f6846...068 Go for it! På tide at den bortskjemte VOKSNE datteren din lærer seg noe om virkeligheten. Si at du skal selge huset og at innen den tid må hun finne seg et nytt sted å bo. Har hun ikke jobb og kan forsørge seg så må hun gå til NAV eller sosialkontoret....enkelt og greit,
Gjest WhisperingWind Skrevet 27. september 2019 #7 Skrevet 27. september 2019 5 timer siden, Guidet Kvinne skrev: Det er helt greit, men jeg hadde nok kjøpt en treroms slik at hun kan komme på besøk etterhvert. Hahahaha, aldri. Da blir hun jo tydeligvis ikke kvitt henne igjen 🙈😂
AnonymBruker Skrevet 27. september 2019 #8 Skrevet 27. september 2019 På tide å få henne ut ja! Anonymkode: 0d93a...903 3
AnonymBruker Skrevet 27. september 2019 #9 Skrevet 27. september 2019 Hun er 28 år. Hvis du vil selge huset og flytte syns jeg du skal gjøre det Anonymkode: 935ba...f8e 14
AnonymBruker Skrevet 27. september 2019 #10 Skrevet 27. september 2019 Do it. Din datter må klare seg selv. Eller har du tenkt å rydde opp etter og betale for henne til hun blir 40? Skyld på økonomien så ødelegger du ikke forholdet når hun blir "kastet ut". Anonymkode: 2bda0...49f 8
Gjest WhisperingWind Skrevet 27. september 2019 #11 Skrevet 27. september 2019 Og ikke la henne guilt trippe deg til å gi henne penger fra salget.
AnonymBruker Skrevet 27. september 2019 #12 Skrevet 27. september 2019 Bare å gjøre slik som du har tenkt! Synes ikke det er egoistisk av deg! Anonymkode: 8a9bc...035 5
exictence Skrevet 27. september 2019 #13 Skrevet 27. september 2019 Ja, det synes jeg du skal. Men ville ikke brukt ordene "kaste henne ut". Ville ikke kranglet/vært høylydt mot henne. Fortell henne at dette er din drøm, og nå føler du at du vil gjøre det. Håpe på å kunne kose meg litt mer med mindre plikter i forhold til hus, vedlikehold og jobb. Fortell henne at hun er voksen og må lære å stå på egne ben, for det vet du hun kan. Hun er dyktig og flink til så mange ting, og du har tro på henne. Har du allerede funnet en leilighet du kunne tenke deg? Vær åpen med din datter, og si at sånn blir det. Lykke til. Det er det beste for din datter når hun er så voksen. Støtt henne på det. Dette fortjener du. 41
altflyter Skrevet 27. september 2019 #14 Skrevet 27. september 2019 Wow. 28 år og oppfører seg sånn? Jeg ville kastet henne på hodet ut. Selg huset med god samvittighet og få leilighet. Her er du i din fulle rett! En dag kommer hun til å takke deg. 14
Mr&Ro Skrevet 27. september 2019 #15 Skrevet 27. september 2019 Selg huset og følg dine drømmer. Din voksne datter er selv ansvarlig for å få skikk på livet sitt. Lykke til😊 5
Mt3 Skrevet 27. september 2019 #16 Skrevet 27. september 2019 Gi beskjed til din datter at du har tenkt å selge huset og kjøpe deg en liten 2 roms leilighet. Så kan du starte jakten på drømmeleiligheten, mens du rydder og selger unna møbler og ting du ikke vil ha med. Kutt absolutt alt av lommepenger, betal kun for mat som spises hjemme hos deg. Og du skal ikke betale mobilabonemang og slikt for henne. Da vil jeg tro strøjobbene blir litt mer fristende. Om du rydder i klær/ting som er hennes putt det i søppelsekk og sett det bort i en bod. Lykke til, hun vil bli sur og grinete men det er hun sikkert fra før også. 36
AnonymBruker Skrevet 27. september 2019 #17 Skrevet 27. september 2019 hvorfor er hun så giddalaus da?? ts, huset er vel barndoms hjemmet hennes, eller? har du andre barn? skal de få noe arv av disse verdiene? Anonymkode: 75fb4...b8b
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 27. september 2019 Populært innlegg #18 Skrevet 27. september 2019 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: hvorfor er hun så giddalaus da?? ts, huset er vel barndoms hjemmet hennes, eller? har du andre barn? skal de få noe arv av disse verdiene? Anonymkode: 75fb4...b8b Arv får man når foreldrene dør, så det er vel ganske irrelevant i denne sammenheng? Om datteren vil kjøpe til huset til markedsverdi er det en annen sak... Anonymkode: 93cf4...b87 53
GammelKaktus Skrevet 27. september 2019 #20 Skrevet 27. september 2019 Hun er 28 år, du har gjort ditt. Nå kan du prioritere deg selv igjen og så for man håpe hun tar tak i sitt eget liv. 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå