AnonymBruker Skrevet 30. september 2019 #161 Skrevet 30. september 2019 On 9/28/2019 at 2:16 PM, AnonymBruker said: Det er litt ironisk at du som satser på "helsevesenet" avviser kategorisk at det ikke er noe "galt" med din mentale tilstand. Per idag er du ikke egnet noe sted for å jobbe i helsevesenet på "høyt nivå", spesielt hvis det har med pasienter å gjøre. (...) Anonymkode: 1a6e9...736 Jeg synes det er enda mer ironisk at TS tar helsefaglig utdanning i et land h*n mener har et elendig helsevesen, både hva fagnivå og organisering angår. Bør ikke du, TS, heller ta utdanningen din i et av de landene som har et helsevesen du mener er bedre? On 9/28/2019 at 6:45 PM, AnonymBruker said: (...)Velferd? Folk får kjøpt seg døde ting ja og verden ødelegges. Du synes det er greit at oljen ødelegger verden bare fordi du selv vil skjemme deg bort i materialisme? Anonymkode: b6ae8...bab Slik du synes det er greit å ødelegge verden sånn at du kan skjemme deg selv bort med gunstig studiefinansiering - og dét for en utdanning du da altså ser på som verdiløs, siden du har tatt den i "drittlandet" Norge. For ja - utdanning er faktisk en del av velferden i et samfunn, men det virker ikke som du er i stand til å se dette. Du er heller ikke i stand til å se hvordan du lever etter selvmotsigende prinsipper: - Utnytter velferden i et land du hevder mangler velferd, et land du hater - Tar høyere utdanning i et system du anser som ubrukelig, innenfor en sektor du anser som inkompetent - Anser deg selv som berettighet til å bruke av godene i landet(de godene du hevder ikke fins) som erstatning for din ulykkelige barndom, men håner andre for å være trygdet. Det streifer deg ikke at andre også har hatt en ulykkelig barndom, at de i tillegg har blitt rammet av sykdom og/eller ulykker, og at trygda de får er deres erstatning for dette. Eller kanskje du skjønner såpass - men du unner dem det ikke. Du anser deg selv for å fortjene mer enn andre og det er en meget dårlig innstilling å ha til verden. Selvgodhet og selvrettferdighet er pene ord for slike holdninger. Hvis du virkelig skal jobbe med helse, håper jeg du rydder opp i dine følelser og ditt syn på andre mennesker; ellers vil du gjøre større skade enn nytte, samme hvor du gjør av deg her i verden. Og uansett hvor du drar, vil misnøyen og bitterheten ellers være en mur mellom deg og andre. Begynn med deg selv, TS, fei for din egen dør; god bedring og god tur! Anonymkode: c4e32...2fd 6
AnonymBruker Skrevet 30. september 2019 #162 Skrevet 30. september 2019 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke Polen om du tenker på det. Det er ikke så mange her fra det landet jeg snakker om. Og det er ikke svette de sikter til men spesielt lukt nedentil på mangel av dusjing! Vi er vandt til å dusje daglig mens det ikke gjøres her i Norge. Jeg kan låve deg at det er ingen som kritiserer vårt eget land mer enn oss selv😂. Anonymkode: 096cf...ab3 Ærlig talt, dette blir for dumt😂. Nordmenn lukter nedentil?? Snuser dere folk mellom beina? Og tro meg, de aller fleste nordmenn dusjer hver dag! Vet ikke hva slags miljø du ferdes i hvis du stadig opplever stinkende folk. Anonymkode: f6840...085 6
AnonymBruker Skrevet 30. september 2019 #163 Skrevet 30. september 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke Polen om du tenker på det. Det er ikke så mange her fra det landet jeg snakker om. Og det er ikke svette de sikter til men spesielt lukt nedentil på mangel av dusjing! Vi er vandt til å dusje daglig mens det ikke gjøres her i Norge. Jeg kan låve deg at det er ingen som kritiserer vårt eget land mer enn oss selv😂. Anonymkode: 096cf...ab3 Tsjekkia? Ungarn? Er ikke så mange sentraleuropeiske land da ? Jeg tror de fleste dusjer daglig, da mange nordmenn er vant til å gå mye på lufteturer til fjellet og da blir man jo svett. Hva folk gjør med sitt der nede sine bryr jeg meg fint lite om. Anonymkode: a6228...1a1
Stina234 Skrevet 30. september 2019 #164 Skrevet 30. september 2019 På 26.9.2019 den 23.31, AnonymBruker skrev: Er selv en etnisk norsk kvinne på 25 men jeg hater Norge. Har bodd noen år i utlandet og kommer til å emigrere når utdannelsen er over. Jeg vil bidra minst mulig til dette landet. Konforme og patetiske mennesker, ingen ambisjoner eller innsatsvilje, lat arbeidskultur, mange som snylter på nav og ødelegger velferdsstaten, mange naive på andre områder innen politikk. Hvordan orker dere å leve i dette forkvaklede landet? Det finnes ingenting positivt her. Null null null. Anonymkode: b6ae8...bab For noe syting. Du sier du er i utdanning, den får du faktisk gratis i Norge, Et av de få landene i verden som fortsatt har det helt opp til universitetsnivå. Tror du bør tenke deg godt om før du legger landet for hat. 5
KnekkogPrim Skrevet 30. september 2019 #165 Skrevet 30. september 2019 Norge er en kultur på godt og vondt. Mest vondt. Men det er den kulturen jeg er født inn i, så å skulle emigrere og assimilere en annen kultur nå vil være dødfødt...
AnonymBruker Skrevet 30. september 2019 #166 Skrevet 30. september 2019 På 27.9.2019 den 1.01, AnonymBruker skrev: Jo takk men dessverre er jeg stuck her noen år til pga lang utdannelse. Du klarer jo ikke nevne et eksempel på noe du liker engang. Anonymkode: b6ae8...bab Det er du ikke. Du kan fint ta utdannelse i utlandet også, men du er kanskje ikke god nok til å komme inn ved de store universitetene...? Anonymkode: fa864...430 5
AnonymBruker Skrevet 30. september 2019 #167 Skrevet 30. september 2019 Jeg blir litt overrasket over at noen tror vi andre bryr oss om du vil flyttet ut av Norge. Altså?? Det er bare å flytte, godt å bli kvitt surpomper uansett. Anonymkode: e4b41...e62 3
AnonymBruker Skrevet 30. september 2019 #168 Skrevet 30. september 2019 At folk hater enkelte land er vel ikke uvanlig. Daglig demonstreres det for "død over amerika" rundt om i verden. De fleste amerikanere bryr seg neppe om det. At noen hater Norge er vel også å forvente, tror ikke det er så mange som bryr seg. Anonymkode: 08d04...09b
Lumberjack Skrevet 30. september 2019 #169 Skrevet 30. september 2019 På 26.9.2019 den 23.31, AnonymBruker skrev: , ingen ambisjoner eller innsatsvilje, lat arbeidskultur, mange som snylter på nav og ødelegger velferdsstaten Dette er jeg helt enig i. I et så tilrettelagt land er det så mange "syke" som ikke klarer å jobbe. Hadde ikke Norge hatt nav hadde det vært svært få som ikke hadde jobbet. Velferdsordningene i dette landet er til å le av, flere tror at det ikke lønner seg å gå på nav, men er man lat, tiltaksløs uten store ambisjoner her i livet lønner det seg absolutt.
AnonymBruker Skrevet 30. september 2019 #170 Skrevet 30. september 2019 På 27.9.2019 den 19.10, AnonymBruker skrev: Når oljen forsvinner vil også de gode pensjonsordningene forsvinne. Bare se på de nye reglene som gjelder alle født etter 1965. Selv de får lite. Hvor mye tror du det er igjen til oss som er født rundt 1995? Det vil være helt tomt. Skrev jo over at jeg studerte medisin. Jeg har ikke tid eller overskudd til jobb nå. Ser ikke poenget i å slite meg ut i en dårlig betalt jobb når jeg uansett kommer til å tjene bra etter studiet. Anonymkode: b6ae8...bab Selvsagt. Generasjonene før oss har vært heldige der. Jeg regner med å måtte spare litt til egen pensjon. Hva var poenget ditt? Det må man i mange land. Anonymkode: c681e...9cf 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #171 Skrevet 1. oktober 2019 På 28.9.2019 den 20.13, AnonymBruker skrev: So what? Det er ikke akkurat som om sånt ikke skjer uansett hvor en er født og vokser opp. Dessverre. Leit du måtte gjennomgå det. Men faktum er likevel - kun ved å være født i Norge så har du likevel rent faktisk mulighet til å få en utdannelse. I de fleste andre land i verden ville du vært dobbelt fucked, uten en familie som stilte opp og betalte utdannelse. Og hele premisset med at vi har gratis utdannelse er nettopp fordi at også sånne som deg skal ha mulighet til å skape seg et liv, til tross for elendig bakgrunn. Anonymkode: 0dacf...c50 Dette virker ikke ts å forstå. Det er noe med helhetsforståelsen av samfunnet som mangler. Hun tar godene som Lånekassen og billig utdannelse uten å være takknemlig men syter likevel. Grunnen til at hun ikke studerer medisin i utlandet er fordi det er mye dyrere. Anonymkode: c681e...9cf 5
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #172 Skrevet 1. oktober 2019 På 29.9.2019 den 17.39, SoWhat? skrev: MDette var en underholdende tråd. Kom til side 4 da jeg ikke orket mer av selvgode og moraliserende innlegg. Lærte en ting på de sidene og det var at du er pliktig til å elske Norge, sette pris på velferden her, og at ingen land er bedre å bo i. Helt bastant med pekefingre. 😆 Hvis noen sier noe negativt om Norge, så skjer det samme hver gang : en blir fortalt at en må være ydmyk og takknemlig for å bo her. For det er jo best. På alle mulige måter. Jaja Nå satt Ts ting på spissen her, men hn hadde flere poeng. Men neeiida, hn sa at Norge er dritt, så da måtte dere jo sette hn på plass! Godt jobba. Eller, ikke akkurat. Ps jeg elsker Norge, bare for å si det. Ellers blir jeg vel bedt om å dra dit jeg kommer fra igjen 🤣 Men hallo. Selvgodheten topper seg noen ganger Det er vel få her som mener norge er helt plettfritt. Men mye av det ts kommer med er merkelig. Og når det kommer frem at hun synes norge er forferdelig fordi hun har blitt mobbet og vokste opp med foreldre som bedrev omsorgssvikt så virker hun ikke helt på nett. Jeg har hatt noen morsomme samtaler med folk som synes norge er et rævva land, noen av de hadde aldri vært utenfor norge og en av dem var ufør. Den siste hadde slitt i de fleste land. Anonymkode: c681e...9cf 3
abc123detvardet Skrevet 1. oktober 2019 #173 Skrevet 1. oktober 2019 VI har bare høy levealder, få naturkatastrofer, lav andel i fengsel/uteliggere/kriminalitet, gode velferdstilbud, rettigheter og utdanningsmuligheter og ikke minst matvare-kriser (aka smørkrisa 2011 og sikkert andre). Hvorfor vil folk leve i Norge? 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #174 Skrevet 1. oktober 2019 4 timer siden, abc123detvardet skrev: VI har bare høy levealder, få naturkatastrofer, lav andel i fengsel/uteliggere/kriminalitet, gode velferdstilbud, rettigheter og utdanningsmuligheter og ikke minst matvare-kriser (aka smørkrisa 2011 og sikkert andre). Hvorfor vil folk leve i Norge? Naturen er jo flott fordi den bare er sånn? Har ikke så veldig mye med samfunnet å gjøre at det er få naturkatastrofer. Er faktisk mye snøras, stormer og skiftende vær. Norge var bra på 2000-talet og 90-talet. Etter det har det gradvis mistet sin sjarm og det norske dør ut fordi folk blir mer og mer amerikanisert. Daglig så hører man folk bruke amerikanske uttrykk og bare lurer på hva som skjer? Og kvifor er dei same personane så imot nynorsk?! Er det ikkje litt underleg å hate nynorsk men væra for amerikanisering av språkjet? Anonymkode: a6228...1a1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #175 Skrevet 1. oktober 2019 Nei, det er ikke alt som er positivt med Norge, men det er et stykke fra å ikke like alt til å hate landet. Syntes det er ganske søkt å hate et system som tross alt tilbyr en god utdannelse til et lavt kostnadsnivå, et gode som innbyggere i svært mange land kan se langt etter. Men det var tydeligvis ikke så vrient å benytte seg av det likevel tydeligvis. Sorry mac, selv om jeg er enig i at det absolutt er ting som kan forbedres, så fremstår det like sytete som de som er mottakere av en pen offentlig stønad men som like fullt klager over alt som er. Ja, noen land tilbyr en ennå bedre utdannelse enn det man kan få her, men hey - du stod jo fritt til å forsøke å søke deg inn der, det var jo ingen som tvang deg til å studere i Norge. For min del er det helt ok at folk velger å studere andre steder, men kom ikke og klag på alt dersom man velger å benytte seg av det som er et ganske dyrt velferdstilbud i Norge. Holdninger som at "Jeg skylder ikke Norge noe" er provoserende når man faktisk benytter seg av et dyrt velferdstilbud som et studie jo er. Nei, man har ingen formell forpliktelse til å bidra i Norge i etterkant, men du kan være ganske glad for at ikke alle som har jobbet, skapt arbeidsplasser og/eller investert i selskaper har tenkt på samme måte, for med samme mentalitet hadde det ikke blitt mye til studieplasser du og likesinnede kunne benyttet dere av. Jeg har jo merket at det har blitt litt flere av "syterne", som ikke har noe i mot å motta, men som ikke er spesielt interessert i å bidra. Men stå på, for en vakker dag får du kanskje samfunnet du ønsker deg; der det ikke finnes offentlig velferd å oppdrive og null studieplasser uten å betale for det selv. Det kan skje raskere enn du tror, når alle som har jobbet og bidratt i en årrekke går lei av alle som bare mottar uten å yte og attpåtil klager over det. Anonymkode: 281b2...451 4
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2019 #176 Skrevet 13. oktober 2019 Problemet er at nordmenn flest hadde oppført seg som de i EXIT hvis de hadde vært rike. Ikke glem at dere stammer fra fattige fiskere og en skål grøt om dagen var en luksus før i gamle dager. Anonymkode: a6228...1a1
Gjest Sirkelen Skrevet 13. oktober 2019 #177 Skrevet 13. oktober 2019 Holdningene til TS er noe av det som bidrar til å gjøre Norge verre enn det kunne ha vært. Norge har vært, og er fremdeles, et fantastisk land, og det gjelder nesten uansett hvilke sider av et samfunn du velger å se på og vektlegge. Vi er da konsekvent blant de 5 beste land å bo i ifølge FNs vurderinger, som bygger på store mengder data for ulike samfunnsområder. Problemet ligger i nordmenn selv og våre egne holdninger. Vi er blitt litt for preget av den raske velstandsveksten. Det er for mye latskap, overforbruk, overfladiskhet og sutring. Jeg kan gjenkjenne det i meg selv og trenger ikke peke finger på andre. Landet vårt trenger at vi går i oss selv og anstrenger oss for å bli bedre mennesker som bidrar konstruktivt til samfunnet, uansett hvordan. La oss bruke velstanden til å bygge en beundringsverdig og stadig bedre sivilisasjon.
jabx Skrevet 13. oktober 2019 #178 Skrevet 13. oktober 2019 (endret) På 29.9.2019 den 19.53, AnonymBruker skrev: Du skrev jo ovenfor at dette med perfekte liv er noe som finnes i alle land. Og hva legger du i det? Anonymkode: b6ae8...bab Det jeg legger i det er at "alle" er opptatt av å leve "perfekte" liv. Det betyr ikke at noen faktisk lever perfekte liv, men at man ønsker å gjøre det, og mange ønsker også å gi inntrykk av at de gjør det. Det er ikke noe som er spesielt for Norge. Og husk at mens du i Norge ikke risikerer så mye ved å ikke leve et "perfekt" liv, så vil du i mange andre samfunn bli drept hvis du ikke lever det livet andre mener er "perfekt" og som du må underkaste deg. Norge er ekstremt mye bedre for folk flest, som for eksempel ikke risikerer å bli drept hvis de ikke underkaster seg. (Når det er sagt, har vi importert mange fremmedkulturelle som tviholder på æreskulturen sin og også dreper her i landet, men det er ingen aksept for slik ufyselig kultur her.) Endret 13. oktober 2019 av jabx
jabx Skrevet 13. oktober 2019 #179 Skrevet 13. oktober 2019 På 29.9.2019 den 19.57, SoWhat? skrev: Tror ikke det er så stor trøst for de som er ulykkelige. Du virker til å ignorere det faktum ved å skrive det du gjør, men jeg tror ikke at det er din hensikt. Og det var litt sånn gjennom sidene jeg leste også. Selv om kritikken er berettiget, så ble det avfeid med argument om hvor bra alt annet var. Fordi Ts provoserte. Dette er bare svada fra din side. Poenget er at Norge har større utjevning av forskjeller. Ingen har sagt at Norge er perfekt, men det er bedre enn det meste annet på akkurat dette med "ulykkelig sammen med vellykkede". 2
jabx Skrevet 13. oktober 2019 #180 Skrevet 13. oktober 2019 På 29.9.2019 den 20.01, AnonymBruker skrev: Jeg er TS. Synes det er rart at folk er så hårsåre. De blir så sure over at noen kommenterer noe negativt om Norge. Det er ganske utrolig. Tror de Norge er et perfekt paradis liksom? Anonymkode: b6ae8...bab Det er du som er hårsår og ikke takler det når du blir tatt i faktafeil og rettet på. Typisk snøflak. Ingen har påstått at Norge er perfekt, så du klarer tydeligvis ikke å lese engang. 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå