jabx Skrevet 28. september 2019 #101 Skrevet 28. september 2019 På 27.9.2019 den 1.16, AnonymBruker skrev: Fordi jeg ikke visste at livet mitt ville bli bedre et annet sted. Dum og skadet som jeg var tenkte jeg at feilen var meg og ikke konformitetshelvetet Norge. Igjen så har de fleste land i Vest-Europa gratis utdanning. Sverige Danmark Nederland Frankrike Tyskland Sveits osv. Er vel bare UK som ikke har. Hvilken rettssikkerhet? Som hun Andrea som ble voldtatt av 3 menn og så syntes noen snerpete kjerringer i retten at hun fortjente det fordi hun hadde på seg kort skjørt? Og alle ble frifunnet og fikk vel erstatning til og med! Flott rettssikkerhet du! Men er vel flott å være mann i et slikt land tenker jeg meg! Anonymkode: b6ae8...bab Kvinner har bedre rettssikkerhet i Norge enn i de fleste andre land... 1
jabx Skrevet 28. september 2019 #102 Skrevet 28. september 2019 På 27.9.2019 den 1.30, AnonymBruker skrev: Er ikke alle det på hver sin måte da? Sverige og Danmark har bedre helsesystemer og det er lettere å få jobb, Frankrike har bedre kulturliv og matkultur, Sveits og Tyskland har bedre industri som ikke er bygget bare på naturressurser (aka kun olje), Finland har bedre skolesystem. Så for å finne noe som er bedre enn Norge generelt så må du slå sammen intet mindre enn seks ulike land? Høres ut som det går ganske bra i Norge, gitt... 5
jabx Skrevet 28. september 2019 #103 Skrevet 28. september 2019 På 27.9.2019 den 1.32, AnonymBruker skrev: Enig at mange er utrolig materalistiske... Såg nettopp en trailer for en ny ''STOR'' norsk tv-serie som heter 'Exit' ... Bare tomt fjas, virker ikke som de klarer å lage annet på tv her! Hadde faktisk blitt flaut om de skulle sendt noe sånt i utlandet.. bare vulgært. Det er jo det som er poenget med serien da, å vise hva de aller rikeste kan finne på av tull og tøys. Snakk om at du driter deg ut nå. 2
jabx Skrevet 28. september 2019 #104 Skrevet 28. september 2019 6 timer siden, oysterlover skrev: Delvis enig i din analyse, men velferdsstaten er årsaken til alle problemene (og mange flere; feks utnytting av menn, uklare kjønnsroller, uproduktiv innvandring++) du har listet opp. Ja, den fæle velferdsstaten som gjør at syke mennesker ikke blir tvunget til å jobbe seg ihjel for å overleve, som ville vært tilfelle i ditt drømmesamfunn. 2
jabx Skrevet 28. september 2019 #105 Skrevet 28. september 2019 Jeg leser og leser, og registrerer at det aldri kommer noe svar på hvilket land som er så sabla mye bedre enn Norge, og på hvilken måte. Hvorfor klarer aldri Norge-haterne å svare på det? 6
AnonymBruker Skrevet 28. september 2019 #106 Skrevet 28. september 2019 6 timer siden, Witch24 skrev: Vel, Norges er velkjent for å være en land med gode vilkår for mennesker som trenger hjelp ved sykdom/ alderdom. Vansklig for syke og gamle i andre land, og jeg er glad at når jeg først er syk at jeg bor her. Jobber 40% med tilrettelegging nå, etter 14år i full stilling:) Mange norske som flytter ut kommer ofte tilbake når de blir ufør/ gamle. Hold på dine norske rettigheter i det minste;) Hm, kan ikke si jeg har sett mye til denne ''hjelpen ved sykdom''. Nordmenn er heller mer opptatt av å redde resten av verden. Anonymkode: a6228...1a1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2019 #107 Skrevet 28. september 2019 15 minutter siden, jabx skrev: Det er jo det som er poenget med serien da, å vise hva de aller rikeste kan finne på av tull og tøys. Snakk om at du driter deg ut nå. Nei, det er en gjenspeiling i dagens norske kultur. Hvor materialisme rår. Jeg er så glad jeg vokste opp på 90- til 2000 tallet. Kunne ikke hatt en bedre oppvekst, det samfunnet idag unner jeg ingen. Det kan knapt kalles et felleskap. lol. Anonymkode: a6228...1a1
Gjest Witch24 Skrevet 28. september 2019 #108 Skrevet 28. september 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hm, kan ikke si jeg har sett mye til denne ''hjelpen ved sykdom''. Nordmenn er heller mer opptatt av å redde resten av verden. Anonymkode: a6228...1a1 Selv har jeg vært heldig, men kjenner til folk med dårlige erfaringer når de søker hjelp. Enig at vi sender for mye hjelp ut av landet....
AnonymBruker Skrevet 28. september 2019 #109 Skrevet 28. september 2019 14 minutter siden, jabx skrev: Jeg leser og leser, og registrerer at det aldri kommer noe svar på hvilket land som er så sabla mye bedre enn Norge, og på hvilken måte. Hvorfor klarer aldri Norge-haterne å svare på det? Island, Finland, Estland... Mange flotte land utenfor. Danmark kanskje. Trenger ikke reise så langt liksom. Anonymkode: a6228...1a1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2019 #110 Skrevet 28. september 2019 2 minutter siden, Witch24 skrev: Selv har jeg vært heldig, men kjenner til folk med dårlige erfaringer når de søker hjelp. Enig at vi sender for mye hjelp ut av landet.... Jeg har mistet 10 år av livet mitt... De får jeg aldri tilbake. Men ja, det er viktigere å hjelpe disse stakkarslige lykkejegerne som aldri har bodd her engang. Anonymkode: a6228...1a1
jabx Skrevet 28. september 2019 #111 Skrevet 28. september 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, det er en gjenspeiling i dagens norske kultur. Hvor materialisme rår. Igjen, nei, serien er ment å vise hvordan noen av de aller rikeste holder på. Det gjenspeiler altså ikke norsk kultur generelt. 5
jabx Skrevet 28. september 2019 #112 Skrevet 28. september 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Island, Finland, Estland... Mange flotte land utenfor. Danmark kanskje. Trenger ikke reise så langt liksom. Anonymkode: a6228...1a1 Både Finland og Danmark ligger over Norge i alkoholkonsum. Som et eksempel. Island er jo Norge Light. Estland har mye dårligere kår enn Norge, og flere lever i nød og elendighet. Men klart, hvis du er en velstående nordmann (dvs. en gjennomsnittlig arbeider i Norge, men blir velstående der) så er det sikkert veldig fint der, da du skiller deg ut fra "bermen" med ressursene dine. 6
AnonymBruker Skrevet 28. september 2019 #113 Skrevet 28. september 2019 1 time siden, jabx skrev: Tja. Norge har vel noen av verdens mest produktive arbeidere. Det er mye enklere å klatre på den sosiale og økonomiske rangstigen enn i de fleste andre land. Mange andre land har ikke samme sikkerhetsnett som Norge, så folk som egentlig ikke burde jobbet heltid blir tvunget til å jobbe (slik at de blir syke og dør tidligere). Det er de rike som snylter og ødelegger. NAV-klienters snylting er mikroskopisk sammenlignet med summene griske rike drittsekker har skjult for skattemyndighetene gjennom årene. Norge er et av verdens beste land å bo i, rett og slett. Vi har trygghet og vi har muligheter som få andre kan drømme om. Du synes kanskje Norge er "kjedelig" fordi du har vært et eller annet sted der du på grunn av din norske bakgrunn har vært velstående og "hevet over den gemene hop". Men i Norge er du bare en vanlig arbeider. Dette gjør at du misliker Norge. Du savner å føle deg overlegen og bedre enn de fleste rundt deg. Bare stikk du. Vi trenger ikke egoister som deg her. Bye-bye! Hvorfor tror du jeg følte meg overlegen i et annet vest-europeisk land? Finnes mange rike i Vest-Europa. En vanlig arbeider? Studerer medisin og skal spesialisere meg innen et av de beste betalte feltene. Tviler på at så mange slår meg på lønn eller interessant jobb. Anonymkode: b6ae8...bab
AnonymBruker Skrevet 28. september 2019 #114 Skrevet 28. september 2019 På 27.9.2019 den 0.29, AnonymBruker skrev: Haha gi meg en god start i livet. Ingen gjorde noe med de udugelige foreldrene mine eller mobbingen på skolen. INGEN gjorde en faens dritt. Det er et under at jeg i det hele tatt er i stand til å presse meg gjennom en utdannelse etter all møkka jeg fikk servert. Jeg har ingen takknemlighet ovenfor norge. Og jeg skylder ingen her i landet en dritt. Anonymkode: b6ae8...bab So what? Det er ikke akkurat som om sånt ikke skjer uansett hvor en er født og vokser opp. Dessverre. Leit du måtte gjennomgå det. Men faktum er likevel - kun ved å være født i Norge så har du likevel rent faktisk mulighet til å få en utdannelse. I de fleste andre land i verden ville du vært dobbelt fucked, uten en familie som stilte opp og betalte utdannelse. Og hele premisset med at vi har gratis utdannelse er nettopp fordi at også sånne som deg skal ha mulighet til å skape seg et liv, til tross for elendig bakgrunn. Anonymkode: 0dacf...c50 5
Svartfugl Skrevet 28. september 2019 #115 Skrevet 28. september 2019 På 26.9.2019 den 23.31, AnonymBruker skrev: Er selv en etnisk norsk kvinne på 25 men jeg hater Norge. Har bodd noen år i utlandet og kommer til å emigrere når utdannelsen er over. Jeg vil bidra minst mulig til dette landet. Konforme og patetiske mennesker, ingen ambisjoner eller innsatsvilje, lat arbeidskultur, mange som snylter på nav og ødelegger velferdsstaten, mange naive på andre områder innen politikk. Hvordan orker dere å leve i dette forkvaklede landet? Det finnes ingenting positivt her. Null null null. Anonymkode: b6ae8...bab Huff, det var trist å høre! Hvordan finansieres utdannelsen din, og tar du den i Norge? 1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2019 #116 Skrevet 28. september 2019 2 timer siden, Svartfugl skrev: Huff, det var trist å høre! Hvordan finansieres utdannelsen din, og tar du den i Norge? Finansieres av lånekassen og tidligere jobb? Hvordan det? Ja, tar den i Norge men har også bodd i utlandet for utveksling. Anonymkode: b6ae8...bab
AnonymBruker Skrevet 28. september 2019 #117 Skrevet 28. september 2019 Jeg har et familiemedlem som en periode var et perfekt menneske som gjorde alt riktig, men som hadde det helt forferdelig fordi alt var så håpløst med alt og alle rundt henne. Hun begynte på lykkepiller, og har det mye bedre nå som hun ikke er bedre enn alle andre lengre. En ekstra bonus om man er 25/26 og jomfru er at man plutselig kan forstå hvorfor folk har glede av sex også. Anonymkode: 91aa2...af9 5
AnonymBruker Skrevet 29. september 2019 #118 Skrevet 29. september 2019 Hvis du er misfornøyd stedet du bor, har du 3 valg: 1. Du kan gå aktivt inn for å gjøre endringer til det bedre 2. Du kan flytte til et sted som passer deg bedre, eller 3. Du kan sutre og klage uten at noe skjer. Hvilket alternativ velger du? Anonymkode: 3c0ff...eaf 8
AnonymBruker Skrevet 29. september 2019 #119 Skrevet 29. september 2019 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har et familiemedlem som en periode var et perfekt menneske som gjorde alt riktig, men som hadde det helt forferdelig fordi alt var så håpløst med alt og alle rundt henne. Hun begynte på lykkepiller, og har det mye bedre nå som hun ikke er bedre enn alle andre lengre. En ekstra bonus om man er 25/26 og jomfru er at man plutselig kan forstå hvorfor folk har glede av sex også. Anonymkode: 91aa2...af9 Hvorfor skrev du det siste der? Tror du at TS er samme som den andre tråden som sa hun så ned på folk? Uansett, jeg har ikke problemer med å forstå at folk ikke synes Norge er rosenrødt slik som mange andre. Det finnes noen få bra ting, men det er også MANGE ulemper. Et samfunn som stadig blir mer og mer kaldt foreksempel. Synes også (bortsett fra at nordmenn flest ikke stjeler eller slår ned folk) at det er ellers lite moral... Er jo bare å lese de utallige trådene her om folk som sier de liker å stjele kjærester osv, utroskap virker å være veldig mye høyere i Norge enn andre land. det gjør det slik at folk som har lyst på seriøs partner kanskje må se utenlands istedet, for her virker det å være lite ærlige mennesker gitt. Anonymkode: a6228...1a1
AnonymBruker Skrevet 29. september 2019 #120 Skrevet 29. september 2019 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor skrev du det siste der? Tror du at TS er samme som den andre tråden som sa hun så ned på folk? Uansett, jeg har ikke problemer med å forstå at folk ikke synes Norge er rosenrødt slik som mange andre. Det finnes noen få bra ting, men det er også MANGE ulemper. Et samfunn som stadig blir mer og mer kaldt foreksempel. Synes også (bortsett fra at nordmenn flest ikke stjeler eller slår ned folk) at det er ellers lite moral... Er jo bare å lese de utallige trådene her om folk som sier de liker å stjele kjærester osv, utroskap virker å være veldig mye høyere i Norge enn andre land. det gjør det slik at folk som har lyst på seriøs partner kanskje må se utenlands istedet, for her virker det å være lite ærlige mennesker gitt. Anonymkode: a6228...1a1 Det er ganske tydelig at TS (og legestudent) i denne tråden og TS (og legestudent) i den andre tråden er samme person. Hvor mange kvinnelige legestudenter på samme alder som opphøyer seg selv og irriterer seg/ser ned på alle andre kan der finnes på Kvinneguiden på samme tid? Jeg har også studert flere år i et annet land. Ser fordeler og ulemper med begge landene, men har også trivdes godt begge steder. Er glad for å bo i Norge nå. Det betyr ikke at jeg ikke kan være kritisk til ting med kulturen her. Det er uansett stor forskjell på å være kritisk og å synes at alt er dritt og føle seg for god til å bo her. Jeg har heldigvis et stort nok nettverk til å ikke basere inntrykket mitt av nordmenn på det jeg leser på kvinneguiden. Har ikke hatt noe problem med å finne verken seriøs partner eller gode venner jeg kan stole på her. Anonymkode: 91aa2...af9 9
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå