Gå til innhold

Norge er dritt

Fremhevede innlegg

Skrevet
On 9/26/2019 at 11:31 PM, AnonymBruker said:

Er selv en etnisk norsk kvinne på 25 men jeg hater Norge. Har bodd noen år i utlandet og kommer til å emigrere når utdannelsen er over. Jeg vil bidra minst mulig til dette landet. Konforme og patetiske mennesker, ingen ambisjoner eller innsatsvilje, lat arbeidskultur, mange som snylter på nav og ødelegger velferdsstaten, mange naive på andre områder innen politikk. Hvordan orker dere å leve i dette forkvaklede landet? Det finnes ingenting positivt her. Null null null. 

Anonymkode: b6ae8...bab

Delvis enig i din analyse, men velferdsstaten er årsaken til alle problemene (og mange flere; feks utnytting av menn, uklare kjønnsroller, uproduktiv innvandring++) du har listet opp. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å flytte til Iran eller Pakistan.dette fredelige presteskapet som ikke gjør en flue fortred.  Som blir hetser og fryktet uten grunn. De har stor respekt for kvinner og andre med uliknreligion. Heldigvis kom lethnes her til lander og opplyste oss om dette. Eller kanskje du burde flytte til Malmø.?  Deilig å være kvinne og helt trygg når det måtte være på døgnet og uansett h ikke klær du går i? Pakistan kanskje? Der får du håper mannen din ikke dør før deg. Enig med deg. Forlat dette hølet,  og kom deg til et av de la sene jeg foreslo. 

Gjest theTitanic
Skrevet
På 26.9.2019 den 23.31, AnonymBruker skrev:

Er selv en etnisk norsk kvinne på 25 men jeg hater Norge. Har bodd noen år i utlandet og kommer til å emigrere når utdannelsen er over. Jeg vil bidra minst mulig til dette landet. Konforme og patetiske mennesker, ingen ambisjoner eller innsatsvilje, lat arbeidskultur, mange som snylter på nav og ødelegger velferdsstaten, mange naive på andre områder innen politikk. Hvordan orker dere å leve i dette forkvaklede landet? Det finnes ingenting positivt her. Null null null. 

Du hørtes jo ut som litt av en fest....  

Skrevet

Man skaper sin egen tilværelse, synd du har skapt et slikt Norge i ditt hodet.

Skrevet

Vel, Norges er velkjent for å være en land med gode vilkår for mennesker som trenger hjelp ved sykdom/ alderdom. 

Vansklig for syke og gamle i andre land, og jeg er glad at når jeg først er syk at jeg bor her. Jobber 40% med tilrettelegging nå, etter 14år i full stilling:)

Mange norske som flytter ut kommer ofte tilbake når de blir ufør/ gamle. Hold på dine norske rettigheter i det minste;)

Skrevet
På 27.9.2019 den 0.29, AnonymBruker skrev:

Haha gi meg en god start i livet. Ingen gjorde noe med de udugelige foreldrene mine eller mobbingen på skolen. INGEN gjorde en faens dritt. Det er et under at jeg i det hele tatt er i stand til å presse meg gjennom en utdannelse etter all møkka jeg fikk servert. Jeg har ingen takknemlighet ovenfor norge. Og jeg skylder ingen her i landet en dritt.

Det er veldig trist å oppleve det du har opplevd. Tror faktisk ikke at utdannelse er svaret for deg akkurat nå, men det er bare min mening. For selv om du fullfører utdannelsen, så er det noe helt annet å kunne faktisk bruke det nesten hver eneste dag - fra formiddag til ettermiddag / kveld, med en tidspresisjon der du alltid skal komme på tide på jobb, levere slik ledere krever at du skal, osv, osv. Dette går ofte veldig dårlig med psykiske problemer og mental ubalanse.

Jeg tror du ville hatt mer godt av å snakke med legen og andre spesialister, og det er faktisk godt mulig at du kanskje allerede er ufør uten å faktisk vite det. For du er fortsatt i den typiske alderen der man presser seg selv fremover og tror at man er "uovervinnelig" til tross for at man sitter med veldig store utfordringer mentalt sett.

Anonymkode: 1a6e9...736

• Liker 6
Skrevet
På 27.9.2019 den 0.09, AnonymBruker skrev:

Jepp, må bli ferdig med studiene. Ikke vits i å flytte for å jobbe som ufaglært i konkurranse med innfødte.

Nei, det er viktig å få det dette drittlandet gir deg gratis uten at du bidrar tilbake, slik at du slipper å stå på bar bakke i det landet som ikke gir deg det samme gratis ;)

Anonymkode: 5a494...f0d

• Liker 2
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er veldig trist å oppleve det du har opplevd. Tror faktisk ikke at utdannelse er svaret for deg akkurat nå, men det er bare min mening. For selv om du fullfører utdannelsen, så er det noe helt annet å kunne faktisk bruke det nesten hver eneste dag - fra formiddag til ettermiddag / kveld, med en tidspresisjon der du alltid skal komme på tide på jobb, levere slik ledere krever at du skal, osv, osv. Dette går ofte veldig dårlig med psykiske problemer og mental ubalanse.

Jeg tror du ville hatt mer godt av å snakke med legen og andre spesialister, og det er faktisk godt mulig at du kanskje allerede er ufør uten å faktisk vite det. For du er fortsatt i den typiske alderen der man presser seg selv fremover og tror at man er "uovervinnelig" til tross for at man sitter med veldig store utfordringer mentalt sett.

Oppmuntre hun for all del ikke til noe her nå! La hun flytte og oppleve hvor mye bedre sikkerhetsnettet er i andre land :)

ikke vits i å egge til flere uføre her. 

• Liker 4
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skulle jeg være ufør fordi jeg hater Norge og hadde en dårlig oppvekst? Er vel mange av oss. 

Hva skulle jeg gjort om jeg kuttet studiene? Da hadde jeg jo hatt null.

Skrevet
På 27.9.2019 den 0.10, AnonymBruker skrev:

Dårlige foreldre (fysisk og psykisk mishandling + manglende omsorg), mobbing på skolen, manglende kjærlighet og omsorg fra alle, ikke hatt kjæreste, manglende klaff med folk generelt. Dårlig arbeidsliv og kjedelig kultur og geografi. Dyrt og dårlig. 

Dette handler jo ikke om Norge, det handler om minnene du har. Problemer har en tendens til å bli med uansett hvor du drar. Kanskje lever du fint i 8 år før det plutselig tar deg igjen. Da kan du angre på at du forlot velferdsstaten. Med din bakgrunn er det stor sannsynlighet for at du blir syk. Din hatske innstilling kan tyde på at du allerede er det.. 

På 27.9.2019 den 0.57, AnonymBruker skrev:

Hva liker du med Norge? En haug idioter som ikke klarer seg uten olje liksom. Har jo ingen andre ben å stå på. Et patetisk drittland.

Har du hørt om havet? 

Anonymkode: 6e3f4...ac6

• Liker 5
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skulle jeg være ufør fordi jeg hater Norge og hadde en dårlig oppvekst? Er vel mange av oss. 

Hva skulle jeg gjort om jeg kuttet studiene? Da hadde jeg jo hatt null.

Det er litt ironisk at du som satser på "helsevesenet" avviser kategorisk at det ikke er noe "galt" med din mentale tilstand. Per idag er du ikke egnet noe sted for å jobbe i helsevesenet på "høyt nivå", spesielt hvis det har med pasienter å gjøre. 

Du hater Norge av personlige grunner du opplevde i Norge, men du hadde også hatet Spania om du opplevde det samme der. Derfor er det irrelevant hvor du opplevde dette, men mer relevant hva slags skader du har fått av disse opplevelsene, og man trenger ikke være ekspert for å se at du sliter hardt mentalt. 

Du kan fortatt ta samtale med fastlegen din og bli kartlagt av andre spesialister mens du går på dine studier. Denne prosessen burde du sette igang, jo før, jo bedre. Som sagt, du er fortsatt i den alderen der du tror at du er helt uovervinnelig og at du alene i kraft av deg selv kan "overgå alle problemene" her i verden og at du skal greie alt du "tenker på" helt av deg selv. Men da nærmer du deg total kollaps enda raskere.

• Liker 11
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er viktig å få det dette drittlandet gir deg gratis uten at du bidrar tilbake, slik at du slipper å stå på bar bakke i det landet som ikke gir deg det samme gratis ;)

Det kan vel anses som en erstatning for at Norge ødela hele barndommen + ungdomsårene mine.

Skrevet

Ha det! Takk for at du drar - sutrete mentalpasienter har vi ikke bruk for. 

:helen:

Anonymkode: 0dc81...dc4

• Liker 4
Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du hoppet glatt over alle de leverandørbedriftene som har blitt skapt i kjølevannet av den patetiske oljen. Alt nyvinningsarbeider og all utviklingen som skapte de store olje- og gassinstallasjonen på Norsk sokkel.

Du glemmer at alt dette ble skapt av norsk hjerner og norske hender. Hoder som så behovet og mulighetene. 

Har din generasjon mistet de evnene som gründerne dengang hadde? - de som skapte, tegnet og bygde det store industrieventyret som skapte Norsk velstand og vekst.

Du sitter på rumpen og vil emigrere. Ja, værsågod.

Norge (som alle andre land) har politiske skandaler. Politikere med lik i lasta. På alle nivåer. Det gjøres feil og det forsøkes å begrave feilene. 

Vi er ikke verdens beste land på alle områder. Det begynner å gå opp for folk, men det kan bety 1-av-2 ting: Enten at folk tar tak for endre på det de opplever som feil, eller at de gir blaffen. 

Hver og en må selv velge om de vil være aktiv og gjøre en forskjell, eller bli passive og flyte med strømmen.

Valget er ditt. Vil du emigrere så værsågod. Vi du være med for å gjøre en forskjell så er du velkommen.

Anonymkode: 86e26...030

Det er likevel bare olje. Se hva de får til i USA når det gjelder datateknologi eller kunstig intelligens. Eller medisinske fremskritt. I Norge sitter vi fast i olje liksom. Spennende.

Velferd? Folk får kjøpt seg døde ting ja og verden ødelegges. Du synes det er greit at oljen ødelegger verden bare fordi du selv vil skjemme deg bort i materialisme?

• Liker 1
Gjest frankie1985
Skrevet

Enig, det er et møkkaland, ikke av de grunnene du nevner, men ellers

Skrevet (endret)

Tja.

Norge har vel noen av verdens mest produktive arbeidere.

Det er mye enklere å klatre på den sosiale og økonomiske rangstigen enn i de fleste andre land.

Mange andre land har ikke samme sikkerhetsnett som Norge, så folk som egentlig ikke burde jobbet heltid blir tvunget til å jobbe (slik at de blir syke og dør tidligere).

Det er de rike som snylter og ødelegger. NAV-klienters snylting er mikroskopisk sammenlignet med summene griske rike drittsekker har skjult for skattemyndighetene gjennom årene.

Norge er et av verdens beste land å bo i, rett og slett. Vi har trygghet og vi har muligheter som få andre kan drømme om.

Du synes kanskje Norge er "kjedelig" fordi du har vært et eller annet sted der du på grunn av din norske bakgrunn har vært velstående og "hevet over den gemene hop". Men i Norge er du bare en vanlig arbeider. Dette gjør at du misliker Norge. Du savner å føle deg overlegen og bedre enn de fleste rundt deg.

Bare stikk du. Vi trenger ikke egoister som deg her. Bye-bye!

Endret av jabx
  • Liker 6
Skrevet
På 26.9.2019 den 23.40, AnonymBruker skrev:

Jeg misliker: Ekle politikere som tror de kan gjøre som de vil tydeligivs... Tenker spesielt på hun som gjorde noe i den åkeren. Altså... Hvordan skal det være lov og likevel fortsette?!!

Misliker også fylla kultur.. Bare dritt. Klarer ingen å gjøre noe uten den forbaskede alkohlolen?

FAEN JEG ER SÅ LEI JEG OGSÅ.

Anonymkode: a6228...1a1

Hva er alternativet?

Skrevet
På 26.9.2019 den 23.40, AnonymBruker skrev:

Jeg misliker: Ekle politikere som tror de kan gjøre som de vil tydeligivs... Tenker spesielt på hun som gjorde noe i den åkeren. Altså... Hvordan skal det være lov og likevel fortsette?!!

Misliker også fylla kultur.. Bare dritt. Klarer ingen å gjøre noe uten den forbaskede alkohlolen?

FAEN JEG ER SÅ LEI JEG OGSÅ.

Anonymkode: a6228...1a1

Helt enig!! Skjønner ikke hvorfor det ble godtatt. Det ødela tilliten min til regjeringen og Erna fullstendig. Det er et hån at hun fikk fortsette. 

Anonymkode: 3191a...242

Skrevet
På 27.9.2019 den 0.29, AnonymBruker skrev:

Haha gi meg en god start i livet. Ingen gjorde noe med de udugelige foreldrene mine eller mobbingen på skolen. INGEN gjorde en faens dritt. Det er et under at jeg i det hele tatt er i stand til å presse meg gjennom en utdannelse etter all møkka jeg fikk servert. Jeg har ingen takknemlighet ovenfor norge. Og jeg skylder ingen her i landet en dritt.

Det er trist at du ikke fikk hjelp. Dessverre klarer man ikke hjelpe eller redde alle. Du kan bidra til at dagens og fremtidens barn får et bedre liv ved å støtte opp om blant annet barnevernet, og jobbe for å styrke det slik at de får både ressurser og hjemler til å gripe inn tidligere og mer effektivt enn i dag.

Men hadde du vokst opp i et nærmest hvilket som helst annet land så hadde du vært enda dårligere beskyttet som barn. Det var faktisk lovlig å mishandle barn fysisk i Frankrike frem til ikke så lenge siden.

Problemet ditt ser altså ikke ut til å være Norge. Selv om du føler at Norge har sviktet, så betyr ikke det at du hadde fått noe bedre utfall i andre land, tvert imot.

Det blir et litt merkelig grunnlag å fordømme Norge på, synes jeg.

• Liker 6
Skrevet
På 27.9.2019 den 0.37, Hemliganonym skrev:

Nordmenn klarer ikke å drikke alkohol. Det har jeg hørt. Drikkekulturen er som søppel. I land som Hellas, Spania, Italia, Kroatia er dei mye flinkere.

Jeg synes det er interessant med påstander om at vi er så dårlige på alkohol her i Norge, så jeg prøvde et kjapt Google-søk på Spania (bare plukket et tilfeldig land av de du nevnte):

https://news.kyero.com/2010/04/spain-worst-countries-in-europe-alcohol-abuse/8469

"According to a survey by the European Commission (EC), Spain is among the worst European countries for the abuse of alcohol, only Ireland, Romania, Germany and Austria have a worse record."

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...