AnonymBruker Skrevet 26. september 2019 #61 Skrevet 26. september 2019 1 minutt siden, Jr.Garcon skrev: Hvilke/t av de landene er så overlegent bedre enn Norge da? Hmm, snakker du om den Hemsedal saken? De ble frifunnet, men det var jo motsatt, de ble jo dømt til å betale henne erstatning. Beviskravet i sivilsaker er lavere enn straffesaker og retten anså beviskravet sivilrettslig til å være oppfylt. Det du sier med snerpete kjerringer (mener det var flere manlige dommere-meddommere) og kort skjørt blir for useriøst til at jeg egentlig gidder å kommentere det. Er ikke alle det på hver sin måte da? Sverige og Danmark har bedre helsesystemer og det er lettere å få jobb, Frankrike har bedre kulturliv og matkultur, Sveits og Tyskland har bedre industri som ikke er bygget bare på naturressurser (aka kun olje), Finland har bedre skolesystem. Var det ikke sagt i retten at hun hadde bedt om det fordi hun var kledd så «billig»? Jeg tror det ble gjort et poeng av det jeg. Spiller ingen rolle om de måtte betale erstatning, de ble frikjent for det grove de hadde gjort. Og det kaller du rettssikkerhet selvom det var hevet over enhver tvil at de hadde gjort det de hadde gjort. Hun sitter igjen med at det å gå til politiet og å gå gjennom den påkjenningen en rettsak er bare gjorde alt verre for de skyldige fikk ingen straff! Det lønner seg å holde kjeft og la den uretten som skjer få skje uten å involvere rettssystemet. Hva slags signaler sender dette til andre voldtektsofre om dette fantastiske rettssikkerhetsparadiset ditt? Kvinner kan bare voldtas og ingen blir straffet! Verdens beste land! Anonymkode: b6ae8...bab
AnonymBruker Skrevet 26. september 2019 #62 Skrevet 26. september 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja og ventetiden er så lang at man bare velger et privat alternativ isteden. Bare spør Støre. Han har både barn og foreldrene sine i private institusjoner samt bruker private sykehus. Og han er leder for et parti som mener at staten skal dekke alt! Men som selv velger privat til alt mulig. Ja nordmenn er utrolig materialistiske. Det er forbrukslån som er det store her til lands. Skikkelig dårlig kultur på alt fra mat til alkohol til feiring til verdier. Ingen dybde eller refleksjon, bare forbruk. Ingen bryr seg om andre enn seg selv og pengepungen sin. Jeg gleder meg til oljealderen tar slutt for da blir det stusselig for alle her! En dag er Norge igjen et fattig land og alle som nå sitter på sin høye hest og tror de bor i verdens beste land får seg en kraftig skyllebøtte. Anonymkode: b6ae8...bab Ja, hyklersk som det går an! Enig at mange er utrolig materalistiske... Såg nettopp en trailer for en ny ''STOR'' norsk tv-serie som heter 'Exit' ... Bare tomt fjas, virker ikke som de klarer å lage annet på tv her! Hadde faktisk blitt flaut om de skulle sendt noe sånt i utlandet.. bare vulgært. Så ja, ikke klarer å lage ordentlige tv-serier engang med så mye oljepenger- What gives? Det blir nok en trist dag for mange ja.. Da sitter man igjen i det og kan reflektere på sin tomme tilværelse. Anonymkode: a6228...1a1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2019 #63 Skrevet 26. september 2019 4 minutter siden, Merovingian skrev: Er lite utdrag av skatte nivået på en del land som har høyere enn det vi har. Så ja, jeg har funnet dokumentasjon på at Norge har er OK skattenivå. Men reis, reis ut, bli meldt ut av folketrygden og motta luse pensjon inget annet land da du har mistet rettighetene dine her i landet. Tar deg 1 år å bli utmeldt, så lykke til. Haha er du morsom eller? Hvem faen betaler 29 % i skatt? De med min utdannelse som har jobbet noen år tjener godt over millionen og da er skatten nærmere 50 %, om ikke enda høyere. I tillegg er det dobbelt så dyrt å ha bil som i andre land. Mat er dyrere. Etc etc. Søk heller opp kjøpekraft og se hvor dårlig norge ligger an. Anonymkode: b6ae8...bab
AnonymBruker Skrevet 26. september 2019 #64 Skrevet 26. september 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ja og Giske, Sandberg og resten av søpla. Fyllakulturen er noe annet patetisk som også er typisk norsk. Gud bedre, skal bli fantastisk å forlate dette rottereiret for alltid. Anonymkode: b6ae8...bab Ja, også har vi abortkulturen helt ned til 13-års alderen. Anonymkode: fddd5...884
Gjest ana0603 Skrevet 26. september 2019 #65 Skrevet 26. september 2019 Ja, trådstarter, kan skjønne det du sier, men du er litt frekk.
AnonymBruker Skrevet 26. september 2019 #66 Skrevet 26. september 2019 Kjøpekraft i 2014 (da norsk økonomi var på topp, et godt stykke før oljeproblemene begynte). Norge er på nummer 24. Under omtrent alle andre land i Vest-Europa. https://www.nationmaster.com/country-info/stats/Cost-of-living/Local-purchasing-power#2014 Anonymkode: b6ae8...bab
AnonymBruker Skrevet 26. september 2019 #67 Skrevet 26. september 2019 1 hour ago, AnonymBruker said: Dårlige foreldre (fysisk og psykisk mishandling + manglende omsorg), mobbing på skolen, manglende kjærlighet og omsorg fra alle, ikke hatt kjæreste, manglende klaff med folk generelt. Dårlig arbeidsliv og kjedelig kultur og geografi. Dyrt og dårlig. Anonymkode: b6ae8...bab Haha. Der har vi det. De fleste som er så forbanna negative til alt her i landet har eller har vært underutviklet både sosialt og emosjonelt. Det virker ikke som om du har forsøkt å rett opp i noe av dette heller, bare klager å syter. I dette landet er det faktisk folk som har opplevd værre ting enn det du ramser opp her, og likevel klarer å karre seg opp for å bidra i samfunnet på et eller annet vis. Du får bare flytte ut da. Husk å endre statsborgerskapet ditt og da, sånn at vi slipper at du kommer tilbake for å "snylte" på staten og oss skattebetalerne den dagen du blir syk. Anonymkode: b4d44...ab5 7
AnonymBruker Skrevet 26. september 2019 #68 Skrevet 26. september 2019 Jeg lurer fælt på hvilken utdannelse du tar som betaler så godt, og som vil gi deg jobb i et vest europeisk land? Du vil alltid komme bakerst i søknadskøen etter landets egne innbyggere så det må være noe helt spesielt du blir kvalifisert til. Når det gjelder svensker som ifølge deg får så lett jobb i Sverige, så lurer jeg på hvorfor det er så enormt mange svensker som jobber i Norge? Du har vel et godt svar på det også? Jeg har førstehånds kjennskap til arbeidsmarkedet i Europa og er redd for at du kommer til å få deg mange aha opplevelser hvis du i det hele tatt får jobb, og du kommer til å få sjokk når du ser hvor mye du må betale i skatt. Anonymkode: 90d15...e08 9
AnonymBruker Skrevet 26. september 2019 #69 Skrevet 26. september 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg lurer fælt på hvilken utdannelse du tar som betaler så godt, og som vil gi deg jobb i et vest europeisk land? Du vil alltid komme bakerst i søknadskøen etter landets egne innbyggere så det må være noe helt spesielt du blir kvalifisert til. Når det gjelder svensker som ifølge deg får så lett jobb i Sverige, så lurer jeg på hvorfor det er så enormt mange svensker som jobber i Norge? Du har vel et godt svar på det også? Jeg har førstehånds kjennskap til arbeidsmarkedet i Europa og er redd for at du kommer til å få deg mange aha opplevelser hvis du i det hele tatt får jobb, og du kommer til å få sjokk når du ser hvor mye du må betale i skatt. Anonymkode: 90d15...e08 Studerer medisin og skal ta en attraktiv spesialisering som gjør at jeg kan jobbe hvor som helst i Europa. Skal også ta spesialiseringen i det landet jeg vil flytte til (men har to år igjen av grunnutdannelsen). Faktisk tjener leger ganske dårlig i Norge sammenlignet med en god del andre land. De svenskene som kommer til Norge er typisk ufaglærte partysvensker som bare vil tjene mest mulig og feste i flere uker i strekk for det som er igjen. Det er ikke leger eller ingeniører som sliter med å få jobb i Sverige. Man må betale mye skatt ja men avgiftene er lavere . Sjekk linken min fra kjøpekraftssammenligningen over så ser du selv at Norge kommer dårligere ut enn nesten alle land i Vest-Europa. Unntakene er Frankrike og Belgia som ligger rett bak samt Island som er et godt stykke under. Anonymkode: b6ae8...bab 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2019 #70 Skrevet 26. september 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Er selv en etnisk norsk kvinne på 25 men jeg hater Norge. Har bodd noen år i utlandet og kommer til å emigrere når utdannelsen er over. Jeg vil bidra minst mulig til dette landet. Konforme og patetiske mennesker, ingen ambisjoner eller innsatsvilje, lat arbeidskultur, mange som snylter på nav og ødelegger velferdsstaten, mange naive på andre områder innen politikk. Hvordan orker dere å leve i dette forkvaklede landet? Det finnes ingenting positivt her. Null null null. Anonymkode: b6ae8...bab Du høres grei ut. Er enig med deg. Tror hovedgrunnen er at de vil at folk skal rotne på velferd istedet for å lage jobb plasser for å bedre som person. De er mer interesert i sosionomer eller folk som driver med medisinsk manipulasjon i Norge iforhold til USA der det er underholdning, PC. lege og alt. Så jeg hater litt hvor manipulativ dette landet er og rottent på innsiden. Danmark tror jeg er ok derimot. Sverige er også litt høl på litt siden av Norge. Her er et sosialt eksempel på det å være død på innisden. Er bare litt tragiskt bare. Jeg mener, hvis man ikke vil få kreft eller slikt. Spis bedre, tren bedre. Kan ha lege men himmel og hav det er ikke alt i livet. Anonymkode: 90eb1...c87
AnonymBruker Skrevet 27. september 2019 #71 Skrevet 27. september 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Mange andre land i vest-Europa har bedre velferdstjenester uten at man må vente i kø i årevis. Jeg kjenner folk som har måttet vente i lang tid på kreftbehandling og kreften utviklet seg. Virker fint og flott å ha "gratis helsevesen" helt til den dagen du står der selv og må vente i kø i årevis. Jeg er definitivt ikke noe produkt av curlinggenerasjonen. Jeg har ikke fått en dritt av foreldrene mine og har måttet skaffe meg alt selv. Blod, svette og tårer har det kostet meg. Jeg ønsker ikke å bidra i Norge men vil så absolutt bli en ressurs i det landet jeg flytter til. Anonymkode: b6ae8...bab Hvorfor har de ikke gått privat istedetfor å vente i kø? Om svaret ditt er fordi det koster penger kan jeg fortelle deg at i mange land koster helsetjenester endel penger uansett hva slags økonomi du har. Du må betale mye i forsikring og er du uheldig og trenger dyre medisiner må du punge ut med mye. Anonymkode: c681e...9cf 3
AnonymBruker Skrevet 27. september 2019 #72 Skrevet 27. september 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Ikke min skyld at jeg ble født i dette hølet. Da må jeg ta de ressursene jeg kan før jeg begynner på et nytt liv et annet sted. Skylder Norge absolutt null. Anonymkode: b6ae8...bab Hvorfor tar du ikke opp studielån og studerer i utlandet? Gjorde det jeg. Eller skal du unnskylde deg med at du vil ha godene men ikke alt det andre? Sånn tankegang du har om de som er uføre? Se deg litt i speilet lille frøken. Anonymkode: c681e...9cf 5
AnonymBruker Skrevet 27. september 2019 #73 Skrevet 27. september 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Det kuttes jo ned i rekordfart på alt fra AAP til pensjon. De som er født etter 1965 får mye dårligere pensjonsordninger. Studenter får mindre. Det kuttes og kuttes. Skolene blir dårligere og dårligere. Lenger og lengre sykehuskøer. Så det er jo bare et spørsmål om tid før dette sikkerhetsnettet forsvinner, og lenge før jeg blir i den alderen jeg vil trenge det. Men skatt skal vi betale! Enorme summer som går til ingenting. Et sted i vest-europa (ikke skandinavia) Anonymkode: b6ae8...bab Pensjon- det heter ansvar for eget liv. Du som snakker om lav arbeidsmoral og latskap, i mange land må man spare en god del til egen pensjon. En venn som bor i utlandet har spart siden hun var 30 år. Fordi de ikke har våre pensjonsordninger der. Studenter greier seg fin om de jobber ved siden av studiene. Broren min sparte opp halve egenkapitalen til leiligheten mens han studerte, det heter arbeidsmoral vet du. Som du klager på. Så jeg tar det for gitt at du jobber ved siden av studiene? Om du ikke studerer noe veldig tøft som juss eller medisin. Anonymkode: c681e...9cf 3
AnonymBruker Skrevet 27. september 2019 #74 Skrevet 27. september 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Dårlige foreldre (fysisk og psykisk mishandling + manglende omsorg), mobbing på skolen, manglende kjærlighet og omsorg fra alle, ikke hatt kjæreste, manglende klaff med folk generelt. Dårlig arbeidsliv og kjedelig kultur og geografi. Dyrt og dårlig. Anonymkode: b6ae8...bab Leste dette nå og da gir sinnet ditt mening. Men at du hadde en vond barndom og ble mobbet på skolen har ikke noe med hvilket land du ble født. Hvorfor synes du det er dårlig arbeidsliv? Du har vært uheldig på en eller to arbeidsplasser men det kan skje alle. Ikke mange land som har så mange ukers ferie som Norge og så mye rettigheter som beskytter ansatte fra å bli sparket urettmessig o.l I flere land er det vanlig å jobbe til kl.17. Kjedelig geografi? Har du vært i Lofoten og reist rundt i Nord-Norge? Anonymkode: c681e...9cf 3
AnonymBruker Skrevet 27. september 2019 #75 Skrevet 27. september 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Ikke sant. Disse på dette forumet har aldri vært ute av landet og tror at det er verdens beste. Tufser. Anonymkode: b6ae8...bab Du har en super arrogant holdning. Prater du sånn til alle rundt deg er det ikke rart folk rygger unna deg. Hvilke land har du vært i? Jeg har vært i over 20 land og bodd i flere. Bare å spørre hvilket land du tenker å flytte til. Kan gi deg positive og negative sider ved landet. Anonymkode: c681e...9cf 6
AnonymBruker Skrevet 27. september 2019 #76 Skrevet 27. september 2019 Finnes det noen ærlige politkere her i dette landet eller er de bare sånne som sørger for egne interesser først? Anonymkode: a6228...1a1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2019 #77 Skrevet 27. september 2019 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Pensjon- det heter ansvar for eget liv. Du som snakker om lav arbeidsmoral og latskap, i mange land må man spare en god del til egen pensjon. En venn som bor i utlandet har spart siden hun var 30 år. Fordi de ikke har våre pensjonsordninger der. Studenter greier seg fin om de jobber ved siden av studiene. Broren min sparte opp halve egenkapitalen til leiligheten mens han studerte, det heter arbeidsmoral vet du. Som du klager på. Så jeg tar det for gitt at du jobber ved siden av studiene? Om du ikke studerer noe veldig tøft som juss eller medisin. Anonymkode: c681e...9cf Når oljen forsvinner vil også de gode pensjonsordningene forsvinne. Bare se på de nye reglene som gjelder alle født etter 1965. Selv de får lite. Hvor mye tror du det er igjen til oss som er født rundt 1995? Det vil være helt tomt. Skrev jo over at jeg studerte medisin. Jeg har ikke tid eller overskudd til jobb nå. Ser ikke poenget i å slite meg ut i en dårlig betalt jobb når jeg uansett kommer til å tjene bra etter studiet. Anonymkode: b6ae8...bab 2
AnonymBruker Skrevet 27. september 2019 #78 Skrevet 27. september 2019 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når oljen forsvinner vil også de gode pensjonsordningene forsvinne. Bare se på de nye reglene som gjelder alle født etter 1965. Selv de får lite. Hvor mye tror du det er igjen til oss som er født rundt 1995? Det vil være helt tomt. Skrev jo over at jeg studerte medisin. Jeg har ikke tid eller overskudd til jobb nå. Ser ikke poenget i å slite meg ut i en dårlig betalt jobb når jeg uansett kommer til å tjene bra etter studiet. Anonymkode: b6ae8...bab Og så? Da får vi like pensjonsordninger som mange andre land i Europa. Anonymkode: c681e...9cf 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2019 #79 Skrevet 27. september 2019 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Vis meg et land som har mer tilbakestående økonomi enn Norge som bare hviler på olje. Ingen som har evnet å skape noe annet. Helt sykt. Og når oljen forsvinner så lykke til med alle «rettighetene» deres! De forsvinner fort! Anonymkode: b6ae8...bab Du hoppet glatt over alle de leverandørbedriftene som har blitt skapt i kjølevannet av den patetiske oljen. Alt nyvinningsarbeider og all utviklingen som skapte de store olje- og gassinstallasjonen på Norsk sokkel. Du glemmer at alt dette ble skapt av norsk hjerner og norske hender. Hoder som så behovet og mulighetene. Har din generasjon mistet de evnene som gründerne dengang hadde? - de som skapte, tegnet og bygde det store industrieventyret som skapte Norsk velstand og vekst. Du sitter på rumpen og vil emigrere. Ja, værsågod. Norge (som alle andre land) har politiske skandaler. Politikere med lik i lasta. På alle nivåer. Det gjøres feil og det forsøkes å begrave feilene. Vi er ikke verdens beste land på alle områder. Det begynner å gå opp for folk, men det kan bety 1-av-2 ting: Enten at folk tar tak for endre på det de opplever som feil, eller at de gir blaffen. Hver og en må selv velge om de vil være aktiv og gjøre en forskjell, eller bli passive og flyte med strømmen. Valget er ditt. Vil du emigrere så værsågod. Vi du være med for å gjøre en forskjell så er du velkommen. Anonymkode: 86e26...030 6
AnonymBruker Skrevet 28. september 2019 #80 Skrevet 28. september 2019 Norge har mye negativt, men det gjelder vel mange land. Det er vanskelig å drive et land, de fleste politikere er uskikket til jobben sin. Korrupsjon, kameraderi og skandaler er vanlig, de er jo bare mennesker. Er glad jeg ikke er politiker, for en drittjobb. Sjelden det er noen parti som er verdt å stemme på, ingen tar tak i de virkelige problemene. Det jeg missliker mest med norge er den sosiale kontrollen, vi er ekstremt kontrollert. Samme med konformiteten, nå har jeg reist mye rundt i verden. Vandt med å møte nye mennesker, snakke med mennesker. I norge er det ikke slik, et meget lukket folkeslag. Som er redd for å skille seg ut, skal være som flokken. Gjør som andre! Ikke finn på å tenke selv. Så kommer det til alkohol, der er norske en skandale. Alt som skal skje av "sosiale" ting må innholde alkohol. Nåde den som ikke drikker, drikkepresset er skyhøyt. Noe som gjør at det ikke er noe vits å delta på ting med bare norske. Det har jeg gitt helt opp, nå er jeg såpass gammel at det føles godt å være trygg på seg selv å sine avgjørelser. Det jeg skriver over et grunn til at jeg har få norske venner, da det lett blir for komplisert med mennesker som er så usikkre på seg selv. Alle mine norske venner er mennesker som har vært ute i verden på egenhånd. Nordmenn er jo som kjent livredde for å gjøre noe alene, som å reise alene for eks. Vi har flott natur, føler det er viktigst å fokusere på 🙂 Anonymkode: 23bbc...c39 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå