snoren Skrevet 26. september 2019 #41 Skrevet 26. september 2019 7 minutter siden, Hemliganonym skrev: Nordmenn klarer ikke å drikke alkohol. Det har jeg hørt. Drikkekulturen er som søppel. I land som Hellas, Spania, Italia, Kroatia er dei mye flinkere. Jeg er enig! Hver sommer reiser jeg til "Syden", ikke for å henge med andre fulle nordmenn, men for å oppleve nye kulturer. Jeg har kommet frem til konklusjonen at nordmenn er generelt et lite kultivert folk.
Jr.Garcon Skrevet 26. september 2019 #42 Skrevet 26. september 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Er selv en etnisk norsk kvinne på 25 men jeg hater Norge. Har bodd noen år i utlandet og kommer til å emigrere når utdannelsen er over. Jeg vil bidra minst mulig til dette landet. Konforme og patetiske mennesker, ingen ambisjoner eller innsatsvilje, lat arbeidskultur, mange som snylter på nav og ødelegger velferdsstaten, mange naive på andre områder innen politikk. Hvordan orker dere å leve i dette forkvaklede landet? Det finnes ingenting positivt her. Null null null. Anonymkode: b6ae8...bab Norge ❤️❤️ God tur! 3
Merovingian Skrevet 26. september 2019 #43 Skrevet 26. september 2019 1 hour ago, AnonymBruker said: Mange andre land i vest-Europa har bedre velferdstjenester uten at man må vente i kø i årevis. Jeg kjenner folk som har måttet vente i lang tid på kreftbehandling og kreften utviklet seg. Virker fint og flott å ha "gratis helsevesen" helt til den dagen du står der selv og må vente i kø i årevis. Jeg er definitivt ikke noe produkt av curlinggenerasjonen. Jeg har ikke fått en dritt av foreldrene mine og har måttet skaffe meg alt selv. Blod, svette og tårer har det kostet meg. Jeg ønsker ikke å bidra i Norge men vil så absolutt bli en ressurs i det landet jeg flytter til. Anonymkode: b6ae8...bab Vennligst gi oss eksempler på land som har bedre velferdstjenester og minimalt med kø. Hadde vært fint med link og litt kildehenvisning. Gjerne med litt info vedr skattenivå o.l. Har tatt frem popcorn og venter spent på svar. 9
AnonymBruker Skrevet 26. september 2019 #44 Skrevet 26. september 2019 2 minutter siden, Jr.Garcon skrev: Norge ❤️❤️ God tur! Hva liker du med Norge? En haug idioter som ikke klarer seg uten olje liksom. Har jo ingen andre ben å stå på. Et patetisk drittland. Anonymkode: b6ae8...bab
AnonymBruker Skrevet 26. september 2019 #45 Skrevet 26. september 2019 Akkurat nå, Merovingian skrev: Vennligst gi oss eksempler på land som har bedre velferdstjenester og minimalt med kø. Hadde vært fint med link og litt kildehenvisning. Gjerne med litt info vedr skattenivå o.l. Har tatt frem popcorn og venter spent på svar. Vis meg et land som har mer tilbakestående økonomi enn Norge som bare hviler på olje. Ingen som har evnet å skape noe annet. Helt sykt. Og når oljen forsvinner så lykke til med alle «rettighetene» deres! De forsvinner fort! Anonymkode: b6ae8...bab
Jr.Garcon Skrevet 26. september 2019 #46 Skrevet 26. september 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hva liker du med Norge? En haug idioter som ikke klarer seg uten olje liksom. Har jo ingen andre ben å stå på. Et patetisk drittland. Anonymkode: b6ae8...bab Da får du ha god tur ut av Norge 😄 6
AnonymBruker Skrevet 26. september 2019 #47 Skrevet 26. september 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ok.. du har en del år igjen av livet, og jeg håper du aldri får behov for velferdstjenesten som vi har her i landet. Ikke mange andre land som har sånne ordninger som vi har. Spesielt ved sykdom og om en får barn med spesielle behov feks. Du er tydeligvis et produkt av curlinggenerasjonen . De som har løsningen på det meste, men sliter med å få noen til å utføre alt arbeidet som skal til for å komme i mål. Hva er ditt bidrag til samfunnet??? Anonymkode: 7f20c...8a3 Joda, mange land som tilbyr like gode velferdsordninger + bedre helsevesen + bedre og varmere befolkning + finere natur og bygninger og at alt er billigere, fungerer raskere og lettere å få jobb. Her i Norge er folk så dårlige og fjerne og treige til å utføre viktige jobber. Har bodd i Sverige og der er ting det hakket bedre og Danmark og Sveits. I Sverige får man jobb med en gang man drar ned på aformidlingen, de investerer og er veldig opptatt av tannhelse og man får gratis tannlege der, nye kreftmedisinen får man også der. I Norge får man ikke stående MR hvis man krasjer og får store nakkeplager og man må betale selv for behandling. Lista er lang. Norge, Nord Korea og Syria æsj Anonymkode: f3c0c...472 2
AnonymBruker Skrevet 26. september 2019 #48 Skrevet 26. september 2019 1 minutt siden, Jr.Garcon skrev: Da får du ha god tur ut av Norge 😄 Jo takk men dessverre er jeg stuck her noen år til pga lang utdannelse. Du klarer jo ikke nevne et eksempel på noe du liker engang. Anonymkode: b6ae8...bab
Merovingian Skrevet 26. september 2019 #49 Skrevet 26. september 2019 (endret) 4 minutter siden, AnonymBruker said: Vis meg et land som har mer tilbakestående økonomi enn Norge som bare hviler på olje. Ingen som har evnet å skape noe annet. Helt sykt. Og når oljen forsvinner så lykke til med alle «rettighetene» deres! De forsvinner fort! Anonymkode: b6ae8...bab Så det er sånn der er. Du starter en tråd men svarer sjeldent når folk spør deg direkte om ting, du spyr bare ut den samme skiten. Hva er det du er ute etter? Sympati fordi ditt liv var fælt og ungene i gata ikke ville leke med deg. Hvilke land er bedre? Du må jo ha gjort deg opp en mening, evt gjort litt research. Endret 26. september 2019 av Merovingian Skriveleif 5
AnonymBruker Skrevet 26. september 2019 #50 Skrevet 26. september 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Joda, mange land som tilbyr like gode velferdsordninger + bedre helsevesen + bedre og varmere befolkning + finere natur og bygninger og at alt er billigere, fungerer raskere og lettere å få jobb. Her i Norge er folk så dårlige og fjerne og treige til å utføre viktige jobber. Har bodd i Sverige og der er ting det hakket bedre og Danmark og Sveits. I Sverige får man jobb med en gang man drar ned på aformidlingen, de investerer og er veldig opptatt av tannhelse og man får gratis tannlege der, nye kreftmedisinen får man også der. I Norge får man ikke stående MR hvis man krasjer og får store nakkeplager og man må betale selv for behandling. Lista er lang. Norge, Nord Korea og Syria æsj Anonymkode: f3c0c...472 Ikke sant. Disse på dette forumet har aldri vært ute av landet og tror at det er verdens beste. Tufser. Anonymkode: b6ae8...bab
AnonymBruker Skrevet 26. september 2019 #51 Skrevet 26. september 2019 Akkurat nå, Merovingian skrev: Så det er sånn der er. Du starter en tråd men svarer sjeldent når folk spør deg direkte om ting, du spyr bare ut den samme skiten. Hva er det du er ute etter? Sympati fordi ditt liv var følt og ungene i gata ikke ville leke med deg. Hvilke land er bedre? Du må jo ha gjort deg opp en mening, evt gjort litt research. Det er vel bare å se på alle andre land i Europa som har ordentlige selskaper og jobber i et bredt spekter som er bygget på menneskelig kompetanse og ikke naturressurser (eller EN naturressurs). HINT: hele Vest-Europa. I tillegg dekkes det som nevnt over tannhelse i alle andre land i Vest-Europa men i Norge er jo «ikke tenner en del av kroppen». Helt idiotisk. Jeg har vært på legevakten i utlandet og det gikk langt fortere. Man får også nyere medisiner og mer moderne behandling. Og du nevner skatt? Skal vel godt gjøres å finne et land med høyere skatter og avgifter. Anonymkode: b6ae8...bab
Jr.Garcon Skrevet 26. september 2019 #52 Skrevet 26. september 2019 (endret) 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jo takk men dessverre er jeg stuck her noen år til pga lang utdannelse. Du klarer jo ikke nevne et eksempel på noe du liker engang. Anonymkode: b6ae8...bab Hvorfor tok du ikke den utdannelsen i et annet land enn Norge da? Du syns det var ok med lånekassen, stipend, tilnærmet gratis Universitet osv.... Ikke så interessant og ramse opp til en som har det utgangspunktet som du har, men jeg liker f.eks. rettssikkerheten vår. Endret 26. september 2019 av Jr.Garcon 8
Merovingian Skrevet 26. september 2019 #53 Skrevet 26. september 2019 2 minutter siden, AnonymBruker said: Ikke sant. Disse på dette forumet har aldri vært ute av landet og tror at det er verdens beste. Tufser. Anonymkode: b6ae8...bab Svært så mye du vet om alle på forumet her. Så vi har aldri vært ute av landet? Jo, det har noen av oss. Flyttet til Tyskland i 1988 som 16 åring og har siden den gang tilbrakt mesteparten i utlandet med noen få år her og der tilbake i Norge. Du svarer fortsatt ikke på spørsmålet mitt. Nytter ikke å komme med mot spørsmål da det ikke er jeg som har fått trusa i krøll og surrer fordi nabogutten stjal sjokoladen din. Svar på spørsmål og henvis til det du påstår, uten dette er du bare en bortskjemt liten unge som er på jakt etter sympati eller prøver å ha det gøy ca 3 timer etter leggetid. 9
Merovingian Skrevet 26. september 2019 #54 Skrevet 26. september 2019 4 minutter siden, AnonymBruker said: Det er vel bare å se på alle andre land i Europa som har ordentlige selskaper og jobber i et bredt spekter som er bygget på menneskelig kompetanse og ikke naturressurser (eller EN naturressurs). HINT: hele Vest-Europa. I tillegg dekkes det som nevnt over tannhelse i alle andre land i Vest-Europa men i Norge er jo «ikke tenner en del av kroppen». Helt idiotisk. Jeg har vært på legevakten i utlandet og det gikk langt fortere. Man får også nyere medisiner og mer moderne behandling. Og du nevner skatt? Skal vel godt gjøres å finne et land med høyere skatter og avgifter. Anonymkode: b6ae8...bab Der beviste du nettopp at du er full av bullshit. Du nevner Vest-Europa uten å spesifisere noe, ikke kan du kommende noen holdbare punkter med tanke på skatt heller. 5
AnonymBruker Skrevet 26. september 2019 #55 Skrevet 26. september 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er vel bare å se på alle andre land i Europa som har ordentlige selskaper og jobber i et bredt spekter som er bygget på menneskelig kompetanse og ikke naturressurser (eller EN naturressurs). HINT: hele Vest-Europa. I tillegg dekkes det som nevnt over tannhelse i alle andre land i Vest-Europa men i Norge er jo «ikke tenner en del av kroppen». Helt idiotisk. Jeg har vært på legevakten i utlandet og det gikk langt fortere. Man får også nyere medisiner og mer moderne behandling. Og du nevner skatt? Skal vel godt gjøres å finne et land med høyere skatter og avgifter. Anonymkode: b6ae8...bab Ikke jeg som skrev det, men enig. Helsevesnet er så oppskrytt her. Det at man betaler skatt har tydeligivs lite å si for kvalitet når kompetansen er så mangefull, ikke er de villige til å prøve nye medisiner eller en dritt , så da blir folk som kanskje kunne blitt friske og bedre 100% ufør. For et jævla system! ! Ser at du skriver du føler alle har sviktet deg... Kan relatere litt, i en befolkning på 5 millioner skulle en jo tro at folk tok bedre vare på hverandre men nei. Folk bryr seg mer om petty bullshitt. Med det sagt så er man jo veldig trygg her, iforhold til kriminalitet... men kanskje ikke like mye som før... Anonymkode: a6228...1a1 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2019 #56 Skrevet 26. september 2019 4 minutter siden, Jr.Garcon skrev: Hvorfor tok du ikke den utdannelsen i et annet land enn Norge da? Du syns det var ok med lånekassen, stipend, tilnærmet gratis Universitet osv.... Ikke så interessant og ramse opp til en som har det utgangspunktet som du har, men jeg liker f.eks. rettssikkerheten vår. Fordi jeg ikke visste at livet mitt ville bli bedre et annet sted. Dum og skadet som jeg var tenkte jeg at feilen var meg og ikke konformitetshelvetet Norge. Igjen så har de fleste land i Vest-Europa gratis utdanning. Sverige Danmark Nederland Frankrike Tyskland Sveits osv. Er vel bare UK som ikke har. Hvilken rettssikkerhet? Som hun Andrea som ble voldtatt av 3 menn og så syntes noen snerpete kjerringer i retten at hun fortjente det fordi hun hadde på seg kort skjørt? Og alle ble frifunnet og fikk vel erstatning til og med! Flott rettssikkerhet du! Men er vel flott å være mann i et slikt land tenker jeg meg! Anonymkode: b6ae8...bab
AnonymBruker Skrevet 26. september 2019 #57 Skrevet 26. september 2019 4 minutter siden, Merovingian skrev: Der beviste du nettopp at du er full av bullshit. Du nevner Vest-Europa uten å spesifisere noe, ikke kan du kommende noen holdbare punkter med tanke på skatt heller. Jeg nevnte land i innlegget mitt over. Såvidt jeg vet har vel ditt eget land Tyskland gratis utdanning. Det samme har Frankrike, Sveits, Danmark, Finland osv. Og universitetene er langt bedre i alle disse landene. Skatten er vel på samme nivå i Sverige men det er lavere avgifter på det meste. Mener du virkelig at Norge har et lavt skattenivå? Anonymkode: b6ae8...bab
Jr.Garcon Skrevet 26. september 2019 #58 Skrevet 26. september 2019 (endret) 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fordi jeg ikke visste at livet mitt ville bli bedre et annet sted. Dum og skadet som jeg var tenkte jeg at feilen var meg og ikke konformitetshelvetet Norge. Igjen så har de fleste land i Vest-Europa gratis utdanning. Sverige Danmark Nederland Frankrike Tyskland Sveits osv. Er vel bare UK som ikke har. Hvilken rettssikkerhet? Som hun Andrea som ble voldtatt av 3 menn og så syntes noen snerpete kjerringer i retten at hun fortjente det fordi hun hadde på seg kort skjørt? Og alle ble frifunnet og fikk vel erstatning til og med! Flott rettssikkerhet du! Men er vel flott å være mann i et slikt land tenker jeg meg! Anonymkode: b6ae8...bab Hvilke/t av de landene er så overlegent bedre å bo i enn Norge da? Hmm, snakker du om den Hemsedal saken? De ble frifunnet, men det var jo motsatt, de ble jo dømt til å betale henne erstatning. Beviskravet i sivilsaker er lavere enn straffesaker og retten anså beviskravet sivilrettslig til å være oppfylt. Det du sier med snerpete kjerringer (mener det var flere manlige dommere-meddommere) og kort skjørt blir for useriøst til at jeg egentlig gidder å kommentere det. Endret 26. september 2019 av Jr.Garcon 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2019 #59 Skrevet 26. september 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke jeg som skrev det, men enig. Helsevesnet er så oppskrytt her. Det at man betaler skatt har tydeligivs lite å si for kvalitet når kompetansen er så mangefull, ikke er de villige til å prøve nye medisiner eller en dritt , så da blir folk som kanskje kunne blitt friske og bedre 100% ufør. For et jævla system! ! Ser at du skriver du føler alle har sviktet deg... Kan relatere litt, i en befolkning på 5 millioner skulle en jo tro at folk tok bedre vare på hverandre men nei. Folk bryr seg mer om petty bullshitt. Med det sagt så er man jo veldig trygg her, iforhold til kriminalitet... men kanskje ikke like mye som før... Anonymkode: a6228...1a1 Ja og ventetiden er så lang at man bare velger et privat alternativ isteden. Bare spør Støre. Han har både barn og foreldrene sine i private institusjoner samt bruker private sykehus. Og han er leder for et parti som mener at staten skal dekke alt! Men som selv velger privat til alt mulig. Ja nordmenn er utrolig materialistiske. Det er forbrukslån som er det store her til lands. Skikkelig dårlig kultur på alt fra mat til alkohol til feiring til verdier. Ingen dybde eller refleksjon, bare forbruk. Ingen bryr seg om andre enn seg selv og pengepungen sin. Jeg gleder meg til oljealderen tar slutt for da blir det stusselig for alle her! En dag er Norge igjen et fattig land og alle som nå sitter på sin høye hest og tror de bor i verdens beste land får seg en kraftig skyllebøtte. Anonymkode: b6ae8...bab
Merovingian Skrevet 26. september 2019 #60 Skrevet 26. september 2019 5 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg nevnte land i innlegget mitt over. Såvidt jeg vet har vel ditt eget land Tyskland gratis utdanning. Det samme har Frankrike, Sveits, Danmark, Finland osv. Og universitetene er langt bedre i alle disse landene. Skatten er vel på samme nivå i Sverige men det er lavere avgifter på det meste. Mener du virkelig at Norge har et lavt skattenivå? Anonymkode: b6ae8...bab Er lite utdrag av skatte nivået på en del land som har høyere enn det vi har. Så ja, jeg har funnet dokumentasjon på at Norge har er OK skattenivå. Men reis, reis ut, bli meldt ut av folketrygden og motta luse pensjon inget annet land da du har mistet rettighetene dine her i landet. Tar deg 1 år å bli utmeldt, så lykke til. 8
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå