Gå til innhold

Norge er dritt

Fremhevede innlegg

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja og Giske, Sandberg og resten av søpla. 

Fyllakulturen er noe annet patetisk som også er typisk norsk. Gud bedre, skal bli fantastisk å forlate dette rottereiret for alltid.

Anonymkode: b6ae8...bab

Ja, det finnes veldig få likbare politikere her til lands og det bør jo si en del.. ?? Samtidig så er det ihvertfall bra at vi har velferdssystemet, altså at de som faller utfor ikke havner på gata uten mat- man kan vel ikke få alt. 

Vet du hvor du vil flytte?

Anonymkode: a6228...1a1

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 minutter siden, Aragorn ll Elessar skrev:

Helle verden bortsett fra Sveits, Sveits er fantastisk og alle som er uenige tar feil.

Har du vært der? Hørt at folk sier at sveitsere kan være litt sånn ''Jeg-er-bedre-enn-deg'' men vet ikke hvor sant det er .

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja, det finnes veldig få likbare politikere her til lands og det bør jo si en del.. ?? Samtidig så er det ihvertfall bra at vi har velferdssystemet, altså at de som faller utfor ikke havner på gata uten mat- man kan vel ikke få alt. 

Vet du hvor du vil flytte?

Det kuttes jo ned i rekordfart på alt fra AAP til pensjon. De som er født etter 1965 får mye dårligere pensjonsordninger. Studenter får mindre. Det kuttes og kuttes. Skolene blir dårligere og dårligere. Lenger og lengre sykehuskøer. Så det er jo bare et spørsmål om tid før dette sikkerhetsnettet forsvinner, og lenge før jeg blir i den alderen jeg vil trenge det. Men skatt skal vi betale! Enorme summer som går til ingenting.

Et sted i vest-europa (ikke skandinavia)

• Liker 2
Skrevet

Hadde også tatt en utdannelse jeg kunne flyttet ut av landet med, hvis jeg hadde mulighet. Min egen lykke er viktigere for meg enn relasjoner og familie.

Anonymkode: 7d473...095

Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er selv en etnisk norsk kvinne på 25 men jeg hater Norge. Har bodd noen år i utlandet og kommer til å emigrere når utdannelsen er over. Jeg vil bidra minst mulig til dette landet. Konforme og patetiske mennesker, ingen ambisjoner eller innsatsvilje, lat arbeidskultur, mange som snylter på nav og ødelegger velferdsstaten, mange naive på andre områder innen politikk. Hvordan orker dere å leve i dette forkvaklede landet? Det finnes ingenting positivt her. Null null null. 

Da håper jeg du får det bedre dit du flytter, slik at du klarer å se positivt igjen og slipper å være så bitter på alt og alle😊

Skrevet

Hvem land mener du er best og hvorfor ?

• Liker 2
Skrevet

Mange andre land i vest-Europa har bedre velferdstjenester uten at man må vente i kø i årevis. Jeg kjenner folk som har måttet vente i lang tid på kreftbehandling og kreften utviklet seg. Virker fint og flott å ha "gratis helsevesen" helt til den dagen du står der selv og må vente i kø i årevis. 

Jeg er definitivt ikke noe produkt av curlinggenerasjonen. Jeg har ikke fått en dritt av foreldrene mine og har måttet skaffe meg alt selv. Blod, svette og tårer har det kostet meg.

Jeg ønsker ikke å bidra i Norge men vil så absolutt bli en ressurs i det landet jeg flytter til.

Det er mange som ikke har fått så mye av sine foreldre, og som har måttet sørge for utdannelse og jobb, økonomi til å etablere seg. Meg selv inkl., men jeg har aldri gått ut offentlig og klaget på det.

Men hvorfor den bitre, hatske tonen mot alt som er rundt deg?  Du trenger litt mere livserfaring og utfordringer som mange møter gjennom et lengre  liv før du er kvalifisert til å fallitterklære dette landet ! 

Anonymkode: 7f20c...8a3

• Liker 15
Skrevet

Det er mange som ikke har fått så mye av sine foreldre, og som har måttet sørge for utdannelse og jobb, økonomi til å etablere seg. Meg selv inkl., men jeg har aldri gått ut offentlig og klaget på det.

Men hvorfor den bitre, hatske tonen mot alt som er rundt deg?  Du trenger litt mere livserfaring og utfordringer som mange møter gjennom et lengre  liv før du er kvalifisert til å fallitterklære dette landet ! 

Så jeg skal råtne bort her slik at jeg aldri kommer meg vekk og kan begynne på nytt? 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Så jeg skal råtne bort her slik at jeg aldri kommer meg vekk og kan begynne på nytt? 

Fortell hva som har skjedd med deg siden du er så fortvilet ! Det jeg leser ut av det du skriver så er det noe som virkelig har gått skeis , og da er det som regel med seg selv en må starte for å løse opp i flokene 

• Liker 10
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men det er vel bare å flytte nå? Hvem holder deg tilbake? Staten?

Anonymkode: 54246...9ab

• Liker 7
Skrevet

Men det er vel bare å flytte nå? Hvem holder deg tilbake? Staten?

Anonymkode: 54246...9ab

Jepp, må bli ferdig med studiene. Ikke vits i å flytte for å jobbe som ufaglært i konkurranse med innfødte.

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fortell hva som har skjedd med deg siden du er så fortvilet ! Det jeg leser ut av det du skriver så er det noe som virkelig har gått skeis , og da er det som regel med seg selv en må starte for å løse opp i flokene 

Dårlige foreldre (fysisk og psykisk mishandling + manglende omsorg), mobbing på skolen, manglende kjærlighet og omsorg fra alle, ikke hatt kjæreste, manglende klaff med folk generelt. Dårlig arbeidsliv og kjedelig kultur og geografi. Dyrt og dårlig. 

Skrevet

Dårlige foreldre (fysisk og psykisk mishandling + manglende omsorg), mobbing på skolen, manglende kjærlighet og omsorg fra alle, ikke hatt kjæreste, manglende klaff med folk generelt. Dårlig arbeidsliv og kjedelig kultur og geografi. Dyrt og dårlig. 

Det var leit å høre.  Men tror du innerst inne at å reise langt bort fjerner alle problem ?  Det er vel mulig være utenlands i en periode, men å tro at alt er grønnere på andre siden er litt naivt.  En kan jo prøve å bidra litt selv til å snu en negativ situasjon på evt arbeidsplass . Det går også an å oppsøke professjonelle som kan hjelpe en psykisk til å bli sterkere og bli en bedre venn med seg selv. Det er flere og flere som velger å søke hjelp  når det tærer skikkelig på innsiden. Kall det en investering!

• Liker 6
Skrevet
45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke min skyld at jeg ble født i dette hølet. Da må jeg ta de ressursene jeg kan før jeg begynner på et nytt liv et annet sted. Skylder Norge absolutt null.

Du vil ta alt du kan fra fellesskapskassen - få gratis utdannelse - men ikke gi noe tilbake til samfunnet som stiller opp for å gi deg en god start i livet?

Også klager du på NAV'ere......

Anonymkode: 0dacf...c50

• Liker 17
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var leit å høre.  Men tror du innerst inne at å reise langt bort fjerner alle problem ?  Det er vel mulig være utenlands i en periode, men å tro at alt er grønnere på andre siden er litt naivt.  En kan jo prøve å bidra litt selv til å snu en negativ situasjon på evt arbeidsplass . Det går også an å oppsøke professjonelle som kan hjelpe en psykisk til å bli sterkere og bli en bedre venn med seg selv. Det er flere og flere som velger å søke hjelp  når det tærer skikkelig på innsiden. Kall det en investering!

Har bodd i utlandet før og syntes det var bedre. Hatet og bitterheten slapp taket. Føles nå som om det tar over livet mitt. Går sikkert an å få hjelp men føler også at det har vært så mye negativt at jeg aldri vil komme over det. som om alt bare er ødelagt.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du vil ta alt du kan fra fellesskapskassen - få gratis utdannelse - men ikke gi noe tilbake til samfunnet som stiller opp for å gi deg en god start i livet?

Også klager du på NAV'ere......

Anonymkode: 0dacf...c50

Haha gi meg en god start i livet. Ingen gjorde noe med de udugelige foreldrene mine eller mobbingen på skolen. INGEN gjorde en faens dritt. Det er et under at jeg i det hele tatt er i stand til å presse meg gjennom en utdannelse etter all møkka jeg fikk servert. Jeg har ingen takknemlighet ovenfor norge. Og jeg skylder ingen her i landet en dritt.

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har bodd i utlandet før og syntes det var bedre. Hatet og bitterheten slapp taket. Føles nå som om det tar over livet mitt. Går sikkert an å få hjelp men føler også at det har vært så mye negativt at jeg aldri vil komme over det. som om alt bare er ødelagt.

Tror det er veldig klokt å søke hjelp! Hvis du ønsker et bedre liv. 

• Liker 5
Skrevet (endret)

Nordmenn klarer ikke å drikke alkohol. Det har jeg hørt. Drikkekulturen er som søppel. I land som Hellas, Spania, Italia, Kroatia er dei mye flinkere.

Endret av Hemliganonym

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...