Gå til innhold

Norge er dritt

Fremhevede innlegg

Skrevet
På Sunday, October 27, 2019 den 0.39, Sirkelen skrev:

Det er enklere i en kontorjobb hvor du flytter papirer, eller i en jobb som tekniker eller lignende. Jeg liker selv best å jobbe for meg selv med teknisk arbeid. 

At samfunnet forverres på grunn av innvandring er det få som er uenig i. Vi får se.

Du har tydeligvis ikke fått med deg hvor forbanna mange mennesker som stemmer på for eksempel Arbeiderpartiet.

Hadde så mange menneskere stemt på disse politikerne, dersom alle sammen var enige om at innvandringen er et veldig stort problem?      

Anonymkode: cf783...81d

Videoannonse
Annonse
Gjest Sirkelen
Skrevet
På 5.11.2019 den 9.37, AnonymBruker skrev:

Du har tydeligvis ikke fått med deg hvor forbanna mange mennesker som stemmer på for eksempel Arbeiderpartiet.

Hadde så mange menneskere stemt på disse politikerne, dersom alle sammen var enige om at innvandringen er et veldig stort problem?      

Anonymkode: cf783...81d

Når folk stemmer på et parti, må de nødvendigvis vekte ulike saker opp mot hverandre. Og det finnes mange viktige saker i samfunnet. Jeg tror det er mange som stemmer Ap som er negative til innvandring. Akkurat slik som de som stemmer andre partier har kritiske bemerkninger til det partiets politikk.

Dette med partipolitikk er vrient og leder ofte til dårlige avgjørelser.

Skrevet

Så flytt herfra da for pokker. 

Anonymkode: fc026...a21

• Liker 2
Skrevet

Jeg er enig ts. Økonomien er bra, og rettigheten vi har. Men folk er KJEDELIGE! ingen kultur! Bare jobb, jobb, Spania på ferie og drikke og nyte sol, hjem igjen til jobb, hus, barn og hund....og alle skal være like. Får du ikke barn? eller ikke har planer, nei da er du ute av gjengen. Da er du umoden, har en diagnose eller noe..

Anonymkode: 5c58c...bb4

Skrevet
På 7.11.2019 den 16.10, AnonymBruker skrev:

Jeg er enig ts. Økonomien er bra, og rettigheten vi har. Men folk er KJEDELIGE! ingen kultur! Bare jobb, jobb, Spania på ferie og drikke og nyte sol, hjem igjen til jobb, hus, barn og hund....og alle skal være like. Får du ikke barn? eller ikke har planer, nei da er du ute av gjengen. Da er du umoden, har en diagnose eller noe..

Ja, er nok mye  sånn...

Jeg tror samfunnet har større problemer enn de liker å innrømme. Det er også mange ensomme mennesker.

Folk er altfor konforme, men det føles ikke genuint. Virker mer som folk bare hater å se andre ha det bedre enn dem selv.

Anonymkode: a6228...1a1

• Liker 1
Gjest Sirkelen
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, er nok mye  sånn...

Jeg tror samfunnet har større problemer enn de liker å innrømme. Det er også mange ensomme mennesker.

Folk er altfor konforme, men det føles ikke genuint. Virker mer som folk bare hater å se andre ha det bedre enn dem selv.

Konformitet og ensomhet er nok det verste med det norske samfunnet. Virker som begge deler øker, særlig det siste.

Skrevet (endret)

Jeg kan ikke akkurat si at jeg hater Norge siden det er et fint land, men det har sine ulemper også som folk som havnet i fengsel uten grunn på grunn av de reiste i utlandet. Ja, jeg er ikke så glad i regjeringen og partiene har forskjellige meninger så man kan ikke bestemme seg over hva man liker. Jeg føler ikke at det er så mye rettferdighet i dette landet siden hørte på nyhetene at Siv Jensen brukte skattepengene våres på hennes hytte. Hvis Norge kunne ha søndagsåpne butikker eller butikker som stengte veldig sent i hverdagene så kunne fler ha fått jobb. Jeg vet ikke hva regjeringen tenker, men føler de ikke bryr seg om oss folka rundt dem siden det har vært mye drama og uskyldige folk som har blitt straffet. Norge har et fint drikkevannskilde og det er ikke så mye uro her som andre land. Det er et trygt land med et bra klima,  men arbeidshestene øker og det er dyrt i forhold til andre land for å kjøpe mat fra butikker eller andre ting. Norge er treg på å ta inn nye teknologier, men ja er enig med det er lang kø her. Skjønner ikke flere som vil bli utdannet til lege eller no ikke blir det. Flere kan jo få jobb så🤷🏻 Hvis vi får mer plasser til folk som vil bli leger så blir køen langt mindre. jeg har ikke skrevet om skolesystemet, men jeg har en sterk mening om det også både i fordeler og ulemper.

Endret av Hiro
Skrevet

Om ikke Norge i seg selv er det, så er ihvertfall folka det.

Jeg følte det ikke sånn da jeg var yngre, men jo eldre jeg blir jo mer innser jeg at folka her er egoistiske og stiller lite opp. Alt skal være så personlig og ikke kan man snakke om hvordan man har det osv uten å føle at man byrder noen.

Alle skal bare leve sine perfekte A4 liv, ikke forstyrr!

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror du mangler en del kunnskap om hvordan mange faktisk har det i andre land dersom du mener at det «ikke finnes noe positivt» i Norge. 

Norge har fått til svært mye sammenlignet de fleste andre av verdens land. 

Jeg ønsker deg lykke til både med utdanningen din og med å få løftet blikket og åpnet horisonten din litt. 

Anonymkode: f30b1...89c

• Liker 4
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror du mangler en del kunnskap om hvordan mange faktisk har det i andre land dersom du mener at det «ikke finnes noe positivt» i Norge. 

Norge har fått til svært mye sammenlignet de fleste andre av verdens land. 

Jeg ønsker deg lykke til både med utdanningen din og med å få løftet blikket og åpnet horisonten din litt. 

Anonymkode: f30b1...89c

Man trenger ikke utdannelse for dette. Detta er typisk norsk igjen. Utdannelse er det eneste som folk kommer på. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Man trenger ikke utdannelse for dette. Detta er typisk norsk igjen. Utdannelse er det eneste som folk kommer på. 

Ja, eller på bygda hvor folk ser ned på utdannelser... Kan ikke være noe imellom...

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Dette svaret skjønte jeg ikke. Trenger ikke utdannelse til hva?

Anonymkode: 9e54c...1af

Skrevet
På 26.9.2019 den 23.31, AnonymBruker skrev:

Er selv en etnisk norsk kvinne på 25 men jeg hater Norge. Har bodd noen år i utlandet og kommer til å emigrere når utdannelsen er over. Jeg vil bidra minst mulig til dette landet. Konforme og patetiske mennesker, ingen ambisjoner eller innsatsvilje, lat arbeidskultur, mange som snylter på nav og ødelegger velferdsstaten, mange naive på andre områder innen politikk. Hvordan orker dere å leve i dette forkvaklede landet? Det finnes ingenting positivt her. Null null null. 

Anonymkode: b6ae8...bab

Så flytt da, istedenfor å klage inne på et nettforum. Herregud så patetisk. 

Anonymkode: 13bdf...167

Skrevet

Det er ikke noe galt med Norge, det er noe galt med nordmenn. 

Hvis jeg skulle analysert Norge som en person, ville jeg antatt at det var en pen person som ligger med *alle* på grunn av et ekstremt behov for å bli likt, har sterke meninger når de føler seg trygge, har støtte og tør ikke å ytre noe når det er bittelitt motstand. Og hvis det er litt motstand må liksom nordmenn komme og indirekte fortelle at: jeg ser, men ikke faen om jeg GJØR noe, men SE PÅ, dét kan jeg!!!!! Det er jeg verdensmester i. Også dømmer jeg litt etterpå, jeg er jo så sjokkert.... 

har alltid lurt på hvorfor ikke disse her stiller seg til post for å oppleve den motsatte siden av saken så de *utvikler* seg litt, men det virker som at det bare er en evig kamp om å være den som betrakter og dømmer. 

synes ikke det har noen verdi før man har forstått begge sidene i saken. 

Anonymkode: edae4...683

Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, eller på bygda hvor folk ser ned på utdannelser... Kan ikke være noe imellom...

Jo det kan det. 

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette svaret skjønte jeg ikke. Trenger ikke utdannelse til hva?

Man trenger ikke utdannelse til ALT. 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jo det kan det. 

Man trenger ikke utdannelse til ALT. 

Nei, men ts nevner det i HI.

Gjest AlbertEinstein
Skrevet
På 26.9.2019 den 23.31, AnonymBruker skrev:

Er selv en etnisk norsk kvinne på 25 men jeg hater Norge. Har bodd noen år i utlandet og kommer til å emigrere når utdannelsen er over. Jeg vil bidra minst mulig til dette landet. Konforme og patetiske mennesker, ingen ambisjoner eller innsatsvilje, lat arbeidskultur, mange som snylter på nav og ødelegger velferdsstaten, mange naive på andre områder innen politikk. Hvordan orker dere å leve i dette forkvaklede landet? Det finnes ingenting positivt her. Null null null. 

Anonymkode: b6ae8...bab

Hvis du drar til riktig land kan du gi en god dag i å tilbakebetale studielånet ditt også. Dersom man ønsker å trekke opp stigen etter seg er dette et tips. 

Det har jo vist seg at Lånekassen hvert år taper store inntekter nettopp av den grunn. Det er liksom ikke så lett å inndrive studielån i utlandet osv.

Jeg er i likhet med deg kvalm av dette landet, men sliter med å se gode alternativer. Tror ikke andre europeiske land er så fantastiske som man kan drømme om.

Alternativet er da USA. Tror ikke polariserte USA er noen ønskedrøm om dagen heller...

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvis jeg skulle analysert Norge som en person, ville jeg antatt at det var en pen person som ligger med *alle* på grunn av et ekstremt behov for å bli likt, har sterke meninger når de føler seg trygge, har støtte og tør ikke å ytre noe når det er bittelitt motstand. Og hvis det er litt motstand må liksom nordmenn komme og indirekte fortelle at: jeg ser, men ikke faen om jeg GJØR noe, men SE PÅ, dét kan jeg!!!!! Det er jeg verdensmester i. Også dømmer jeg litt etterpå, jeg er jo så sjokkert.... 

har alltid lurt på hvorfor ikke disse her stiller seg til post for å oppleve den motsatte siden av saken så de *utvikler* seg litt, men det virker som at det bare er en evig kamp om å være den som betrakter og dømmer. 

Mye rart her. Hvor passer du inn i denne generaliseringen?

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du glemte også ''elsker å få oppmerksomhet og skryt'' Tenker på internasjonalt... Nordmenn bare elsker når verden ser hvor gode vi er her, mens de gamle menneskene knapt får varm mat, og folk dør ensom i leilighetene sine. Så lenge fasaden er god, who cares!

• 8 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet

Hva skjedde med TS?

Uansett, jeg tror problemet mange har med Norge, er hvor ''subpar'' alt er når alt i tillegg er så dyrt. Det skal da ikke være sånn i et veldig rikt land? alt tar like lang tid som en snegle, helsevesenet og mye mer fungerer ikke like bra med tanke på hvor dyrt det er å bo i Norge, kulturmuligheter er som oftest dyrt også... Dyr men dårlig mat osv... Hvorfor?! Jeg har smakt bedre og billigere mat i utlandet liksom.

Nei, ingen liker folk som klager, men det må da være lov å uttrykke sin frustrasjon når man i tillegg bor her.

Naturen er fin, men den har vi ikke akkurat gjort mye for å få slik, den bare er. Fjellene er formet slik de er pga isalderen

Anonymkode: a26e0...afd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...