Gå til innhold

Hva skal du spise i helgen? Middag, godteri, dessert. Har du en plan

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fredag

middag laks med poteter, smeltet smør og litt pepper

godteri melkesjokolade og en gullpinne

Lørdag 

middag ???

godteri melkesjokolade og en gullpinne

søndag

middag Fårikål.

Anonymkode: 82f40...8bb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sønnen min kommer hjem til høstferie. Jippi! 

Fredag: hjemmelaget kinesisk gryte

Lørdag: hjemmelaget pizza (og potetgull som godteri)

Søndag: hjemmelaget lapskaus

Anonymkode: 87a42...707

• Liker 1
Skrevet

Jeg er en helgemiddagsplanlegger, men til denne helgen kommer jeg liksom ikke i mål. Jeg har masse råvarer i hus, men klarer ikke helt å bestemme meg for hvor de skal plasseres og hvordan jeg skal bruke dem. Så nå skal jeg benytte anledningen til å tenke høyt her.

Fredag: Enten lammeburger i hjemmebakte brød med tomatsalsa, hummus, salatblader pluss båtpoteter, eller miso/soyabraiserte kyllinglår med basmatiris og masse vårløk. Rødbetburger med samme tilbehør som lammeburger er også oppe til vurdering.

Lørdag: Fisk, det som ser best ut i fiskedisken. Enten ovnsbakte stykker til hjemmelagd potetgnocchi med bondebønner, dampet vårløk og salviesmør, eller ovnsform med spicy tomatsaus, grillet squash og aubergine og fiskestykker ovnsbakt i sausen.

Søndag: Her har jeg bestemt meg for kjeboger langtidsbakt i ovn med indisk marinade (yoghurt, tomat, masse krydderier, løk.... ), med frisk koriander, ris, naanbrød etc. 

Godteri spiser jeg ikke, men jeg har tenkt å lage desserter av norske epler og pærer denne helgen (har endel av begge). Enten eplesmuldrepai med is eller vanlig eplekake med krem, og rødvinskokte krydrede pærer, aller helst til brownies og is der også. Mulig det bare blir eplekaken. 

Anonymkode: 0e8de...101

• Liker 1
Skrevet

Skal spise ovnsstekt laks med potetsalat til. Veeeldig god kombinasjon. Og mest sannsynlig lage noen boller/kanelboller.

Anonymkode: 58414...9e8

• Liker 1
Skrevet

Laks,pasta og salat på fredag, fiskekaker i brun saus lørdag og lettsaltet torsk på søndag. Brød/knekkebrød med diverse pålegg innimellom. Kjøper en ostepop i tilfelle jeg skulle bli lysten på noe. Godteri liker jeg ikke, så det blir ikke handlet.

Anonymkode: 44de9...9fe

• Liker 2
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er en helgemiddagsplanlegger, men til denne helgen kommer jeg liksom ikke i mål. Jeg har masse råvarer i hus, men klarer ikke helt å bestemme meg for hvor de skal plasseres og hvordan jeg skal bruke dem. Så nå skal jeg benytte anledningen til å tenke høyt her.

Fredag: Enten lammeburger i hjemmebakte brød med tomatsalsa, hummus, salatblader pluss båtpoteter, eller miso/soyabraiserte kyllinglår med basmatiris og masse vårløk. Rødbetburger med samme tilbehør som lammeburger er også oppe til vurdering.

Lørdag: Fisk, det som ser best ut i fiskedisken. Enten ovnsbakte stykker til hjemmelagd potetgnocchi med bondebønner, dampet vårløk og salviesmør, eller ovnsform med spicy tomatsaus, grillet squash og aubergine og fiskestykker ovnsbakt i sausen.

Søndag: Her har jeg bestemt meg for kjeboger langtidsbakt i ovn med indisk marinade (yoghurt, tomat, masse krydderier, løk.... ), med frisk koriander, ris, naanbrød etc. 

Godteri spiser jeg ikke, men jeg har tenkt å lage desserter av norske epler og pærer denne helgen (har endel av begge). Enten eplesmuldrepai med is eller vanlig eplekake med krem, og rødvinskokte krydrede pærer, aller helst til brownies og is der også. Mulig det bare blir eplekaken. 

Har du noe kokkeutdanning? Høres spennende ut!

Anonymkode: 9757c...d44

Skrevet

Fre: Indisk kylling, smågodt og chips. 

Lør: Asiatisk restaurant, vet ikke med godt, men blir alltids noe 

Anonymkode: 6b0df...372

Skrevet
På 27.9.2019 den 8.06, AnonymBruker skrev:

Hva var adressen din?

Anonymkode: a0efe...1bd

• Liker 2
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva var adressen din?

Anonymkode: a0efe...1bd

:ler: :ninja:

Skrevet

I går: Vegansk taco

I dag: Rødbete og valnøtt burger med hjemmelagd dressing,cashew mozarella og stekt sopp og søtpotet fries på siden

Søndag: Invitert gjester så blir seitanstek med rosmarin servert med ovnsbakte rotgrønnsaker,poteter og rødvinsaus. Til dessert bli det eple og pærekake.

Anonymkode: f448a...3f8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...