Gå til innhold

Temping etter kjemisk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nokon som har erfaring med temping etter kjemisk? 

Testa positivt i august/sept, men fekk TR dagen etter IKM. Starta med temping igjen, men temperaturen har heile vegen no vore rundt 0,4 høgre enn basaltemperatur eg har hatt før dem kjemiske, altså sånn ca som temp etter EL. Så no trur eg EL har vore på ny pga positiv CB eltest, men tempen ligg på det samme 🤔

Graviditetstestane vart negative fort etter eg fekk blødning, men likevel har ikkje tempen gått ned til vanlig nivå. Nokon erfaringar? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei du,

jeg har tempet lenge og kroppen kan være litt i ubalanse etter sa/kjemisk og lignende. En mnd kan kroppen min ligge lavere/høyere enn neste, selv lenge etter. Det spiller ingen rolle så lenge du temper som normalt vil jeg tro😊

• Liker 1
Skrevet (endret)

Har du forresten testet om du kan være gravid på ny?

Endret av -C-
  • Liker 1
Skrevet
16 timer siden, -C- skrev:

Har du forresten testet om du kan være gravid på ny?

Eg er garantert ikkje gravid på ny. Det må isåfall vere noko som henger igjen frå den kjemiske. Men graviditetstestane har vore negative. 

Vanligvis har hoppet vore frå 36,2-3 til 36,6-7... no har den vore på 36,5-6 heile perioden, men faktisk opp i 36,7 igår og idag. Likevel så lurer eg på om EL kan ha vore tidligare i veka uten at eg har fått tempøkning sia tempen no heile tida har vore høg 🤔 

Eg er vel også litt redd for at det som eg har tenkt på som kjemisk kan vere graviditet utanfor livmor.. Men negative G-testar og blinkande smilefjes på El-test talar heldigvis imot det! 🙏🏻

• Liker 1
Skrevet

Skjønner! Kanskje EL bare ikke har vært enda og at det tar tid?

Det høres så klart litt merkelig ut, men det er vel slik at man kan ha litt rar syklus etter MA/SA osv.

Jeg hadde også en rar syklus etter min SA. Har du graf på dette?

Skrevet
3 timer siden, -C- skrev:

Skjønner! Kanskje EL bare ikke har vært enda og at det tar tid?

Det høres så klart litt merkelig ut, men det er vel slik at man kan ha litt rar syklus etter MA/SA osv.

Jeg hadde også en rar syklus etter min SA. Har du graf på dette?

Det kan hende. Det rare er uansett at tempen ikkje har gått ned igjen til normalen. Legg ved grafen her, samt graf frå 2013. Der ser en tydelig basaltemperatur som eg alltid har hatt før 🙈

39FC8D59-7CA5-4AD1-BFD4-43E9548E4B4F.png

F19A0CAD-63A1-4799-B56C-42E0129863F8.png

Skrevet

Ja jeg er enig, når jeg ser på grafene dine så kan man jo se at det ikke ser ut som om du har hatt eggløsning.

Jeg ville ha ventet litt til og sett an, om det ikke bedrer seg vil jeg nok har tatt kontakt med en gynekolog. Det finnes veldig mye man kan gjøre for å fremme eggløsning. Men det kan tenkes at kroppen din bare trenger litt tid, altså litt mer tid.

Jeg forstår veldig godt at det er frustrerende, spesielt siden det er jo har funket før!

Har du en gynekolog du kan kontakte etterhvert?

Skrevet

Hvis grafen din fortsetter å stige fra nå kan det tenkes at du har hatt eggløsning på dag 18, men det kan kun fremtiden vise😊

Skrevet
7 timer siden, -C- skrev:

Hvis grafen din fortsetter å stige fra nå kan det tenkes at du har hatt eggløsning på dag 18, men det kan kun fremtiden vise😊

Hehe, akkurat det du skreiv her kan sjå ut til å stemme. Eg skulle ønske det heller var nokon dagar før sidan eg har vore vekkreist 😫 Vart så håpefull for denne prøveperioden når eg fekk blinkande smilefjes på CBdigital syklusdag12 og visste eg skulle vere vekke ei veke frå syklusdag16 😂

Den kjemiske har sikkert tukla både med tempen og gjort EL nokon dagar seinare enn vanlig. 

Tusen takk for alle svar, -C- 😍

D70A35FB-B81B-42F5-A9EB-92F9973EA6AF.png

Skrevet

Ja det kan tenkes😊 hvordan så tempen ut i dag da? 
Kan du fortelle om hvordan din kjemiske var? Når testet du positivt, skjønte du at det gikk mot kjemisk? Svakere tester?

Anonymkode: be8b4...cf3

Skrevet
På 28.9.2019 den 20.59, AnonymBruker skrev:

Ja det kan tenkes😊 hvordan så tempen ut i dag da? 
Kan du fortelle om hvordan din kjemiske var? Når testet du positivt, skjønte du at det gikk mot kjemisk? Svakere tester?

Anonymkode: be8b4...cf3

Eg fekk positive testar både på strimmel, CB og CBdigital 4-5 dagar før IKM. Testa igjen med vanlig CB etter nokre dagar og syns ikkje streken var veldig mykje klarere, men litt. Så etter nokre dagar til så kjente eg eg fekk ganske vondt i korsryggen, og begynte så å blø litt. Blødninga auka fort opp, med ferskt blod med små klumpar, samt sterkare menssmerter enn vanlig. Så testa eg negativt igjen få dagar etter dette ☹️ Ukomplisert og berre dagen etter IKM, men samtidig litt kjipt! 

No har tempen vore høg over fleire dagar, så ser ut til at EL var på onsdag 🤪

Skrevet

Så spennende! Bra du har hatt EL da uansett, det hjelper ☺️ Kan jeg se graf igjen?😃

Skrevet
10 timer siden, -C- skrev:

Så spennende! Bra du har hatt EL da uansett, det hjelper ☺️ Kan jeg se graf igjen?😃

Har kun registrert temperatur siste tida. Meen har hatt stikking i bryst o.l, så trur faktisk EL har vore. Fint at syklusen er igang, men litt lite spennande PP sia vi bomma på EL 👎🏼

E01BD763-58B6-4CC0-A2E8-E5E9F3F73949.png

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...