Gå til innhold

Årsenhet HR og personalledelse høyskole Kristiania

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Er det noen som har tatt dette og kan si litt om erfaringer?

Og hvor mye tid brukte du på det, ca hvor mange timer i uken?

Jeg tenkte å ta det deltid, da jeg jobber og har barn. 

De skriver på nettsiden at de antar at en bruker ca 210 timer per dag og jeg kommer til å ta to fag i semesteret. 

Synes det høres veldig mye ut.

Anonymkode: 7185e...fcb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mente 210 timer per dag. Autokorrektur 🥳

Skrevet

Per FAG!! 

Skrevet

Aller først: Har du sjekket at dette er et respektert studie som faktisk fører til jobb? Høyskolen Kristiania har en ganske frynsete rykte, og her ringer det noen svada-bjeller hos meg. En årsenhet i HR er antakeligvis ikke tilstrekkelig til å få en jobb innen HR.

Anonymkode: f34c6...494

• Liker 6
Skrevet

Årsenhet er vel mer for folk som allerede har en stilling og trenger litt grunnleggende kjennskap til et fagområde. Jeg tviler på at man får en jobb basert på årsstudium alene. 

Skrevet

Ts her. Det var ikke akkurat det jeh spurte om. Jeg jobber innenfor HR og har gjort det i flere år. 

Skrevet

*jeg. Har en forferdelig dum autokorrektur på mob

Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Høyskolen Kristiania har en ganske frynsete rykte

Det stemmer ikke! Høyskolen Kristiania er kommet seg opp av den grøfta, er en profesjonell institusjon med like mye NOKUT-godkjente fag og utdanningsområder som alle andre skoler i landet. 

Anonymkode: 9ead1...50c

• Liker 2
Skrevet (endret)

Dette studiet gjør ikke at du kommer noen vei. I såfall skal du være veldig på og ha gode kontakter. Anbefaler deg heller bachelor i økonomi og administrasjon, med hr fag som valgemner. 

Og det kan du ta ved siden av (deltids)jobb. 

Endret av solmåneogstjerner
Skrevet

TS:
Jeg har ikke tatt årsenheten, men har tatt flere fag som inngår i den årsenheten du nevner, samt andre fag. 

Det heter 210 timer pr fag pr semester. Det gjenspeiler ikke realiteten.
Du leser pensum (500-700s), lager notater, ser på noen enkle forelesninger, sender inn 2-3 innsendingsoppgaver og forbereder deg til eksamen. Jeg brukte ca. 70-100pr fag, alt ut ifra "vanskelighetsgrad" og dybde på teorien. Endte på A og B'er i alle fag. 

Høyskolen Kristiania er lagt opp på samme måte som f.eks BI sine nettstudier. Samme størrelse på pensum, like mange innsendingsoppgaver og samme type eksamen. Derfor skiller ikke Kristiania seg negativt ut i det hele tatt. 

Ser andre anbefaler deg bachelor heller. Selvfølgelig er bachelor bedre, men trippel så mye jobb! Årsenhet er bedre enn ingenting, og ser forsåvidt greit ut, og beviser at du har tilegnet deg en viss kompetanse innenfor fagfeltet. Dessuten, så er en årsenhet basert på mange av samme fag som gjør at du kan velge mellom bachelor i HR eller administrasjon og ledelse ved en senere anledning. 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS:
Jeg har ikke tatt årsenheten, men har tatt flere fag som inngår i den årsenheten du nevner, samt andre fag. 

Det heter 210 timer pr fag pr semester. Det gjenspeiler ikke realiteten.
Du leser pensum (500-700s), lager notater, ser på noen enkle forelesninger, sender inn 2-3 innsendingsoppgaver og forbereder deg til eksamen. Jeg brukte ca. 70-100pr fag, alt ut ifra "vanskelighetsgrad" og dybde på teorien. Endte på A og B'er i alle fag. 

Høyskolen Kristiania er lagt opp på samme måte som f.eks BI sine nettstudier. Samme størrelse på pensum, like mange innsendingsoppgaver og samme type eksamen. Derfor skiller ikke Kristiania seg negativt ut i det hele tatt. 

Ser andre anbefaler deg bachelor heller. Selvfølgelig er bachelor bedre, men trippel så mye jobb! Årsenhet er bedre enn ingenting, og ser forsåvidt greit ut, og beviser at du har tilegnet deg en viss kompetanse innenfor fagfeltet. Dessuten, så er en årsenhet basert på mange av samme fag som gjør at du kan velge mellom bachelor i HR eller administrasjon og ledelse ved en senere anledning. 

Tusen hjertelig takk for svar. Planen er kanskje å gå videre på bachelor. Må først se hvordan jeg takler jobb, barn og deltidsstudier 😊

Skrevet

Tenker at ettersom du har jobb og barn, så kan det være greit å starte med 2 fag. Se hvordan det går. Jeg tenker at du bør være dedikert, men det skal bare gå godt! Du får forresten god hjelp fra medstudenter over facebook hvis du trenger det. 

Veilederne er derimot ikke så tilgjengelige, og har en tendens til å svare i koder når man først spør om noe. 

Ettersom du allerede jobber innenfor HR, tenker jeg at det er en svært god ting å studere årsenhet i HR. Absolutt bedre enn ingenting, og du kommer definitivt til å få godt utbytte og få nyttig kunnskaper selv bare på den "lille" årsenheten. 

Kjør på. Og lykke til ;) 

Skrevet
52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts her. Det var ikke akkurat det jeh spurte om. Jeg jobber innenfor HR og har gjort det i flere år. 

Men hva sier arbeidsgiveren din om denne årsenheten? Anbefaler de deg å ta den? Får du dekket studiepengene av arbeidsgiver? Jeg har tatt enkeltemner som nettstudier via BI (med samlinger) og arbeidsgiver har betalt alt.

Skrevet

Hvis dette er tilsvarende BI, så brukte jeg ca. 100 timer per 7,5 studiepoeng, hvis det hjelper noe. Tror BI selv sa 100–200 timer, men jeg fikk alltid A med 100 timers innsats.

Skrevet

Hvorfor betale i dyre dommer for et studie du kan gå gratis ved en offentlig høgskole/universitet?

Anonymkode: d6374...7e4

• Liker 3
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor betale i dyre dommer for et studie du kan gå gratis ved en offentlig høgskole/universitet?

Anonymkode: d6374...7e4

Ts her. Gi meg fjerne tips hvor jeg kan ta noe lignende nettbasert.  Jeg har ikke funnet noe.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tenker at ettersom du har jobb og barn, så kan det være greit å starte med 2 fag. Se hvordan det går. Jeg tenker at du bør være dedikert, men det skal bare gå godt! Du får forresten god hjelp fra medstudenter over facebook hvis du trenger det. 

Veilederne er derimot ikke så tilgjengelige, og har en tendens til å svare i koder når man først spør om noe. 

Ettersom du allerede jobber innenfor HR, tenker jeg at det er en svært god ting å studere årsenhet i HR. Absolutt bedre enn ingenting, og du kommer definitivt til å få godt utbytte og få nyttig kunnskaper selv bare på den "lille" årsenheten. 

Kjør på. Og lykke til ;) 

Jeg er ikke TS men følger tråden da jeg vurderer dette jeg også. Vet du om det er sånn at man kan ta et eller to fag, og betale kun for det, eller må man kjøpe «årsenhet-pakka»? :)

Skrevet
4 timer siden, Anonymsis skrev:

Jeg er ikke TS men følger tråden da jeg vurderer dette jeg også. Vet du om det er sånn at man kan ta et eller to fag, og betale kun for det, eller må man kjøpe «årsenhet-pakka»? :)

Hei. Ts her. Du kan kjøpe hva du vil og må ikke kjøpe hele pakka. De anbefalte meg 2 kurs per semester. Så jeg tenker å kjøpe det i første omgang 😊

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hei. Ts her. Du kan kjøpe hva du vil og må ikke kjøpe hele pakka. De anbefalte meg 2 kurs per semester. Så jeg tenker å kjøpe det i første omgang 😊

Takk for svar! Da spørs det om jeg ikke må prøve ut dette her!😄😄

Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ts her. Gi meg fjerne tips hvor jeg kan ta noe lignende nettbasert.  Jeg har ikke funnet noe.

Det finnes ledelse som rent nettbasert ved UiT, og personalledelse som samlingsbasert ved Nord universitet. Tok meg to min på Google å finne det, finnes sikkert flere muligheter om du leter litt. Begge de er i alle fall betydlig mer annerkjent enn Høyskolen Kristiania. 

Anonymkode: 47c4d...5ce

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...