Gå til innhold

Tenker å si opp medlemskap i fagforening

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Synes det er veldig dyrt, og jeg sparer ingenting selv med rabatter på bank og forsikringstjenester på grunn av den dyre kontingenten. Har ikke bruk for noen av godene eller lønnsstatistikken i det hele tatt. Er det noe poeng for meg å være medlem?

Anonymkode: 3f228...227

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Er du i privat eller offentlig?

Anonymkode: fbe06...a5f

Privat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei du ser jo selv. men skulle det oppstå noe så kan du heller ikek forvente hjelp.

Anonymkode: e6722...7e5

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem forhandler lønn hos dere? Følger dere en eller annen tariff? 
(Ulike fagforeninger har forresten ulike priser)

Anonymkode: 8ca4e...4d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den dager du havner i en konflikt er det gull verdt å ha fagforeningen i ryggen. Eller om det kommer til oppsigelser, da er fagforeningen med å bestemme hvem som skal beholde jobben. Dessuten er det fagbevegelsen som har sikret de godene man har i arbeidslivet i dag, og fortsatt jobber for dem. Det er viktig å være med for ikke å være en snylter. 

Anonymkode: 7c68f...dd1

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo ikke meningen at det skal gå opp i opp, da. Du får jo fratrekk på skatten, har du regnet med det? Og diverse goder. Til sammen blir det ikke så mye igjen å betale per mnd. Jeg ville aldri turt å si opp medlemskapet mitt! Bare les litt mer her inne på dette forumet så ser du ørten tråder opprettet av ansatte med utfordringer på jobben, som ikke er medlem i en fagforening. Da står du helt på bar bakke.

Anonymkode: e54cd...dac

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg ville aldri turt å si opp medlemskapet mitt! Bare les litt mer her inne på dette forumet så ser du ørten tråder opprettet av ansatte med utfordringer på jobben, som ikke er medlem i en fagforening. Da står du helt på bar bakke.

Anonymkode: e54cd...dac

Nå er ikke jeg bekymret for utfordringer med jobben og oppsigelse osv. Er jeg ikke fornøyd går jeg bare til en annen jobb. Er i en attraktiv bransje og har god erfaring, så jeg blir kontaktet om jobb i hvertfall 3 ganger i uka. Sist jeg bestemte meg for å skifte jobb endte jeg opp med å velge mellom 5 jobbtilbud. Er vel derfor lønnen min er høyere en det fagforeningen mener er riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå er ikke jeg bekymret for utfordringer med jobben og oppsigelse osv. Er jeg ikke fornøyd går jeg bare til en annen jobb. Er i en attraktiv bransje og har god erfaring, så jeg blir kontaktet om jobb i hvertfall 3 ganger i uka. Sist jeg bestemte meg for å skifte jobb endte jeg opp med å velge mellom 5 jobbtilbud. Er vel derfor lønnen min er høyere en det fagforeningen mener er riktig.

Hvorfor opprettet du denne tråden da? Er vel bare å si opp medlemskapet det. 

Anonymkode: e119f...781

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...