AnonymBruker Skrevet 26. september 2019 #1 Skrevet 26. september 2019 Vært på visning, og oppdaget et lite grått dyr på parketten ved altandøren. Ble usikker på om det rett og slett kom utenfra, eller om det var et skjeggkre. Det var grått, og med vinger. Likte leiligheten veldig godt, men vil ikke ha med husdyr. Anonymkode: a7ec5...12e
AnonymBruker Skrevet 26. september 2019 #2 Skrevet 26. september 2019 Jeg synes ikke det ser ut som skjeggkre. Skjeggkre har vel heller ikke vinger. Anonymkode: dbce1...0ad 4
AnonymBruker Skrevet 26. september 2019 #3 Skrevet 26. september 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vært på visning, og oppdaget et lite grått dyr på parketten ved altandøren. Ble usikker på om det rett og slett kom utenfra, eller om det var et skjeggkre. Det var grått, og med vinger. Likte leiligheten veldig godt, men vil ikke ha med husdyr. Anonymkode: a7ec5...12e Du se syner på høylyst dag. Og du, skjeggkre flyr ikke, de kryper. Anonymkode: 1e96a...76c
AnonymBruker Skrevet 26. september 2019 #4 Skrevet 26. september 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du se syner på høylyst dag. Og du, skjeggkre flyr ikke, de kryper. Anonymkode: 1e96a...76c Noe så jeg. Men jeg spør bare om noen vet hva det kan være. Da jeg tok det opp og moste det (uff.....) ble det til grått pulver. Mener å ha vært borte i slike før, men kommer ikke på hva og hvor. Poenget er vel at jeg ikke vil kjøpe min første bolig, og så ha et skadedyrproblem.... Anonymkode: a7ec5...12e
AnonymBruker Skrevet 26. september 2019 #5 Skrevet 26. september 2019 Tror jeg har hatt et par slike her og håper da virkelig ikke at det er Skjeggkre 😳 Anonymkode: ce173...90c
AnonymBruker Skrevet 26. september 2019 #6 Skrevet 26. september 2019 Det er ikke skjeggkre. De har ikke vinger, og er mørkere i fargen. De tåler også og bli tatt opp uten å «smuldre». (Vi har skjeggkre på jobb, finner noen her og der) Men; skjeggkre er ikke ett skadedyr, de gjør ingen skade på bolig og bærer ikke med seg sykdommer, de er bare ekle... Samme som edderkopper. Forsking viser at løpet av 5-6 år vil ca 50% av alle norske husstander ha skjeggkre... Anonymkode: 49d9f...012 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2019 #7 Skrevet 26. september 2019 Det der er en liten møll. Helt ufarlig sak. Ødelegger ingenting. Anonymkode: 87c44...382 3
AnonymBruker Skrevet 26. september 2019 #8 Skrevet 26. september 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det der er en liten møll. Helt ufarlig sak. Ødelegger ingenting. Anonymkode: 87c44...382 Tusen takk for svar. Lurte litt på det, ettersom den liksom pulveriserte. Anonymkode: a7ec5...12e
Gjest Mysticgirl Skrevet 30. september 2019 #9 Skrevet 30. september 2019 Om det er møll bør du undersøke om de har invasjon. Ei jeg kjenner leide ei leilighet som var full av møll hele tiden. De fløy overalt.
AnonymBruker Skrevet 30. september 2019 #11 Skrevet 30. september 2019 På 26.9.2019 den 18.40, AnonymBruker skrev: Tror jeg har hatt et par slike her og håper da virkelig ikke at det er Skjeggkre 😳 Anonymkode: ce173...90c Neida. Det er en død møll. Og, Ts: dersom din største frykt i ny bolig er skjeggkre så bør du omprioritere. Jeg har hatt mye rart i hus, og få ting slår veggdyr, maur og larver. Skjeggkre er så koselige i sammenligning at jeg ikke faktisk har giddet gjort noe med dem. Anonymkode: 61a8a...bfc 2
AnonymBruker Skrevet 30. september 2019 #12 Skrevet 30. september 2019 29 minutter siden, Mysticgirl skrev: Om det er møll bør du undersøke om de har invasjon. Ei jeg kjenner leide ei leilighet som var full av møll hele tiden. De fløy overalt. Det der er et helt vanlig høstmøll. Det kommer inn noen få hver høst, så kreperer de i løpet av noen dager. Omtrent som med de hersens fluene som invaderer kåken hver august. Anonymkode: 87c44...382
Gjest Mysticgirl Skrevet 30. september 2019 #13 Skrevet 30. september 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det der er et helt vanlig høstmøll. Det kommer inn noen få hver høst, så kreperer de i løpet av noen dager. Omtrent som med de hersens fluene som invaderer kåken hver august. Anonymkode: 87c44...382 Ok, så bra de ikke invaderer huset De møllene hun hadde var gråaktige
AnonymBruker Skrevet 30. september 2019 #14 Skrevet 30. september 2019 2 minutter siden, Mysticgirl skrev: Ok, så bra de ikke invaderer huset De møllene hun hadde var gråaktige Man kan føle seg invadert om kåken er liten og antallet stort (jeg har hatt 5-7 stk her samtidig i det siste, det blir drøyt i min lille leilighet), men de der er i utgangspunktet ute-dyr mener jeg. Anonymkode: 87c44...382
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå