Gå til innhold

Er dette skjeggkre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vært på visning, og oppdaget et lite grått dyr på parketten ved altandøren. Ble usikker på om det rett og slett kom utenfra, eller om det var et skjeggkre. Det var grått, og med vinger. Likte leiligheten veldig godt, men vil ikke ha med husdyr. 

skjeggkre?.jpg

Anonymkode: a7ec5...12e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes ikke det ser ut som skjeggkre. Skjeggkre har vel heller ikke vinger.

Anonymkode: dbce1...0ad

• Liker 4
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vært på visning, og oppdaget et lite grått dyr på parketten ved altandøren. Ble usikker på om det rett og slett kom utenfra, eller om det var et skjeggkre. Det var grått, og med vinger. Likte leiligheten veldig godt, men vil ikke ha med husdyr. 

skjeggkre?.jpg

Du se syner på høylyst dag. Og du, skjeggkre flyr ikke, de kryper. 

Anonymkode: 1e96a...76c

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du se syner på høylyst dag. Og du, skjeggkre flyr ikke, de kryper. 

Anonymkode: 1e96a...76c

Noe så jeg. Men jeg spør bare om noen vet hva det kan være. Da jeg tok det opp og moste det (uff.....) ble det til grått pulver. Mener å ha vært borte i slike før, men kommer ikke på hva og hvor. Poenget er vel at jeg ikke vil kjøpe min første bolig, og så ha et skadedyrproblem....

Skrevet

Tror jeg har hatt et par slike her og håper da virkelig ikke at det er Skjeggkre 😳

Anonymkode: ce173...90c

Skrevet

Det er ikke skjeggkre. De har ikke vinger, og er mørkere i fargen. De tåler også og bli tatt opp uten å «smuldre». (Vi har skjeggkre på jobb, finner noen her og der) 

Men; skjeggkre er ikke ett skadedyr, de gjør ingen skade på bolig og bærer ikke med seg sykdommer, de er bare ekle... Samme som edderkopper. Forsking viser at løpet av 5-6 år vil ca 50% av alle norske husstander ha skjeggkre... 

Anonymkode: 49d9f...012

• Liker 1
Skrevet

Det der er en liten møll. Helt ufarlig sak. Ødelegger ingenting.

Anonymkode: 87c44...382

• Liker 3
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det der er en liten møll. Helt ufarlig sak. Ødelegger ingenting.

Tusen takk for svar. Lurte litt på det, ettersom den liksom pulveriserte. 

Gjest Mysticgirl
Skrevet

Om det er møll bør du undersøke om de har invasjon. Ei jeg kjenner leide ei leilighet som var full av møll hele tiden. De fløy overalt.

Skrevet

nei det er ikke skjeggkre

Skrevet
På 26.9.2019 den 18.40, AnonymBruker skrev:

Tror jeg har hatt et par slike her og håper da virkelig ikke at det er Skjeggkre 😳

Anonymkode: ce173...90c

Neida. Det er en død møll. 

Og, Ts: dersom din største frykt i ny bolig er skjeggkre så bør du omprioritere. Jeg har hatt mye rart i hus, og få ting slår veggdyr, maur og larver.

Skjeggkre er så koselige i sammenligning at jeg ikke faktisk har giddet gjort noe med dem. :ler: 

Anonymkode: 61a8a...bfc

• Liker 2
Skrevet
29 minutter siden, Mysticgirl skrev:

Om det er møll bør du undersøke om de har invasjon. Ei jeg kjenner leide ei leilighet som var full av møll hele tiden. De fløy overalt.

Det der er et helt vanlig høstmøll. Det kommer inn noen få hver høst, så kreperer de i løpet av noen dager. Omtrent som med de hersens fluene som invaderer kåken hver august. 

Gjest Mysticgirl
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det der er et helt vanlig høstmøll. Det kommer inn noen få hver høst, så kreperer de i løpet av noen dager. Omtrent som med de hersens fluene som invaderer kåken hver august. 

Ok, så bra de ikke invaderer huset  :) De møllene hun hadde var gråaktige

Skrevet
2 minutter siden, Mysticgirl skrev:

Ok, så bra de ikke invaderer huset  :) De møllene hun hadde var gråaktige

Man kan føle seg invadert om kåken er liten og antallet stort (jeg har hatt 5-7 stk her samtidig i det siste, det blir drøyt i min lille leilighet), men de der er i utgangspunktet ute-dyr mener jeg. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...