Gå til innhold

Uføretrygd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og legen min skal snart søke om uføretrygd. Derfor er jeg her, en uerfaren 20 åring, for å søke om tips til alt som omhandler uføretrygd, hvis jeg får det. Hadde vore fint om uføretrygdede kan komme med råd og innspill.

Anonymkode: 31de1...fab

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Anonymkode: 11e6a...161

Skrevet

KOM DEG I JOBB!

Anonymkode: a09a7...1ac

• Liker 6
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

KOM DEG I JOBB!

Idiot.

Anonymkode: a7652...154

• Liker 6
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg og legen min skal snart søke om uføretrygd. Derfor er jeg her, en uerfaren 20 åring, for å søke om tips til alt som omhandler uføretrygd, hvis jeg får det. Hadde vore fint om uføretrygdede kan komme med råd og innspill.

Er det noe spesielt du lurer på forresten? Bedre å svare på spørsmål og problemstillinger, enn å ramse opp en masse råd som ikke er relevante. 

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

KOM DEG I JOBB!

SKJERP DEG AB...1ac!

• Liker 1
Skrevet
På 26.9.2019 den 18.18, AnonymBruker skrev:

Den tråden fungerer ikke, siden det blir for slitsomt at alt legges der! Umulig å følge med på det du selv har skrevet. Burde legge ned hele den tråden ..

Anonymkode: f72a4...b3f

• Liker 1
Skrevet
På 26.9.2019 den 18.14, AnonymBruker skrev:

Søker du uten klar signal fra nav er du ganske garantert å få avslag 

Anonymkode: 26a12...3f7

• Liker 2
Skrevet

Det har blitt nevnt før, men......kom deg i jobb!

• Liker 4
Skrevet

Det er ingen tips og råd å komme med. Dersom du er utredet og avklart mot ufør vil det lokale Nav-kontoret, representert med oppfølgeren din, gi klarsignal om at du kan søke.

Søker du uten at du er utredet vil du mest sannsynligvis få avslag, begrunnet med at du ikke er utredet og at arbeidsevnen din ikke er påvist å være varig nedsatt.

Man går oftest en stund på arbeidsavklaringspenger mens man blir utredet for hvilken arbeidsevne man har.

Dette vet vel egentlig også legen din, dersom du er usikker så ringer du Nav.

Skrevet

Det beste rådet er å gjøre alt du kan for å finne en type jobb du kan klare i noen prosenter, for med uføretrygd ender du opp med svært lav inntekt resten av livet. Ikke for at det er umulig å få en jobb senere i livet hvis helsa bedrer seg, men man er ikke så attraktiv på jobbmarkedet etter 10 år på uføretrygd. Et helt liv uten jobb, uten kollegaer, uten den gode følelsen det er å kunne bidra i samfunnet og ikke minst å vite at man tjener sine egne penger, er et tungt liv. Et godt råd er å la uføretrygd bli absolutt siste utvei...

Anonymkode: feea2...abe

• Liker 4
Skrevet

Har du fått klarsignal fra nav om å søke? Hvis ikke får du nesten garantert avslag, og ikke har du krav på aap mens du venter heller hvis nav ikke har gitt klarsignal. 

Anonymkode: cba2e...987

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Søker du uten klar signal fra nav er du ganske garantert å få avslag 

Anonymkode: 26a12...3f7

Jeg ringte min saksbehandler (som jeg aldri hadde møtt) og sa at jeg kom til å søke ufør. Hun sa ok, jeg gikk til legen, sendte inn søknad og fikk innvilget. Lett prosess, hadde ikke vært innom et nav-kontor på flere år.

Anonymkode: ac17c...558

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ringte min saksbehandler (som jeg aldri hadde møtt) og sa at jeg kom til å søke ufør. Hun sa ok, jeg gikk til legen, sendte inn søknad og fikk innvilget. Lett prosess, hadde ikke vært innom et nav-kontor på flere år.

Og hvor mange år siden er dette? Det fungerer ikke sånn nå for å si det sånn. 

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

😂😂😂😂😂😂 Må være flere år siden. Har nok endret seg og det er sikkert veldig bra om det før var så lett osm det du sier her. Djeeses

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og hvor mange år siden er dette? Det fungerer ikke sånn nå for å si det sånn. 

😂😂😂😂😂😂 Må være flere år siden. Har nok endret seg og det er sikkert veldig bra om det før var så lett osm det du sier her. Djeeses

Rundt 5 år siden.

Skrevet

Rundt 5 år siden.

Nettopp! I dag kan man heldigvis ikke bare gå til legen og kreve uføretrygd. Ikke rart systemet er blitt strengere. Mange folk der ute som har uføretrygd uten å ha krav på det. Sier ikke at du ikke har det, men sikkert mange som har sneket til seg dette før i tiden. Det går dessverre u t over de som er syke i dag.

• Liker 2
Skrevet

Nettopp! I dag kan man heldigvis ikke bare gå til legen og kreve uføretrygd. Ikke rart systemet er blitt strengere. Mange folk der ute som har uføretrygd uten å ha krav på det. Sier ikke at du ikke har det, men sikkert mange som har sneket til seg dette før i tiden. Det går dessverre u t over de som er syke i dag.

Neida. Ifølge folk svindles det med uføretrygd i svært liten grad:-)

Anonymkode: 78b47...300

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det så forskjell i dag og for 5 år siden? Og hvorfor gjøre det mer knotete og avansert hvis saken er soleklar? 

Skrevet
On 9/26/2019 at 6:21 PM, AnonymBruker said:

KOM DEG I JOBB!

Vil du si det nå dine barn blir syke og må søke uførepensjon? Eller når du selv blir syk og ender opp hos NAV? 

Få deg et liv.

Anonymkode: d35a3...a25

• Liker 1
Skrevet

Det er veldig vanskelig å få uføretrygd når man er 20 med mindre du har en sykdom som gjør at det er helt tydelig og åpenbart at du ikke kan jobbe.

vi vet jo ikke hva slags sykdom Ts har, så behøver jo ikke si at hen skal komme seg i jobb.

Anonymkode: b4161...92a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...