Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest bortevekk
Skrevet

Jeg har vært så mye borte fra jobben i år!!

Jeg kan faktisk ikke være borte mer. Tror jeg.

Jeg er alenmor. Da har jeg vel 10 dager? eller er det ti ganger, med tre dager hver gang?

Hva gjør jeg om jeg blir syk? Kreke meg på jobb likevel?

Grunnen til at jeg har vært så mye borte i år er at jeg sliter litt med en psykisk lidelse nå som jeg fikk påvist i høst. Jobben fikk jeg i januar. (et vikariat jeg trodde bare varte en mnd. Fikk forlenget til ut september :-) )

Nå er jeg så og si helt fin igjen, er ferdig opptrappet på medisiner og sånn. Men jeg vet ikke hva jeg skal gjøre! Føler meg teit som er så mye borte. hva sier de andre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

legen dersom du blir syk, få sykemelding?

Gjest Amber utlogget
Skrevet

du har ti dager med "sykt barn" men om du er alenemor tror jeg det er 20.

4 egenmeldinger a tre dager i slengen om du selv er syk. Utover det må du ha sykemelding fra legen.

Gjest Izobel
Skrevet

Som alenemor har du 20 dager du kan være heima med barnet ditt. Hvordan det fordeles må du snakke med Trygdekontoret. Utover det må du ha legeerklæring. HVis du har kronisk lidelse kan det være lurt og snakke med Trygdekontoret ditt for det kan være du har krav på hjelp. De forteller deg ingenting uten at en må spør og grave sjøl.

Skrevet

Du burde også sjekke om bedriften du jobber i har en IA-avtale. Det vil altså si Inkluderende Arbeidsliv. Da har du isåfall 24 dager egenmelding, hvor du kan ta 1 og 1, eller opptil 8 sammenhengende.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...