Gå til innhold

Trening ved sykdom

Fremhevede innlegg

Gjest Sporty
Skrevet

Trener dere når dere er syke?

Jeg begynte å trene skikkelig i høst. Og nå har jeg ikke trent på en uke. Vanligvis trener jeg ca 5 dager i uken.

Og nå er jeg blitt syk! Har ikke feber... Ville dere trent, og evt. hva?

Jeg føler jeg må trene nå, savner det om dere skjønner... Og jeg vil liksom ikke ødelegge det jeg har bygd opp.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg gjorde det før, men prøver å la være nå. Det som skjer er nemlig at det tar lenger tid før du blir frisk hvis du trener med sykdom i kroppen. Immunforsvaret ditt trenger hvile for at du skal bli frisk, ikke trening.

Noen dager uten trening, setter deg uansett ikke ut av spill.

Skrevet

jeg er ikke flink nok til å la være....

er syk nå, men er jo på jobb, og da kan jeg sikkert trene også!!! :roll:

uff, kanskje jeg bør vurdere å dra hjem å legge meg istedenfor.... :-(

Gjest gjest 0
Skrevet

det spørs hvordan syk du er!

Hvis syken sitter fra halsen og opp kan i man utgangspunket trene, men som sagt før her så skader deg ikke om du ikke trener på en uke.

Pam

Skrevet

Tidligere trente jeg selv om jeg var syk. Etterhvert fikk jeg kronsik tett nese... Heldigvis har dette gått over nå, men jeg har ihvertfall lært å ta fri.

Gjest gjest1
Skrevet

Immunforsvaret får en liten boost ved veldig moderat morsjon (feks en gåtur). Trening virker bare som en ekstrabelastning for immunforsvaret.

Men lett å la være? Nei..

Gjest meya84
Skrevet

De fleste her inne vet vel hva jeg mener om det allerede men..

"Bedre å ta et par ekstra hviledager enn for få. Slik at kroppen får komme seg ordentlig igjen før man begynner å presse seg.. "(sitat fra legen min, å han har masse erfaring med syke idrettsutøvere som har presset seg for hardt :roll: )

Men selvfølgelig, hva en legger i ordet trening er jo individuelt ut i fra hvor hardt/mye man trente på forhånd..

God bedring :-)

Skrevet

*føler meg fryktelig stolt som klarte å gå hjem og legge meg istedenfor å gå å trene* det er jaggu ikke ofte... :ler:

Skrevet

Hvis jeg er SYK, så trener jeg ikke.

Hvis jeg "ikke er helt bra", så kan jeg trene lett; men husk at ingen skade er skjedd ved en ukes opphold i treningen.

Bedre å tvinge seg til å la være, og heller kunne starte opp ordentlig igjen fortest mulig, enn å trene halvveis mens man er syk, og dermed kanskje forbli syk dobbelt så lenge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...