AnonymBruker Skrevet 26. september 2019 #1 Skrevet 26. september 2019 Hei. Jeg har en terrierblanding på 8-9 kg. Han er veldig glad i tur, men har et bein som ikke er så bra lengre, så han trenger ofte å bæres. Veterinær foreslo at jeg kjøpte en sekk, da han fortsatt kan få gleden av tur, uten å måtte gå så mye. Synes det er litt vanskelig å finne sekk til vekten hans, og lurer på om noen her har noen erfaringer? Mange sekker jeg ser virker som er for veldig små "veskehunder". Og har noen generell erfaring om hunden liker å bli bært sånn, og fortsatt får gleden av selve turen? Han har aldri vært så veldig snusete på bakken, mest i luften, elsker vind og elsker å se på mennesker. Anonymkode: a1c15...76c 1
Zaga Skrevet 26. september 2019 #2 Skrevet 26. september 2019 (endret) Går kanskje Ann å kjøpe en vanlig tursekk med knyting med snor i toppen. Da kan du putte hunden oppi og å snurpe litt sammen på tråden øverst i sekken sånn at hodet stikker ut der. 😊 Endret 26. september 2019 av Zaga 1
Ulven Skrevet 26. september 2019 #3 Skrevet 26. september 2019 Vi har en 10 årig Sheltie med opererte bakbein som gjør henne fortere sliten, og til henne bruker vi en vanlig 65 liters tursekk som vi legger en Tempurpute nedi. Da sitter hunden med hodet ut av sekken, men på et fast underlag. 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2019 #4 Skrevet 26. september 2019 1 hour ago, Ulven said: Vi har en 10 årig Sheltie med opererte bakbein som gjør henne fortere sliten, og til henne bruker vi en vanlig 65 liters tursekk som vi legger en Tempurpute nedi. Da sitter hunden med hodet ut av sekken, men på et fast underlag. Så utrolig lurt! Hvor mye veier hun? Anonymkode: a1c15...76c
Ulven Skrevet 26. september 2019 #5 Skrevet 26. september 2019 Just now, AnonymBruker said: Så utrolig lurt! Hvor mye veier hun? Anonymkode: a1c15...76c Hun veier 7 kg. Hun er ikke spesielt glad for å transporteres på denne måten, men slik kan hun være med på lengre turer. Da går hun halve turen selv og sitter resten av tida i sekken. 🙂
AnonymBruker Skrevet 26. september 2019 #6 Skrevet 26. september 2019 Jeg har en hund som liker godt å være i sekken på lengre turer. Men hunden min er mye mindre da, mellom 5 og 6 kilo. Har en ryggsekk som er tilpasset at hunden skal sitte oppi. Sitter bare når det er nødvendig. Det er en vanesak tror jeg, om hunder tåler det. Tror ikke jeg har sett ryggsekker som passer for over 7 kg når jeg tenker meg om. Men en vanlig ryggsekk kan jo også fungere greit, så lenge den er tilpasset hundens størrelse og hunden ikke driver å hopper ut av sekken. Anonymkode: 3e9ad...75c
Myrmica Skrevet 27. september 2019 #7 Skrevet 27. september 2019 Vanlig liten/medium tursekk er fint, og bedre for ryggen å bære på tur. Bygg opp litt i bunn med teppe eller pute, så hunden ikke forsvinner nedi sekken, men kan ha hodet på utsida. Eventuelt klær/niste i bunn og teppe oppå der, og så hunden på toppen
Gnå Skrevet 28. september 2019 #8 Skrevet 28. september 2019 https://failover.musti.no/basic-trek-ryggsack?52136 https://failover.musti.no/trixie-connor-ryggsack?52425 Er han for stor til disse?
AnonymBruker Skrevet 28. september 2019 #9 Skrevet 28. september 2019 10 timer siden, Gnå skrev: https://failover.musti.no/basic-trek-ryggsack?52136 https://failover.musti.no/trixie-connor-ryggsack?52425 Er han for stor til disse? Den siste der har jeg og den passet til valpen til hun var 4 kilo. Men valpen min skøyt rygg når hun skulle inn i den og gjorde seg størst mulig siden hun ikke ville være der. 😅 smart valp. Anonymkode: daf1b...d85
Zaga Skrevet 28. september 2019 #10 Skrevet 28. september 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Den siste der har jeg og den passet til valpen til hun var 4 kilo. Men valpen min skøyt rygg når hun skulle inn i den og gjorde seg størst mulig siden hun ikke ville være der. 😅 smart valp. Anonymkode: daf1b...d85 Jeg som trykka på anonym. 🙈
AnonymBruker Skrevet 28. september 2019 #11 Skrevet 28. september 2019 Jeg har akkurat kjøpt denne, veldig spent på om hunden godtar det. https://www.petworld.no/ryggsekk-william?gclid=CjwKCAjwibzsBRAMEiwA1pHZrmeJcdeVOi5Gx1TNLdY0bEPSLJtrVBHOckp1PVYHkc4MwQwrkaaLAhoCPTsQAvD_BwE Anonymkode: 6f5c1...135
AnonymBruker Skrevet 28. september 2019 #12 Skrevet 28. september 2019 Pappa og en kompis gikk på fjellet med blandingsen til kompisen hans (hun er noen kilo tyngre enn hunden din), og de tok med seg en vanlig tursekk i dagsturstørrelse i tilfelle hun ble veldig sliten. Hun hadde ikke gått i fjellet før, så de var litt spente på om hun orket å holde følge hele veien. Med sekken på ryggen hadde hun mulighet til å følge med over skuldrene, og også ha labbene på skuldrene til den som bar. Med sekken på magen ble det litt som et bæresjal for babyer. Det funket veldig fint, og var veldig kjekt når de skulle opp partier som hunden uansett ikke hadde kommet seg opp for egen maskin. Litt veldig mer behagelig å ha hunden på ryggen når man må småklatre enn å bære den under armen samtidig. Anonymkode: 22596...a60
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå