AnonymBruker Skrevet 26. september 2019 #1 Skrevet 26. september 2019 Jeg har fått positiv test og gynekolog foreslo disse vaginale gel "stikkpillene" for å øke sjansen for å beholde, da jeg har mistet før. Noen som har erfaring med dem? Tok dere de på morgen eller kveld? Jeg har lest meg frem til at det ikke er noen bivirkninger av dem, annet enn at det er litt "sølete" å ta dem. Del gjerne din erfaring:) Anonymkode: b5322...999
AnonymBruker Skrevet 26. september 2019 #2 Skrevet 26. september 2019 Det er masse bivirkninger på progesteronstøtte. Hvilken type skal du stå på? Anonymkode: 24551...a09
AnonymBruker Skrevet 26. september 2019 #3 Skrevet 26. september 2019 Crinone vaginal gel Anonymkode: b5322...999
AnonymBruker Skrevet 26. september 2019 #4 Skrevet 26. september 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er masse bivirkninger på progesteronstøtte. Hvilken type skal du stå på? Anonymkode: 24551...a09 Fortell gjerne:) Anonymkode: b5322...999
AnonymBruker Skrevet 26. september 2019 #5 Skrevet 26. september 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fortell gjerne:) Anonymkode: b5322...999 Tok to ganger daglig, morgen og kveld. Mye av symptomene er det samme som graviditet så vanskelig å skille. Jeg ble ihvertfall kvalm, ømme pupper og trøtt. Opplevde også en del småblødninger som skremte meg. Er noe skikkelig gris med alt som renner ut og med det som samler seg oppi der. Men må man så må man. Det var jo absolutt verdt det 😊 Har du fått påvist lavt progesteronnivå? Anonymkode: 24551...a09 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2019 #6 Skrevet 26. september 2019 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tok to ganger daglig, morgen og kveld. Mye av symptomene er det samme som graviditet så vanskelig å skille. Jeg ble ihvertfall kvalm, ømme pupper og trøtt. Opplevde også en del småblødninger som skremte meg. Er noe skikkelig gris med alt som renner ut og med det som samler seg oppi der. Men må man så må man. Det var jo absolutt verdt det 😊 Har du fått påvist lavt progesteronnivå? Anonymkode: 24551...a09 Ikke fått påvist lavt nei, men gynekolog ville vi skulle prøve dette siden vi har mistet før. Også sa gynekolog at alle som får IVF må ta det, at de gjør det for å sikre seg. Så det kan vel umulig være dårlig da håper jeg:) Anonymkode: b5322...999
AnonymBruker Skrevet 26. september 2019 #7 Skrevet 26. september 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ikke fått påvist lavt nei, men gynekolog ville vi skulle prøve dette siden vi har mistet før. Også sa gynekolog at alle som får IVF må ta det, at de gjør det for å sikre seg. Så det kan vel umulig være dårlig da håper jeg:) Anonymkode: b5322...999 Etter ivf produserer ikke kroppen progesteron naturlig, derfor må man ha tilskudd. Jeg var selv igjennom ivf. Men fikk beskjed om å stå på progesteronstøtte helt til uke åtte, og det var nok bare for sikkerhetsskyld. Det skader jo ikke å prøve, så jeg ville bare kjørt på. Anonymkode: 24551...a09 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2019 #8 Skrevet 26. september 2019 Aaah det visste jeg ikke! Jeg prøver også håper jeg bare ikke det er for sent! Mistet på dpo 21 sist, og er nå dpo 13, så håper ikke det er for sent! Anonymkode: b5322...999
AnonymBruker Skrevet 26. september 2019 #9 Skrevet 26. september 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Aaah det visste jeg ikke! Jeg prøver også håper jeg bare ikke det er for sent! Mistet på dpo 21 sist, og er nå dpo 13, så håper ikke det er for sent! Anonymkode: b5322...999 Det har nok ingenting å si uansett. De aller fleste produserer progesteron naturlig og det er bortkastet å tilføre ekstra. Når du mister i spontanabort er det som oftest noe feil med embryoet, det er kun i sjeldne tilfeller at kroppen støter ut et friskt foster. Men det skader ikke å ta, så hvis det gjør deg roligere er det bare til å kjøre på. Anonymkode: 24551...a09
AnonymBruker Skrevet 26. september 2019 #10 Skrevet 26. september 2019 Og gratulerer med graviditet forresten 😊 Anonymkode: 24551...a09 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2019 #11 Skrevet 26. september 2019 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Etter ivf produserer ikke kroppen progesteron naturlig, derfor må man ha tilskudd. Jeg var selv igjennom ivf. Men fikk beskjed om å stå på progesteronstøtte helt til uke åtte, og det var nok bare for sikkerhetsskyld. Det skader jo ikke å prøve, så jeg ville bare kjørt på. Anonymkode: 24551...a09 Hvordan syntes du det var å gå på det da? Anonymkode: b5322...999
AnonymBruker Skrevet 26. september 2019 #12 Skrevet 26. september 2019 Tuuusen takk 😄 Anonymkode: b5322...999
AnonymBruker Skrevet 26. september 2019 #13 Skrevet 26. september 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan syntes du det var å gå på det da? Anonymkode: b5322...999 Det skrev jeg i innlegget over. Anonymkode: 24551...a09
AnonymBruker Skrevet 26. september 2019 #14 Skrevet 26. september 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det skrev jeg i innlegget over. Anonymkode: 24551...a09 Ja så klart, beklager! Koblet ikke at det var deg:) Tusen takk for svar! Anonymkode: b5322...999
Patriotpaula Skrevet 26. september 2019 #15 Skrevet 26. september 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Etter ivf produserer ikke kroppen progesteron naturlig, derfor må man ha tilskudd. Jeg var selv igjennom ivf. Men fikk beskjed om å stå på progesteronstøtte helt til uke åtte, og det var nok bare for sikkerhetsskyld. Det skader jo ikke å prøve, så jeg ville bare kjørt på. Anonymkode: 24551...a09 Det stemmer vel ikke helt Det er kun ved fryseforsøk i styrt syklus det ikke er noen egenproduksjon av progesteron (og østrogen). Mener du at kroppen plutselig begynner å produsere progesteron når man slutter på støttebehandling ved ferskforsøk, som for min del og hos mange andre ville vært innen 5+0? Morkaken har ikke tatt over hormonproduksjonen så tidlig i svangerskapet. Man får progesterontilskudd ved IVF for å gjøre forholdene i livmoren optimale, det er ikke fordi det ikke er egenproduksjon.
AnonymBruker Skrevet 26. september 2019 #16 Skrevet 26. september 2019 41 minutter siden, Patriotpaula skrev: Det stemmer vel ikke helt Det er kun ved fryseforsøk i styrt syklus det ikke er noen egenproduksjon av progesteron (og østrogen). Mener du at kroppen plutselig begynner å produsere progesteron når man slutter på støttebehandling ved ferskforsøk, som for min del og hos mange andre ville vært innen 5+0? Morkaken har ikke tatt over hormonproduksjonen så tidlig i svangerskapet. Man får progesterontilskudd ved IVF for å gjøre forholdene i livmoren optimale, det er ikke fordi det ikke er egenproduksjon. Fikk ihvertfall beskjed om det og jeg hadde ferskforsøk. Men jeg har ikke peiling, så er godt mulig du har rett altså 🙂 Fant dette, kanskje det er forskjell på kort og lang protokoll? "Det er vanlig og nødvendig å gi progesterontilskudd etter tilbakeføring av befruktede egg når du har vært nedregulert under stimuleringen. Eggstokkene er ikke i stand til å produsere nok progesteron til å opprettholde svangerskapet. " https://medicus.no/sporsmal-og-svar/etter-behandling/hvorfor-far-jeg-progesterontilskudd-etter-ivf-behandlingen/ Anonymkode: 24551...a09
Patriotpaula Skrevet 26. september 2019 #17 Skrevet 26. september 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fikk ihvertfall beskjed om det og jeg hadde ferskforsøk. Men jeg har ikke peiling, så er godt mulig du har rett altså 🙂 Fant dette, kanskje det er forskjell på kort og lang protokoll? "Det er vanlig og nødvendig å gi progesterontilskudd etter tilbakeføring av befruktede egg når du har vært nedregulert under stimuleringen. Eggstokkene er ikke i stand til å produsere nok progesteron til å opprettholde svangerskapet. " https://medicus.no/sporsmal-og-svar/etter-behandling/hvorfor-far-jeg-progesterontilskudd-etter-ivf-behandlingen/ Anonymkode: 24551...a09 Jeg har bare hatt kort protokoll, tenkte ikke på lang protokoll 🤷♀️🙊 men utifra hva du fant så er det også behov for progesterontilførsel ved lang protokoll som det står i teksten fra medicus, så er det jo mer omdiskutert om det egentlig er nødvendig ved kort protokoll, men all needed ved lang 👌🏼
AnonymBruker Skrevet 26. september 2019 #18 Skrevet 26. september 2019 2 timer siden, Patriotpaula skrev: Jeg har bare hatt kort protokoll, tenkte ikke på lang protokoll 🤷♀️🙊 men utifra hva du fant så er det også behov for progesterontilførsel ved lang protokoll som det står i teksten fra medicus, så er det jo mer omdiskutert om det egentlig er nødvendig ved kort protokoll, men all needed ved lang 👌🏼 Jeg har bare vært borti lang protokoll 🙂 Mye å sitte seg inn i, går litt i surr her av og til 😂 Anonymkode: 24551...a09 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå