Gå til innhold

Nå som jeg endelig får eggløsning vil vi ikke ha flere barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har pcos og har ikke hatt normale eggløsninger noen gang. Har to barn etter IVF. Siste brukte vi ett år på, men gjentatte behandlinger. 

Nå har jeg plutselig begynt å få eggløsning av meg selv. Det kan være alderen, men også endret kosthold og trening. Jeg kan altså bli gravid av meg selv (og mannen da). Det føles som en seier, og er egentlig helt fantastisk. Men samtidig er det så trist, for jeg får ikke «brukt» det til noe, siden vi (mest mannen) er bestemt på at vi ikke ønsker flere barn. Både tid, helse og økonomi er sentrale faktorer. Jeg ser fornuften i det. Samtidig føles det så veldig trist. Når kroppen endelig spiller på lag, og får til det jeg har strevet sånn med. Så går det til spille, på et vis... 

Noen som har råd eller noen trøstende ord? 

Anonymkode: 4065a...2cd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slik er livet. Jeg har en hel haug med befruktede flotte egg liggende på frys som på sikt bare må destrueres. Du kan ikke få barn bare fordi muligheten er der når du ikke egentlig ønsker barn. 

Anonymkode: d8209...0d5

• Liker 4
Skrevet

Vi kan også plutselig få barn naturlig etter flere år og styr og IVF. Vi får ett til på naturmetoden da. Det bidrar kanskje til at jeg ikke har de tankene du beskriver. 

Men kan det hjelpe å tenke på at tross dere alt var heldige som fikk du nøyaktig de barna dere fikk? Det hadde ikke blitt akkurat dem hvis du hadde hatt eggløsning hele veien? Jeg tenker litt sånn. Jeg hadde ikke byttet bor barna mine mot å få barn lett. Det hadde det jo ikke blitt de samme barna Selvsagt hadde vi blitt akkurat like glad i dem samme hvem de ble og hvordan de kom til. Men jeg er glad for alle prøveperiodene uten resultat, bekymringene og strevet siden det gjorde at vi ble akkurat den familien vi ble. 

Anonymkode: b7bf8...6eb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...