AnonymBruker Skrevet 26. september 2019 #1 Del Skrevet 26. september 2019 Jeg søkte på en stilling med søknadsfrist for en stund siden. Har ikke hørt noe. Nå ser jeg at stillingen er lyst ut på nytt på finn.no, med en ny søknadsfrist (veldig kort, vel og merke). Stillingen var kun på hjemmesiden og NAV sist gang, kan det være grunnen til at de lyser ut på finn.no, for å nå flere folk? De pleier å lyse ut alle stillinger på finn.no. Dette er en jobb jeg virkelig er interessert i, og jeg er kvalifisert. Hva gjør jeg? Bare avventer og ser, eller kan jeg bare avskrive hele jobben? Anonymkode: 22866...29e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 26. september 2019 #2 Del Skrevet 26. september 2019 Send de en mail og spør om de har mottatt søknaden din Lykke til! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2019 #3 Del Skrevet 26. september 2019 Er dette en stilling i det offentlige? Dersom arbeidsgiver pleier å lyse ut stillinger på Finn.no og denne stillingen bare er utlyst på NAV, lukter det intern søker lang vei. Arbeidsgiveren er pålagt å lyse ut stillingen på sidene til NAV, men ikke på Finn. Dersom de allerede har en vikar i stillingen som de ønsker å ansette fast, sparer de mye tid og penger på å bare lyse den ut på NAV. Dersom den nå er utlyst på Finn med kort søknadsfrist, kan dette skyldes påtrykk fra fagforeningene. De kan ha et ønske om å hente inn flere kandidater, for å sikre at det er en reell konkurranse om jobben. Jeg har selv en jobb som egentlig hadde blitt forhåndslovet til en vikar, og som bare var lyst ut på sidene til NAV. Vikaren oppfylte bare minimumskravene til stillingen, mens jeg var veldig godt kvalifisert. Jeg vet at lederen som ansatte meg helst ville ha den andre kandidaten, men fagforeningen og HR-seksjonen synes at det var helt urimelig når de sammenliknet utdannelse, erfaring og referanser. Det endte med at jeg fikk jobben, selv om jeg var ekstern. Det var leit for vikaren, og sjefen liker meg fremdeles ikke, men det er hans problem. Ansettelser i det offentlige er finansiert med våre felles midler, så det er i alles interesse å få inn den beste kandidaten, ikke at ansettelser skjer på grunnlag av «kjennskap og vennskap». I dette tilfellet vet jeg at vikaren ikke hadde forståelse for arbeidsoppgavene, og det var heller ingen andre på arbeidsplassen som hadde kompetanse på feltet. Men hun er snill og hyggelig, og det ble satt pris på. Hun ville nok ikke ha forutsetninger for å skjøtte jobben på noen god måte uten å ta omfattende etterutdanning, men det så ikke arbeidsgiver. I det offentlige skal man ansette den beste kandidaten, så du gjør rett i å stå fast på søknaden din. Men vær forberedt på at det kan finnes en søker som har vært midlertidig ansatt hos samme arbeidsgiver. Anonymkode: ebcbd...71e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2019 #4 Del Skrevet 26. september 2019 Nei, dette er en stor privatbedrift, men kjenner til det du beskriver i forbindelse med den offentlige instansen jeg jobber i nå. Det er dessverre mange slike ansettelser. AnonymBruker skrev (På 26.9.2019 den 8.26): Er dette en stilling i det offentlige? Dersom arbeidsgiver pleier å lyse ut stillinger på Finn.no og denne stillingen bare er utlyst på NAV, lukter det intern søker lang vei. Arbeidsgiveren er pålagt å lyse ut stillingen på sidene til NAV, men ikke på Finn. Dersom de allerede har en vikar i stillingen som de ønsker å ansette fast, sparer de mye tid og penger på å bare lyse den ut på NAV. Dersom den nå er utlyst på Finn med kort søknadsfrist, kan dette skyldes påtrykk fra fagforeningene. De kan ha et ønske om å hente inn flere kandidater, for å sikre at det er en reell konkurranse om jobben. Jeg har selv en jobb som egentlig hadde blitt forhåndslovet til en vikar, og som bare var lyst ut på sidene til NAV. Vikaren oppfylte bare minimumskravene til stillingen, mens jeg var veldig godt kvalifisert. Jeg vet at lederen som ansatte meg helst ville ha den andre kandidaten, men fagforeningen og HR-seksjonen synes at det var helt urimelig når de sammenliknet utdannelse, erfaring og referanser. Det endte med at jeg fikk jobben, selv om jeg var ekstern. Det var leit for vikaren, og sjefen liker meg fremdeles ikke, men det er hans problem. Ansettelser i det offentlige er finansiert med våre felles midler, så det er i alles interesse å få inn den beste kandidaten, ikke at ansettelser skjer på grunnlag av «kjennskap og vennskap». I dette tilfellet vet jeg at vikaren ikke hadde forståelse for arbeidsoppgavene, og det var heller ingen andre på arbeidsplassen som hadde kompetanse på feltet. Men hun er snill og hyggelig, og det ble satt pris på. Hun ville nok ikke ha forutsetninger for å skjøtte jobben på noen god måte uten å ta omfattende etterutdanning, men det så ikke arbeidsgiver. I det offentlige skal man ansette den beste kandidaten, så du gjør rett i å stå fast på søknaden din. Men vær forberedt på at det kan finnes en søker som har vært midlertidig ansatt hos samme arbeidsgiver. Anonymkode: ebcbd...71e Ekspander Anonymkode: 22866...29e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2019 #5 Del Skrevet 26. september 2019 De har selvfølgelig lest søknaden din fra første runde, men besluttet tydeligvis at de ikke skulle innkalle deg til intervju. Nå utlyser de bredere for å få flere/bedre søkere. Jeg ville verken purret eller søkt på nytt. Anonymkode: c438e...4a0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2019 #6 Del Skrevet 26. september 2019 Når du har sendt inn en søknad, ikke hørt noe fra dem og stillingen er lyst ut på nytt så betyr det jo åpenbart at de bare ikke er interessert i deg. Ellers hadde de tatt kontakt med deg. Anonymkode: 76d0c...4a0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2019 #7 Del Skrevet 26. september 2019 AnonymBruker skrev (På 26.9.2019 den 8.26): Er dette en stilling i det offentlige? Dersom arbeidsgiver pleier å lyse ut stillinger på Finn.no og denne stillingen bare er utlyst på NAV, lukter det intern søker lang vei. Arbeidsgiveren er pålagt å lyse ut stillingen på sidene til NAV, men ikke på Finn. Dersom de allerede har en vikar i stillingen som de ønsker å ansette fast, sparer de mye tid og penger på å bare lyse den ut på NAV. Dersom den nå er utlyst på Finn med kort søknadsfrist, kan dette skyldes påtrykk fra fagforeningene. De kan ha et ønske om å hente inn flere kandidater, for å sikre at det er en reell konkurranse om jobben. Jeg har selv en jobb som egentlig hadde blitt forhåndslovet til en vikar, og som bare var lyst ut på sidene til NAV. Vikaren oppfylte bare minimumskravene til stillingen, mens jeg var veldig godt kvalifisert. Jeg vet at lederen som ansatte meg helst ville ha den andre kandidaten, men fagforeningen og HR-seksjonen synes at det var helt urimelig når de sammenliknet utdannelse, erfaring og referanser. Det endte med at jeg fikk jobben, selv om jeg var ekstern. Det var leit for vikaren, og sjefen liker meg fremdeles ikke, men det er hans problem. Ansettelser i det offentlige er finansiert med våre felles midler, så det er i alles interesse å få inn den beste kandidaten, ikke at ansettelser skjer på grunnlag av «kjennskap og vennskap». I dette tilfellet vet jeg at vikaren ikke hadde forståelse for arbeidsoppgavene, og det var heller ingen andre på arbeidsplassen som hadde kompetanse på feltet. Men hun er snill og hyggelig, og det ble satt pris på. Hun ville nok ikke ha forutsetninger for å skjøtte jobben på noen god måte uten å ta omfattende etterutdanning, men det så ikke arbeidsgiver. I det offentlige skal man ansette den beste kandidaten, så du gjør rett i å stå fast på søknaden din. Men vær forberedt på at det kan finnes en søker som har vært midlertidig ansatt hos samme arbeidsgiver. Anonymkode: ebcbd...71e Ekspander Det er loven, men ofte går det på kjennskap og vennskap også i det offentlig! Anonymkode: f3e2c...95f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ErGlad Skrevet 26. september 2019 #8 Del Skrevet 26. september 2019 AnonymBruker skrev (På 26.9.2019 den 18.57): Når du har sendt inn en søknad, ikke hørt noe fra dem og stillingen er lyst ut på nytt så betyr det jo åpenbart at de bare ikke er interessert i deg. Ellers hadde de tatt kontakt med deg. Anonymkode: 76d0c...4a0 Ekspander Jeg er helt enig. TS - jeg ser ingen poeng i år og søke på nytt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2019 #9 Del Skrevet 26. september 2019 Når stillingen lyses ut kun på hjemmesiden og nav er det fordi de har en sterk intern kandidat som de ønsker til jobben. Anonymkode: 34044...6e4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå