Gå til innhold

Den anonyme debatten forsvinner?

Anbefalte innlegg

Gjest Trykksjakta
Skrevet

Er den anonyme debatten i ferd med å forsvinne? 

VG debatt (vgd) har vært nede i flere dager, og det ryktes at det nå er slutt på anonym debatt hos VG. Dvs. at alle brukere må registrere seg og debattere med fullt navn, og alias/nick ille lenger godtas.

Hvor lenge "overlever" kvinneguiden som et 100% anonymt forum? 

Personlig tror jeg slike forum raskt dør ut om det blir krav om fullt navn. Spørsmålet er da om man får en oppblomstring av private nettforum ned tvilsom/ingen moderering? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Se på hva folk klarer å lire av seg under fullt navn på Facebook. Det er ikke pent. Ergo hjelper det ikke så mye. 

Anonymkode: f6a2a...fdc

• Liker 6
Skrevet

Med god moderering bør det være mulig å beholde anonymfunksjonen. 

Anonymkode: b23ac...7e2

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror anonymitet i etablerte, offentlige forum er i ferd med å forsvinne, men jeg vet ikke om det er en utvikling jeg liker. Som konsept har anonymitet både gode og dårlige sider. 

Anonymkode: fcdbc...435

• Liker 2
Skrevet

Jeg tror den gode debatten forsvinner. Det er faktisk ikke alle som vil legge ut ting med nick eller navn. Selv om det vi skriver ikke er slemt eller ondt mot noen. Det er dumt at trollene vinner. 

Anonymkode: aa1d6...ec3

• Liker 2
Gjest Trykksjakta
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Med god moderering bør det være mulig å beholde anonymfunksjonen. 

Anonymkode: b23ac...7e2

Dette gjelder inne anonymfunksjonen på KG. 

KG er 100% anonymt siden man har et nick og ikke sitt fulle navn.....Kun moderatorne kjenner identiteten bak nickene (med unntak av de som selv har avslørt det til enkelte).

Skrevet

Det er en skremmende utvikling, for å være ærlig. Det er veldig forståelig at man ikke nødvendigvis vil bruke sitt fulle navn i alle debatter, i en tid hvor alt man foretar seg bare er et google-søk unna.

Anonymitet gjør at folk tør å være ærlige, og styrker debatten. De som ikke klarer å holde seg innefor demokratiets rammer klarer man ikke å stoppe uansett.

Vi er dessverre på vei mot "Kina-tilstander", under dekke av toleranse og blabla.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...