AnonymBruker Skrevet 30. september 2019 #41 Skrevet 30. september 2019 59 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, jeg synes flere med fordel kunne tenkt seg om både én og to ganger før de inviterer til massive, overdådige bryllup. Vi er faktisk en hel del som synes dette er et ork og et styr uten like å bli invitert til. ts Anonymkode: fdf61...08a Da takker du nei da. Skjønner ikke hvorfor folk ikke skal kunne få invitere til bryllup, fordi noen ikke liker å bli invitert. Virker både egosentrisk og veldig snålt. Anonymkode: f026a...243 2
AnonymBruker Skrevet 30. september 2019 #42 Skrevet 30. september 2019 Min mann er introvert og har sosial angst. Vi løste det med å ha med oss campingvogna til overnatting utenfor bygdehuset bryllupsfesten var i. Slik kunne han ta pauser når han følte for det. Han storkoste seg faktisk når han visste han hadde en mulighet til retrett. Anonymkode: 5a218...3a0 3
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #43 Skrevet 1. oktober 2019 På 30.9.2019 den 21.53, AnonymBruker skrev: Da takker du nei da. Skjønner ikke hvorfor folk ikke skal kunne få invitere til bryllup, fordi noen ikke liker å bli invitert. Virker både egosentrisk og veldig snålt. Anonymkode: f026a...243 Hvis jeg takker nei til bryllup til nær slekt og nære venner med begrunnelsen «jeg har ikke lyst», vil det faktisk innebære at jeg starter en konflikt med dem. Det har jeg virkelig ikke lyst til- jeg takker derfor pent ja og sitter med et påklistret smil og konverserer de andre gjestene til krampa tar meg hele kvelden. Og ut fra svarene i denne tråden å dømme, er jeg langt fra alene om å oppleve bryllupsfeiringer på denne måten. Fordi det, i de aller fleste kretser, ikke er akseptert å takke nei til bryllup med mindre man har en god grunn, sliter jeg litt med å se hvorfor det er egosentrisk å ønske at flere brudepar kunne tenke seg om litt før de presser hele omgangskretsen til å lide seg gjennom bryllupsfesten deres. Det er vel langt mer egosentrisk av brudeparene, som mener at deres bryllup bør være topprioritet og for alle i sin omgangskrets?? Og som faktisk ikke evner å se at for en del av gjestene er det faktisk en lidelse!! ts Anonymkode: fdf61...08a 4
Yoshi Skrevet 2. oktober 2019 #44 Skrevet 2. oktober 2019 Jeg er introvert, men elsker bryllup! Spesielt talene. Men sjelden jeg er invitert i bryllup hvor jeg ikke kjenner noen da.
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2019 #45 Skrevet 2. oktober 2019 For en idiotisk tråd. Vær glad du i det hele tatt blir invitert i bryllup du, di sutreguri. Hilsen ei som aldri aldri har vært i bryllup fordi hun aldri er blitt invitert. Anonymkode: 73e69...82d 2
Calypso Skrevet 2. oktober 2019 #46 Skrevet 2. oktober 2019 Jeg er enig, bryllup er kjedelig.. og bortkastet tid med tanke på at de fleste blir skilt. 5
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2019 #47 Skrevet 3. oktober 2019 På 1.10.2019 den 22.33, AnonymBruker skrev: Hvis jeg takker nei til bryllup til nær slekt og nære venner med begrunnelsen «jeg har ikke lyst», vil det faktisk innebære at jeg starter en konflikt med dem. Det har jeg virkelig ikke lyst til- jeg takker derfor pent ja og sitter med et påklistret smil og konverserer de andre gjestene til krampa tar meg hele kvelden. Og ut fra svarene i denne tråden å dømme, er jeg langt fra alene om å oppleve bryllupsfeiringer på denne måten. Fordi det, i de aller fleste kretser, ikke er akseptert å takke nei til bryllup med mindre man har en god grunn, sliter jeg litt med å se hvorfor det er egosentrisk å ønske at flere brudepar kunne tenke seg om litt før de presser hele omgangskretsen til å lide seg gjennom bryllupsfesten deres. Det er vel langt mer egosentrisk av brudeparene, som mener at deres bryllup bør være topprioritet og for alle i sin omgangskrets?? Og som faktisk ikke evner å se at for en del av gjestene er det faktisk en lidelse!! ts Anonymkode: fdf61...08a Men du kan jo finne på en grunn? Det er vel ikke så ofte det er bryllup. Jeg har ofte brukt eksamen, jobb, ferie, jobb som unnskyldning. Anonymkode: 87d8c...65a
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2019 #48 Skrevet 3. oktober 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Men du kan jo finne på en grunn? Det er vel ikke så ofte det er bryllup. Jeg har ofte brukt eksamen, jobb, ferie, jobb som unnskyldning. Anonymkode: 87d8c...65a Innimellom er det mulig å finne på en unnskyldning, men som oftest er det faktisk ikke mulig å finne på en unnskyldning som brudeparet ikke gjennomskuer, nei. Eksamen har jeg ikke hatt på 14 år, jobben min er veldig fleksibel (noe alle som kjenner meg godt, også vet veldig godt), og ferie er virkelig ingen akseptert unnskyldning når man får beskjed om bryllupet over et år i forveien (som har vært tilfelle for omtrent alle bryllupene jeg er blitt invitert i). Da vi hadde småbarn var det innimellom mulig å bruke «får ikke barnevakt» som unnskyldning (men da bare til bryllup der annen familie ikke var invitert. Familien visste jo uansett godt at vi hadde veldig mange villige barnevakter på begge sider). Nå er imidlertid barna blitt såpass store at den unnskyldningen heller ikke funker lenger. ts Anonymkode: fdf61...08a 1
Gjest ana0603 Skrevet 3. oktober 2019 #49 Skrevet 3. oktober 2019 Jeg er også sjenert, men bryllup er så fascinerende... tenker så ofte om dette.
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2019 #50 Skrevet 3. oktober 2019 Enig. Synser bryllup rett og slett er litt dumme greier. Jeg deltar for å kake og dram. kommer ikke til å holde tale i min brors bryllup . Anonymkode: 84503...a66 3
Valeera Skrevet 3. oktober 2019 #51 Skrevet 3. oktober 2019 Helt enig, men det kommer helt an på bryllupet. De som inviter ALLE de kjenner føler jeg bare vil ha statister til et overdådig bryllup og en drøss med gaver, de rekker jo ikke å snakke med alle engang. 3
Era Vulgaris Skrevet 3. oktober 2019 #52 Skrevet 3. oktober 2019 En er jammen meg passe egosentrisk, negativ og lite løsningsorientert når dette er fokuset når man blir invitert i bryllup. Uansett hvor introvert man måtte være, burde man kunne løfte blikket opp fra egen navle og glede seg med brudeparet den ene dagen det gjelder. 2
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2019 #53 Skrevet 3. oktober 2019 2 minutter siden, Era Vulgaris skrev: En er jammen meg passe egosentrisk, negativ og lite løsningsorientert når dette er fokuset når man blir invitert i bryllup. Uansett hvor introvert man måtte være, burde man kunne løfte blikket opp fra egen navle og glede seg med brudeparet den ene dagen det gjelder. Men dette har jo ikke noe med bryllup å gjøre. Ett bryllup er bare showoff. Kan gjerne glede meg over at folk har ett bra forhold, men gleder meg ikke over ett bryllup (ikke ts). Anonymkode: 87d8c...65a 3
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2019 #54 Skrevet 4. oktober 2019 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Men dette har jo ikke noe med bryllup å gjøre. Ett bryllup er bare showoff. Kan gjerne glede meg over at folk har ett bra forhold, men gleder meg ikke over ett bryllup (ikke ts). Anonymkode: 87d8c...65a Ja, du satt fingeren på eksakt det som er problemet! Et stort, overdådig Hollywood-bryllup opplever jeg som intet annet enn show off- og dermed ganske plagsomt og meningsløst for meg som gjest. Et voldsomt bryllup der man har invitert nærmest alt som kan krype og gå av slekt og venner fremstår for meg omtrent i samme gate som å legge ut skrytebilder på Facebook. Begge deler er til syvende og sist kun interessant for en selv, og en gjør det kun for å vise seg frem og gi andre et inntrykk av at man har «det perfekte liv». Jeg har veldig mange bedre ting å bruke helgene mine på- men blir likevel med jevne mellomrom mer eller mindre tvunget til å være med på slektninger og venners skryteoppvisninger i form av overdådige bryllup. ts Anonymkode: fdf61...08a 2
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2019 #55 Skrevet 4. oktober 2019 Herlighet - så forskjellige vi er. Da vi hadde bryllup, kunne jeg (for min egen del) godt kuttet i gjestelisten. Hadde blitt både rimeligere og mindre styr. Var imidlertid oppriktig redd for at noen ville føle seg holdt utenfor, så vi inviterte heller litt fler enn litt færre. Typ: Siden vi inviterte noen fra en vennegjeng, tok vi med også de vi har mindre kontakt med i samme gjeng. Siden vi inviterte noen søskenbarn, inviterte vi også de vi ikke har så mye kontakt med. Av innlegget ditt skjønner jeg at der sikkert var noen pottesure gjester som hadde foretrukket å bruke helgen sin på noe annet. Men samtidig: Heller det, enn at noen skulle føle seg utelatt. Ville heller aldri blitt fornærmet for at noen ikke ønsket å komme da. Litt skuffa om mine aller nærmeste ikke valgte å prioritere det, kanskje. Men hey: en invitasjon er nettopp en invitasjon, ikke et pålegg om å komme. Anonymkode: e8170...f25 8
Djungelvrål Skrevet 4. oktober 2019 #56 Skrevet 4. oktober 2019 På 28.9.2019 den 21.24, AnonymBruker skrev: Helt enig med deg! En lidelse å komme deg gjennom et bryllup. Hater å gå i kjole, spiser sjelden det som serveres. Drikker ikke alkohol. Elendig på småprat og føler meg utilpass i slike settinger. Blir veldig sliten i kropp og hode og drar hjem med en gang det er mulig. Mannen kan ofte bli igjen, så kan jeg heller hente han når han vil hjem. Som regel drar jeg uten at andre enn mannen vet noe, fordi man gjerne blir bedt om å være lenger... er aldri noen som har savnet meg heller. Anonymkode: 328c8...84f Hva er det de serverer som er så ille at du ikke kan spise det? Du må heller ikke gå i kjole i bryllup, ingen lov som sier at du må det.
Gjest Anonym Bruker Skrevet 7. oktober 2019 #57 Skrevet 7. oktober 2019 https://www.aftenposten.no/familieogoppvekst/i/dOz7LO/Samboerskap-eller-ekteskap-Fem-store-okonomiske-forskjeller-du-bor-vite-om
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2019 #58 Skrevet 7. oktober 2019 Har aldri vært i bryllup. Du har iallfall mange venner. Kanskje du bare skal se på det på den måten? Bryllupet er jo ikke til for å underholde deg, men at du skal kunne glede deg på brudeparet sine vegne. Anonymkode: 8e361...0e0 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2019 #59 Skrevet 7. oktober 2019 Hadde vært glad bare jeg ble invitert med i noe. Anonymkode: a39f8...46c 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2019 #60 Skrevet 8. oktober 2019 On 10/4/2019 at 12:36 PM, SupaWoman said: Hva er det de serverer som er så ille at du ikke kan spise det? Du må heller ikke gå i kjole i bryllup, ingen lov som sier at du må det. Litt på siden,men det er mange grunner til at man ikke kan spise maten som blir servert, selv om maten ikke er ille. Noen har ulike allergier/intoleranser eller dietter som gjør at typisk festmat ikke er veldig aktuelt og alternativene er ikke alltid like spennende. Eller man er rett og slett ikke glad i "fancy mat" og føler man må spise det bare for syns skyld. Ikke alle er gourmeter! Når jeg gifter meg skal jeg ihvertfall ha buffet, for jeg vil ikke "tvinge" en fast meny på noen, uansett om de er allergiske eller ei. Anonymkode: 4dc1c...808
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå