AnonymBruker Skrevet 26. september 2019 #1 Skrevet 26. september 2019 En tilflytter søker råd fra dere som har bodd i Stavanger/Sandnes en stund. Vi har akkurat blitt en liten familie og er på jakt etter en plass å bo i nærheten av andre barnefamilier og kort vei til framtidige skoler og fritidsaktiviteter Noen som har noe tips? 😄 Anonymkode: 2c139...6fc
AnonymBruker Skrevet 26. september 2019 #2 Skrevet 26. september 2019 Smeaheia i Sandnes, kort vei til barnehage, kjøpesenter og buss. I Stavanger, Tjensvoll. Kort vei til barneskole og ca 10 min kjøring til sentrum god bussforbindelse, ligger ikke langt fra kjøpesenter Amfi Madla, veldig sentralt. Turområde Mosvangen camping er veldig populær å være med ungene Anonymkode: d5ee9...0bc
Charminia Skrevet 26. september 2019 #3 Skrevet 26. september 2019 Vil også anbefale Skadberg, Sola Kommune😊 Mange barnefamilier, kort vei til Sandnes, Stavanger samt Solastranden.
AnonymBruker Skrevet 26. september 2019 #4 Skrevet 26. september 2019 Tjensvoll er veldig fint! Mange barnefamilier her Anonymkode: 2c139...6fc
AnonymBruker Skrevet 26. september 2019 #5 Skrevet 26. september 2019 Hva mer vil du ha i nærområdet ditt? Foretrekker du å bo nær fjell eller sjø? Hva med vind? (Sandnes har nærhet til mange flotte fjellturer, mens sola og Stavanger har fine turveier nær sjøen) Hvor vil dere bo i forhold til jobb? Noen strekninger er bedre på kollektivtransport enn andre. Viktig å tenke på: - får dere barnehageplass i området? - er skoleveien trygg for en 6-åring? Anonymkode: d629f...fc4 1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2019 #6 Skrevet 28. september 2019 Kan godt være det er bedre nå, men vær litt obs på de store boligfeltene oppi skråninger/på jorder. Noen av feltene har/hadde problemer med at noen barnekull var enorme, mens andre var knøttsmå. Og at det var lite eldre unger, fordi alle flyttet mens barna fremdeles var små. Det er heller ikke nødvendigvis så kjekt å bo i et boligfelt midt i intet uten annet enn en butikk i nærheten. Tenk også på vei til jobb for dere (og bomring). Smeaheia, Ganddal, (deler av) Trones, Lura, Sandved, Austrått har mer etablerte felt og ligger litt mer sentralt. Anonymkode: 7afdc...5bc 1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2019 #7 Skrevet 28. september 2019 hvor skal dere jobbe? det bør være styrende tenker jeg. Anonymkode: c797b...2a0 1
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2019 #8 Skrevet 4. oktober 2019 On 9/28/2019 at 8:39 PM, AnonymBruker said: hvor skal dere jobbe? det bør være styrende tenker jeg. Anonymkode: c797b...2a0 Vi jobber på Forus og Sandnes. On 9/27/2019 at 1:13 AM, AnonymBruker said: Hva mer vil du ha i nærområdet ditt? Foretrekker du å bo nær fjell eller sjø? Hva med vind? (Sandnes har nærhet til mange flotte fjellturer, mens sola og Stavanger har fine turveier nær sjøen) Hvor vil dere bo i forhold til jobb? Noen strekninger er bedre på kollektivtransport enn andre. Viktig å tenke på: - får dere barnehageplass i området? - er skoleveien trygg for en 6-åring? Anonymkode: d629f...fc4 Det er vanskelig å velge, men jeg er ikke så veldig glad i vind. Så går muligens for fjell og lignende enn strand. Sjø er alltids fint å ha i nærheten selvsagt Også skulle vi gjerne hatt kveldssol Anonymkode: 2c139...6fc
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2019 #9 Skrevet 4. oktober 2019 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi jobber på Forus og Sandnes. Det er vanskelig å velge, men jeg er ikke så veldig glad i vind. Så går muligens for fjell og lignende enn strand. Sjø er alltids fint å ha i nærheten selvsagt Også skulle vi gjerne hatt kveldssol Anonymkode: 2c139...6fc da ville jeg sett på området Frøystad Gård eller Forusstranden Anonymkode: c797b...2a0 1
Smiiil Skrevet 4. oktober 2019 #10 Skrevet 4. oktober 2019 Vi trives godt på Trones som innflyttere! 1
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2019 #11 Skrevet 4. oktober 2019 51 minutter siden, AnonymBruker skrev: da ville jeg sett på området Frøystad Gård eller Forusstranden Anonymkode: c797b...2a0 1 time siden, AnonymBruker skrev: Vi jobber på Forus og Sandnes. Det er vanskelig å velge, men jeg er ikke så veldig glad i vind. Så går muligens for fjell og lignende enn strand. Sjø er alltids fint å ha i nærheten selvsagt Også skulle vi gjerne hatt kveldssol Anonymkode: 2c139...6fc men du kan egentlig ikke få sjø og vindstille på en gang. Mitt forslag om Frøystad gård og Forusstraen bygge på at det er nær sjø, og nær Forus + toget til Sandnes. Men hvis du vil ha mindre vind og kveldssol ville jeg sett på området fra Ulsberget/Heddeveien og ned mot Forus - det er en sør-østligvendt skråning. Mange småbarnsfamilier der. Anonymkode: c797b...2a0 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2019 #12 Skrevet 16. november 2019 Hvis du jobber på Forus så hadde jeg vurdert Gausel, Forus, Sola og Trones. Fine plasser 😊 Kanskje ikke så mye turområder i gangavstand, men mye i kjøreavstand. Anonymkode: 2c139...6fc
AnonymBruker Skrevet 17. november 2019 #13 Skrevet 17. november 2019 Langs riksvei 44, og i nærheten av Gausel togstasjon, busser som går mellom Stavanger-Sandnes vil jeg anbefale ut fra jobbene deres. Er også sykkelvei (Nordsjøruten) i nærheten. Nærmeste skole blir da Gausel skole, og det er endel fritidsaktiviteter rett ved. Kanskje Frøystad kan være noe for dere. Mange barnefamilier der såvidt jeg har forstått. Er også grei avstand til flere matbutikker, Leos lekeland, IKEA og Kvadrat. Anonymkode: 00e73...d12
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå