AnonymBruker Skrevet 26. september 2019 #1 Skrevet 26. september 2019 Noen ganger opplever jeg at katten ikke kommer inn for kvelden. Dette skjer kanskje i gjennomsnitt med ca 4 måneders mellomrom. Jeg stiller meg selv det samme spørsmålet hver gang, men må likevel spørre noen til råds: Katten trenger daglige medisiner, og det har han ikke fått i dag. Han har vært ute i snart 12 timer. Det er ikke en veldig stor krise om han ikke får medisinene, men det er heller ikke særlig bra. Jeg skal ingenting i morgen, men klokka er snart 3 på natten og jeg har jo tenkt å legge meg en gang. 99 prosent av gangene jeg har gått ut og lett etter han når han har blitt borte, så har han ikke kommet inn, og jeg har lurt på om han bare gjemmer seg og blir ute enda lenger hvis jeg gjør det. Når han kommer på døra og vil inn lager han mye lyd, og å våkne av dette er noe som gir meg mye angst da jeg i halvsøvne alltid tror det er innbrudd. Også derfor er jeg redd for å legge meg før han har kommet inn. Hva ville du gjort? Holdt deg våken helt til han kom inn (hvis han noengang gjør det i natt), og fått gitt medisinene, eller bare lagt deg? Anonymkode: 9e589...5aa
AnonymBruker Skrevet 26. september 2019 #2 Skrevet 26. september 2019 Legg deg, du burde ikke ta hensyn til angsten din da blir det bare verre. Om du hører når han skal inn så bare gi han medisinen da. Anonymkode: 42d87...990 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2019 #3 Skrevet 26. september 2019 Han leser sikkert innleggene mine her på KG. To minutter etter at jeg hadde postet denne tråden så kom han selvfølgelig inn... - TS Anonymkode: 9e589...5aa 3
AnonymBruker Skrevet 26. september 2019 #4 Skrevet 26. september 2019 Er dette livslang medisinkur ? Eller er det for en periode? Hadde det vært for en periode så ville jeg ikke slipt ut katten før den var frisk. Men uansett, når katten min ikke har kommet inn og må inn av en eller annen grunn f.eks hvis jeg skal reise et sted, så skjønner han det og erter meg med å nesten komme inn for så å løpe vekk å stå langt borte å se på meg. Umulig å få tak i. Det jeg gjør da er å kjøre meg en 10 minutters tur og komme tilbake, da tror han at faren er over, at jeg har vært borte og skal forbli hjemme. Da løper han inn når jeg kommer. Tror ikke de har tidsperspektiv sånn sett, så 10 minutter kan likegjerne være en hel dag for han. Anonymkode: 326e5...03d
AnonymBruker Skrevet 26. september 2019 #5 Skrevet 26. september 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Legg deg, du burde ikke ta hensyn til angsten din da blir det bare verre. Om du hører når han skal inn så bare gi han medisinen da. Anonymkode: 42d87...990 Du burde kanskje lese det jeg skrev om igjen, dersom han bråker utenfor døra etter at jeg har sovnet så bråvåkner jeg i angst om at det er innbrudd. Så det ville ikke akkurat hjulpet mot angsten å legge seg. Men det har heldigvis løst seg nå! Anonymkode: 9e589...5aa
AnonymBruker Skrevet 26. september 2019 #6 Skrevet 26. september 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Er dette livslang medisinkur ? Eller er det for en periode? Hadde det vært for en periode så ville jeg ikke slipt ut katten før den var frisk. Men uansett, når katten min ikke har kommet inn og må inn av en eller annen grunn f.eks hvis jeg skal reise et sted, så skjønner han det og erter meg med å nesten komme inn for så å løpe vekk å stå langt borte å se på meg. Umulig å få tak i. Det jeg gjør da er å kjøre meg en 10 minutters tur og komme tilbake, da tror han at faren er over, at jeg har vært borte og skal forbli hjemme. Da løper han inn når jeg kommer. Tror ikke de har tidsperspektiv sånn sett, så 10 minutter kan likegjerne være en hel dag for han. Anonymkode: 326e5...03d Det er kronisk og livslangt. Hehe ja de er nok noen luringer. Jeg har ikke bil da, men synes han kommer fortere inn hvis jeg lar være å gå ut. Nå gikk jeg faktisk ut rett etter å ha postet denne tråden fordi jeg ble lei av å sitte oppe, men da kom han jo rett rundt hjørnet så er vel ikke alltid han vil erte meg heller. Anonymkode: 9e589...5aa
AnonymBruker Skrevet 26. september 2019 #7 Skrevet 26. september 2019 av nysgjerrighet, kan jeg spørre om diagnove? Anonymkode: ce8fb...3a2
AnonymBruker Skrevet 26. september 2019 #8 Skrevet 26. september 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: av nysgjerrighet, kan jeg spørre om diagnove? Anonymkode: ce8fb...3a2 Atopisk dermatitt Anonymkode: 9e589...5aa
AnonymBruker Skrevet 26. september 2019 #9 Skrevet 26. september 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du burde kanskje lese det jeg skrev om igjen, dersom han bråker utenfor døra etter at jeg har sovnet så bråvåkner jeg i angst om at det er innbrudd. Så det ville ikke akkurat hjulpet mot angsten å legge seg. Men det har heldigvis løst seg nå! Anonymkode: 9e589...5aa Bra det løste seg! Det jeg mente er at om du unngår situasjoner så blir det ikke bedre. Skjønner det er ubehagelig men det er jo en veldig ufarlig situasjon (sånn reelt sett), så om du bare facer det så vil du kanskje komme deg over det i stedet for å tenke at du ikke kan våkne av at katten vil inn. Anonymkode: 42d87...990
AnonymBruker Skrevet 26. september 2019 #10 Skrevet 26. september 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er kronisk og livslangt. Hehe ja de er nok noen luringer. Jeg har ikke bil da, men synes han kommer fortere inn hvis jeg lar være å gå ut. Nå gikk jeg faktisk ut rett etter å ha postet denne tråden fordi jeg ble lei av å sitte oppe, men da kom han jo rett rundt hjørnet så er vel ikke alltid han vil erte meg heller. Anonymkode: 9e589...5aa Det er bra han kom inn! katter er smarte. Katten min kommer når jeg først har gitt opp, da er det ikke noe gøy lenger. Eller når han tror jeg ikke skal reise vekk alikevell. Ser han er pakket bagg, så skjønner han at jeg skal bort, så har begynt å holde han inne fra da jeg begynner å pakke baggen som jeg da ikke begynner med før kvelden før. Han liker ikke andre mennesker enn meg, så han hater å ha kattepass stakars.. tror det er det som gjør han så stressa. Men noen ganger har han skjønt at jeg skal reise når jeg snakker i tlf om reisen også uten å ha begynt å pakke eller noe.. helt merkelig! Også vet han at jeg ikke drar før han er inne fordi han kommer ikke inn så om det er noen andre enn meg som står i døra.( Han drøyer det i håp om at jeg ikke skal rekke turen og bli hjemme. ) han må være inne når jeg er bortreist. Katt med spesielle behov, men han er verdens beste❤❤ Anonymkode: 326e5...03d
AnonymBruker Skrevet 26. september 2019 #11 Skrevet 26. september 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bra det løste seg! Det jeg mente er at om du unngår situasjoner så blir det ikke bedre. Skjønner det er ubehagelig men det er jo en veldig ufarlig situasjon (sånn reelt sett), så om du bare facer det så vil du kanskje komme deg over det i stedet for å tenke at du ikke kan våkne av at katten vil inn. Anonymkode: 42d87...990 Jeg skjønner, kan hende du har rett i det men det har vært sånn i mange år siden jeg ble diagnostisert med PTSD (har ikke den diagnosen lenger per definisjon, men tror nok at det sitter igjen litt). Jeg er generelt mer var for ting som skjer brått og uventet, og i tillegg sover jeg veldig tungt, så hvis jeg ikke MÅ eksponere meg for sånt så unngår jeg det. I fremtiden har jeg jo tenkt til å ha katteluke uansett, og bor vel en gang med en partner som kan ha medansvar for katten, så tror ikke dette er noe jeg er nødt til å "face" sånn egentlig. Anonymkode: 9e589...5aa
AnonymBruker Skrevet 26. september 2019 #12 Skrevet 26. september 2019 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Atopisk dermatitt Anonymkode: 9e589...5aa rasekatt? Håper dere finner ut av det! Anonymkode: ce8fb...3a2
AnonymBruker Skrevet 26. september 2019 #13 Skrevet 26. september 2019 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er bra han kom inn! katter er smarte. Katten min kommer når jeg først har gitt opp, da er det ikke noe gøy lenger. Eller når han tror jeg ikke skal reise vekk alikevell. Ser han er pakket bagg, så skjønner han at jeg skal bort, så har begynt å holde han inne fra da jeg begynner å pakke baggen som jeg da ikke begynner med før kvelden før. Han liker ikke andre mennesker enn meg, så han hater å ha kattepass stakars.. tror det er det som gjør han så stressa. Men noen ganger har han skjønt at jeg skal reise når jeg snakker i tlf om reisen også uten å ha begynt å pakke eller noe.. helt merkelig! Også vet han at jeg ikke drar før han er inne fordi han kommer ikke inn så om det er noen andre enn meg som står i døra.( Han drøyer det i håp om at jeg ikke skal rekke turen og bli hjemme. ) han må være inne når jeg er bortreist. Katt med spesielle behov, men han er verdens beste❤❤ Anonymkode: 326e5...03d Aww, det er så fint å se at det finnes katter som har en like dedikert eier som det min katt har Pga diagnosen har min katt også en del utfordringer, men er verdens beste sånn atferdsmessig (kosete bamse). Men helseproblemene gjør jo også han til en katt med spesielle utfordringer, og jeg må si han er heldig som har kommet til meg som orker alt stresset og styret det medfører, og som er billig til å betale veterinærutgiftene. (han har det bra til tross altså!!) Og jeg elsker når jeg treffer på katteeiere som tilrettelegger like mye for katten sin som jeg gjør Anonymkode: 9e589...5aa 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2019 #14 Skrevet 26. september 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: rasekatt? Håper dere finner ut av det! Anonymkode: ce8fb...3a2 Han er av rasen Huskatt, sort og hvit, fineste rasen av dem alle Anonymkode: 9e589...5aa 2
AnonymBruker Skrevet 26. september 2019 #15 Skrevet 26. september 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Aww, det er så fint å se at det finnes katter som har en like dedikert eier som det min katt har Pga diagnosen har min katt også en del utfordringer, men er verdens beste sånn atferdsmessig (kosete bamse). Men helseproblemene gjør jo også han til en katt med spesielle utfordringer, og jeg må si han er heldig som har kommet til meg som orker alt stresset og styret det medfører, og som er billig til å betale veterinærutgiftene. (han har det bra til tross altså!!) Og jeg elsker når jeg treffer på katteeiere som tilrettelegger like mye for katten sin som jeg gjør Anonymkode: 9e589...5aa villig* Anonymkode: 9e589...5aa
AnonymBruker Skrevet 26. september 2019 #16 Skrevet 26. september 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Aww, det er så fint å se at det finnes katter som har en like dedikert eier som det min katt har Pga diagnosen har min katt også en del utfordringer, men er verdens beste sånn atferdsmessig (kosete bamse). Men helseproblemene gjør jo også han til en katt med spesielle utfordringer, og jeg må si han er heldig som har kommet til meg som orker alt stresset og styret det medfører, og som er billig til å betale veterinærutgiftene. (han har det bra til tross altså!!) Og jeg elsker når jeg treffer på katteeiere som tilrettelegger like mye for katten sin som jeg gjør Anonymkode: 9e589...5aa 😻Fint å høre om noen som velger å stå for kostnadene og stresset det medfører å måtte medisnere katten hver dag, mange ville bare avlivet kunne aldri falt meg inn! Kunne gjerne tatt opp lån for å redde katten min (om han kunne levd fint med det). Min er også veldig fin adferdsmessig, aldri knurret, klort, bitt eller frest og er snill og tolmodig med alle fremmede dyr og er skikkelig kosete med meg, kysser meg god natt på nesa og sover på brystet mitt om natta ❤ hvis jeg er lei meg så går han ikke fra meg! får ligge å gråte i pelsen hans til han er gjennomvåt og han går ingen steder! 😻😅 han er bare litt skeptisk for fremmede og gjemmer seg til besøket har gått, men han kan vende seg til andre det tar bare laaang tid og mangfoldige besøk før han tør å gå bort å hilse på også går det seg saaakte men sikkert til. Sist gang jeg hadde en ny på besøk så stod han å kjeftet i trappa for han ville ned å spise, men turte ikke 😂 ordentlig kjefting "mehmeh!!, AOUUU, MEH!!!" Anonymkode: 326e5...03d 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå