Gå til innhold

jentekveld....

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg skal ha 3 veninder hos meg imorgen kveld..vi skal se på idol finale og drikke vin :P .tenkte å handle inn god hvitvin.kan noen please hjelpe meg med tips til et par gode vin.liker ikke sure syrlige og bitre... :danse:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Velg en tysk rihnskvin eller en moselvin - de er gjerne relativt søte - type Reiler/Liebfraumilch/Niedersteiner el.

Gjest lillelou
Skrevet

Dr.Loosen har veldig gode hvitviner, i varierende søthetsgrad, men alle er definitivt SØTE. Graacher Himmelreich og Wehlener Sonnenuhr er vel de to søteste, selv foretrekker jeg Riesling og Riesling kabinett. Tyske, som du kanskje allerede har skjønt( :wink: ) og forholdsvis rimelige, ca 80- 120 kr.

Skrevet

Jeg bruker alltid å be om tips av de ansatte på polet. Det kommer ofte inn gode nyheter, og beskriver du hvilken vin i hvilken prisklasse du vil ha, er min erfaring at de er kjempeflinke til å velge ut velsmakende saker. :-)

Lykke til, og kos dere! :danse:

Skrevet

tusen takk for raskt svar jenter.løper å kjøper etter jobb :P

Skrevet

Du kunne også ha kjøpt en hvit dessertvin, særlig om dere skal spise kake o.l. Men nå har du vel allerede kjøpt vin..?

Skrevet

Har en hvitvin som jeg ikke husker hva heter, som er kjempegod. Fordelen er at ingen andre heller husker hva den heter, men de på polet vet hvilken du mener når du forklarer hvordan den ser ut.

Smal, frostet flaske med en ufrostet firkant på den ene siden. Gjennom dette klare glasset ser du et bilde av et slott eller noe trykket på innsiden av flasken. Kjempegod, koster ca 80 kr.

Skrevet

Men siden ditt innlegg kom i går så har du vel allerede handlet?

Fant ut at jeg og skal gå og kjøpe en flaske, for vi skal også ha jentekveld med god mat og Idol-finale. Gleder meg!

Gjest Catwoman
Skrevet
Smal, frostet flaske med en ufrostet firkant på den ene siden. Gjennom dette klare glasset ser du et bilde av et slott eller noe trykket på innsiden av flasken. Kjempegod, koster ca 80 kr.

Det er Riesling.

Den er veldig god, syns jeg og.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...