AnonymBruker Skrevet 25. september 2019 #1 Del Skrevet 25. september 2019 Har nå vært forkjøla og hatt halsbetennelse i 3 uker, med hovne kjertler i hele halsområdet. Den siste uka har jeg hatt følelsen av at jeg har noe i halsen. Smerten ligger i øvre del av svelget, der strupehodet ligger. Det gjør veldig vondt når jeg svelger uavhengig av om det er spytt, mat eller væske. (Jeg vet at jeg ikke har satt fast noe i halsen, så den teorien kan avfeies.) Noen som har opplevd noe lignende før? Hva gjorde du i så fall med det og hva viste seg å være årsaken? Anonymkode: 9bd7a...8a2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2019 #2 Del Skrevet 25. september 2019 Jepp, da har jeg spist MYE de dagene det har vært sånn, og gjerne kalde ting eller noe som merkes når det svelges. eksempel: ypgurth, druer fra kjøleskapet, drikke kefir, yogurth naturell eller bare en baguett som sørger for at jeg må svelge greie biter. Om du vet at du ikke har satt fast noe så kjør på. Anonymkode: cabdd...fc7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2019 #3 Del Skrevet 25. september 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jepp, da har jeg spist MYE de dagene det har vært sånn, og gjerne kalde ting eller noe som merkes når det svelges. eksempel: ypgurth, druer fra kjøleskapet, drikke kefir, yogurth naturell eller bare en baguett som sørger for at jeg må svelge greie biter. Om du vet at du ikke har satt fast noe så kjør på. Anonymkode: cabdd...fc7 Men jeg har hatt veldig mange halsbetennelser og halsvondter opp igjennom, men jeg har aldri hatt denne følesen. Når jeg svelger eller puster må jeg hoste etterpå (et sånt tørt host som virker påtatt for andre). Det føles virkelig som jeg har et fremmedlegeme i halsen. Er det den samme følelsen du har hatt de gangene du beskriver? Hva hjalp denne kalde maten for? Minske hevelse for eksempel? Anonymkode: 9bd7a...8a2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2019 #4 Del Skrevet 25. september 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men jeg har hatt veldig mange halsbetennelser og halsvondter opp igjennom, men jeg har aldri hatt denne følesen. Når jeg svelger eller puster må jeg hoste etterpå (et sånt tørt host som virker påtatt for andre). Det føles virkelig som jeg har et fremmedlegeme i halsen. Er det den samme følelsen du har hatt de gangene du beskriver? Hva hjalp denne kalde maten for? Minske hevelse for eksempel? Anonymkode: 9bd7a...8a2 Gå til legen og sjekk om det er bakterier eller virus. Du har halsbetennelse, en skikkelig en. Anonymkode: 4e8f9...575 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2019 #5 Del Skrevet 25. september 2019 Høres ut som herpes. Anonymkode: ce72e...d02 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2019 #6 Del Skrevet 25. september 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Gå til legen og sjekk om det er bakterier eller virus. Du har halsbetennelse, en skikkelig en. Anonymkode: 4e8f9...575 Har fått time til tirsdag så må få sjekket det da. Har ikke hatt noe særlig feber i løpet av disse ukene, så har regnet med at det er virus som går over av seg selv... Er så "flaut" å dra til legen og bare få et nedverdigende «jaja, dette er bare et virus som går over av seg selv vettu» og et klapp på skuldra. Anonymkode: 9bd7a...8a2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2019 #7 Del Skrevet 25. september 2019 Sikker på at ikke har puttet noe annet langt ned halsen? Pølseformet? Anonymkode: ce72e...d02 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2019 #8 Del Skrevet 25. september 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Høres ut som herpes. Anonymkode: ce72e...d02 Festlig. Anonymkode: 9bd7a...8a2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2019 #9 Del Skrevet 25. september 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Sikker på at ikke har puttet noe annet langt ned halsen? Pølseformet? Anonymkode: ce72e...d02 Jepp. Anonymkode: 9bd7a...8a2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2019 #10 Del Skrevet 25. september 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men jeg har hatt veldig mange halsbetennelser og halsvondter opp igjennom, men jeg har aldri hatt denne følesen. Når jeg svelger eller puster må jeg hoste etterpå (et sånt tørt host som virker påtatt for andre). Det føles virkelig som jeg har et fremmedlegeme i halsen. Er det den samme følelsen du har hatt de gangene du beskriver? Hva hjalp denne kalde maten for? Minske hevelse for eksempel? Anonymkode: 9bd7a...8a2 Hvis du må hoste etter hver gang du puster så bør du dra til legen å få en vurdering derifra. For det er ikke min erfaring 😕 Men samme følelse som å ha noe i halsen uten at jeg har klart å se noe med lykt osv annet enn at det var veldig veldig hovent. Den kalde maten minsket hevelsen, ga meg mer energi for en blir jo utslitt av å være sjuk og samtidig sørget for å øke spyttproduksjonen. Og de litt større bitene har bare fått meg fortere frisk, aner ikke hvorfor 🙄 Men som sagt gå til legen så er du helt sikker på at det ikke er noe alvorlig. Anonymkode: cabdd...fc7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2019 #11 Del Skrevet 25. september 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvis du må hoste etter hver gang du puster så bør du dra til legen å få en vurdering derifra. For det er ikke min erfaring 😕 Men samme følelse som å ha noe i halsen uten at jeg har klart å se noe med lykt osv annet enn at det var veldig veldig hovent. Den kalde maten minsket hevelsen, ga meg mer energi for en blir jo utslitt av å være sjuk og samtidig sørget for å øke spyttproduksjonen. Og de litt større bitene har bare fått meg fortere frisk, aner ikke hvorfor 🙄 Men som sagt gå til legen så er du helt sikker på at det ikke er noe alvorlig. Anonymkode: cabdd...fc7 Okei.. jeg har aldri opplevd dette før jeg heller, så derfor jeg syns det er så rart🤷🏼♀️ Ja, det var et veldig godt tips! Man får jo ikke i seg stort med disse forferdelige halsbetennelsene! Har i tillegg fjernet mandlene for andre gang nå i juni (forrige gang i juni 2017), så er skikkelig uflaks at jeg fortsatt sliter med det. Ja, jeg skal gjøre det. Tusen takk for svar🤩 Anonymkode: 9bd7a...8a2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2019 #12 Del Skrevet 25. september 2019 Du bør gå til lege. Om du hoster kan man håpe det er et seigt virus. Sørg for en CRP før du mottar medisin! Anonymkode: 82649...ac6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2019 #13 Del Skrevet 25. september 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Du bør gå til lege. Om du hoster kan man håpe det er et seigt virus. Sørg for en CRP før du mottar medisin! Anonymkode: 82649...ac6 Har bare sånn hoste som følge av dårlig pust på en måte, men ja, håper det bare er virus!🙌🏼 Okei, takk for tipset! Anonymkode: 9bd7a...8a2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2019 #14 Del Skrevet 25. september 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Har bare sånn hoste som følge av dårlig pust på en måte, men ja, håper det bare er virus!🙌🏼 Okei, takk for tipset! Anonymkode: 9bd7a...8a2 Er det "rusk" der? Om luftveiene er helt fine så er det også en indikator på virus. Virus klarer seg opptil 6-8 uker. Anonymkode: 82649...ac6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2019 #15 Del Skrevet 25. september 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Er det "rusk" der? Om luftveiene er helt fine så er det også en indikator på virus. Virus klarer seg opptil 6-8 uker. Anonymkode: 82649...ac6 Jeg har mye slim, så har noe jeg må "harke" opp hvis du skjønner. Men samtidig er jeg veldig tørr i hals og svelg🤔 Anonymkode: 9bd7a...8a2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2019 #16 Del Skrevet 25. september 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har mye slim, så har noe jeg må "harke" opp hvis du skjønner. Men samtidig er jeg veldig tørr i hals og svelg🤔 Anonymkode: 9bd7a...8a2 Tipper virus. Gå til lege og få CRP Anonymkode: 82649...ac6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2019 #17 Del Skrevet 25. september 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Tipper virus. Gå til lege og få CRP Anonymkode: 82649...ac6 Takk! Skal det😁 Anonymkode: 9bd7a...8a2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå