Gå til innhold

Femar/leteozol vs. Pergotime

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 

Dere som har brukt letrozol, hvilken dose har dere tatt?

Skal snart starte opp med letrozol. Sist vi var prøvere måtte jeg opp på trippel pergotimekur. Når har jeg fått enkel kur med letrozol og frykter kanskje det blir litt lite på meg... noen som har prøvd både letrozol/femar og pergotime? Merket dere eventuelt stor forskjell?

Anonymkode: 4da8a...0ad

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har tatt dobbel dose med Letrozol nå. Har PCO. Er første runden med hjelpemidler, så har dessverre ingenting å sammenligne med. Legen mente på at dobbel dose var riktigere enn enkel grunnet historikken min. 

Har nå for første gang på mange år fått tydelig positive EL-tester, så noe effekt har de. Nå gjenstår det å se om egget faktisk slipper. 

Skrevet
54 minutter siden, sashimi skrev:

Jeg har tatt dobbel dose med Letrozol nå. Har PCO. Er første runden med hjelpemidler, så har dessverre ingenting å sammenligne med. Legen mente på at dobbel dose var riktigere enn enkel grunnet historikken min. 

Har nå for første gang på mange år fått tydelig positive EL-tester, så noe effekt har de. Nå gjenstår det å se om egget faktisk slipper. 

Takk for svar! Har du kontroll time av eggstokkene når du tar letrozol?

jeg skal nemlig ha konrtrolltime når jeg kommer på riktig dag for å se om det har effekt.

Skrevet

Jeg fikk ikke eggløsning på enkel dose, men på dobbel dose løsnet det (bokstavelig talt😜

Går til gynekolog for kontrolltime og blodprøver. 

Skrevet
7 timer siden, heidipiia skrev:

Jeg fikk ikke eggløsning på enkel dose, men på dobbel dose løsnet det (bokstavelig talt😜

Går til gynekolog for kontrolltime og blodprøver. 

Fikk du prøve dobbel dose etter bare ett forsøk med enkel? 😊  Hadde du pause måned mellom?

Skrevet

Ja, fikk ta dobbel etter ett forsøk med enkel, uten pause mellom. 

Har også pco.

Skrevet
1 time siden, heidipiia skrev:

Ja, fikk ta dobbel etter ett forsøk med enkel, uten pause mellom. 

Har også pco.

Takk for svar! 😊

Skrevet

På pergotime: Måtte opp i trippel dose for å få eggløsning. Var veldig hormonell og hadde en SA.

Prøvde enkel dose letrozol og fikk ikke eggløsning. Tok dobbel dose mnd etter og ble gravid og fikk et barn

Lykke til :)

Anonymkode: 8dd10...3a4

Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

På pergotime: Måtte opp i trippel dose for å få eggløsning. Var veldig hormonell og hadde en SA.

Prøvde enkel dose letrozol og fikk ikke eggløsning. Tok dobbel dose mnd etter og ble gravid og fikk et barn

Lykke til :)

Anonymkode: 8dd10...3a4

Tusen takk for svar! 😊

Dette blir spennende 😊

Skrevet (endret)

Måtte opp i trippel dose før det klaffet :)

edit: av letrozol

Endret av elentari
Skrevet
12 timer siden, elentari skrev:

Måtte opp i trippel dose før det klaffet :)

edit: av letrozol

Takk for svar! Frykter jeg også må opp i samme dose, selv om jeg krysser alt for at det skal klaffe nå med enkel 😅🤞🏻

Skrevet

Dobbel dose letrozol gjorde susen her :)

Anonymkode: eac8f...8aa

Skrevet

Takk for svar! Så fint å høre 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...