Gå til innhold

Sorry azz nordmenn, dere snakker dårlig engelsk!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hadde skammet meg mer over å være en nordmann som skriver dårlig norsk. 

Anonymkode: 3722f...e65

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Neste gang du skal gjøre narr av et folkeslag for å prate noe annet enn morsmålet sitt, sørg for at du kan skrive skrifspråket til folkeslaget du snakker til på riktig måte. 

Endret av Matas
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo et poeng her - hører ofte venner og bekjente si "dem snakker jo ikke engelsk der borte" når de omtaler andre land.😅

Så hører man de prate selv, og det er ikke akkurat noe å skryte av..ser man på charterfeber ser man kroneksempler på dette fenomenet.

Jeg kjenner ikke mange nordmenn over 50/60 som snakker godt engelsk, altså. Alle kollegaene mine tilkaller meg om det kommer en engelskspråklig situasjon.

Mineforeldre kan såvidt si Yes, og vi er norske.

Selv snakker jeg flytende engelsk, men det er litt som at jeg skulle klaget på folks manglende tysk-kunnskaper når jeg kun kan skole-tysk 😄

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS

Sier ikke at det gjelder kun nordmenn. Nordmenn er langt bedre i engelsk i motsetning til tyskere,svensker osv. 

Anonymkode: e3e85...b07

.....Men du er nå voldsomt generaliserende, TS 😆

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hadde skammet meg mer over å være en nordmann som skriver dårlig norsk. 

Jeg er ikke norsk. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke norsk. :) 

Du er pakistaner? 

Anonymkode: 0fcf3...22e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snakker kun engelsk når jeg må for å få frem budskapet. Ikke for å få best karakter av noen. Ferdig på skolen for lengst

Anonymkode: afee5...f66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for å ta en for laget. Jeg ser mange ble butthurt av denne tråden. TS har helt rett. Nordmenn/svensker er faktisk utrolig dårlige på å snakke engelsk. Danskene ligger langt forran. Men, for å si det slik så er våre nye landsmenn på samme nivå som oss.

Anonymkode: 3990a...737

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er pakistaner? 

Anonymkode: 0fcf3...22e

Nopp. Er født og oppvokst i Norge da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nopp. Er født og oppvokst i Norge da. 

Det her blir for dumt. Hvis du er født og oppvokst i Norge, så er du faktisk norsk. Og da ville jeg ikke bare har skammet meg over at jeg ikke kan skrive ordentlig norsk. Men også over det faktum at jeg ikke forstår at jeg er en norsk statsborger. 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bare for å ta en for laget. Jeg ser mange ble butthurt av denne tråden. TS har helt rett. Nordmenn/svensker er faktisk utrolig dårlige på å snakke engelsk. Danskene ligger langt forran. Men, for å si det slik så er våre nye landsmenn på samme nivå som oss.

Det der er bare tull. Selv eldre mennesker i Norge kan gjøre seg forstått og forstår engelsk. I veldig mange andre europeiske land forstår de eldre ikke engelsk i det hele tatt eller kan bare et par engelske ord og selv mange i alderene 25-40 snakker helt ELENDIG engelsk fordi engelsk-opplæringen ikke var god nok da de gikk på skolen. Det er svært enkelt å klare seg på engelsk i hele Norge. Sånn er det ikke overalt i Europa.

Anonymkode: b3330...a26

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så slutt å late som at dere snakker verdens beste engelsk. Pls :)

Gjelder self ikke alle, men gjennomsnittet.  

Gi beskjed videre til dem du kjenner. 

:hakeslepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det der er bare tull. Selv eldre mennesker i Norge kan gjøre seg forstått og forstår engelsk. I veldig mange andre europeiske land forstår de eldre ikke engelsk i det hele tatt eller kan bare et par engelske ord og selv mange i alderene 25-40 snakker helt ELENDIG engelsk fordi engelsk-opplæringen ikke var god nok da de gikk på skolen. Det er svært enkelt å klare seg på engelsk i hele Norge. Sånn er det ikke overalt i Europa.

Anonymkode: b3330...a26

Det er ikke det samme som GOD engelsk. Både i Frankrike og i Tjekkia Har vi folk som er totalmotstandere av engelsk. Vi snakker ikke om hvem som suger mest, men hvem som gjør det best. Norge kommer dårlig ut mtp uttale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nordmenn ligger på 4.plass over alle land i verden når det kommer til engelskkunnskaper. Kvinnene er best i engelsk, i alle verdens land.

Skal vi følge listen bør du flytte tråden din til et Mongolsk forum 🤷‍♀️

Anonymkode: a57e5...049

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nordmenn ligger på 4.plass over alle land i verden når det kommer til engelskkunnskaper. Kvinnene er best i engelsk, i alle verdens land.

På den listen snakker vi FORSTÅELIG engelsk, ikke god engelsk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ble utrolig stille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber med turister, og får ukentlig høre hvor forbauset engelskspråklige turister er av nivået til nordmenns engelsk. Og flere går i detalj om at det ikke bare gjelder vi som jobber med turister, men ansatte på bensinstasjoner, dagligvarebutikker, tilfeldige folk på gata osv. 

Bare fordi du som enkeltperson opplever noe, betyr ikke det at det er slik. For du, ett enkelt menneske opplever bare en promille av helhetsbildet, så hva du syns er helt irrelevant for status quo. 

Anonymkode: deb15...f7f

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...