AnonymBruker Skrevet 25. september 2019 #1 Skrevet 25. september 2019 Jeg har det, de er ikke spesielt fine, selvom at jeg er ganske så ung. De er ikke råtne eller noe sånt, men de er gule og tydelig emalsjeskadet og hakete, så de ser jo ikke bra ut. Merker at folk ikke ønsker øyekontakt med meg, og de ser heller andre veier når de snakker med meg.. det gjelder alle, kjente og ukjente så jeg lurer jo på hva som er grunnen til det, og at fok gennerelt virker rare når de først treffer meg.. så hva er deres tanker om folk med stygge tenner? Det er jo ikke spnn at jeg bare kan få fiksa det sånn, detkoster jo masse og jeg har ikke penger til det. Anonymkode: 0577b...236
AnonymBruker Skrevet 25. september 2019 #2 Skrevet 25. september 2019 Kanskje du har dårlig ånde? Jeg bryr meg ikke Anonymkode: 3b3f6...16b 2
Antoinette Skrevet 25. september 2019 #3 Skrevet 25. september 2019 Dårlige gule tenner er dessverre skikkelig lavststus og sett ned på. 9
AnonymBruker Skrevet 25. september 2019 #4 Skrevet 25. september 2019 Jeg kunne ikke brydd meg mindre. Så lenge man ikke har dårlig ånde 😊 Anonymkode: f58e5...0ee 3
AnonymBruker Skrevet 25. september 2019 #5 Skrevet 25. september 2019 Jeg ser det nok litt annerledes. Mennesker som må ha kritthvite tenner hele livet har antagelig veldig dårlig selvtillig og liker ikke seg selv som de er utstyrt fra naturens hånd. Jeg har ikke noe i mot naturlige menneskers tenner. Jeg foretrekker det fremfor de kunstige fasadepusserne. Anonymkode: 8fa49...f2a 10
enkefru Skrevet 25. september 2019 #6 Skrevet 25. september 2019 Tennenes tilstand/utseende er viktig synes jeg. Det er ganske ekkelt med stygge tenner. Litt skjevheter kan godt være sjarmerende, men gule, skakke tenner - som kanskje seg ut som de er "kastet" inn i munnen, er no-no. Slites mellom å forakte og synes synd på de som har det.... 7
enkefru Skrevet 25. september 2019 #7 Skrevet 25. september 2019 Blendahvite perlerader er ikke særlig tiltrekkende det heller.... kan bli litt "over the top" 6
AnonymBruker Skrevet 25. september 2019 #8 Skrevet 25. september 2019 Beklager, men jeg har litt problemer med gule tenner. Skjønner at det ikke nødvendigvis er selvforskyldt, men får allikevel følelse av at personen har dårlig hygiene. Anonymkode: bf3d3...de9 8
AnonymBruker Skrevet 25. september 2019 #9 Skrevet 25. september 2019 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Beklager, men jeg har litt problemer med gule tenner. Skjønner at det ikke nødvendigvis er selvforskyldt, men får allikevel følelse av at personen har dårlig hygiene. Anonymkode: bf3d3...de9 Og mennesker som sier sånne ting om andre har kanskje veldig dårlig mentalhygiene selv, men det vil de visst ikke snakke om? Anonymkode: 8fa49...f2a 4
AnonymBruker Skrevet 25. september 2019 #10 Skrevet 25. september 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg ser det nok litt annerledes. Mennesker som må ha kritthvite tenner hele livet har antagelig veldig dårlig selvtillig og liker ikke seg selv som de er utstyrt fra naturens hånd. Jeg har ikke noe i mot naturlige menneskers tenner. Jeg foretrekker det fremfor de kunstige fasadepusserne. Anonymkode: 8fa49...f2a Helt enig! Hvite tenner ser bare rart ut, det er jo ikke naturlig. Noen mennesker er født med gulere emalje enn andre, og det er ikke noe å gjøre noe ved. Noen har lys hud og andre har mørk hud, og noen har gule tenner og andre har mindre gule tenner. En persons utseende påvirker ikke om vi kan bli gode venner eller ei. Anonymkode: e6f63...174 7
AnonymBruker Skrevet 25. september 2019 #11 Skrevet 25. september 2019 Er det ikke bare å bleke tennene? Koster vel et par tusen, det klarer alle å spare opp til. Anonymkode: 34386...337 2
AnonymBruker Skrevet 25. september 2019 #12 Skrevet 25. september 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det ikke bare å bleke tennene? Koster vel et par tusen, det klarer alle å spare opp til. Anonymkode: 34386...337 Har man gamle tenner med fyllinger og ujevnheter så må alt dette fikses først for å få et best mulig underlag for blekingen. Det er en ekstra utgift og den kan bli stor. Det er ikke så enkelt som du tror. Anonymkode: 8fa49...f2a 7
AnonymBruker Skrevet 25. september 2019 #13 Skrevet 25. september 2019 hvor gule er det snakk om? Anonymkode: 9d4e9...4d0
Gjest Krampus Skrevet 25. september 2019 #14 Skrevet 25. september 2019 (endret) Fine tenner er en av tingene som gjør at jeg blir fysisk tiltrukket av noen. De trenger ikke være perfekte, men hvite, rene, hele og godt ivaretatt. 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det ikke bare å bleke tennene? Koster vel et par tusen, det klarer alle å spare opp til. Anonymkode: 34386...337 Noen har gulere dentin enn andre, da kan bleking gjøre tennene gulere for emaljen blir tynnere og mere av dentinet skinner igjennom. Bleking fungerer best om man har en mere blålig dentin, noe folk med naturlig hvitere tenner har Endret 25. september 2019 av Krampus
Djungelvrål Skrevet 25. september 2019 #15 Skrevet 25. september 2019 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det ikke bare å bleke tennene? Koster vel et par tusen, det klarer alle å spare opp til. Anonymkode: 34386...337 Hvis dentinet ikke er hvitt kan emaljen heller ikke blekes hvit, dentinet syns gjennom. Jeg ville snakket med en tannlege og spurt om det var mulig å legge noe på tennene. Jeg gjorde det med to av fortennene og det ble bedre.
AnonymBruker Skrevet 25. september 2019 #16 Skrevet 25. september 2019 Det er da ikke så dyrt med tannbleking? Jeg har gjort det nå fleste gang for 6 mnd siden. Fra en bra tannlege gjennom LetsDeal. Under 1000kr. Anonymkode: 4142e...f41
AnonymBruker Skrevet 25. september 2019 #17 Skrevet 25. september 2019 Kjøpte noe som skulle fjerne tannstein ( lite håndtak med noen stoff remser en skulle bytte ved behov) hos normal. Kosta knappe 50kr, og det fungerte veldig greit egentlig Så lenge en har grei ånde og pusser tennene så går set som regel greit. Husk tennene dine er nok hvitere enn det du tror de er. Så slapp av, folk flest liker ikke å ha øyekontakt så er nok neppe pga tennene dine Anonymkode: 6235a...1f6
AnonymBruker Skrevet 26. september 2019 #18 Skrevet 26. september 2019 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Er det ikke bare å bleke tennene? Koster vel et par tusen, det klarer alle å spare opp til. Anonymkode: 34386...337 Men hvorfor i all verden skulle noen ønske å ødelegge tennene sine slik? Det ser jo så sabla stygt ut, det er jo overhodet ikke naturlig. Anonymkode: e6f63...174 1
Million Skrevet 26. september 2019 #19 Skrevet 26. september 2019 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Er det ikke bare å bleke tennene? Koster vel et par tusen, det klarer alle å spare opp til. Anonymkode: 34386...337 Hun skriver at de er hakkete i tillegg, og det er ikke pent uansett om du bleker dem eller de er gule. Å koste på bleking på tenner som ser helt hakkete ut (emaljeskadde tenner det er knust og falt av små biter av) er å kaste perler for svin. Det koster flere tusen å bleke tenner, og de pengene burde hun heller legge i sparepotten til å få satt på skallfasetter og gjort tannarbeidet skikkelig. Å ha et pent smil og en ordentlig tanngard mener jeg betyr utrolig mye. Jeg kjenner faktisk litt vemmelse når jeg ser helt brune tenner som ser ut som de er skadde (hakkete eller står i vill uorden, kanskje med en bit knekt av en fortann etc). Folk som har snust i mange år har gjerne sånne brune og sterkt misfargede tenner. Skjønner ikke at de orker å gjøre det mot seg selv. 3
Million Skrevet 26. september 2019 #20 Skrevet 26. september 2019 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men hvorfor i all verden skulle noen ønske å ødelegge tennene sine slik? Det ser jo så sabla stygt ut, det er jo overhodet ikke naturlig. Anonymkode: e6f63...174 Man MÅ jo ikke bleke tennene i en sånn blåhvit kunstig farge da! Det er hjemmeblekere som gjør det. Få det gjort hos tannlegen, så bestemmer dere hvilken hvittone og grad de skal få. Dette bestemmes av hvor lenge man sitter med blekeprosessen på. 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå