Gå til innhold

Kan alle kvinner squirte?

Fremhevede innlegg

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jo, jeg har erfart at det kjennes ut som å tisse på seg og ser likt ut. Og jeg er kvinne

Anonymkode: bcb25...d4a

Da har vel du tisset og ikke squirtet da. Det hender jo det og. Squirt er ikke urin!

Anonymkode: aec75...63c

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Gjest Mysticgirl
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det ser ikke bare likt ut, men er det samme. Squirting er en form for urininkontinens, og dette er faktisk ikke lenger kontroversielt blant fagfolk. 

Anonymkode: 0df18...992

Endelig noen som har forstått det :)

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det kommer fra blæra. Det er gjort forskning hvor de har brukt ultralyd for å se hvordan det fungerer. Kvinnen starter med tom blære, den fylles opp mens hun blir opphisset og tømmer seg når hun kommer. Men det er altså ikke urin. 

Jo det er urin landet med sekret fra kjertler ved blæren. Selv om du tømmer deg helt, vil det alltid ligge litt urin igjen :) Så enkelte klarer ikke  holde seg når de får orgasme og slipper alt, mens noen klarer det og bare får orgasme uten sprut :)

Skrevet
1 minutt siden, Mysticgirl skrev:

Endelig noen som har forstått det :)

Jo det er urin landet med sekret fra kjertler ved blæren. Selv om du tømmer deg helt, vil det alltid ligge litt urin igjen :) Så enkelte klarer ikke  holde seg når de får orgasme og slipper alt, mens noen klarer det og bare får orgasme uten sprut :)

Det er forskjell på orgasmene også. Det er ikke sånn at det spruter hver gang, men de gangene det gjør det er orgasmene lengre og sterkere. Og det er en væske med litt urin i, ja, men det er ikke ren urin. Så mye urin er det rett og slett umulig å produsere på 5-10 minutter!

• Liker 1
Gjest Mysticgirl
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er forskjell på orgasmene også. Det er ikke sånn at det spruter hver gang, men de gangene det gjør det er orgasmene lengre og sterkere. Og det er en væske med litt urin i, ja, men det er ikke ren urin. Så mye urin er det rett og slett umulig å produsere på 5-10 minutter!

Hvorfor er dere så livende redde for å innrømme at dere tisser på dere under en orgasme? Hva så? Det er deilig og vått og rått uansett, så hva så om det er urin? Dere får jo orgasme med sprut uansett :) Deal with it :) Det ER urin :) 

Skrevet

Hvorfor er dere så livende redde for å innrømme at dere tisser på dere under en orgasme? Hva så? Det er deilig og vått og rått uansett, så hva så om det er urin? Dere får jo orgasme med sprut uansett :) Deal with it :) Det ER urin :) 

Fordi det ikke er urin, fordi man IKKE tisser på seg. Det er SPOR av urin ja, men det er det i sæd også. 

Anonymkode: 1b2d5...469

• Liker 4
Skrevet
2 minutter siden, Mysticgirl skrev:

Det handler ikke om å være redd for at det er urin. Men det er jo ikke urin. Kan godt tisse på partner også, men akkurat når jeg er opphisset og veldig nær orgasme klarer jeg rett og slett ikke å tisse.

• Liker 2
Gjest Mysticgirl
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det handler ikke om å være redd for at det er urin. Men det er jo ikke urin. Kan godt tisse på partner også, men akkurat når jeg er opphisset og veldig nær orgasme klarer jeg rett og slett ikke å tisse.

Forskere har brukt ultralyd og funnet ut at det er urin ved prøver, så du kommer ikke unna den :)

Skrevet

Forskere har brukt ultralyd og funnet ut at det er urin ved prøver, så du kommer ikke unna den :)

Jeg har linket til dette i en annen tråd om dette. Den første her viser, som du sier at forskere har brukt ultralyd for å finne ut av "mysteriet". Og som du ser, det er ikke urin!

https://www.medicalnewstoday.com/articles/323953.php

Sitat

Squirting fluid. This fluid is usually colorless and odorless, and it occurs in large quantities.

Analysis has shown that the fluid contains prostatic acid phosphatase (PSA). PSA is an enzyme present in male semen that helps sperm motility.

In addition, female ejaculate usually contains fructose, which is a form of sugar. Fructose is also generally present in male semen where it acts as an energy source for sperm.

Experts believe that the PSA and fructose present in the fluid come from the Skene's glands. Other names for these glands include the paraurethral glands, Garter's duct, and female prostate.

Skene's glands sit on the front, inside wall of the vagina near the G-spot. Researchers believe that stimulation causes these glands to produce PSA and fructose, which then move into the urethra.

https://stylecaster.com/what-is-squirting/

Sitat

It’s Not Pee…

Contrary to what you may have heard, the fluid that women release when they ejaculate is not urine. “Female ejaculate is a watery liquid, either clear or milky, that comes from the female prostate glands and is released through the urethra, the same hole you pee out of,” says Nelson. “But it doesn’t smell or look like urine at all.” 

• Liker 3
Skrevet

Like fascinerende hver gang det kommer til disse diskusjonene..  Jeg squirter altså, og har ingen problem med å koble det med urin... Jeg har hatt ørten innvendige ultralyder, og til dags dato har jeg ikke hørt om annet enn eggstokker, livmor og urinblære der inne.. Mulig jeg har et eller annet skjult system der nede som ingen gidder nevne, men fram til den dagen kommer der de sier at jeg har det, vil jeg stå på mitt om at det er urin iblandet andre sekret.. Jeg gir da pokker i HVA det er, godt er det uansett..

Anonymkode: 220d4...b4a

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har linket til dette i en annen tråd om dette. Den første her viser, som du sier at forskere har brukt ultralyd for å finne ut av "mysteriet". Og som du ser, det er ikke urin!

Alt ble visst ikke sitert her.. Mulig jeg leser dårlig, men står det altså først at kjertlene sitter inne i vagina, og deretter at det kommer ut fra urinrøret...?! Når og hvordan flakser denne væsken seg fra livmor over i urinrøret...? 🤔

Gjest Mysticgirl
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke noe sikkert i disse linkene. Har selv lest studiet der de brukte ultralyd og tok prøver, Det var urin. Finner ikke linken enda, men disse linkene du referer til viser ingen slik studie :)

Gjest Mysticgirl
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alt ble visst ikke sitert her.. Mulig jeg leser dårlig, men står det altså først at kjertlene sitter inne i vagina, og deretter at det kommer ut fra urinrøret...?! Når og hvordan flakser denne væsken seg fra livmor over i urinrøret...? 🤔

Noen har bare tungt for å akseptere fakta 😂

Skrevet (endret)
32 minutter siden, Mysticgirl skrev:

Ikke noe sikkert i disse linkene. Har selv lest studiet der de brukte ultralyd og tok prøver, Det var urin. Finner ikke linken enda, men disse linkene du referer til viser ingen slik studie :)

Du har mye rett her @Mysticgirlog holder en knapp på deg😊Det studiet har jeg også lest, men jeg blir mer og mer overbevist at det er urin. Hvor ellers skal dette komme av? En annen studie sa at det er smak, lukt og fargefri, bare fordi urinen ikke har ligget lenge nok til at det setter smak, lukt og farge. Den tror jeg heller på, det er jo ikke noe en skal slurpe i seg å tro at det er sunt og næringsrikt. Men jeg liker sølet og spruten som kommer ut🙈

For å avkrefte denne mystiske fenomenet, kan dere se etter neste gang om squirten kommer fra urinåpningen eller skjeden? Dere får 1 time fra nå å finne det ut🙈

Endret av Bamseklemmer
  • Liker 1
Skrevet
31 minutter siden, Mysticgirl skrev:

Nei... Sålenge fakta faktisk har en logikk, så aksepterer jeg det veldig gjerne! Men jeg skjønte virkelig ikke hvordan det kan ha seg at noe produseres i livmor og kommer ut urinrøret? Kan du forklare meg det? For i så fall så skal jeg akseptere det fullt og helt! 👍 Jeg er helt åpen for ny kunnskap! 😉

• Liker 1
Skrevet
34 minutter siden, Mysticgirl skrev:

Eller kanskje du ikke mente at det var jeg som hadde tungt for det...? 🤓🙈

Skrevet

Bra link dette da, får tro biologen og naturfaglæreren har rett, han har iallefall Bachelorgrad. Google translate:

Det er viktig å skille mellom ejakulering , spruting og gushing :

• Ejakulering : Den kommer ut fra urinrøret til tross for at den er produsert av Skenes kjertler fra G-stedet.
  • Sprute : Det er definert som en form for fortynnet urin som genereres av blæren, men kommer også fra urinrøret.
  • Gushing : Det innebærer utvisning av klar væske fra urinblæren.

En viktig forskjell mellom utløsning og spruting er knyttet til forbindelsene deres: gitt at væskekvinnene driver bort når de spruter fra blæren, er sammensetningen ganske lik den med urin.

Stimulering av G-punktet gjør at blodstrømmen blir høyere i disse kjertlene, noe som får dem til å utvise denne væsken gjennom urinrøret. Dette er et viktig faktum å huske på, ettersom mange mennesker tror at kvinner ejakulerer gjennom skjeden.

Det anslås at omtrent 10 til 50% av kvinnene spruter ved orgasme. Det skal være klart at selv om skjeden skiller ut en smøremiddel for å lette penetrering, har den kvinnelige utløsning en egen urinrørsutgang ved orgasme.

Gjest Mysticgirl
Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Eller kanskje du ikke mente at det var jeg som hadde tungt for det...? 🤓🙈

Nei mente ikke deg, selvsagt  😂😂😂

Gjest Mysticgirl
Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, tungt for å skjønne at SPOR av urin, ikke er det det samme som at det faktisk er urin. 

https://www.invitra.com/en/things-you-didnt-know-about-the-female-ejaculation/#composition-smell-and-appearance

Jeg har aldri påstått noe annet, man tømmer jo blæren før sex om man er tissetrengt, ergo ikke masse urin. Og de kjertlene nevner jeg lengre opp også, siden væske fra disse også kommer ut. Men at det er urin kan ingen nekte for, for alt som er i blæren tømmes ut ved orgasmen :) Det kommer fra urinblæren og ingen annen plass :)

19 timer siden, Bamseklemmer skrev:

Du har mye rett her @Mysticgirlog holder en knapp på deg😊Det studiet har jeg også lest, men jeg blir mer og mer overbevist at det er urin. Hvor ellers skal dette komme av? En annen studie sa at det er smak, lukt og fargefri, bare fordi urinen ikke har ligget lenge nok til at det setter smak, lukt og farge. Den tror jeg heller på, det er jo ikke noe en skal slurpe i seg å tro at det er sunt og næringsrikt. Men jeg liker sølet og spruten som kommer ut🙈

For å avkrefte denne mystiske fenomenet, kan dere se etter neste gang om squirten kommer fra urinåpningen eller skjeden? Dere får 1 time fra nå å finne det ut🙈

Squirten kommer definitivt ut av urinåpningen fra blæren :)

Skrevet
1 time siden, Mysticgirl skrev:

Jeg har aldri påstått noe annet, man tømmer jo blæren før sex om man er tissetrengt, ergo ikke masse urin. Og de kjertlene nevner jeg lengre opp også, siden væske fra disse også kommer ut. Men at det er urin kan ingen nekte for, for alt som er i blæren tømmes ut ved orgasmen :) Det kommer fra urinblæren og ingen annen plass :)

Squirten kommer definitivt ut av urinåpningen fra blæren :)

Så påstår du da at sæd også er urin? Siden det er spor av urin i det også? Ja jeg vet, tåpelig sammenligning, men det er tåpelig å påstå at squirt er urin også. 
Det kommer fra skene kjertelen, gjennom urinblæren ja, men det er ikke urin. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...