Gå til innhold

Flere kvinner mangler tekst i tinder-bio profil. Jeg undres.

Anbefalte innlegg

Skrevet
37 minutter siden, Xcase33 skrev:

Ehh nei....de har aldri til intensjon om å faktisk møte noen. Tinder blir for dem en valideringshub for å samle komplimenter slik at de føler seg bedre. Om de kan se 100 likes på et bilde så føler deg seg mye bedre i sin egen hverdag. Hadde de vært interessert i å faktisk møte noen så hadde du nok sett en ganske dyp\utfyllende og gjennomtenkt profiltekst. 

Det stemmer ikke med min erfaring. Både mine venninner, andre jeg kjenner og meg selv har brukt tinder med hensikt å finne noe seriøst, både med og uten tekst. Det er svært sjelden man skriver en dyp/utfyllende tekst på tinder. Den er vel heller kort og gjennomtenkt. Jeg ser mange menn uten tekst der, og sveiper sjelden høyre på de uten tekst om ikke bildene sier noe mer og er attraktive for meg. Da tar jeg kanskje en høyresveip likevel. Men til og med menn som har tekst svarer ikke meg, tar ikke kontakt selv om de er først til å oppdage match eller slutter plutselig å melde etter kort tid eller når jeg foreslår et treff. Liker ikke chatte i evigheter, som for meg er bortkasta tid, da man bare finner ut av kjemien IRL. Ut fra det får jeg jo inntrykk av at menn samler på match for å få bekreftelser på ego sitt. Er kanskje ikke single en gang. Klart man blir skeptisk til å legge ut tekst, blottlegge seg for så mange uærlige mennesker kjennes ekkelt. 

Anonymkode: 6731f...7f0

• Liker 1
Skrevet
På 21.1.2020 den 15.37, AnonymBruker skrev:

Jeg har tekst men det er åpenbart at nesten ingen av de som skriver til meg har lest den så hva er poenget

Anonymkode: 2e9dc...60b

Samme inntrykk får jeg. Har også tekst, men merker godt at den ikke blir lest. Med ett unntak. De fleste blir overrasket over at jeg nevner noe under daten, som jeg også har skrevet, og avslører at de er av motsatt holdning og oppfatning. Da virker de lite seriøse.

Skrevet
40 minutter siden, Xcase33 said:

Så du avviser muligheten for at det jeg sier kan stemme? jeg sier at det foregår mye at kvinner bruker Tinder som en valideringshub. Det er ikke vanlig at de innrømmer det. 

Hvis du mener det ikke stemmer for ditt vedkommende så deg om det. Jeg ser egentlig ingen overbevisende argumentasjon fra din side. Enn at du ble veldig aggressiv og tydelig beveget. Noe som egentlig betyr at man traff noe der som verket. Er vel ikke den responsen man naturlig gir fra seg om man overhode ikke klarer å identifisere seg med det som blir sagt. 

I noen tilfeller stemmer nok det du sier, men du gir inntrykk av å mene det absolutt. Mulig du bare uttrykker deg klønete.

Jeg er ikke aggressiv og beveget, jeg er bare litt oppgitt. Du forteller folk hva de EGENTLIG tenker, og avviser ikke bare hva de sier, men også forskning som tilsier at du tar feil. Du fremstår ekstremt nedlatende og bedrevitende, samtidig som du ikke gir det minste inntrykk av å ane hva du snakker om. Det er slitsomt og avsporende.

Anonymkode: cf6a3...4de

• Liker 1
Skrevet
37 minutter siden, Xcase33 skrev:

Ehmm nei, tenkende INxx typer kan ha extroverted feeling (Fe). INFJ typen er f.eks udiskutabelt best av alle typer til å forholde seg til\lese mennesker. At du liker å gå tur i fjellet sier meg ingenting om hvor kognitivt kompatibel vi er hverandre. Hvis vedkommende viser mange bilder fra fest\konserter\øl osv så er det en sterk indikasjon på at han\hun er Extrovert Sensing typen. Noe annet er betydningen som ligger eller ikke liggermellom linjene, samt språkdrakten totalt sett. Noe av den største forskjellen på IN og ES typer er at INxx typer foretrekker abstrakt tankegang. Hvor ES typer egentlig må få budskapet ord for ord og ikke plukker opp betydningen mellom linjene. Som ofte ligger i handlinger og det "usagte". 

INxx typer søker dypere mellom menneskelige relasjoner stort sett. Dette er faktisk som regel "Thinking" typer, 

Poenget mitt var at det er oftest veldig «A4», «nerdete», «politisk korrekte» mennesker som skriver mye tekst! De som er helt gjennomsnittlige og trenger å pakke på mest mulig for å vise hvem de er.

Jeg antar at en person som har skrevet en hel bibel i bioen om jobben eller hobbyen sin, har en annen tilnærming til partnere enn de som kun bruker sexy bilder og går mer rett en flørtende tone når man matcher.

Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Det stemmer ikke med min erfaring. Både mine venninner, andre jeg kjenner og meg selv har brukt tinder med hensikt å finne noe seriøst, både med og uten tekst. Det er svært sjelden man skriver en dyp/utfyllende tekst på tinder. Den er vel heller kort og gjennomtenkt. Jeg ser mange menn uten tekst der, og sveiper sjelden høyre på de uten tekst om ikke bildene sier noe mer og er attraktive for meg. Da tar jeg kanskje en høyresveip likevel. Men til og med menn som har tekst svarer ikke meg, tar ikke kontakt selv om de er først til å oppdage match eller slutter plutselig å melde etter kort tid eller når jeg foreslår et treff. Liker ikke chatte i evigheter, som for meg er bortkasta tid, da man bare finner ut av kjemien IRL. Ut fra det får jeg jo inntrykk av at menn samler på match for å få bekreftelser på ego sitt. Er kanskje ikke single en gang. Klart man blir skeptisk til å legge ut tekst, blottlegge seg for så mange uærlige mennesker kjennes ekkelt. 

Nå er det vel ikke akkurat det som er mest vanlig å innrømme at man innerst inne mest er der for å få daglige bekreftelser i form av likes og meldinger. Masse bilder og null tekst som sier noe om hvem personen er og fungerer rent kognitivt indikerer det likevel i aller høyeste grad. Man trenger ikke utlevere personlig info av den grunn. Er man virkelig der for å møte noen så prøver man å tiltrekke seg dem man faktisk vil komme til å like som person også. 

Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

I noen tilfeller stemmer nok det du sier, men du gir inntrykk av å mene det absolutt. Mulig du bare uttrykker deg klønete.

Jeg er ikke aggressiv og beveget, jeg er bare litt oppgitt. Du forteller folk hva de EGENTLIG tenker, og avviser ikke bare hva de sier, men også forskning som tilsier at du tar feil. Du fremstår ekstremt nedlatende og bedrevitende, samtidig som du ikke gir det minste inntrykk av å ane hva du snakker om. Det er slitsomt og avsporende.

Anonymkode: cf6a3...4de

Det er 3 måter du kan tolke en tekst på.

-Den ene måten er at du allerede har bestemt deg hva som menes og bare skumleser den. 

-Den andre måten, du leser ord for ord og klarer ikke plukke opp betydningen som ligger mellom linjene. 

-Du leser mellom linjene og tolker betydningen iforhold til sammenhengen den er skrevet i. 

Hvor er kilden til forskningen du henviser til? Er det egentlig rimelig å tro at jeg fremsatte dette som en universal regel som gjelder og alt er svart eller hvit? likevel er det på det grunnlaget du tolker hva jeg sier og konklusjonen din blir da at jeg må være bedreviter, nedlatende og mye annet negativt selvsagt. Jeg har forøvrig underbygget min mening hele veien. Hvor er forskningen som du henviser til som er "beviset" for at jeg tar feil? rart igrunnen for innledningsvis så åpner du jo for muligheten at det kan være tilfelle i noen tilfeller. Så snakker du om forskning som viser at jeg tar helt feil? veldig irrasjonell selvmotsigende linje du har her. Men du om det....det var ihvertfall veldig så aggressiv du ble med å beskylde meg videre for å være bedreviter, nedlatende osv. Igjen veldig irrasjonell linje du tar. 

Skrevet
3 hours ago, Hundemamma97 said:

Poenget mitt var at det er oftest veldig «A4», «nerdete», «politisk korrekte» mennesker som skriver mye tekst! De som er helt gjennomsnittlige og trenger å pakke på mest mulig for å vise hvem de er.

Jeg antar at en person som har skrevet en hel bibel i bioen om jobben eller hobbyen sin, har en annen tilnærming til partnere enn de som kun bruker sexy bilder og går mer rett en flørtende tone når man matcher.

Nei du forstår egentlig ikke hva jeg sier. En ting er å skrive mye tekst...en annen ting er å skrive noe som faktisk reflekterer tilbake en personlighet man kan forvente å møte. Det virker ikke som du tilsynelatende klarer å skille mellom masse tom tekst og innholdsrik personlighets beksrivende relevant tekst. Du ser bare en masse tekst og vipps så antar du noe. Du antar på bakgrunn at antall ord og ikke innholdet slik jeg tolker deg nå. 

De som bruker sexy bilder og er flørtende i tonen med en gang....vel det er shallow overfladiske personer. Lite reflekterte og gjennomtenkte, hvor sine seksuelle behov alltisa blir viktigst foran mennskene bak. Det drar damer å være slik ja, men vet ikke om det alltids blir en like bra match. 

Skrevet
2 timer siden, Xcase33 skrev:

Nå er det vel ikke akkurat det som er mest vanlig å innrømme at man innerst inne mest er der for å få daglige bekreftelser i form av likes og meldinger. Masse bilder og null tekst som sier noe om hvem personen er og fungerer rent kognitivt indikerer det likevel i aller høyeste grad. Man trenger ikke utlevere personlig info av den grunn. Er man virkelig der for å møte noen så prøver man å tiltrekke seg dem man faktisk vil komme til å like som person også. 

Leste du alt jeg skrev for å skjønne det, eller gikk det litt fort her?...

Derfor skal man ikke ha noen avhandling på Tinder iallfall. Her er det noe annet.

Skrevet

Det behøver ikke være en omfattende bio, men hvis vedkommende ikke gidder å skrive noen få ord om seg selv, så gidder jeg ikke...

Skrevet

De har sikkert lest for mye på KG og lært at for menn er det uansett kun utseendet som teller, og så sparer de seg for bryderiet med å skrive noe.

Skrevet

Kvinner trenger naturligvis ikke bio for å få likes, trenger strengt tatt ikke bilder heller. De trenger bare eksistere.

Men skriver man en intelligent bio tror jeg man tiltrekker seg andre typer menn. Man får ikke særlig flere likes, da menn stort sett sveiper alt til høyre uansett, men vil tro man vekker litt mer interesse blant oppegående menn. Om det er det som er målet da.

Anonymkode: 4ee04...a75

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kvinner trenger naturligvis ikke bio for å få likes, trenger strengt tatt ikke bilder heller. De trenger bare eksistere.

Men skriver man en intelligent bio tror jeg man tiltrekker seg andre typer menn. Man får ikke særlig flere likes, da menn stort sett sveiper alt til høyre uansett, men vil tro man vekker litt mer interesse blant oppegående menn. Om det er det som er målet da.

Anonymkode: 4ee04...a75

Enig med det du skriver om at man tiltrekker seg en viss type mennesker ut fra hva man skriver i bio, og det tror jeg gjelder både kvinner og menn. Det er mitt mål med min bio iallefall, at jeg ønsker å tiltrekke meg en viss type menn; gode, empatiske menn som er sosialt oppegående, har orden på livet sitt og som ønsker å finne noe seriøst, en potensiell livspartner.

Anonymkode: 514ff...e9e

• Liker 2
Skrevet
9 hours ago, AnonymBruker said:

Leste du alt jeg skrev for å skjønne det, eller gikk det litt fort her?...

Derfor skal man ikke ha noen avhandling på Tinder iallfall. Her er det noe annet.

Jeg skriver som jeg skriver for å synliggjøre poenget mitt. Det er nokså lett å forstå den egentlige grunnen til manglende profil tekst på f.eks Tinder. Så kan du lage en alternativ mer politisk korrekt forklaring ved siden av. Deg\dere om det forsåvidt, så venter vi selvsagt i spenning på den forskningen som visstnok foreligger som "beviser" at jeg tar feil :P

Skrevet (endret)

Så mange kvinner med profiler uten tekst, eller bare høyden eller noen intetsigende emojis, samt noen bilder som sier nada om dem som personer eller deres interesser.

Og så klager de over at menn bare bryr seg om utseende. Men de byr altså på ingenting annet om seg selv...

Som en mann som er ute etter noe seriøst og langvarig så blir jeg temmelig oppgitt...

Endret av Tor P
Skrevet

Gidder ikke ha tekst. Matcher og møter de jeg ønsker, så det er unødvendig. 

Anonymkode: 0e5fa...2b3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...