Gå til innhold

Kjønnsleppe reduksjon?

Fremhevede innlegg

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hvorfor regner man automatisk med at de som skriver om dette ikke avviker mye? 

Anonymkode: d68e2...272

Utifra det TS selv skriver så er det jo ingen indikasjoner på det. 

Hvorfor regner du automatisk med at de som skriver om dette, avviker mye? 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, BeautyBox skrev:

Utifra det TS selv skriver så er det jo ingen indikasjoner på det. 

Hvorfor regner du automatisk med at de som skriver om dette, avviker mye? 

Jeg snakker kun om meg selv, jeg vet hvordan jeg selv ser ut. Bare lei av at folk mener at de skal "godkjenne" om det er greit med operasjon eller ikke når de ikke vet noe om hvordan en person ser ut og hvordan hun har det. 

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei jeg sier ikke du gjør det, jeg valgte bare å svare deg likevel.

Jeg sier ikke at alle sitter med disse tankene, mer at man kan ikke dømme andre utifra egen situasjon, når man uansett ikke ser like ut.

Folk dømmer fra eller til, ville aldri gjort noe for å tilfredsstille noen andre enn meg selv. 

Det sier alle som tar plastiske operasjoner.. Hadde det vært moderne med lange kjønnslepper hadde du aldri gjort det. Jeg har lange og vurderte å operere fordi jeg trodde jeg så rar ut men exen protesterte da jeg nevnte det i en bisetning. I årene etter har jeg lært at så lenge jeg ikke får fysisk vondt av å sykle e.l er dette et ikke-problem. 

Anonymkode: 14320...b26

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg snakker kun om meg selv, jeg vet hvordan jeg selv ser ut. Bare lei av at folk mener at de skal "godkjenne" om det er greit med operasjon eller ikke når de ikke vet noe om hvordan en person ser ut og hvordan hun har det. 

Men når det ikke tyder på at TS avviker noe fra normalen så bør en jo gå utifra det. Jeg skrev jo at jeg forstår operasjoner når leppene gir fysiske problemer eller gnisser, eller når utseendet avviker unormalt mye. Jeg vet ikke noe om hvordan personen har det nei, men jeg vet at det sitter mest i hodet når man egentlig ser normal ut og fungerer normalt rent fysisk, fordi jeg har vært der selv. Jeg skjønte at det ikke var operasjoner som skulle til for å bli komfortabel med meg selv, jeg måtte jobbe med hodet. 

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, BeautyBox skrev:

Men når det ikke tyder på at TS avviker noe fra normalen så bør en jo gå utifra det. Jeg skrev jo at jeg forstår operasjoner når leppene gir fysiske problemer eller gnisser, eller når utseendet avviker unormalt mye. Jeg vet ikke noe om hvordan personen har det nei, men jeg vet at det sitter mest i hodet når man egentlig ser normal ut og fungerer normalt rent fysisk, fordi jeg har vært der selv. Jeg skjønte at det ikke var operasjoner som skulle til for å bli komfortabel med meg selv, jeg måtte jobbe med hodet. 

Ok, men nok en gang du går ut i fra noe du ikke vet, og jeg har ikke tenkt til å diskutere det noe mer. Som sakt har ikke alle samme utgangspunkt som deg. 

Skrevet

Ok, men nok en gang du går ut i fra noe du ikke vet, og jeg har ikke tenkt til å diskutere det noe mer. Som sakt har ikke alle samme utgangspunkt som deg. 

Jeg går bare ut ifra det TS selv skriver. Hva går du ut ifra da? 

Skrevet
Akkurat nå, BeautyBox skrev:

Jeg går bare ut ifra det TS selv skriver. Hva går du ut ifra da? 

meg selv, som nevnt tidligere 

Skrevet

meg selv, som nevnt tidligere 

Og som nevnt blir det feil å gå ut ifra deg selv når du avviker fra normalen, og det ikke tyder på at TS gjør det. 

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, BeautyBox skrev:

Og som nevnt blir det feil å gå ut ifra deg selv når du avviker fra normalen, og det ikke tyder på at TS gjør det. 

ok hvis du insisterer på å misforstå så fortsett med det. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

ok hvis du insisterer på å misforstå så fortsett med det. 

Kan du utdype hvordan du mener at jeg misforstår?

• Liker 1
Skrevet

Kan du utdype hvordan du mener at jeg misforstår?

nei tror jeg er ferdig her, hadde du gått tilbake med litt velvilje så hadde du forstått meg. 

Skrevet

nei tror jeg er ferdig her, hadde du gått tilbake med litt velvilje så hadde du forstått meg. 

Unnskyld meg, men dette handler ikke om velvilje. Jeg har vært der selv og vet hva jeg snakker om. 

• Liker 1
Skrevet

Unnskyld meg, men dette handler ikke om velvilje. Jeg har vært der selv og vet hva jeg snakker om. 

det er nettopp det jeg snakker om du har aldri vert i mine sko, i min kropp det er BS

Skrevet

det er nettopp det jeg snakker om du har aldri vert i mine sko, i min kropp det er BS

Jeg snakker jo ikke om deg. Jeg snakker om at du sier at du avviker fra normalen og at det TS skriver tyder på at hun IKKE gjør det, og at du derfor ikke kan gå ut ifra deg selv. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg snakker jo ikke om deg. Jeg snakker om at du sier at du avviker fra normalen og at det TS skriver tyder på at hun IKKE gjør det, og at du derfor ikke kan gå ut ifra deg selv. 

hvis du mener at vi er to unlike tilfeller, så har du rett, alle er det- ulike tilfeller.

jeg snakker om debatten utifra mitt eget ståsted, det er det jeg mener. 

Skrevet

hvis du mener at vi er to unlike tilfeller, så har du rett, alle er det- ulike tilfeller.

jeg snakker om debatten utifra mitt eget ståsted, det er det jeg mener. 

Og det jeg har skrevet helt fra start her er at jeg kan forstå operasjoner når det er et tydelig fysisk problem eller når utseendet avviker unormalt mye fra normalen. Poenget er jo nettopp det at alle er forskjellige, og at det er helt i orden, men at skillelinjen går mellom avvik og ikke avvik. Når det ikke er avvik, sitter det nok mest i hodet. Og hvis du selv har et avvik, bør du ikke snakke for de som ikke har det og omvendt. Jeg går som sagt ut fra det TS selv skriver, hvor mye tyder på at hun IKKE avviker fra normalen, og skriver mine egne erfaringer rundt akkurat det. Det satt i hodet mitt, og jeg har fått jobbet med det og blitt komfortabel med meg selv. Det er derfor jeg skriver at jeg vet hva jeg snakker om. 

• Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, BeautyBox skrev:

Og det jeg har skrevet helt fra start her er at jeg kan forstå operasjoner når det er et tydelig fysisk problem eller når utseendet avviker unormalt mye fra normalen. Poenget er jo nettopp det at alle er forskjellige, og at det er helt i orden, men at skillelinjen går mellom avvik og ikke avvik. Når det ikke er avvik, sitter det nok mest i hodet. Og hvis du selv har et avvik, bør du ikke snakke for de som ikke har det og omvendt. Jeg går som sagt ut fra det TS selv skriver, hvor mye tyder på at hun IKKE avviker fra normalen, og skriver mine egne erfaringer rundt akkurat det. Det satt i hodet mitt, og jeg har fått jobbet med det og blitt komfortabel med meg selv. Det er derfor jeg skriver at jeg vet hva jeg snakker om. 

Folk har en veldig dømmende tone på hele debatten som om dette er noe veldig smålig og unødvendig. Jeg har selv tenkt det, og isteden vagt å leve i sølibat, fordi problemet er det om jeg vil eller ikke. 

Så jeg vil bare si for debattens skyld og for folk i min situasjon, det er OK å gjøre noe med det også.

Skrevet (endret)
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Folk har en veldig dømmende tone på hele debatten som om dette er noe veldig smålig og unødvendig. Jeg har selv tenkt det, og isteden vagt å leve i sølibat, fordi problemet er det om jeg vil eller ikke. 

Så jeg vil bare si for debattens skyld og for folk i min situasjon, det er OK å gjøre noe med det også.

Man får det ikke bedre om man opererer seg i stedet for å gjøre noe med hodet. Problemene i hodet mitt hadde aldri blitt borte om jeg hadde operert meg, for jeg hadde helt sikkert ikke vært fornøyd med resultatet over tid, og dessuten hadde problemene uansett bare blitt flyttet over til noe annet jeg var misfornøyd med. 

Jeg går ikke rundt og sier at folk ikke skal få gjøre som de vil med kroppen sin, jeg deler bare egne erfaringer da jeg ser hvor mye bedre jeg fikk det da jeg fikk gjort noe med problemene der de virkelig satt: i hodet. 

Endret av BeautyBox
Skrevet

Man får det ikke bedre om man opererer seg i stedet for å gjøre noe med hodet. Problemene i hodet mitt hadde aldri blitt borte om jeg hadde operert meg, for jeg hadde helt sikkert ikke vært fornøyd med resultatet over tid, og dessuten hadde problemene uansett bare blitt flyttet over til noe annet jeg var misfornøyd med. 

Jeg går ikke rundt og sier at folk ikke skal få gjøre som de vil med kroppen min, jeg deler bare egne erfaringer da jeg ser hvor mye bedre jeg fikk det da jeg fikk gjort noe med problemene der de virkelig satt: i hodet. 

Deg om det, du har aldri vert i mine sko. Komplekser har jeg nok av meg jeg ville aldri gjør noe annet, jeg har null interesse av å se fake ut eller å være perfekt. slutt å tro at du vet hvordan andre har det, ser bare dumt ut. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Deg om det, du har aldri vert i mine sko. Komplekser har jeg nok av meg jeg ville aldri gjør noe annet, jeg har null interesse av å se fake ut eller å være perfekt. slutt å tro at du vet hvordan andre har det, ser bare dumt ut. 

Jeg sier jo at jeg ikke snakker om deg, jeg snakker om det TS skriver og deler mine erfaringer med det samme som hun skriver. Når skal du forstå at jeg ikke snakker om hvordan du har det? Du sier at du avviker fra normalen, og jeg vil ikke uttale meg om det fordi jeg selv ikke avviker fra normalen. Men jeg vil uttale meg om saken for de som ikke avviker fra normalen fordi jeg selv har vært i den situasjonen. Med mindre du ikke egentlig avviker fra normalen likevel, skjønner jeg ikke hvorfor du insisterer på at jeg ikke skal snakke om hvordan du har det, for det gjør jeg jo ikke. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...